REBELLION single Design map: 50% | Originalita: 40% | Zábava: 35% | Celkem: 42% | |
Mod navazuje na Vengeance, kde Gordon na konci udolal Gargantua, to je vidět v intru. Podotýkám, že má hra poměrně obsáhlý úvod, kterému jsem nerozuměl. Jedná se o to, že jak skončil souboj v předešlé hře, padl Gordnon Freeman únavou. Vědci mu chtěli pomoci, ale jeden z vojáků tam umístil granát, po jehož výbuchu se propadne zem, Gordon tudíž skončí dezorientovaný a v bezvědomí kdesi, netuše kde. Až se po nějaké době, možná hodinách či minutách, probere, a musí si spoustu věcí připomenout, uvědomit, aby vůbec pochopil, co je jeho smyslem bytí. Dojde mu, že jde nejspíše o G-Mana, o povstání a o přežití.
Co si něco říci o vzhledu samotné herní nabídky, v níž se skví název Rebellion. Na levé straně znázorněný červenou barvou a na pravé ztmavený do hávu černé. Mod se tváří plně profesionálně, utvrzující mě v tom, že co hráno dříve, nelze v žádném případě srovnávat s tímto. A i když je počin již velmi starý, nijak mu to na kráse a atmosféře neubírá. Právě naopak. A o co že přesně jde? O mnoho desítek map k hraní, o nově koncipované zbraně, vydávající zcela nový typ zvuků při střelbě, o možnost zobrazování úhlů kamer na displejích, o dovedně útočící protivníky a level design na škále mého vkusu, sahajícího vysoko.
Nacházím se hluboko v podzemí, přede mnou velké větráky, skrčený je podlezu. Spadnu dírou do vody, vylezu. Žebříkem níže, a jsem u jakýchsi připravených raket, nebo o jakou věc se jedná. A teď začne konečně to důležité. Infiltruji komplex, co je bezpečnostně střežen vojáky, dohlížejícími kamerami, a jsou v něm sklady, chodby a řídicí místnosti. Prostě řada typických propriet známých z jiných her a modifikací. Potíž je v tom, že nedisponuji páčidlem, to musím teprve někde najít. A jak mě zahlédnou, popř. se o mně dozvědí, budou oblast procházet, což je příležitost k jejich eliminaci. Vytvořím-li si vhodný okamžik.
Z garáže a tunelů dojdu k úseku, v němž mě zmerčí kamera, rozsvítí se, vojáci po mně půjdou. Využiji brokovnici ke střelbě, všimnu si dvou odboček ve směru oblouku, ale pro zatím si dovolím jít nahoru, co směr vede. V kulaté sekci se vyskytují pouze prázdné pokoje, občas umožňující nevtíravý pohled na provedení stylu architektury, ale to je vše. V řídicí části se otevírá brána k vysokému výtahu s bednami. Na ně se vyleze, ale ještě si lze vzít v jedné z beden revolver. V celé kampani disponuji i pistolí, páčidlem, brokovnicí, samopalem, výbušninami, kulometem, sniperkou, raketometem a jednou energetickou zbraní.
Rebellion se odehrává v překotném tempu a v zajímavých kulisách. Je tu časový limit, indikující výbuch bomby, čímž se musí hrdina schovat. Je žádoucí to stihnout včas k vysílačce, i pár vteřin po aktivaci, tzn. vypršení času, a po rozhovoru utíkat rychle do krytu. To něco málo času zůstane. Dojde k otřesu a bílému probliknutí. Krom toho je hratelnost okořeněna i likvidací vrtulníku, prolézáním větracích šachet, co jsou provázané nevídaným způsobem, u skal unikáním před granáty od vojáků, vracením se před jedoucími vozidly, stiskem nezbytných spínačů, dobíjením hodnot na HUDu, kocháním se pěknými sceneriemi.
Nastoupím do vlaku, odjedu s ním pryč. Přehraje se sekvence, v níž excelují vojáci, strážníci, vědci a G-Man. Nástin vývoje příběhu i toho, nač se můžu ve hře těšit. Řada pasáží byla výbuchem poničena, k vidění poškození nejrůznějšího typu. Vojenská technika převrácená, stropy plné děr, sutiny zborcené. Na širých pláních, kde mě nahání dělostřeleckými kanóny. The Borked Hazard Mod mi vyvstal v mysli. A to i tehdy, kdy zpropadené skákání průrvami ve skále, hlubokými dost na to, aby opět znepříjemňovaly cíl mého snažení, jak bez úhony a správně ten koridor překonat. Což samozřejmě kladlo tlak na stav HUDu.
Vyznění jednotlivých etap hry se průběžně mění, nepřáteli v nich bývají vojáci či vražedkyně v černém. Akce je prošpikována skripty tradičního rázu. Zprvu se jde za nosem vpřed, výběr směru je zřetelný. Později nechybí vertikální uspořádání, ulice města a střechy. Doplnění výzbroje v postranních odbočkách, když ji oslabil souboj s velmi tuhým bossem. Jeskyně mě potěšila, voda také. Logické hádanky tu potrápí toho, kdo s touto geniální záležitostí zkusí své štěstí. Rebellion je nevšední, rozsáhlou, kvalitní a zábavnou střílečkou, okořeněnou i pár inovativními zbraněmi. Bylo mi ctí si ji zahrát. A pokračováním Vengeance.
|