IDOL HUNT single Design map: 40% | Originalita: 40% | Zábava: 40% | Celkem: 40% | |
Kdesi, v troskách starověké civilizace, v Jižní Americe. Vědci z Black Mesa objevili při experimentech tajemný energetický signál, vyslali do místa proto průzkumnou jednotku, aby to ověřila. O několik dní později po zřízení stanoviště byl kontakt s ní ztracen. Načež se dostává do role hráč, v kůži Gordona Freemana – jdoucího po tom, co se vlastně stalo. Čeká ho sbírání bájných artefaktů, propracované hádanky, uspokojivý pocit za odvedenou práci, pamětní klíč s vyobrazením ikonického monstra, skákání na doraz, co to jen jde.
Zprvu je na řadě sestup po laně níže, kde objevuji prastaré ruiny, v nichž dominuje neustálý stín, jen zřídka říznutý denním světlem, popř. jakýmkoli jiným druhem svitu. V důsledku malé viditelnosti je navozen efekt strachu z neznáma, přispívající tak k hutné atmosféře, dále podpořeném menšími a rychlými potvorami. Houndeye, Headcrab a další havěť, na níž se hodí páčidlo. Prohledávání zdejších lokalit ztěžuje i tendence padat kamsi dolů, z různě vyvedených mostů a schodů. Postava postupně získává střelné zbraně, potkává vojáky.
Dva Alien Grunti před vstupem dovnitř, po jejichž stranách lemují lokalitu vystouplé zdi, symetricky uspořádané. A to spolu s barevnými motivy v podobě proužků, znázorněných bílo-červeně. Linoucích se v podélné línii. Pohled na oblohu dává tušit krásné počasí, které prospívá rostoucí zeleni poblíž. Architektura upomíná zejména na Quake 1, kde se s tímtéž stylem lze setkat. V kombinaci vyhovujících sad textur je dojem ze žluto-hnědé palety, stojící na autentickém zacházení s typem prostředí, o to výraznější, nakolik hlouběji je ponořen Gordon ve svém odhodlání, dojít pravdě na kloub a konce dobrodružství už dosáhnout.
Střeliva je málo, občas se nachází u těl výzkumníků či vojáků, ve tmě málo postřehnutelné. To samé platí o lékárnách, dají se najít, nechybí ani menší postavené stany a v nich něco zásob. Souboje srší střídmostí, ve vhodnou chvíli se zjevující nepřátelé, proti jejichž sevření není účinné obrany. Pokropit je tradiční várkou zbrojní výbavy je tudíž o to naléhavější, jak moc ztrpčují svým chováním hernímu alter egu život. Obvykle není zapínání baterky hlavní náplň hry, zde je tomu naopak, až se hráč přistihne, že mu svícení v ní došlo. Tak moc stěžejní faktor to je, až je k nevíře, jakým způsobem je diverzita objevování dávných tajemství ušita.
Idol Hunt ze všeho nejvíce připomíná kultovní totální konverzi The Gate, není se co divit! Ráz grafiky a koncept designu je víceméně shodný. V tomto případě jde ale pouze o poloviční konverzi. Dá se oprávněně brát tak, jak zmiňuji. Cesta kulatou bránou, mající schopnost člověka přenést dimenzionálním vírem jinam, k tomu přímo vybízí. To je umocněno neustálým chozením sem a tam, kdy hrdina zdolává zbytky staveb, přičemž si napustí vodu, roztočí mechanické objekty, leze po žebřících, ocitá se na vrcholcích stavení, míjí mnoho prázdných sekcí, sloužících k nelinearitě map. A když už si myslí, že to nejhorší má za sebou, mýlí se.
|