CONUNDRUM single Design map: 30% | Originalita: 30% | Zábava: 35% | Celkem: 32% | |
Tato hodně stará modifikace, která vyšla přibližně v době vydání prvního datadisku pro HL, nabízí nadprůměrnou herní dobu, vysokou obtížnost - spočívající v řešení logických hádanek, a nový Hazard Course. V něm si v egyptsky navrženém prostředí vyzkoušíte postupně skákání, lezení po žebříku, hledání správného teleportu, potápění, střílení z kuše, a poté se ocitnete úspěšně na konci tréninku.
Celkově nemá tato modifikace obsaženy žádné nové textury a modely. To ale neznamená, že není dobře navržená a promyšlená, tedy alespoň v některých lokacích. Hra obsahuje pouze nový příběh, mapy a přístup pro řešení daných situací v ní obsažených. Kdy kolikrát neuděláte bez návodu ani krok. To je způsobeno velkým množstvím již zmíněných logických hádanek, které navíc mnohdy vyžadují pro správný postup dál, předem nalinkované postupy řešení tak, jak si je sami autoři modu vymysleli. A pokud se vám na tyto postupy nepodaří přijít či je neprovedete, tak se vám může stát, že se ocitnete ve slepé mapě a určité dveře se vám prostě neotevřou. A nebo ano, ale než k nim v případě pomalejšího procházení dojdete, tak se stihnou zavřít. A vy tak pořád můžete být na mrtvém bodě. Naštěstí se mi přece jen podařilo částečně přijít na to, jakým způsobem se řídit, abyste měli jistotu, že zakysnete co nejmíň. Je třeba sbírat různě pohozené náboje, zbraně a životy. A v bojích postupovat tak, aby šo vždy i danou věc, kterou naleznete, doplnit a následně ji použít. To jsem vám pro pořádek uvedl některé zákonitosti postupu do dalších levelů v této hře.
Zatímco úvodní Hazard Course měl obstojný design, tak první úrovně ve hře až tak pěkné nejsou. Koho by ostatně pořád bavilo se pohybovat v typicky zelenošedých chodbách a laboratořích. Další úrovně už tyto barvy a místnosti budou mít jen minimálně. V modifikaci se dále ocitnete v jeskyni, mezi skálami, v různých chrámech, prostranstvích a pyramidách. Tyto lokace mají místy průměrný design s prázdnými stěnami čtvercového a obdélníkového tvaru. A jindy jsou naopak propracovanější a už nepůsobí tak prázdně. A právě tato místa mají pro vás připraveny různé nástrahy, ať už v podobě skrytých hádanek, sekretů, pastí či nepřátel. Zmíněné nástrahy, pastě a hádanky jsou pochopitelně tvořeny předměty fyzického charakteru. Např. kvádry, mříží, tlačítkem, zdí, vodou, pískem, diamantem, žebříkem a dalšími věcmi. Vyřešení postupu dál je závislé na vašich schopnostech logicky uvažovat a používat částečně vědomosti získané absolvováním tréninku.
K boji, zde si zabojujete, ale ne v takové míře, jako v běžných modifikacích, pouze na konci trochu přituhne. Tady mají hlavní slovo logické hádanky. Občas, když naleznete další zbraň, tak je obtížné ji sebrat tak, abyste se rychle dostali do další úrovně.
Závěrem dodám, že v pár okamžicích se ve hře zraníte, a to z důvodu velkých výšek a skoků. Takže je dobré mít neustále, pokud možno, plné zdraví. Dále musím upozornit, že závěrečný souboj, s bossem z původního HL, je asi tím nejlehčím okamžikem ve hře. Všude okolo se nalézala munice do zbraní. Aby se ale po jeho likvidaci dalo dostat dál tak je potřeba ho zneškodnit určenými zbraněmi a ve správném pořadí. Takže je to rázem tvrdý oříšek!
Tato modifikace tedy ze zmíněných důvodů není pro každého, platí i pro nízkou zábavu. Já sám v této hře oceňuji lehce nadprůměrný design map v několika lokacích, dále hádanky, na něž se mi podařilo několikrát přijít i bez návodu a dlouhou hrací dobu. Návod jak projít tuto modifikaci
|