ESCAPE FROM BLACK MESA alpha single Design map: 15% | Originalita: 25% | Zábava: 25% | Celkem: 22% | |
Escape from Black Mesa nemá nikde uvedeno příběhové pozadí. Jedná se tak jen o interpretaci autorů, jak si útěk z komplexu Black Mesa představují oni sami. Bohužel, mod není dokončený. Mělo se jednat o rozsáhlejší dílo, než jakým v konečné alfa verzi je. Přičemž už v roce 2006 vyšlo demo. Mod je kompatibilní se steam legacy HL1, to krásně demonstruje nová hlavní nabídka, kde je spousta informací obecného rázu. Nové částicové efekty, grafika, umělá inteligence a tak.
Začínám v tmavé části, v níž je přede mnou čtveřice nastavených laserových min. Směřuji do pravé strany, kde si lze vzít kuši a s ní zneškodnit neviditelnou bojovnici v černém. Místo nabízí vícero směrů, všude je to celkem pěkně udělané. Důležité nyní je, abych disponoval solidní výbavou, s kuší toho moc nesvedu. Vždyť ani nevidím stav střeliva. Komunikační sektor H? Asi. Na jedné části budovy to bylo uvedené. Dá se tu pěkně skákat přes střechy, děravé stropy, zábradlí.
V úvodní části vyčistím přilehlý prostor od pár příslušníků HECU, něco málo skriptů se přehraje. Objeví se Alien Slave, seberu další zbraň, moderně koncipovanou útočnou pušku, co má vidět hledí, ale přiblížit mi nejde. A ačkoliv bych podle oranžové barvy měl mít HEV Suit, stále nevidím svůj stav. Je to demotivující, když mi chybí i páčidlo. Venku se povalují bedny, ale ty jdou jen odsunout. Pod nimi lékárnička. Vlastně, hra se snaží být realistická, popř. k tomu přistupuje trochu jinak.
Modely vojáků hýří detailním provedením, vypadajících jako libovolný HD Pack, co obsahuje již řada kultovních SP modifikací z dávných dob. Mají na sobě typické části vojenského vybavení. Nelze dobíjet zdraví z nápojových automatů, ty plní jen dekorativní funkci v mnoha místnostech. Co jsem se do hraní ponořil, začalo mi to připomínat Rebirth, s několika lepšími vlastnostmi, že by se základní Half-Life kampaň v tom rozhodně hodila. Po zemi lezou hlodavci.
Design map je tragický. Dají se pozorovat oblasti mimo mapu, do nichž by šlo i vlézt či seskočit. A podstatou dobře navrženého prostředí by mělo být to, aby to hráč vůbec neměl šanci vidět. Tato míra se zvyšuje s tím, nakolik vertikálního uspořádání ve hře je. Stoupání mnoha patry výše, zdolání schodů a podobně. Celé se to snaží být jako nějaké staveniště, kde nedokončili všelijaké prvky, co dotváří smysluplnost realisticky působících budov. A samotnou Black Mesu to neevokuje.
Skripty tradičního rázu, že proti sobě bojují, aniž by hráč do dění zasáhl, nebo alespoň zprvu. To tu vidět je, ale pozbývá to významu. Neboť se sice vzájemně postřílí, či vojáci sejmou strážníky a vědce, pak se zapojím já. Ale nelze se tam nijak dostat, pozoruji to přes úzkou škvíru. A to střelivo po nich tak přijde vniveč. A to, že mi ty souboje dělají hodně potíže, nevidím-li běžný stav nábojů. No, Escape from Black Mesa je moc divný, až nad tím nechápavě kroutím hlavou.
Map je pouze osm, a ta poslední ani nemá regulérní průchod. Jsem ve skladišti, najdu nový typ zombie, skvějící skvělým dojmem. Ale v samotné lokaci jsou bedny bez textur ve fialové barvě. Nic tam provádět nejde. Docílím rádiového spojení, jakási díry dolů. Ke konci byl ještě jeden skript s běžícím vědcem, najednou výbuch. Z brány vylezly jednotky HECU a já si s nimi dal poslední souboj na férovku. Nevýrazná záležitost, co postrádá jakýkoliv profesionální ráz. Pětice zbraní.
|