DEJA VU 2.00 single Design map: 40% | Originalita: 50% | Zábava: 40% | Celkem: 43% | |
Deja Vu označuje něco, co člověk už zažil, má ten pocit, že se něco opakuje, děje z nějakého důvodu znovu a on to opět prožívá. Tento název nebyl u této modifikace zvolen náhodou, ale zcela z pádného a prostého důvodu. Odehrává se totiž na místě, kde kdysi stál hrad Wolfenstein. Známý z nepočtu videoher s tématikou FPS, ale i jiných žánrů, kde se hráč ocitá ve vězení, z kterého se následně pokouší utéct. A to je hlavní podstata i tohoto díla pro Half-Life.
Na začátku je k vidění intro, nastiňující situaci s rozmístěním jednotek vojáků, ale i podoby chodeb a místností, kde se vzadu nachází i hráč. Jak je zřetelné, budova má několik pater, výtahové šachty. Jsou na Gordona Freemana dobře připravení, zatímco on má prázdné ruce, nedisponuje Hev Suit a zbraněmi. Ale ví, co má dělat, je zkušený a jen tak jim to nedaruje. U mrtvého vojáka si vezme pistoli, pár protivníků poblíž zastřelí, v okolních celách je lékárnička.
Nyní má za úkol si sehnat zmíněný oblek, ale ten je k nalezení pouze ve skrytém místě. Jestliže znáte alespoň Wolfenstein 3D, mohlo by vám být zřejmé, kde se daný secret nachází. Jsou v něm i dva dobíjecí automaty. Pohyb lokacemi fakt upomíná na dřívější strukturu designu map, co byla dělána odlišně, než přišly pozdější střílečky. Nechybí proto ani zpodobnění A. Hitlera. Estetické prvky zde dotvářejí onu atmosféru z FPS z první poloviny devadesátých let.
V secretech se nachází náboje do zbraní, lékárničky, zbraně a energie. Vše přehledně položené na zemi. Podvěsné granáty do samopalu, střelivo do samopalu či pistole, patrony do brokovnice, granáty a energie do obleku. Stačí často dávat Použít na vytypované pozice v mapě, a buď tam tajná lokace bude nebo ne. Indikují to primárně obrazy s Adolfen Hitlerem. Objevování skrýší je, mimochodem, má oblíbená kratochvíle u mnoha stříleček z vlastního pohledu.
Ve hře dotváří kulisu sudy a barely, ať už v hnědé či bílé barvě. I v nich jsou schované bonusy. Zelená energie. Tyto objekty stačí rozmlátit páčidlem. Jezdí se tu výtahy do ostatních pater. V objevených secretech je i možnost se podívat na pár úseků v mapě, a to skrze zapnutou obrazovku. Jde ji přímo aktivovat a přes rozmístěné kamery mít přehled o dění v obsazené budově. Po nějaké době jsem na střeše, vrtulník. A průlez šachtou do spodních částí budovy.
Dostanu se na ulici, kde mě opět nahání neústupní vojáci. Tady se zamyslím a vzpomínám na jinou střílečku, jíž jsem dodnes ani pořádně nehrál. Duke Nukem 3D. Ze střechy na ulici, typické atributy neonů, zábavy, kina, co mi to jen připomíná. Něco málo přeci jen z Duka hráno. I ty secrety se nenechají zahanbit. Nyní za přepážkou stisku spínač a otevře se stěna výše, kde je dobíjecí automat a energie. A abych nezapomněl, je tu k sebrání i raketomet.
|