FIRST DAY AT BLACK MESA single Design map: 90% | Originalita: 80% | Zábava: 80% | Celkem: 83% | |
First Day At Black Mesa je vítězným příspěvkem v rámci soutěže Make Black Mesa Come Alive vyhlášené na serveru TWHL (The Whole Half-Life). Autorem díla je tuzemský mapper ELjanoCZE pohybující se kolem Half-Lifu již několik dekád, přesto je oceněné dílo jeho první skutečnou modifikací, jenž vytvořil. A že se mu sakra povedla!
V kůži třicetiletého IT specialisty Jonathana Wrighta nastupujícího na pozici správce serverů v sektoru W zažijete perné chvilky poté, co dojde k vytvoření mezidimenzionální brány v důsledku fatálního experimentu v sektoru C. Prostor začnou znenadání atakovat cizí paraziti, okolní personál se změní v zombies a pracoviště se stává doslova smrtící pastí. Dovedete na tuto situaci správně zareagovat nebo se stanete jednou z bezpočtu obětí výzkumného komplexu?
Mod mě zaujal od samého počátku, kdy úvodní seznamovací pasáž nabízí spoustu aktivit pro vyblbnutí se. Hrátky s alarmem a následné sprdnutí bezpečákem patří k těm běžnějším, ale jiné jsou dosti originální a dokonce mohou mít vliv na pozdější průchod prostředím! Každopádně je radost provádět různé vylomeniny a poté poslouchat reakce okolních postav. Vtípků je zde skutečně přehršel, včetně plakátů, oznámení, situací a různých blbinek. Ale šup na pracoviště!
Po brzkém setkání s nadřízeným se ovšem strhne peklo, základnu zaplavují potvory a tudíž nezbývá, než se porozhlédnout po účinné obraně. Pistoli po rozšmelcovaném sekuriťákovi ani zvedat nezkoušejte (varoval jsem vás!) a mazejte jedinou možnou cestou k východu. Po vyhnutí nepříjemným skokanům získáváte oblek plus páčidlo, což je solidní základ pro přežití. Následuje pistole, brokovnice a dokonce i něco účinnějšího, pokud si pečlivě všímáte okolí nebo jste správně zareagovali v úvodní části. Koneckonců s výkonným revolverem a výbušninami je pak snazší další postup… Souboje nevybočují z normálu, obtížnost je tak akorát i díky vhodně rozmístěným lékárnám a posilující energii. Nesmí chybět obvyklé hádanky, prolézání šachet, aktivace spínačů, skrytá místa či povedené skripty.
Mapy jsou vytvořeny profesionálně, prostředí je uvěřitelné, skripty fungují skvěle a celkový design je prakticky bez chybičky. Spousta použitých modelů, textur a objektů je vypůjčena od jiných autorů a parádně vylepšují stařičkou hru. Zvuková stránka je taktéž v pořádku a hezky umocňuje atmosféru díla. A najdeme i nějaké mínusy? Trochu mi scházely souboje s vojáky, ale vzhledem k zaměření a rozsahu projektu se do něj logicky nemohl nacpat veškerý potenciál Half-Lifu.
Slušně rozjetá akcička záhy končí (přece jen se jedná o projekt s limitovanou časovou dotací na odevzdání), po titulkách však mile překvapí seznam splněných achievementů. Skvělý způsob, jak si těch cca 20-30 minut zopakovat a zkompletovat všechny výzvy! Já jsem si dal Jonathanovu cestu třikrát po sobě a pokaždé si jí užil dosyta. ELjano vytvořil rozhodně jeden z nejlepších krátkých modů za poslední dobu. Jen tak dál, chlape!
|