CTHULHU single Design map: 60% | Originalita: 60% | Zábava: 53% | Celkem: 58% | |
Tato modifikace je další z řady totálních konverzí. A nabízí hororově ponurou a mysteriózně záhadnou atmosféru. Po úvodní animaci se ocitneme v Arkhamu ve Spojených státech Amerických, v roce 1928 a před sebou budeme mít celou řadu knížek a vzkazů k přečtení, logických hádanek k vyřešení, animací ke zhlédnutí a likvidaci originálních protivníků ze střelných i řezných zbraní. Tento mod je ještě temnější, než série Survive in Catacombs a They Hunger. To platí pro temnotu jako takovou, tedy neosvětlené chodby, pokoje, jeskyně a tunely nebo šachty a další lokace, v nichž se ve hře ocitneme. I pro perfektní mrazivou atmosféru. Ale i zde nás čeká párkrát denní světlo.
Jsme v potemnělé ulici, v níž se nachází jedny dveře… Tady můžeme naleznout vzkaz, později spatříme další jízdu. Ale cesta dál je zatarasena, tak jdeme po svých. Spaříme velkou vilu, v ní se nachází námi tolik potřebné zbraně. Ale pozor, tady už nebudeme sami. Opět o něco později… Kráčíme noční ulicí, zde si všimneme bílého kouře. Teď už nevidíme skoro vůbec nic, světla poblikávají a Zombie jdou po nás! Až budeme mít pistoli, tak úplně dole se dveřmi a tunelem dostaneme přes velkou bránu, až do rituální místnosti. Ještě mezi tím ale vyřešíme pár hádanek. Po delší době putování a řešení dalších hádanek, se nám podaří naleznout potřebný klíč od dvoukřídlých dřevěných dveří, za nimi jsme v další části…
Na povrchu zjistíme, že jsme na dalším hřbitově, zde po chvíli vlezeme zas do podzemí. Po chvilce… Jestliže jsme už dříve vyskákali nahoru, tak nyní naopak seskáčeme dolů. V následné animaci uvidíme, jak jednohlavý drak usmrtí vědce, co sestoupil v kleci….
Tato hra pochopitelně obsahuje nové textury objektů a modely postav i zbraní. Design map je navržen tak, že se to celé odehrává stylově v noci nebo v potemnělých pokojích, chodbách a tunelech či jeskyních, což ještě více přispívá k hororové atmosféře. Jednotlivé místnosti ve vile jsou nápaditě provedeny a žádná z nich, včetně sklepa a půdy, nevypadá stejně. Různé pokoje a chodby jsou dostatečně osvětleny, zde se ještě bát nemusíme. Ale sklep a půda je zahalena do tmy, a tady už je na místě být v pozoru, neboť si nemůžeme být ničím jistí. Sklad s bednami, katakomby a rakve hýří příznivým dojmem. Jeden nebožtík v rakvi přímo stojí.
Rituální místnost a některé další části nám připomenou planetu Xen. Ve hře se ocitneme i v perfektně realistické, ohnivými loučemi osvětlené dlouhé chodbě. Na hřbitově, v jeskyni s toxickou látkou, podzemním bludišti chodeb. V místě, kde spatříme draka, se nachází i vstupy do několika pod sekcí, v nichž na nás opět čeká řešení zapeklitých hádanek.
Ve druhé polovině hry jsme venku a v animaci spatříme příjezd auta. Vylezeme a spustí se přestřelka. Uvnitř osvobodíme ředitele a po otevření sejfu se nám dostane do ruky výbušina. Nyní jsme v jakési vesnici, a slyšíme zvuky. Ty signalizují, že jde do tuhého. Tady nás už nečeká žádné temno, naopak, denní světlo tu bude od teď naším spojencem. Za chvíli nás pronásleduje jakýsi neviditelný pavouk, jenž rozmete vše živé. A my se před ním dáme na zběsilý úprk, to nám ale moc nepomůže. Až budeme v kurníku, v něm vyřešíme další hádanku, přispívající ke zničení pavouka.
Našimi protivníky jsou v tomto modu zombie, podivní kněží, svlečení muži v masce, přísavka, čerti s křídly (ti vypadají jako Temní andělé), jednohlavý drak, pomalý zelený alien, headcrab, obrovitý alien, mafiáni, neviditelný pavouk (ten krávy ve statku přemění ve skákací obludy), vysoké obludy, co chodí rukama a smrticí had.
Ze zbraní použijeme pistoli, jedno-palnou a dvou-palnou brokovnici, kulomet, nastavitelné výbušiny, do nichž se musí střelit, zápalnou petardu a láhev, nůž a páčidlo. Zbraně jsou zde úplně jiné, než jsme zvyklí z většiny modů. Ne, nebojme se, to není naše kompletní výbava zbraní. Naleznout zde můžeme i tři kouzelné knihy, z níž jednou na protivníky lze útočit zelenými blesky, podobnými těm, jimiž nám znepříjemňoval život v původní hře Alien Slave. Používání jedné knihy z dvou je pochopitelně omezeno stavem naší energie. Ta se při jejím používání postupně snižuje. Sebrat můžeme i lahvičku s lektvarem na zviditelnění. Dále pak ještě zvláštní hůl.
Překvapení na závěr. Skočíme do teleportu a objevíme se na stejném místě, nejspíš ale v dávné minulosti, jež vypadá pochopitelně úplně jinak. Ale to vůbec není špatné, právě naopak. Zde budeme svědky perfektně navržených lokací, které jakoby najednou byly z jiného modu, a místo temnoty je tu bezvadně vidět. Do našich rukou tu dostaneme i nové, kdysi dávno používané zbraně. Spatříme i originální nepřátele včetně Dinosaura. Objevíme další hádanky a propletenec vedoucích chodeb. A úplně na konci je jedna originální pointa. Na konec to nejlepší, řekli si nejspíš autoři modu a podle toho to také vypadá.
Délka této hry, to je něco. A to na poli modifikací do Half-Life nebývá zrovna moc časté. Čeká nás něco přes 20 kapitol, rozdělených dále do menších levelů. A to při nejhladším procházení jednotlivých úrovní, bez jediného zákysu, dává slušnou zábavu, na několik hodin.
Pokud Survive in Catacoms a They Hunger patří mezi vaše oblíbené modifikace, tak byste i tuto rozhodně neměli minout. Je v ní obsaženo vše, co má správná modifikace mít. Perfektně ponurá atmosféra, náročné logické hádanky, nevšední protivníci a tak dále. Můžu vám ji jen vřele doporučit. A pokud se chcete při hraní skutečně bát, tak děsivější mod najdete jen stěží. Návod jak projít tuto modifikaci
|