CLEAN HALF-LIFE single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Clean Half-Life je příběhová modifikace vydaná během vánočních svátků roku 2020. Po jejím dohrání by se chtělo s nadsázkou říct, že se jedná o rekonstrukci příběhu originální hry scvrknutého do necelých dvou hodin. Zda je to dobře nebo špatně zhodnotím v následujícím textu.
Nová hra začíná neúspěšným vstupem trojice vědců do dimenze Xen. Jejich působiště – výzkumný komplex Black Mesa – je pod útokem agresivních vetřelců napadajících vše živé. Hráčova postava se po nezbytném ošetření z utrpěného zranění musí vydat na cestu do sektoru Lambda, kde se snad nachází způsob, jak aktuální katastrofu vyřešit. Během své pouti nachází vzkazy od kolegy, který se za spásou vydal před ním a sděluje mu místa případných setkání. Jenže ne vše nakonec dopadá, jak si výzkumníci představovali…
Jedním ze silných prvků modu je důraz za akční stránku, kdy souboje s vetřelčími i lidskými protivníky mají šťávu díky jejich značnému počtu, často koncentrovanému do nevelké oblasti. Ať už budete kosit vojáky nebo mlátit zombíky po kebuli, zpravidla jich bude víc než v průměrné modifikaci. Zvláště v případě po zuby ozbrojených jednotek HECU je postup hrou i na prostřední obtížnost pěkně adrenalinový. Později se sice dostanete k silnějším přesvědčovacím pomůckám (jako Colt .357 nebo efektivní samostříl), ale zprvu si budete vážit jen pistole, samopalu a brokovnice. Obrnění protivníci z dimenze Xen zase „ocení“ těch pár výbušnin, jenž proti nim máte k dispozici. Na druhou stranu musím zmínit, že po každé náročné bitce není problém se doléčit a doplnit energii v ochranném obleku.
Není samozřejmě možné pobíhat základnou s permanentním prstem na spoušti, pravověrný Half-Life se neobejde bez řešení rébusů ani skriptovaných situací. Obojího je v případě tohoto díla dostatek, jak se sluší a patří. Hráč si vyzkouší obsluhu generátorů, hledání přístupových karet i tlačítek k otevření dalších proklatých dveří vedoucích k následují konfrontaci s přesilou. Některé protivníky ale není radno dráždit chrlením olova - v takovém případě musíte vzít nohy na ramena a u téct do bezpečí. Naskriptované události zobrazují jednak dění „za oknem“ (do kterého nelze zasahovat), tak i nástup nepřátel na scénu, apod.
Prostředí je silně inspirováno původní hrou. Děj začíná v alieny zamořených kancelářských prostorech, přesouvá se do skladišť obsazených vojskem, nesmí chybět návštěva venkovních prostor, eliminace toxických chapadel, konfrontace s ninja bojovnicemi ani ochutnávka teleportační technologie s následnou cestou na Xen. Zkrátka zažijete podobné putování jako Gordon Freeman, akorát smrsknuté do kratší doby. Mapy jsou vyplněny vcelku detailně, obsahují řadu nových objektů – jako umyvadla, skříňky, panely, spínače, atd. Úsměvným prvkem je poničený druhoválečný tank Tiger, kterým snad na komplex zaútočili mariňáci?! Zvuková stránka je standardní, během hraní párkrát zazní nové melodie, které se (na rozdíl od jiných projektů) do světa Half-Lifu dozajista hodí. Dalším zajímavým prvkem je poněkud rozkývaný pohyb hlavní postavy, což v modech také nebývá běžné.
Celkový dojem z Clean Half-Life je veskrze pozitivní. Herní náplň i délka modu je ucházející, příběh též není špatný a závěr poměrně překvapivý. Na žádný závažný nedostatek jsem během hraní nenarazil.
|