DAV LEVELS PACK 1 single Design map: 40% | Originalita: 30% | Zábava: 40% | Celkem: 37% | |
Provedení série úrovní od DAV Levels je natolik specifické, že jsem musel sáhnout po dalším projektu, spadajícím do téže kategorie. Konkrétně DAV Levels Pack 1, kdy jednička značí úplně první projekt tohoto typu, co od té produkce do Half-Life 1 vznikl. Stalo se tak už v roce 1999. Podstatou hry je dostat se co nejblíže ke generátorům energie, umístěných a hlídaných kdesi. Abyste toho dosáhli, musíte nejprve získat přístup k jedinému dostupnému vstupu do podzemí komplexu, který se nachází v nejvyšších patrech komplexu. Budete muset sebrat i nějaké přístupové karty a zjistit, jak projít pár dveřmi vedoucích k cíli.
Hráč začíná v neosvětlené místnosti, z níž jde dál, až dojde k vědci a strážníkovi za sklem. Teď je jeho úkolem si nějak odemknout dveře ke spínači, ovládajícím bariéru poblíž. Za ní ho úzká cesta dovede k několika vojákům, které zneškodní. Boje mu komplikují rozestavěné střílny všude kolem. Jakmile eliminuje hrozbu, získá přístupovou kartu od vrat. Uvnitř číhají další vojáci. Jeden je schován i na autě. Výtah vezme herní alter ego ke zbrojnici, v té nechybí dobíjecí automaty zdraví a energie. Nahoře ztěžuje směr dál nutnost uplatnění logického myšlení. Po tomto rébusu stačí vejít do chodby, co se zpřístupnila. A dávat si v ní pozor.
Tento mod mi přijde mnohem propracovanější, než třeba DAV Train. Vyzařuje z něj skvělá atmosféra, to je vidět i na neustále se měnícím prostředí, podpořeného variabilní architekturou zdejších zděných prostor. Zejména na začátku hry, kde je ve skálách vměstnána moderní zástavba, doprovázená zapadajícími pilíři a různými zdmi vzájemně propojenými. V kontrastu zvolených barev o to podařenější, čím obdivněji se na ně dalo dívat. Později typická spleť chodeb, vyvolávající v hráči spíše pocit bloudění. Možné si zdraví doplňovat z nápojových automatů. Dále vodní kanál s dostatkem místa a příležitosti k plavání. Vypadal adekvátně ději.
Zvláštností je tu útočící strážník Barney, plnící tím pádem roli nepřítele hrající postavy. Co jsem zde postřehl, nesmí být protivník zabit přede dveřmi, mohlo by to způsobit kolizi s ním a dveřmi, což by mělo za následek nemožnost je otevřít. Často je karta někde dobře hlídána, že existuje alternativa jejího dosažení jakýmikoliv prostředky. Zbraně zahrnují pistoli, samopal, brokovnici, granáty a raketomet. Zlo reprezentují vražedkyně v černém, vojáci v maskáčích a již uvedený strážník v modré uniformě. Nevím, proč se posledně zmíněný tak chová. Hra světla a tmy inklinuje k obojímu, takže při infiltraci základny nemusí být dobře vidět. Střelivo je ok.
Když jsem u DAV Train a DAV Sub zmiňoval obranné pozice, byl to jen slabý příměr k tomu, co je k vidění tady. Těžké kulometné palby z obsazených hnízd, k nimž se hodí odjištěný granát. Jisté je, že pojetí celého úseku, kdy se postupovalo velmi obezřetně a za brodění se vodním koridorem, ve mně vzbuzovalo obdiv k té komplexitě provedení. Šlo o zákopový styl, a čím dál má noha vkročila, tam mi kladli o to impozantnější odpor. Včetně poletujícího vrtulníku, shozeného jednou dobře mířenou střelou z raketometu. Na schodišti poblíž mou pozornost upoutalo zábradlí ke dveřím nad schody. Vyváženou formou umožňující to přeskočit.
Shrnu-li dojem z dohrání této modifikace, tak musím říct, že jsem si nemohl vybrat lépe. Vše podstatné tu již zaznělo. Jen by bylo bývalo vhodnější, všechny tři části smysluplně pospojovat do jedné kampaně. Šlo by to, domnívám se. Poté by byl výsledný pocit z hraní ještě lepší. Díky absenci Xen potvor je DAV Levels Pack 1 na pohodu. Zcela uvěřitelný, armádně koncipovaný děj. S provázaným level designem, vyváženými zásobami, na obtížnost Hard s dostatečnou výzvou. Spojovacím prvkem celé trilogie, jakkoliv je tato epizoda takzvaně mimo, je nástup do letadla či vrtulníku. A to se mi ještě povedlo najít dvě různé verze modu, jednu novější a druhou starší.
|