AFRAID OF MONSTERS single Design map: 40% | Originalita: 45% | Zábava: 30% | Celkem: 38% | |
Další totální konverze pro HL je tu. Jedná se o docela propracovanou, ponurou a o to méně zábavnou survival horor modifikaci, v níž vás čeká procházení stylově navrženými lokacemi. V nichž jsou vaším cílem nová monstra nejrůznější podoby. Ale v zásadě jde o staré známé kreatury, zde pouze kompletně pozměněné do nové podoby. Například zombie jsou nyní o hodně rychlejší a tím i nebezpečnější. Do vašich rukou tu dostanete i kompletně poupravené zbraně.
V průběhu vašeho putování občas spatříte krvavé nápisy na stěnách, z nich se dá přečíst užitečný text, jenž vám ulehčí postup dál. Začínáte v zaplivané nemocnici, z níž se po velkém utrpení dostanete do výtahové šachty. K vaší smůle se ale zrovna rozjede výtah, a jestliže neuhnete, tak vás rozporcuje na kousky. Nyní se nacházíte v podzemních garážích. Odtud vás cesta zavede do ulic města. Následně sestoupíte opět do podzemí, přesněji do odpadních kanálů, zde na vás čekají obludy! Zatopenou šachtou proplavete do nebezpečných vod, vyřešíte jeden úkol, jak vlézt do další, tentokrát už bezpečné šachty. A zanedlouho se znovu ocitnete na čerstvém vzduchu. Také poctíte svou návštěvou samotu u lesa a hřbitov! Z něj se už v pohodě dostanete do onoho krásného oranžového paláce, jež lze spatřit na obrázku dole. A úplně na konci vás čeká klasická pointa, jež byla přítomna už v jiných temných modech. Ještě mohu prozradit, že se závěrem modifikace se shoduje i úvodní menu, které se k této modifikaci perfektně hodí.
K jednotlivým lokacím mohu říci že v rámci žánru se jedná o prvotřídní design map. Držící si většinou ponurou a depresivní atmosféru. Při hraní se tak mnohokrát leknete. Dále jsou všechny lokace různorodé a propracované tak, že kolikrát je třeba vyřešit nějakou tu hádanku. O nic těžkého nejde. Účelem této hry je, že vždy aktivujete hledané tlačítko a poté pokračujete dál tím místem, kde se zpřístupnily nějaké dveře nebo brána. Mnohokrát se vám ukáže i daná lokace, kam se máte vydat. To ale není zrovna lehké, jelikož se mi několikrát stalo, že po aktivaci tlačítka byla naprostá tma, a ještě na mě zaútočily zombie. Jen s pomocí zapnuté baterky se dalo dostat pryč a zmíněným zombiím tím utéct. Boj s nimi neměl v naprosté tmě a s minimem světla žádný smysl. A později vás čeká i hledání klíčů k zamčeným dveřím. V průběhu vašeho putování několikrát zažijete i netradiční a originální okamžiky, například jste v chodbě, a ta se zničehonic začne otáčet. Nebo polezete na ohnutém žebříku vedoucím na strop. Některé situace obsažené v této modifikaci mají jistou podobnost s modifikací Half-Life: Quake Amen. Týká se hlavně červených světel, nebo různých, prapodivných chodeb a v nich obsažených hopsacích okamžiků.
Ze zbraní se vám dostanou do ruky dvě pistole, jedna brokovnice, samopal, granáty, nůž. Teď něco k protivníkům: HEADCRAB - má nyní na sobě jakési bodáky. ZOMBIE - u té jde o kompletně nový model, zastoupený ve dvou variantách, normální a neviditelná. Zde jsou i o hodně nebezpeční, než jste byli zvyklí, neboť se pohybují hrozně rychle. A když vás překvapí někde ve tmě, tak vám ze zmíněného důvodu moc dobře nebude. HOUNDEYE - ten tu má tmavou červenou barvu a vypadá podobně jako lidské oko. ALIEN SLAVE - je nyní o hodně silnější a má tmavě hnědou barvu. Na jeho likvidaci jsou potřeba alespoň dva výstřely z brokovnice nebo čtyři z pistole. BULL SQUID - tato obluda má nyní hnědě lesklou barvu. BARNACLE - tato potvora přisátá na stropě, vypadá úplně stejně jako vždy. Jednou si na ni budete muset dát pozor, až budete plavat zatopeným schodištěm. ICHTYOSAUR - tato potvora si spokojeně plave v kanálech a čeká na vás. ALIEN GRUNT - ten tu je zpočátku neviditelný, a když na vás zaútočí, nyní šípy, tak se na místě, kde se nachází, objeví jakási bílá maska. A jejím směrem vy musíte útočit, stačí dva výstřely z brokovnice, a poté spatříte jak, se Alien Grunt svalí na zem. ALIEN CONTROLLER - toto monstrum co se vznáší vysoko nad vámi, ve hře také je, bohužel se ale nedala rozeznat jeho podoba.
Jde o lehce nadprůměrnou modifikaci která přináší nové textury, modely, zvuky, a hudbu. Taktéž musím zmínit perfektní design map v rámci žánru, hra není sice tolik zábavná, mně to ale vůbec nevadilo. Lokace se s temnými místy střídají s těmi, kde je dobře vidět. Dále si lze všimnout pár animací, nejlepší je asi ta úplně na začátku a konci hry. Ještě zmíním délku, ta je zhruba šest hodin. Tento mod tedy můžu doporučit těm, co mají silné nervy, trpělivost a nebojí se.
|