DWELL single Design map: 47% | Originalita: 43% | Zábava: 43% | Celkem: 44% | |
K Half-Life existuje pár modifikací, v nichž se hráč prochází v domě, kde musí sofistikovaně hledat směr, aktivní předměty a náplň hry, například Pimp My Car, Somewhere in Time, nebo nyní recenzovaný Dwell, ale věřím, že jich bude víc. A vyznačují se většinou i kvalitním level designem. V tomto jde o jakousi povídku, kterou hráči vyprávěla jeho kamarádka Brenda, řekla mu o Mountain View. To má mít nějakou souvislost s domorodými kmeny v USA, ne nutně Indiány. Podstata hraní tkví v prohledávání více částí domu, podzemí a opatření si nábojů.
Po intru vejdu dovnitř, kde se snažím eliminovat Houndeye, mít dostatek střeliva, případně schrastit někde i páčidlo. Je důležité vše prohledat, obě patra, zůstat uvnitř, mít čím kosit nepřátele a hledat i ve sklepě či tajných chodbách. Je zde kuchyň, koupelna, pokoje, sklep, skryté části domu, co dávají nahlédnout do života v domě z jiné perspektivy. Znatelné oknem v koupelně, v ní nic neříkající okenní výplň, ale z druhé strany nabízí výborný pohled do koupelny. Žebřík vede do podzemí, kde se už mění atmosféra na čistý horor, jeskyně, další protivníci, díry.
Lze si doplnit zdraví lékárničkou, vyhýbat se Barnacle, Bullquid, Alien Grunt. Na dně jeskyně je vodopád, dá se sebrat náčiní k delšímu skoku. Skrze vodní tok jde propadnout ještě níže, kde je lanový výtah nahoru. Zmíněné aspekty se lépe pamatují, jestliže nejsou dobré pozorovací podmínky, způsobené neustálou tmou a vybitou baterkou. Postupně se tenčí zásoby sebraných nábojů, je žádoucí uplatňovat v boji i páčidlo. Prochází se přes nestabilní dřevěný most, co se rozpadá a stěžejní je lano. Jako navigace tu poslouží skvěle jakýkoliv hmatatelný zdroj světla.
Střelivo se nachází v rozích, stranou od frekventovaných cest, je složitě k nalezení. Ale hra je adekvátně hratelná, je-li čím likvidovat obludy. V jeskyních se směry vícenásobně větví, že se ztrácí orientace v postupu dál. Indikují to samozřejmě i objevující se nepřátelé. Stále se mění převýšení, nahoru, dolu, naopak a stále znovu. Po schodech se sestoupí níže k Tentacle, kde by něco mělo opět být. Krom těla v HEV Suit. Design se z precizně vyvedeného domu změnil na fádní a ničím nevyčnívající záležitost. Ani s tou originalitou bych to tak vysoko rozhodně neviděl.
Přes schodiště s Barnacle vede cesta ke krytým pozůstatkům dávných staveb, kde je Gonarch a zombie. Dá se docílit vstupu s vyobrazením dvou vzpřímených postav, načež se něco spustí, text i otřesy. Má se zase vrátit nahoru do jeskyně. Tam najít průrvu ve skále, jíž blokuje kus uprostřed, po stranách viditelné mezerami, co jsou vzadu. Ale nepodařilo se mi tam dostat. Cesta se má nějak uvolnit, aby to šlo regulérně projít. Loading do další mapy, Houndeye a tak. Noclip na procházení zdí to vyřeší. Alespoň jsem zvládl sebrat další lékárničky, náboje a ustřílel dva Alien Grunty.
V této fázi hry má hráč za sebou její značnou část. Co jsem pochopil, na jednom skrytém místě byl, v těch děsivých podzemních prostorách, samopal, potřebný na vojáky na zemském povrchu. Stále se to musí nějak projít, objevit výtah nahoru. Až se naskytne příležitost k dosažení potrubí, co vede ven. To je několik větvených průlezů. Dokonce se šlo v podzemí na místě, kde byly svislé žebříky a nějaká obluda. Jak se hráč ocitne na čerstvém vzduchu, půjdou po něm vojáci pod Route 52. Cílem je finální potrubí, co je od vstupu do komplexu, ala Black Mesa.
|