HALF LIFE: VISITORS single Design map: 60% | Originalita: 63% | Zábava: 65% | Celkem: 63% | |
Pokud máte zájem o modifikaci, která dle slov svých tvůrců má být vytvořena jak ve stylu původní hry, tak i výborného datadisku Opposing Force, jste na správném místě. Němečtí autoři, mladíci ve věku okolo dvaceti let, opravdu přišli s něčím, co původní hru i datadisk v mnohém připomíná, a dokonce nabízí i něco málo navíc.
Než kliknete na nápis "new game", můžete navštívit tzv. Chill out area. Jedná se o jakousi uklidňující odpočívárnu, ve které je slyšet místy zvuk piana. Vzhledově je tato odpočívárna tvořena především chodníky s lavičkami, pohodovou atmosféru zde vytváří i zelené keře a jezírka. Jinak je zde toto prostranství spíše jen jako alternativa k tradičnímu Hazard kurzu, v praxi je totiž úplně k ničemu.
Po té již můžete přejít k samotné hře. Po zvolení vhodné obtížnosti (doporučuji nemířit moc vysoko) se na monitoru objeví úvodní intro, které vám naznačí, kdo jste a co tu děláte. Zjistíte, že jste mladý advokát Alan Green, který přijel do Black Mesa na rutinní kontrolu nějakých dat. Nic víc. Děj hry není ani v readme.txt souboru více rozpitván, takže pokud budete mít zájem dozvědět se o osobě Alana Greena více, doporučuji navštívit webové stránky tohoto projektu. Zde je k nahlédnutí dokonce i Greenův osobní deník.
Také tento mod těží z klasické situace nepovedeného experimentu, s tím rozdílem, že tentokrát nebudete přímo u něj. Během tradičního procházení se po chodbách dojde k výbuchu, do areálu vniknou potvory z cizí dimenze a váš úkol je jasný - vzít nohy na ramena a dostat se do bezpečí.
Během útěku navštívíte velkou spoustu lokací, mezi kterými nechybí podzemní stoky, šachty, potrubí, skalní prostranství nebo klasická nádvoří. Samozřejmě autoři nemohli vynechat tradiční výtahy, vědecká pracoviště nebo planetu Xen, tu zde ale navštívíte pouze na několik málo okamžiků.
Také náplň misí je velice pestrá a jistě vás nebude nudit. Oproti některým modifikacím, které jsou zaměřené především na akci, zde budete ve větší míře nuceni použít mozek. Nechybí tu logické ani skákací úkoly, shlédnete několik přestřelek mezi vojáky a mimozemšťany, zastřílíte si po vrtulníku, budete odpalovat raketu, nahazovat elektrický generátor, spolupracovat s vědci, kteří vám několikrát zpřístupní cestu dál. Krom toho budete také po jedné teleportaci nuceni opět začínat s holýma rukama - podobně jako po vhození do drtiče odpadků v originální hře.
Ihned po výbuchu budou vašimi protivníky bojovníci z Xenu, především Alien-Slave a Headcraby. K nim se postupně přidá i další havěť z Xenu, poté i klasičtí vojáci a černé ninja bojovnice. Navíc je zde i nový typ vojáka - výborný střelec vzhledově něco mezi tradičním vojákem a ninja bojovnicí. Je oblečen do černé vesty a pokud nebudete mít při setkání s ním odstřelovačku a potřebné náboje, zdrží vás to na dlouhou dobu.
Právě ona odstřelovačka je jednou ze dvou nových zbraní, které ve hře naleznete. Její velkou nevýhodou je, že při střelbě bez zoomu se vám nezobrazí zaměřovací křížek, což poněkud komplikuje použití ve skladech, kde můžete očekávat vojáky jak ve velké vzdálenosti, tak i za nejbližším rohem. Bohužel, nábojů zde není zrovna na rozdávání a proto použití této pušky doporučuji hlavně na vojáky. Druhou novou zbraní je železná trubka. Její účinnost je stejná jako u páčidla, které budete vlastnit zároveň s ní, jenže je mnohem pomalejší, čili opět k ničemu. Zbylé zbraně dobře znáte odjinud. Beretta, kolt, samopal, brokovnice... Subjektivně bych řekl, že arsenál mohl být o něco větší, ale i tak nejde o nic, co by způsobovalo velké problémy.
Další novinkou je váš ochranný oblek. Oranžový skafandr vystřídá černá vesta, rovněž se mění způsob ,jakým se ovládá. Zatímco předchozí oblek bylo možné porůznu dobíjet, tento je neopravitelný. Budete tedy nuceni dobře se během hry dívat, abyste našli nový se 100% ochrannou.
Jestliže jsem doposud převážně chválil, na konec si nechám pár slov kritiky. Jestliže vás zajímá, co je na tomto modu negativního, potom vězte, že je z důvodu větší obtížnosti velmi nevhodný pro začátečníky. Několikrát jsem krutě zakysnul a musel jsem si překládat návod z angličtiny do češtiny. V jednom případě mi ani návod nepomohl a musel jsem potupně cheatovat. Několik logických úkolů je totiž nutno řešit jinak, než jak se na první pohled nabízí, rovněž skákací úkoly patří mezi ty těžší.
Pokud jste tedy zkušený hráč, neměl by tento mod uniknout vaší pozornosti. Pokud jste začátečník, který navíc neovládá angličtinu a neumí zadávat příkazy do konzole, dejte raději přednost některé z jednodušších modifikací. Na závěr ještě tradiční informace o hrací době - zdolání těchto 25 map mi zabralo zhruba čtyři hodiny čistého času.
|