GMAN ISLAND PART2 single Design map: 30% | Originalita: 35% | Zábava: 35% | Celkem: 33% | |
Jak napovídá samotný název hry, jedná se o pokračování modifikace Gman Island, jejímž autorem je Japonec Jack Amano. A jak je u několikadílných modifikací téměř pravidlem, i zde druhý díl svého předchůdce bez problémů překonal.
Vše začíná tam, kde končil první díl. Ten se odehrával celý v prostředí Black Mesa a vaším úkolem bylo sledovat G-mana. Ten vám nakonec uprchl v ponorce a vy jste se další ponorkou pustili za ním. Na počátku tohoto modu se tedy ocitnete v kajutě oné ponorky, ovšem pouze na několik málo okamžiků, neboť do vašeho plavidla se dostane voda a budete nuceni vyplavat na mořskou hladinu. Zde vás ke vší smůle naleznou G-manovi vojáci, kteří vás vrtulníkem odvezou právě na G-manův ostrov. Vy jim ale utečete a budete pokračovat v započatém pátrání. Jak toto pátrání dopadne vám pochopitelně neprozradím, ovšem konec bude velice překvapivý a originální. V žádné jiné modifikaci jsem ještě takovéto rozuzlení neviděl.
Podobně jako v předchozím díle, i zde budete o pohybu G-mana informováni v krátkých scénkách, které občas uvidíte při přechodu z jedné mapy do druhé. Ty to scénky jsou poměrně pěkně zpracované a naštěstí nijak nenarušují spád hry, jako tomu bylo například v modu Todesangst 2, kde tyto scénky byly neúměrně dlouhé.
Lokace, které při pátrání navštívíte, jsou poměrně originální a vyplývají z toho, že se tato hra odehrává jinde než v Black Mesa. Kromě již zmíněné ponorky navštívíte také stoky, jakýsi důl, který bude plný koster, nevyhnete se ani typickým šachtám nebo výtahům. Bohužel hratelnost v jednotlivých prostředích se velmi liší a zejména ten důl, ač pěkně zpracován, byl podle mě velmi nudný a občas silně připomínal bludiště.
Technicky a designérsky je hra zpracovaná slušně, žádné větší chyby v tomto ohledu vytknout nemohu, kromě jednoho hloupého bugu. V jednom místě totiž krutě selhal skript, dveře, které se přede mnou měly zavřít, se bohužel zavřely až poté, co jsem jimi prošel, čímž jsem se ocitl ve slepé uličce, ze které neexistoval žádný východ. Řešením tedy byl pouze loading poslední uložené pozice.
Nepřátelé jsou zde pouze staří známí, ve venkovních prostorách převažují vojáci, ve vnitřních hlavně příšery z Xenu. Zbraně jsou zde také původní, jejich počet se oproti prvnímu dílu rozrostl na slušných deset. Z těch méně se vyskytujících bych uvedl třeba muškomet, raketomet nebo dálkově odpalitelné nálože.
Zvuky jsou tím, co patří mezi největší přednosti tohoto modu. V dolech uslyšíte nervydrásající hluboké tóny, poté co poběžíte delší dobu po schodišti, uslyšíte hlasité oddechování a před finálním soubojem dokonce hlasitý zvuk tlukoucího srdce. Je jasné, že všechny tyto zvuky zvyšují reálnost a atmosféru hry.
Mezi slabší stránky patří několik málo logických úkolů, na které tu narazíte. Zejména některá řešení příliš logická nejsou a vám se tam může stát, že se na delší dobu někde zaseknete. Naštěstí i tohoto faktu si byl autor vědom, takže součástí tohoto modu je i návod, jak se přes tato problematická místa dostat. Návod je naštěstí ve velmi jednoduché angličtině, takže i hráči, kteří tento jazyk neovládají nějak zvlášť oslnivě, by s překladem neměli mít problémy.
V souhrnu se tedy jedná u poměrně kvalitní mod se slušným dějem, poměrně dobrou hratelností a překvapivým závěrem, po kterém následuje vtipný epilog. Vzhledem k tomu, že velikost této modifikace je poměrně malá, překvapí i vcelku dlouhá herní doba. Ta se pohybuje zhruba okolo dvou hodin.
|