HALF-LIFE: RED ALERT xpantion single Design map: 67% | Originalita: 50% | Zábava: 47% | Celkem: 54% | |
Vítám vás na klinice v Black Mese. Hned na to jsem svědkem, jak v pokoji poblikávají světla - doprovázena silnými otřesy, až se konečně otevřou dveře. To už na mě ale ze všech stran útočí Headcrabi, takže musím někde naleznout páčidlo a pobít je.
Vzápětí jsem si uvědomil jednu věc, že jde o neuvěřitelně propracované demo na mod scéně, protože takto ostré a detailní textury s modely nemá kdejaký mod do HL1. Provedení textur a modelů v této modifikaci se může alespoň trochu rovnat enginu Source, na němž jede HL2. Modely různých předmětů vypadají také perfektně, že až spatříte bedny, tak vám bude líto je rozmlátit. V jedné z úrovní se ocitnete ve velkém skladu, jenž je proveden fakt výtečně a čeká vás tu alespoň deset protivníků. Později se dostanete i na čerstvý vzduch, kde na vás za stromy číhají snipeři, kteří jsou zatraceně přesní. Vy tak máte smůlu, jelikož ještě nemáte sniperku. Ale nemyslete si, i tento mod mě nakonec zklamal. Později se dozvíte proč.
Propracovanost prvních úrovní je ještě působivější i díky tomu, že zde skoro na každém kroku narazíte na různé logické hádanky. Kupříkladu spatříte červené laserové paprsky, přes něž to jde správně proběhnout, ale ne pokaždé se vám to povede. Nebo o něco dál jsou výboje elektrického proudu a na nás je, přijít na to, co zde musíme provést, abychom se jim úspěšně vyhnuli.
Ve hře dojde i k řadě naskriptovaným situacím, kdy výbuch rozmetá mrtvá těla vědců. Granáty, budete je mít ve vlastní výbavě poté, co je seberete, používejte ve hře výhradně na řešení logických hádanek. Na protivníky nikoli. Pár granátů by vám pak mohlo chybět a vy byste ve hře zakysli.
Během hraní této modifikace vás asi kolikrát napadne, že vlastně v nijak originálním prostředí nejste, ale že jste znovu typicky v Black Mese. Ale jen díky tomu, že zde vůbec nejsou původní textury, tak tu nijak neuvidíte jedinou fádní a nevýraznou, nebo odfláknutou část, jako v nějaké klasické HL1 modifikaci. Řeknu vám to i jinak, představte si, jaké by to bylo, si znovu zahrát původního Halfa, ale v enginu Source. Tedy ve stejné grafice, jakou má HL2. Pak teprve pochopíte, proč je tato demo modifikace tak perfektní, dokud nenarazíte na problematický BUG. Možnost si Half-Life 1 Source skutečně zahrát máte i vy. Stačí si jen koupit nebo objednat sběratelskou edici HL2, kde zmiňovanou reedici prvního dílu dostanete jako bonus zdarma.
Pár situací ze hry: Lezete větrací šachtou, až na konci spadnete do místnosti naplněné jedovatou látkou. A víte, jak se dostat dolů, abyste přežili? Dostanete se k zasypaným kolejím s vlakovými vagóny, jimiž ale nelze pokračovat. Musíte tak najít jinou cestu. Ocitnete se v zatopené chodbě s placatou obludou. Jedete po kolejích a odstřelíte jednoho vojáka.
Zbraně máte ve hře ty z původní hry, plus většinu nových, či známých z jiných modů, pouze v trochu jiné podobě a potkáte tu i známé protivníky, včetně samostřílů.
Není ale všechno zlato, co se třpytí, to poznáte někdy zhruba v 10. levelu, kdy dojde k závažnému BUGU. Po promluvení z vysílačky najednou nemůžete používat a ani měnit zbraně. Jednoduše po Loadingu jste dál a v chodbě jsou protivníci. Jenže vy je nemůžete ze zmíněného důvodu zabít. Pokud tedy berete na vědomí, že jde o pouhou demoverzi, dá se to pochopit, než kdyby šlo o plnou verzi, v níž by tato chyba neobstála. Možná lze ten BUG odstranit patchem, ale to se mi ještě nepodařilo.
Do té doby, dokud tedy nenarazíte na ten BUG, se jedná o vynikající záležitost, ale pak už je to zcela nehratelné, bohužel. Takže jen velmi nerad strhávám hodnocení dolů.
|