DAV SUB single Design map: 43% | Originalita: 37% | Zábava: 43% | Celkem: 41% | |
Dav Sub přímo navazuje na Dav Train, ale to starší nemám v době psaní hrané. Hráč byl převážen letecky zavěšený, když jej cizí letadlo sestřelilo. Načež se ztroskotaný probírá u zříceného a zničeného vrtulníku. To bylo možné spatřit v úvodní sekvenci. Mod je plně kompatibilní se Steam verzí hry, díky záplatě na ModDB. Jde o menší balík za sebou jdoucích map. Hra využívá nainstalovaného Diamond packu, který ve hře mám.
Seberu páčidlo, brokovnici a pistoli. Jdu do skalního tunelu, kterým se dostávám k automobilu a vstupu do spodní části komplexu. V kanalizaci lze dojít k samostřílu za opevněním. Je nutné být ve vodě, skrčený se krýt a brokovnicí jej opatrně zneškodnit. Je přítomna k doplnění lékárna. Žebříkem jdu nahoru, kde pobiju u nádrží několik vojáků. Chodbou dojdu k průchozí šachtě, v níž lezu výše žebříkem. Opět nechybí automaty.
Dav Sub je velmi příjemné překvapení. Ona Steam verze HL1 vypadá modifikovaně super, ale o to nejde. Mě zaujal celý ten noční areál se čtveřicí útočících věží, dále prošpikovaný i několika minami na zemi, kde na ně značky upozorňovaly. Nejen, že se daly všechny věže zlikvidovat poměrně snadno, ostřelovaly mě na velkou vzdálenost, ale šlo se tam pohybovat i po střechách. To se rozhodně musí ocenit. Na poli modů fakt nevídané.
Spleť fádních chodeb a mnoha místností, v nichž si hoví headcrabi. Nic k sebrání v nich většinou nebývá. Nějaká lékárnička. A je vyžadováno mít prostorové vnímání a pamatovat si větvenost více směrů. Samotné provedení této komplexnosti srší uvěřitelnou realističností. Často ale sloužící k tomu, že jdu zpět a objeví se další nepřítel. Jak má ale hráč docela nedostatek střeliva, do pár zbraní, nezbývá mu, než jej tu někde najít.
Skriptované sekvence se nenechají zahanbit a ukáží, co mohla být dominantní stránka Senses in Decay. To si takhle kráčím v podobně koncipované chodbě, co se zaskvěla v Reconnaissance, zde vypadající mnohem zajímavěji, a sleduji působivé vznášedlo odlétající pryč. Nepřátelé dole si do něj nastoupili, poté na mě začali další střílet ze dveří. Já palbu opětoval. Primární pro mě ale byla fascinace nad vyvedením originální chodby.
Po delší době v interiérech mě to zavede opět do exteriérů. Zde není moc vidět, stále je šero, ale most přede mnou dál nevede. Nemá vysuté části ke spojení protější strany. Navíc pokračuje i děj skriptu se vznášedlem, s nímž to slavně nedopadlo. Ozve se rachot a dojde k jeho zřícení. No, však, jo. V Dav Sub jde o poznávací znamení. Má vynalézavost ale zapříčinila sofistikovaný a obtížný skok, o něco dříve před tím, než se dalo jít.
Zatímco v první polovině hry je zásob do brokovnice poskvrnu, později znovu oplývá zmíněná zbraň větším výskytem vhodné munice. Boj tu obstarává několikero typů stran zlých, na něž je užitečná rozličná palebná a taktická síla. Spočívající v zodpovědném nakládání se zásobami, četném odzkoušení funkčnosti páčidla na dřevěný materiál. Jinak obvyklá pistole, samopal, páčidlo, brokovnice, výbušniny, raketomet, revolver a kuše.
Sbírání přístupových karet je okořeněné tím, že se vždy ukáže, od jakého sektoru ta která karta je. Bývají položené na stole či zemi. Nezřídka poskytnou návrat zpět do dříve navštívené pasáže, jíž tehdy nešlo vejít. Sjednocují cíle každé úrovně k dosažení průchodu tím správným směrem, dovolujícím adekvátní variabilitu provedení. To tak poskytuje hnací motor pro princip, jít stále vpřed, splnit zadané a užívat si onu komplexitu.
Za originální považuji jízdu vlakem. To je vždy vítané oživení, nyní diametrálně odlišně, než třeba v Half-Life či pouhý nástin v Alternative Way Part 1. Tady jsem nastoupil do delšího vlaku a rozjel se. Pár chvil poklidné jízdy, ale pochopitelně, následoval nepříjemný a stylový pozdrav. S nímž se tak bylo nutné nějak vypořádat. Doporučuji mít hodně zdraví, nastavit minimálně trojici min, krýt se skrčený u dveří. Konec hry neměl chybu.
|