HALF-LIFE: HOPELESSNESS 2 single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
V závěru své recenze na zdařilý mod Hopelessness jsem si postěžoval na skutečnost, že příběh je zničehonic ukončen, což mě skutečně zamrzelo. Naštěstí moder Dreamer-E na svůj předchozí počin navázal pokračováním s prostým podtitulem The Afterlife. Jak si toto dílo stojí ve srovnání se svým předchůdcem? Následující řádky se to pokusí zodpovědět.
Předně je třeba zmínit, že Hoplessness 2 nenavazuje přímo na první díl, spíš se jedná o samostatný příběh v identických kulisách. Takže se hráč opět nachází v důvěrně známém zařízení Black Mesa, ale copak se to děje? Kdo by při vzpomínce na úvod prvního dílu čekal nekompromisní akční nástup, ten by se velice mýlil. Místo brutální řežby totiž Afterlife začíná jako pomalá atmosférická adventura, neboť minimálně polovinu herní doby je hráč nucen bojovat s povedenými hádankami, než reálnými protivníky. Na ty samozřejmě v pokročilejší fázi taktéž přijde řada, nejprve je však nutné se k nim nějak "prorébusovat".
Logické zádrhely opět obsahují sbírání předmětů, obsluhu zařízení, překonávání zamčených dveří, atd. Znovu chválím titulky upozorňující na potřebu toho či onoho k dalšímu postupu a na hráči pak je "pouze" to či ono sehnat a použít. Někdy při tom sice budete řešit akutní problém se silným nepřítelem za zadkem nebo poskakovat mezi laserovými minami, ale i to tak nějak k Half-Lifu patří. Konfrontační aspekt modu zahrnuje především bitky s nebezpečnými jednotkami Black Ops, kdy hned první setkání s nimi nebude rozhodně procházka růžovým sadem. Zbraní je znovu pouze několik, šance na přežití zvyšuje balistická vesta.
Stejně jako v předchozí části i zde musím pochválit kvalitní design map, vynikající ozvučení s takřka hororovým nádechem i věrohodnou herní atmosféru podpořenou naskriptovanými událostmi. Oslovil mě již tísnivý úvod v poničeném komplexu s nehybnými těly nebožáků na každém kroku. Během přibližně hodinového hraní je třeba projít např. skladovací prostory nebo oblast reaktoru Lambda. Jedná se o striktní one-man-show, spolupráce s kolegy bohužel odpadá.
Pokračování modifikace Hoplessness nabízí podobně kvalitní zábavu jako předchůdce, pouze jeho zaměření je spíše adventurní než akční. To je patrné zvláště v první půli, nicméně o solidní přestřelky ochuzeni nejsme ani zde. Takže nezbývá mi, než si znova postesknout nad náhlým zakončením jednoznačně podařeného díla.
|