CONFRONTED WITH CONSEQUENCES single Design map: 40% | Originalita: 30% | Zábava: 35% | Celkem: 35% | |
Poté, co Gordon Freeman dostal pod kontrolu situaci v Black Mese, zřídili vědci a vláda výzkumnou laboratoř New Mexico Alien Research Centre. Ta je ve stupni utajení, i tak se mimozemšťanům podařilo nějak otevřít portály mezi naší a jejich dimenzí. Teleportují se do zmíněné laboratoře a útočí na vše živé, aby zachránili své druhy nebo jak jim říkají. Hráč je v roli legendárního hrdiny vyslán, aby zneškodnil Gargantua, co je jedním ze zájmů výzkumného zařízení a mají o něj dále zájem i jiné pozemské subjekty. A po splnění utéct.
Hráč se z úvodní místnosti vydá do chodby, v té ho cesta dovede k zeleně osvětleným dveřím. Může si též prohlédnout okolní prostory, sršící zajímavě koncipovanými světly. V sekci s HEV Suit si jeden vezme, doplní zbrojní výbavu v plné výši. Skrze tři identické komory. Venku spatří střežené pozice a vícero možných směrů. Jeho úkolem je systematicky vše projít a vyčistit. Ztěžují to střílny a samostříly, popř. kulometné úly. Výhodou modifikace Konfrontován s následky, jak zní její oficiální název, je disponování přístupu na odemykání dveří.
Jakmile jsem vyšel ven, byl jsem v úžasu. Umožňuje to nelineární procházení protnuté loadingy, Lpí to na sofistikovanosti, jde-li o držené pozice nepřátel i trajektorie, z nichž po mně neváhali střílet a kam všude až dosáhne jimi vystřelený projektil. Skýtalo to obezřetné nakládání se střelivem a používání většiny mých zbraní, skládajících se z pistole, samopalu, páčidla, brokovnice, kuše, revolveru, granátů, min, raketometu, Snarka a pulzující zbraně. Jsou tu dále zombie, headcrab, Barnacle, Bullsquid, Alien Slave a Gargantua. Jeho eliminace je docela zajímavá. Komplexnost hry je enormní. Na sedmi mapách jsem v ní bezradně pobíhal.
Pointou je důležitý spínač k zapínání elektrického proudu. Pokud by došlo k jeho několikerému aktivování, nemusel by se jeho účinek projevit, stále by byla v inkriminovaných místech tma, což by jen ztížilo orientaci v postupu dále. To mě zde přesně potkalo. Ubíjející. Do mrtě provázané oběma směry, splnění toho zadaného, nalezení speciální energetické zbraně, potvory z Xenu, jak nastiňuje příběh, vězněné v cele, některé z nich neútočí, další ano. V jiné úrovni se neustále spawnující Alien Slave. Toto vše je pro mě absolutní novinka. Nemůžu říct, že bych se nebavil. Mělo to patřičný náboj a bylo vidět, že u toho někdo fakt logicky uvažoval.
Boje samotné jsou tuhé. Kuší je nutné odpravit malou skulinkou protivníka za ocelovým štítem. V poslední fázi nazvané Útěk, kde kličkuji mezi několika kontejnery, sloužící mi jako ochrana, se vstoupí bránou dál. Jak je vidět, tato hra je variabilní hodně. V první polovině hry lpělo okolí na skalách a zbudované laboratoři. I vodní koridor tu několikrát je k přebrodění. Lékárničky se nachází v bednách, některé jdou rozbíjet. Na konci je souboj s Alien Controllery, pak úprk k helikoptéře. Jak se objeví černá obrazovka, je to splněné. Vědec by měl otevřít velící místnost, kde je k dobití automat. Konec před helikoptérou je primárně o útěku, je-li otevřeno.
|