HEART OF EVIL 1.02 single Design map: 65% | Originalita: 70% | Zábava: 65% | Celkem: 67% | |
Tato modifikace je další z řady totálních konverzí. Nové textury a modely, včetně nahrávací obrazovky, zbraní, a všeho možného jsou v ní samozřejmostí. I Hazard Course je zcela jiný, až jej spustíte budete svědky té nejšílenější řezby, jež si lze představit. Ocitnete se uprostřed boje vojáků proti všemožným obludám a jiným kreaturám. Tím budete seznámeni s různými tipy nepřátel v této hře. Při loadingu vždy spatříte vojenskou helmu.
Hra má atmosféru války ve Vietnamu, známou z amerických filmů 80. let dvacátého století a je zejména inspirována filme Apokalypsa. Vše je rozděleno do šesti kapitol A, B, C, D, E a F. O příběhu se můžete občas dozvědět z pohozených papírů na stole. Při průchodu hrou budete svědky celé řady originálních a naskriptovaných situací.
Právě je 21. prosince 1968 a nacházíte se v Saigonu ve Vietnamu. Poté, co vstanete z postele se můžete jít do koupelny umýt. Vaše kroky budou směrovat do vojenského automobilu, to vás odveze na místo splnění vaší mise. Po příletu vrtulníkem, je vaším úkolem vyřešit první logickou hádanku pro další posun ve hře. Vaším pomocníkem a parťákem bude i zde starý známý Barney, u nějž se vám vyplatí ho vodit sebou. Tehdy, kdy to hra nabízí. Budete tak mít jistotu, že vám nebude chybět na místě otevření nějakých dveří, jež byste sami neotevřeli. Také vám pomůže i v přestřelkách. A několikrát vás odveze i autem nebo s ním poletíte letadlem. Pouze musíte dávat pozor, aby neutrpěl velké zranění. To by vám ho mohli zabít, čímž by nastal konec hry.
Nepřátelé na vás ve hře číhají i v močálech a jsou docela tuzí. Já hrál na obtížnost medium. Několikrát zde budete muset zneškodnit i vrtulník. Poté, co se vám podaří nastartovat letadlo, tak s vámi Barney jako pilot poletí a vy se pokocháte pohledem z okna, až spatříte, že vás sestřelili a vy tak nouzově přistanete v džungli. V jedné kapitole je dokonce bouřka a déšť, což působí věrohodně, vzhledem k tomu, že se právě nacházíte v džungli. Zpracováno je to výtečně.
Design map je v modu perfektní. Procházet budete vesnicí, jeskyní, podél vodopádů nebo komplexy velkých budov a zničených ulic. Dále již zmíněná džungle.
Logické hádanky jsou ve hře obsaženy tyto: Seberete provaz, který se dá někam přivázat. Budete si muset nějakým způsobem zpřístupnit dveře, k nimž nemáte klíč, popř. naopak naleznout barevné klíče k některým dveřím. Dále budete koukat z jednoho okna, z nějž se musíte dostat do okna v protější budově. Naprostým vrcholem vašeho logického uvažování je kapitola C, kde je potřeba naleznout dva krystaly zelené a oranžové barvy. Ty vám po vložení na určené místo zpřístupní hledaný klíč, jenž je od únikových dveří této kapitoly. Cesta k oněm krystalům vede přes panel s dvaceti tlačítky, velké bludiště a zapnutý generátor. A to je další práce a útok na vaše mozkové závity. Já tuto kapitolu dokončil jen s pomocí návodu, stejně jako celou hru.
Protože v další kapitole to bylo opět náročné, např. nalezněte potřebné díly pro automobil, abyste jej mohli poté použít. Logické hádanky jsou v tomto modu o to těžší, že úrovněmi v dané kapitole lze procházet v jakémkoli pořadí a pokud si navíc nevšimnete, nebo neuvědomíte, že někde, kde právě jste, vede i jiná cesta, tak budete bloudit a hledanou věc prostě nenajdete. Různé předměty se ale stejně, dříve nebo později, dají s přehledem najít a vy tak budete odměněni šťastným pocitem, že se vám to podařilo najít, nebo splnit.
Ze zbraní tu jsou samopal, brokovnice, granátomet, kulomet, raketomet, pistole, výbušina a granát. Všechny střelné zbraně mají provedení na danou dobu, tedy 60. léta, a vypadají dobře. A můžete dokonce naleznout i motorovou pilu. Tu, když zapnete, tak se spustí pěkně říznutá melodie a vy můžete vyzkoušet její účinek. Ten je stylový. Zombíky rozřežete na kusy, ale při používání pily jste omezeni množstvím benzínu v ní. Podobně, jako u munice do zbraní. Benzín na její používání můžete naleznout v kanystrech někde po úrovni.
Souhrnem jde tedy o velice perfektní modifikaci, se všemi známými atributy, jako jsou design, originalita, nápaditost, logické hádanky, příběh, zábava, protivníci, zbraně a délka. A nuda v ní rozhodně nehrozí, ta je ale občas nahrazena velkou náročností, již zmíněných logických úkolů. I tak se ale domnívám, že minimálně za vyzkoušení Heart of Evil určitě stojí.
|