DANGER single Design map: 20% | Originalita: 5% | Zábava: 15% | Celkem: 13% | |
Tato recenze na další z objemných singleplayer modů, má 163 MB, nesoucí jméno Danger bude místy v nelichotivém duchu. Neboť po dohrání této modifikace nemůžu konstatovat nic jiného, než to, že se mod moc nepovedl. A proč tomu tak je, to si můžete přečíst dále.
Mizerný design, zábavu a skladbu map trochu napravuje přítomnost nových textur, modelů, hudby a barev. To postřehnete hlavně z pár nových zbraní a nábojů. Všechna vaše palebná síla má i nový zaměřovač, přes který budete na protivníky mířit. Dále si lze všimnout nového HUDu a vaší rukojeti, v níž máte svoji zbraň. Nové jsou i modely některých nepřátel. Ti jsou v modu rozmístěni hodně nevyváženě, např. v první úrovni z celkových dvaceti čtyř úrovní ,bylo šest oblud, ani je nebylo třeba likvidovat, a i tak jsem si sebral pár nábojů z beden. A obludy šlo v pohodě obejít. V druhé úrovni se dal nalézt pouze nůž. Třetí úroveň nenabídla nic a čtvrtá pouze dvě zombie.
V páté úrovni byly docela dobře provedené chodby na samém začátku, a také tunel s kyselinou. Tato úroveň nabídla něco kolem deseti oblud, těm se lze opět vyhýbat. Jak jsem postupoval ve hře dál a dál, tak boje s protivníky, byly tužší a tužší. Například vrtulník, nebo deset vojáků na jediném místě. Ale i tato situace, krom vrtulníku, se dala vyřešit lehce. Stačilo jít podél kopců a nepřátelům se bez jediného výstřelu opět vyhnout. Záleží jen na vás, co uplatníte. V samém závěru mě čekal asi nejtužší souboj ve hře, s bossem. Toho se mi nepodařilo zničit, buď z nedostatku zbraní, špatné taktiky či bugu. Takže se nabízí i použití cheatu.
Jednotlivé úrovně alespoň mají celkem rozmanité prostředí, do nichž vás hra zavede. Jednou jste v chodbách, venku na mostě, kdesi v jeskyni či tunelech, kanalizaci nebo velkém hangáru. Zároveň jsou některé lokace v noci a další naopak ve dne.
Hra není naopak moc dobře pospojovaná v rámci loadingu, většinou skočíte do teleportu, několikrát i ze stejného místa, abyste vždy byli v další mapě, nebo se teleportujete z ničeho nic, a to poté ,co vyřešíte např. jednu hádanku. Jenže mapy na sebe vůbec nijak nenavazují, podobně jako v modu Project Quantum Leap. Ten je ale o hodně propracovanější, než tento recenzovaný mod.
Ve hře je také několik bugů, ty jsou spíše úsměvné, ale i tak nelogické. Kupříkladu hned na začátku, vědec stojící na křesle, to by ještě tolik nevadilo, kdyby ovšem to křeslo nebylo na stole. Přičemž stůl je u větrací šachty a vědec kráčí tím směrem. Přikláním se k tomu, že nejspíše autor modu, umístil omylem tyto dva objekty do mapy na špatné místo (stůl), než měly být (podlaha).
Divím se, že tento mod, nesoucí v překladu jméno Nebezpečí, má 163 MB. Zároveň je to vůbec poprvé co má nějaká modifikace do Half-Life takový objem své velikosti, aniž by to na ní bylo nějak výrazně a kladně poznat z hlediska jejího designu map, kvality, zábavy a délky. Jde tak o dílo značně nevyvážené, amatérské a zcela nezvládnuté.
|