HALF-LIFE: HOPELESSNESS single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
V modifikaci Hopelessness (Beznaděj) dostává hráč možnost navštívit výzkumné zařízení Black Mesa jen pár hodin po kritickém incidentu v laboratoři neobvyklých materiálů. Že nepůjde o mírumilovnou exkurzi je jasné hned od prvních kroků. Marně byste čekali poklidný úvod s příjezdem podzemkou, klábosícím personálem a přísnou ochrankou, která do laboratoří nikoho nevpustí bez nezbytného ochranného skafandru. V Hopelessness se hned v úvodních vteřinách ocitáte v katastrofou rozvráceném zařízení, kde zombíci porcují mrtvé vědce, headcrabi zákeřně útočí na vše živé a za zdmi jsou slyšet povely vojenských komand. Není čas na dlouhé rozhlížení, popadněte páčidlo a pistoli, oblečte si balistickou vestu po nebohém sekuriťákovi a dejte nepřátelům co pro to!
Zkraje upozorním na obtížnost vyšší než v původní hře – zvlášť na poslední úroveň Hard jsou nepřátelé velmi odolní a vaše zdraví dokáží zredukovat na minimum během pár okamžiků. Naštěstí ochranné vesty doplňují armor na 100 procent, jen jsou někdy šikovně schovány. Dobíjení z panelů HEV možné není. Zbraní je pár základních typů, střeliva do nich tak akorát. Hodí se zejména různé výbušniny, protože kromě vojáků a vetřelců je nutné zlikvidovat i hbité latexové divoženky, které obsadili datacentrum. Většinu práce však zastane samopal a brokovnice, později je k dispozici energetická zbraň. Nepřátelé dokáží útočit znenadání – myslíte, že jste vyčistili místnost a najednou se teleportují další otrapové, kteří po vás ihned jdou.
Na modifikaci je sympatické, že vedle frenetické akce dostává prostor i časté řešení hádanek nezbytných pro další postup. K zamčeným dveřím je nutno hledat klíče nebo přístupové karty, častá je i obsluha spínačů nebo sbírání předmětů, příjemným zpestřením bylo luštění morseovky. Ani lezení ve ventilačních šachtách nebo spolupráce s příslušníkem modrých uniforem samozřejmě nesmí chybět. Potěší i titulky upozorňující co je třeba najít pro zprovoznění cesty vpřed, případně jaký předmět hráč sebral. Jedna pasáž dá vzpomenout na „hrátky se zvířátky“ z kapitoly Questionable Ethics.
Kromě zdařilé akce a parádních puzzlů je třetím pilířem kvality modu jeho technické zpracování. Mapy jsou vytvořeny tak věrohodně – po funkční i estetické stránce – že doslova cítíte tu správnou halfovskou atmosféru. Místnosti jsou logicky uspořádány, prostor smysluplně zaplněn, nechybějí nové objekty ani naskriptované situace. Pozitivní dojem dotváří též vhodně zvolená zvuková kulisa.
Po přečtení předchozích odstavců je zřejmé, jak jsem z Hopelessness nadšen. Jenomže i takto kvalitní modifikace má svojí slabinu. A tím problémem je skutečnost, že se jedná o nedokončenou záležitost. Po cca hodině hraní, kdy jste natěšeni, co vás ještě čeká a čím vás tvůrce překvapí, vaše pouť za spásou nečekaně skončí. Dlužno podotknout, že je tento okamžik zpracován stylově a nedělá předchozímu dobrodružství ostudu.
Hopelessness je vynikající příběhová modifikace, která chytne za srdíčko každého milovníka Half-Lifu svým poctivým zpracováním. Jak po stránce akce, puzzlů i designu se jedná o lahůdku, které není prakticky co vytknout. Dovedu si představit, že by šlo o první epizodu nějakého většího projektu. Rozhodně by bylo na co navazovat!
|