HIGH SPEED single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Šestici vlastních map pro Half-Life přinesl hráčům v roce 2002 polský mapper Filip Herzig. Do hlavní role obsadil nesmrtelného Gordona Freemana, který přišel infiltrovat jakési výzkumné zařízení. Jenomže to již mají pevně v rukách oddíly mariňáků a Freemanovi nedarují nic zadarmo. Samozřejmě se dostaví i protivníci z dimenze Xen, takže nuda rozhodně nehrozí.
Modifikace je zaměřena primárně na souboje v uzavřených prostorech, bitky jsou frenetické a někdy jste rádi, že z nich vyváznete se zdravím na minimu. Zpočátku budete využívat především brokovnici a automatickou pušku s podvěsným granátometem, později oceníte především výkonný kolt nebo neslyšnou kuši. Nepřátelé často nastupují v solidních počtech a pokud při takové situaci nemáte pár granátů navíc, může vaše snažení skončit načítáním poslední uložené pozice. Je třeba si hlídat úroveň zdraví a pokud možno i energii v hazard-suitu.
Základnu tvoří řada objektů i vlastní metro. Samozřejmostí je hledání cest do dalších prostor, používání výtahů i ventilace. Každou chvíli je třeba zprovoznit nějaké zařízení jako generátor energie, ap. Mapy vypadají vskutku solidně, je zde přítomno mnoho nových objektů (přístroje, bedny) a textur (různé povrchy, zrcadlení). Také celková architektura je poměrně pokročilá. Herní atmosféru dotvářejí zdařilé nakriptované situace, kdy např. vagon metra proletí stěnou - občas vás to sice rozšmelcuje, ale quickload zjedná nápravu.
Doposud jsem vesměs chválil, modifikace však obsahuje i nějaké nedostatky. Především si více lidí stěžovalo na bug v první mapě, kdy se někdy po vaší smrti mod zasekne a nejde načíst uložené pozice - mapa se musí spustit znova od začátku. Tuto chybu mohu potvrdit. Další bug jsem zaznamenal v pokročilé části modu, kdy mě po aktivaci reaktoru pravidelně zabíjel neviditelný elektrický výboj, i když jsem byl dávno z oné místnosti pryč. Situaci jsem byl nucen vyřešit cheatem na nesmrtelnost. Jakmile jsem přešel do následující mapy a hned se vrátil zpět, už bylo vše v pořádku. Pravidelně se mi stávalo, že obávaní xen-warrioři bývali ke mě otočení bokem nebo zády - pak jejich likvidace nepředstavuje prakticky žádnou výzvu. Zarazily mě též nerozbitné dřevěné bedny, myslím že toto je první mod, kde se bedny vůbec nerozbíjejí. Také příběh je opravdu prostý, bez nějaké zápletky a přátelských postav.
High Speed mohu doporučit především střelbychtivým hráčům, kteří dávají přednost výzvě před příběhem. Čas potřebný ke shlédnutí překvapivé závěrečné animace odpovídá přibližně půldruhé hodině.
|