THE BORKED HAZARD MOD 1.1 single Design map: 47% | Originalita: 50% | Zábava: 40% | Celkem: 46% | |
The Borked Hazard Mod představuje skutečnou výzvu, co se hraní FPS týče. Ráz dynamiky hry je diametrálně odlišný od základního Half-Life. Na začátku si sice hráč vyzkouší zcela nový trénink, zahrnující prolézání, skákání i plavání, plus nějaké ty zbraně, primárním prvkem je zde ale střílení do silně ozbrojených protivníků. Ti mají oblečené i vesty a pálí s poměrně přesnou a rychlou muškou. Demonstrace násilí zahrnuje vyobrazení částicových efektů krve a brutality, jak dojde k utrpění zranění hráče. V závislosti na jím zvolené obtížnosti je tomu děj uzpůsoben.
Ve hře lze dobíjet zdraví z klasických automatů, ale i sbírat lékárničky ve formě obvazů, dále si doplňovat z bílých skřínek první pomoci. Hrát doporučuji velmi obezřetně, s co nejlépe nastavenou herní myší. Na nepřítele používat zoomovací sniperku, granáty, případně několikero pistolí. Důležité je opatrně zaměřit jejich část těla či hlavy, a hned na to zaútočit, a to hozením granátu. A při tom i průběžně ukládat pozici. A stav zdraví si držet permanentně na hodnotě 60 až 70, po většinu doby hraní této zajímavě provedené modifikace z roku 2004. Funkční na WON HL.
Mapy stojí na jednoduchém půdorysu své rozlohy, ani nehýří přílišnou velikostí, ale zase nabízí promyšlený styl designu, lišící se samozřejmě i nabízenými typy prostředí. Různé vnitřní prostory, kanalizace, chodby, venkovní prostranství, ulice. Je potřeba i vertikálně zdolávat všelijaká potrubí, prolézat okny, lézt po žebřících. A být připraven i na střežené úseky, kde na herní alter ego útočí s automatickou kadencí těžká palebná síla, ovládaná zlotřilou stranou. Ve stokách přijde vhod hrdinovo kladívko, s nímž může ze žebříku udolávat přítomné otrapy.
Nové jsou modely nepřátel, ti mají nyní přilbu či kuklu na hlavě. Odění do hnědé či černé uniformy. Úpravám se nevyhnuly ani zbraně, mezi něž patří pistole Desrt Eagle, samopal MP5 – se zoomovacím zaměřovačem, dále samopal Uzi a sniperka Dragunov SVD. Kousků ze zbrojní výbavy je dohromady zhruba dvanáct, zahrnujících i kulomet a brokovnici. V průběhu hraní se dá část nepostradatelné výzbroje získat i v obchodě se zbraněmi. Často tu dochází k přebíjení, neboť nehýří zásobníky příliš velkou kapacitou nábojů. Během kampaně o ně hráč i přijde.
Jako u jiných modů do HL1, i zde jsou skripty, popř. přemýšlení nad dalším postupem. S kladívkem jde řada věcí rozbít. Sklo, prkna, mříže poklopů v kanálech, průrvy ve vodě. Spínače něco zpřístupňují. Ocitnu se ve skladu, s přítomnými sudy a bednami. Vyskáču výše, jsem na druhé straně. Popojdu a dostanu se jinam. Lze si všimnout obrázků na stěnách, reflektujících popkulturní odkazy či odraz doby. Např. Smrtonosná past, Takoví normální zabijáci, Buffy, přemožitelka upírů. A po splnění mise dochází k odpočinku při pobývání na základně těch hodných.
Problém vyvstává v tom, že vrtulník odveze aktéra do jiného centra dění. Samozřejmě, do co největší bojové vřavy. Kde je cílem se krýt za své kolegy, stát za nimi. Ono, vůbec ustát přistání, potažmo pád dolů, to není jen tak. A i při vyčištění celého kopce, spadajícího pod správu kulometného hnízda, nelze mít na růžích ustláno. Směr vede do podzemí, v němž nedostatečná kapacita zdraví na HUDu způsobí game over. Cheat noclip na sestup dolů tudíž i tak přišel ke slovu, jakkoliv se mi to nelíbilo. A je to pochopitelně pádný argument, proč je tento mod tak nesmyslný a zcela stupidní.
V praxi je postup kampaní čiré trýznění. Neboť teorie je jedna věc, ale uvést to do reality, alespoň té virtuální, to představuje neustálé opakování od 50x až 100 pokusů. Dokud nezvládnu kousek popojít. Jimi řízené střílny uvnitř budov nejdou zlikvidovat, když jsem ostřelován ze dvou stran najednou. Chybí přesnost. Raketa má tendence jít mimo. Nebezpečný je i ostnatý drát. Plusem je zjištění, že zde teroristé moc nepřeskupují pozice, stojí na svých místech. A i tehdy, kdy mi jdou do hledáčku zbraně, jednoho po druhém sejmu, dám úprk zpět, zalezu a uložím.
Po vykonané práci, vykoupené enormní trpělivostí a pílí, je celá oblast krásně vyčištěna. A já se prodírám horním směrem dál, aniž bych měl kladívko. Sebratelné a rozbitné předměty získávám a ničím svými střelnými zbraněmi. V další lokalitě začíná hardcore boj o přetahovanou nanovo. Kdo má možnost nastavení vlastního zaměřovacího křížku, aby byl lépe viditelný, tím více podstatné to u této obtížné záležitosti je. I to mnou též preferováno. Disponují tím některé herní monitory. V modu nechybí i atmosférické momenty, když jdu dlouhým podzemním tunelem, načež se z boku objeví zástupci zla, a já tak rychle kráčím k žebříku a lezu nahoru. Za naprosté tmy, ven do obléhaných kopců.
|