HOUR-GLASS single Design map: 50% | Originalita: 40% | Zábava: 35% | Celkem: 42% | |
Základní údaje o vaší postavě, identifikované jako Gordon Freeman, muž 30 let, povoláním tajný agent, plnicí mise pro organizaci ITR. Datum 1. 8 . 2000. Místo konání: Neznámé. Kdesi ve vesmírné stanici. Z ní jste o něco později po nezbytných úvodních úkonech teleportováni na naši domovskou planetu Zemi. Vaše putování začíná v blíže neurčeném městě. V něm si o chvíli později, po šarvátkách s prvními protivníky, můžete dokonce všimnout po vstupu do baru odhalených žen na stěnách. Jež jako by patřily do časopisu Playboy.
Ve hře vás čeká několik logických úkolů. Ty jsou dobře promyšleny a mnohdy se při nich dobře pobavíte. Jmenuji některý z nich. Ocitnete se ve skladu. A když už nebudete vědět, co dál, tak si všimnete jedoucí bedny na jeřábu. A o kousek dále šachty, a rázem vám bude jasné, že se do ní musíte dostat. A na vás už je, jak si dokážete poradit, abyste se do té šachty skutečně dostali.
Hra vám nabídne i pár srandovních situací, např. voják stojící na dvou výbušných bednách Následný výbuch je pěknou pastvou pro oči. Ve hře jste vždy, po splnění úkolu na určitém místě, přeneseni zas někam jinam. Třeba na Mars, kde máte za úkol najít aktivní reaktor a deaktivovat ho. Po splnění vás v animaci čeká nemilá návštěva a vy musíte rychle utéct.
Z pár úkolů můžu popsat i tento, musíte zabít jednoho vědce a získat od něho kód ke dříve zavřeným dveřím, za nimiž v bedně seberete novou zbraň. A tím je vaše konání splněno, čímž se ocitnete zas někde úplně jinde. Celé to připomíná mod Project Quantum Leap. Ale tady je vám vždy v některé úrovni odůvodněno, proč se na daném místě právě nacházíte a jsou vám vysvětleny i přibližné cíle té úrovně. Průběh hry vám ještě ukáže, jak to vypadá na našem satelitu - Měsíci a dalším posledním světě ve hře.
Hrou procházíte klasickým způsobem, jako v té původní. Tedy hledáním přístupových karet, aktivací různých spínačů a zařízení. Prolézáním vodou, šachtami a lezením po žebřících, ježděním ve výtazích. Nechybí ani možnost projet se po kolejích. A abych na něco nezapomněl, tak musím zmínit ještě skákání. I toho si ve hře užijete, zvláště na konci, kdy stylově seskáčete dolů k výtahu.
Nepřáteli jsou od začátku až konci hry pouze vojáci. S nimi klasicky bojujete, díky tomu, že je vidíte. O něco později to už ale bude o něčem zcela jiném. A to proto, že se tíž vojáci náhle stanou, k vaší smůle, úplně neviditelní. I tak nemusíte věšet hlavu, abyste souboj s nimi měli jednodušší, tak si můžete na určených místech doplnit z neomezeného zdroje zdraví. Postupně budou přibývat i další obludy, známé z původní hry. Ty ale zaberou dobu výskytu maximálně jedné až dvou úrovní.
Ze zbraní uplatníte pistol, brokovnici, samopal, sniperku, nůž, a nějaké ty speciální kousky. Chybět vám tentokrát bude staré dobré páčidlo. O granáty a miny se bát nemusíte, ty se vám dostanou do rukou od začátku hraní. Nepočítám-li start, tak se hra odehrává celkem ve třech světech - rozdělených do o něco většího počtu levelů.
Design map a grafiky, to je kapitola sama pro sebe. Ve hře neuvidíte jedinou fádní a nevýraznou chodbu či dveře, jako v jiných, průměrných modech. Naopak tu je k vidění celé spektrum originálně, nevšedně a vkusně vymyšlených dveří, chodeb a komplexů. A to není vše, dále budete svědky roztodivných a různých zařízení. Myslím to, co bylo k vidění na planetě Mars a později na Měsíci, či v posledním světě.
Další z řady povedených modů přináší malé množství působivých levelů. Originálně a nezvykle navržené mapy jsou v něm na denním pořádku. Tento kousek se může rovnat i takovým počinům, jako jsou Invasion a Poke646, přestože vznikl už v roce 2001. A máte-li nainstalován patch na vysoké rozlišení modelů pro původní hru a její mody, tím lepší pocit z tohoto kousku budete mít. Dále v něm nepřijdete o logické úkoly a další věci již zmíněné. Nějaké mínus tohoto modu? Dohrát se dá za jediný večer! To ale, myslím, tolik nevadí, jako nemožnost vidět ve hře neviditelné vojáky.
|