HALF-LIFE: ESCAPE 1 Final single Design map: 50% | Originalita: 37% | Zábava: 50% | Celkem: 46% | |
Tento mod je tak trošku netypický zemí svého původu. Prvně se mi dostalo možnosti zahrát si výtvor maperů našich nejbližších západních sousedů, jedná se tedy o německý mod. Skupinka, jež ho vytvořila, se nazývá dmc-ineractive. Více o ní bohužel není možné povědět, neboť v readme.txt prozradila pouze adresu na své webové stránky, které jsou mimo provoz.
Ohledně příběhu toho také autoři mnoho nenapsali, navíc jsem měl problém těch několik málo větiček srozumitelně přeložit, takže uvedu jenom to, že budete hrát v roli vědce Jima Westa a váš příběh se bude odehrávat krátce po nepovedeném experimentu v Black Mesa.
Začátek této hry mně silně připomínal začátek originálu. Taky jsem přijel vláčkem do práce, chvilku bloudil po chodbách, a když jsem se konečně do něčeho pustil, tak jsem slyšel kolem sebe rány a já jsem se musel dát na útěk. Podobně jako v původní hře i zde se budete po nehodě vracet do míst, ve kterých jste začínali. Poté už vaše kroky povedou i jinam, než do vědeckých laboratoří. Navštívíte mimo jiné ubytovny vědců, sklepení v Black Mesa a podobně jako v původní hře se také dostanete do podzemního železničního areálu. Nechybí tu ani pár návštěv exteriérů, které jsou poměrně rozlehlé. Všechny lokace jsou slušně zpracované, autoři přidali několik nových textur. Nechybí ani několik úsměvných maličkostí, jako například pohozená čísla časopisů Gamestar a Playboy, fotorealistické diskety ležící vedle počítačů, nebo nový securiťák.
Taktéž náplň hry není špatná. Kromě likvidace protivníků a mačkání tlačítek budete komunikovat s vědci a s pracovníky ostrahy, povozíte se na vláčku, několikrát budete hledat cestu dál. Nechybí zde ani několik logických úkolů.
Novinkou, kterou přináší tato modifikace, je finální boss, jehož jsem dosud nikde jinde neviděl. Další protivníci jsou většinou vojáci nebo Alien-slave, občas potkáte i zmutovaného vědce nebo headcraba. Klasika.
Klasická je i zbrojní výbava. Naneštěstí je zbraní na můj vkus moc málo (jen 6 včetně páčidla), také s náboji je nutno šetřit, takže doporučuji zneškodňovat některé méně odolné potvory páčidlem.
O bugách autoři sebevědomě tvrdí, že se v jejich díle nevyskytují, což je nehorázná lež. V jednou místě jsem byl nucen projít skz vrata pomocí cheatu, jelikož tlačítko, které je mělo otevřít, jednoduše nefungovalo. Samostatnou kapitolou je finální souboj. Závěrečného soupeře téměř není možno zničit, neboť si vleze do místa, kde se okolo něj utvoří neviditelná zeď, takže je nezničitelný. Po několika pokusech se mi sice podařilo zahnat ho do místa, kde byl zranitelný, ale má smysl se 30 minut rozčilovat, abyste se podívali na nápis "The end"?
Zvuky ve svých recenzích málokdy zmiňuji, ale v této hře není možné je opomenout. Team autorů si sám namluvil některé securiťáky a vědce, což nebylo zrovna šťastné řešení. Čtyřicetiletý vědec, vydávající nepřirozenou angličtinu hlasem dospívajícího kluka, je opravdu zvláštní. Naštěstí těchto monologů není mnoho a dají se vydržet - dabing v modu Vlokam byl nesrovnatelně horší.
Suma sumárum se tedy jedná o mírně nadprůměrnou modifikaci, nabízející slušnou hratelnost, pár dobrých nápadů a také relativně ucházející hrací dobu. Ta se pohybuje na střední obtížnost někde okolo dvou hodin.
|