CHUNGO single Design map: 43% | Originalita: 43% | Zábava: 43% | Celkem: 43% | |
Pod originálním názvem Chungo se schovává třináctka map do Half-Lifu, jenž spatřily obrazovky monitorů již v roce 2000. Autor modu (R. Johnson) v přiloženém textovém souboru zmiňuje, že výsledné dílo má daleko k dokonalosti, některé části nejsou ideálně zfinalizovány a raději by na svém počinu ještě trochu zamakal. To se nakonec nestalo, nicméně hrát se modifikace dá, pojďme ji tedy s odstupem více než dvou dekád zhodnotit.
Premisa je poměrně jednoduchá – specialista na teleportační technologie Dr. Freeman je povolán do východního křídla komplexu Black Mesa, aby pomohl tamnímu vědeckému kolegiu s náročným experimentem. Jako obvykle se něco brutálně podělá, laborka je zaplavena vetřelci z Xenu, lidský personál hyne strašnou smrtí a protřelý Gordon opět musí pozvednout červené páčidlo, aby zjednal pořádek či alespoň přežil do druhého dne…
Jednoznačným plusem modu je solidní atmosféra dotvářená zdařilými naskriptovanými situacemi, takže například momenty po nepovedené teleportaci mají patřičný drajv. Adrenalin v těle hráče povzbuzují neustálé exploze, mručení vetřelců i spuštěné alarmy; snaha opatření základního prostředku na obranu je pak o to intenzivnější. S narůstajícím arzenálem však obava o život ustupuje a následuje klasická hratelnost spočívající v boji, ovládání tlačítek k zařízením, spolupráce s přeživšími kolegy, apod. Nesmí chybět ani bitky mezi potvorami z Xenu a jednotkami HECU, zvláště v potemnělých prostorách jsou takové výjevy působivé. Zbrojní výbava je vcelku obvyklá – třeba kuši nebo kolťák k dispozici máte, silnější hračky z kategorie 4 nikoli. Léčebných prostředků je během hraní dostatek. Ocenil jsem též zdolávání překážek pomocí závěsných plošin ve skladišti nebo návrat na povědomé místo s odlišnými kulisami ve finální mapě. Na druhou stranu mi zde chyběl nějaký epičtější souboj a také samotný závěr asi nadchne málokoho.
Co atmosféru naopak kazí je nedotažený design map a tím myslím opravdu hrubé chyby! Nikam nevedoucí dveře, vojáci za vitrínami bez jediného přístupu a podobné prohřešky vskutku zamrzí (autor na tento aspekt každopádně upozorňoval). Také nezaplněné prostory nebo naopak přehršel dřevěných beden bez obsahu je akorát ke vzteku. Celkově je zpracování map takové rozporuplné – některé části jsou na velmi slušné úrovni, jiné nestojí za mnoho. Pohyb v prostorách (laborky, sklady, kanclíky, chodby) je vcelku plynulý, dílo slušně odsýpá, žádné záseky jsem nezaznamenal (maximálně černě problikne obrazovka při načtení další mapy).
Recenzi bych uzavřel tím, že Chungo nabízí slušnou hratelnost v nevyváženém prostředí okořeněnou kvalitními skripty a krátkou (cca hodinovou) herní dobou. Kdyby autor více zamakal na dotažení herních lokací (a pár map přidal), výsledná známka by byla rozhodně vyšší. Takhle je to pouze průměr.
|