BLBEJ DEN single Design map: 35% | Originalita: 35% | Zábava: 35% | Celkem: 35% | |
10. 6. 2009 – Jmenuji se Franta Novák a dělám pro jednu formálně neexistující společnost, které různé podniky platí za to, že se za ně zbavuje všeho bordelu, co vyprodukují. Moje práce je jednoduchá, co nejrychleji a nejlevněji se zbavit všeho svinstva, co mi přijde pod ruku. Jasně, není to zrovna bohulibá činnost, ale prachy jsou za to slušný…
S poslední zakázkou jsem to ale asi už fakt přehnal. Pár lidí z okolí místa už mluvilo o nějakých podivných věcech, které se v lese odehrávají. Jestli se na to přijde, tak si půjdu na hezky dlouho sednout do chládku a se mnou spousta dalších…
V intru je k vidění jedoucí vozidlo, lze si přečíst výše popsaný příběh postavy české modifikace Blbbej den. Jedná se o zajímavou konverzi, což naznačuje už člen ostrahy. Vlastním jménem Pepa Voprcálek. Když s ním hodím řeč, pronese české věty, dobře reflektující situaci a přispívající k humornému tónu. Vydávám se dovnitř komplexu, kde potkávám dalšího muže. Ani ten není příliš sdílný. Je to pěkně udělané. Nastoupím do vlaku, a Blbej den a blbější už být nemůže.
Úvodní nástupiště má ráz uvěřitelnosti, nahoře podtržené skleněnou výplní. Pod stropem jsou nějaké sloty na displej nebo jde o jakési hlásiče, netuším. Ale působí to dobrým dojmem. Po straně se jde schody. Jdu si promluvit se šéfem, přišel jsem pozdě a riskuji, že mě vyrazí. Nic nového pod sluncem. Hra si utahuje i z nefunkčních dveří, což Franta komentuje slovy, „ty dveře jsou už zase rozsekaný, by mě zajímalo, kdo tam uvízl tentokrát.!“ Oblek jsem nestihl.
Sekvence, něco se stalo. Jak dlouho jsem tady ležel? Musím se dostat pryč, opatřit si zbraně a zorientovat se. Neboť vůbec netuším, co to má být. Zombie jsou zelené, Headcrab též, Alien Slave také vypadá odlišně. HUD je změněný. Najdu pistoli a páčidlo, náboje. Atmosféra je budována nedostatkem světla, o to více přijde ke slovu baterka. Útočící samostříl a odpor vzduchu v šachtě. To je popis logické hádanky, která závisí na podstatě fyziky, ve dvou fázích.
I když mám i revolver a doplněný stav na HUDu, není to na obtížnost Hard zde nijak snadné. Útoky protivníků ubírají dost, občas je manévrování a viditelnost, jak již výše uvedeno, problematické. A to znemožňuje mít lepší pocit z hraní. Pohybuji se v místech ze začátku hry, než došlo k pohromě, takže víceméně znám podobu a zasazení lokací, podléhajících tím adekvátnímu vývoji. Objeví se na scéně i vojáci, na ně se mi osvědčil revolver. Zásob je hodně.
Autor se vyžívá v ilustraci genitálií něžného pohlaví, což dokládá velmi názorně. Jak opět docílím denního světla, příliš se na něm neohřeji a poputuji zase tam, odkud jsem přišel, z podzemí. V domku byla k sebrání brokovnice. Za plotem pár zombíků, hezké stromy, východ z jeskyně. Odehrává se to v rozmanitých pasážích, držících si svůj nezaměnitelný styl. A to pomáhá budovat souznění s hráčem, těžícího i z toho, že jde o tuzemské dílo. Fakt blbej den.
Hráč má dohromady deset zbraní, páčidlo, pistoli, revolver, granáty, miny, energetickou věc, samopal, brokovnici, kuši a raketomet. Poslední dvě se nachází na hodně skrytých úsecích, že si nejsem jistý, že je každý najde. Jako vtípek autora je tu i průchozí stěna, kde se píše, jaký měl autor daného data blbý den. To tak je motem hry, ne jen jejím ústředním názvem a střípkem v příběhu. Střelivo je po celou dobu přítomno v bednách, na policích, na vojenském automobilu.
V následující části hry budete potřebovat znalosti metalové hudby. Protože jsem ale hodný a moudrý člověk, a uvědomuji si, že někdo tento styl hudby nemá rád, dal jsem vám i možnost tuto část hry přeskočit. Chcete následující část hry přeskočit? Ano nebo Ne. Vybral jsem si Metallicu, byť její písničky neznám. Nějak absolvováno, až to bylo kompletní. Následovala koláž jakýchsi prapodivně definovaných úrovní, ale ty malebné chaty a krajina byly moc fajn.
Jsou tu poměrně obtížné vertikální přesuny, co pamatují principy z Half-Life: Visitors. Dá se lézt po laně, i přes něj vyšplhat zpátky, ale to je extrémně složité, tzn. nepříliš efektivní. Občas se ukáže náhled, kde se oblast vysunula, otevřela. Stejně tak se využívá děravých oken a poškozených skel. Obvyklé atributy, jak ve hraní pokračovat dál. Jindy brání plynulé chůzi či sunutí závora, jíž je tak nutné nějak odstranit. Nechybí podplavání vodou a jinými tekutinami. Návod jak projít tuto modifikaci
|