GMAN ISLAND PART1 single Design map: 47% | Originalita: 30% | Zábava: 43% | Celkem: 40% | |
Jak již název napovídá, jedná se o první ze dvou dílů Gman Island, které vytvořil japonský mapper s anglickým jménem Jack Amano.Ten sám přiznává, že je špatný angličtinář, o čemž se na vlastní oči přesvědčíte, když nahlédnete do herního readme.txt. To je zpracováno velmi jednoduše, i děj hry je tam popsán neobyčejně stručně. Dozvíte se tam pouze, že hrajete za Gordona Freemana a vaším úkolem je sledovat G-mana. Ostatní prý zjistíte z druhého dílu. Děj tedy opravdu nic moc.
Na počátku hry se ocitnete ve vězení společně s několika vědci. Ovšem vám se ihned podaří uniknout a vydáváte se za G-manem. Poté, co vás výtah vyveze do vyšších pater, naleznete ochranný oblek a nějaké ty zbraně. Další události jsou klasikou - střelba, sem tam je potřeba zmáčknout nějaké to tlačítko, občas výtah nebo šachta. Jednou uvidíte ze G-mana za sklem, jednou shlédnete scénku, jak stojí na ponorce a ujíždí do neznáma. Při pronásledování kromě vězení navštívíte také obyčejné chodby, nádvoří s vrtulníkem, v poslední mapě se dostanete do jakési ponorkové základny. Nastoupením do jedné ponorky tento díl končí.
Nepřátelé mě v této modifikaci zklamali, prakticky ke všem třem typům protivníků mám výhrady.Mariňáci jsou velmi tupí, takže někdy ani nezaregistrují můj příchod do místnosti, mírnou imbecilitou trpí i takový statný nepřítel, jakým jsou ninja bojovnice - ty jsem ve hře potkal čtyři a dohromady neodolávaly ani dvě minuty. Poslední nepřítel jsou příšerky z Xenu, jenže ty se tu téměř nevyskytují, v celé hře jsem našel pouze tři headcraby a tři přísavky na stropě. To je opravdu málo.
I výzbroj pro mě představovala zklamání. Kromě páčidla si budete muset vystačit se čtyřmi nejpoužívanějšími střelnými zbraněmi a granáty.
Co se týče bugů, ani tady nezůstalo vše tak docela bez poskvrny. Jeden výtah se dost zvláštním způsobem zasekává uprostřed své jízdní dráhy, podivně funguje také čtyřlopatkový větráček, na který jsem narazil v jedné šachtě. Pokud byl v pozici, že lopatky nezasahovaly do šachty, v žádném případě jsem nemohl projít. Jestliže jedna z lopatek do šachty zasahovala, prošel jsem bez problémů skrz ni. Divné...
Při hraní narazíte také na pár předskriptovaných událostí. "Náhodou" těsně od vás spadne strop, "náhodou" sjede sám od sebe výtah, "náhodou" bouchne automat na nápoje. Tohle autor trošku přehnal.
Designem map a hratelností tento mod představuje obyčejný průměr, nejedná se určitě o nic, co by vám nemělo v žádném případě ujít. Herní doba se pohybuje lehce nad půl hodinou při střední obtížnosti.
|