HALF-LIFE: ANTI-CLIMAX single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Každý si jistě pamatuje ikonický závěr prvního Half-Lifu, kdy během průletu napříč časoprostorem lze zvolit jednu ze dvou možností. Buď přijmout G-manovu nabídku a vstoupit do teleportu, nebo poslat onoho intrikána k šípku a být odsouzen k beznadějnému boji v nehostinném prostředí Xenu. Zapálený fanoušek videoher s nickem Hezus dlouhá léta přemýšlel o té méně příjemné variantě, až se při dvacátém výročí od vydání "nejlepší-hry-všech-dob" rozhodl vytvořit modifikaci na toto téma. Práce trvala několik měsíců a nyní je výsledek jeho snažení k dispozici všem dychtivým hráčům.
Jak jsem nastínil výše, po spuštění nové hry Half-Life: Anti-Climax a jednoduchém leč efektním intru se nacházíme ve vagónku se svým mecenášem, stejně jako v posledních minutách původní hry. Otevřou se dveře a hned je před námi klíčová volba. Kvůli servilnímu vstupu do teleportu tu však nejsme - vstoupit sice lze, ale to jsme již zažili stokrát předtím - tentokrát G-manovu nabídku rázně odmítneme. Následuje slíbený trest, ze kterého se budeme snažit ze všech sil vykoupit. Jako bezbranný civil využijeme poslední zbraň správného hrdiny a tou je spásný útěk z nepřátelského obklíčení. Při tom dojde na nějaké skákání po plošinkách, vyřešení nezbytného puclíku pro zprovoznění klíčového teleportu, kterým se přesuneme... kam vlastně?
Nerad bych ve svém textu vyžvanil případné řešení hádanek nebo jiná překvapení, zmíním jen, že autor je mimo jiné fanda devadesátkových adventur, což se promítlo i do jeho díla. Nelze tedy očekávat striktně lineární postup. Zpočátku - než pochopíte funkci jistého zařízení - se vám hratelnost může zdát trochu zmatečná, ale nevzdávejte to - až na klíčovou záležitost kápnete, budete mít radost ze svého důvtipu. Logickým vyústěním je potom opakované hraní, kdy už půjdete načisto a vychutnáte si mod se vším všudy. Pokud si nebudete vůbec vědět rady, v přiloženém readme souboru je kompletní návod, ale nekazte si přemýšlení nad adventurními zádrhely. Mod má dva závěry (dobrý a špatný) i jeden úsměvný easter egg. Dokážete je odhalit bez nápovědy?
Mapy zobrazují kromě zdařile vytvořeného Xenu (zaujalo mě především vězení pro otroky) též část výzkumného komplexu, kde je třeba splnit některé úkoly. Své síly poměříte s různými protivníky z cizí dimenze, konfrontace s vojáky ani speciály se zde nekoná. V modifikaci se kromě likvidace nepřátel budete muset zaměřit na sbírání a manipulaci s předměty. V závěru se odehraje překvapivá kooperace se spojenci. Klíčovou vlastností pro plynulé hraní bude zvládnutí dlouhých skoků, na něž je zaměřen krátký trénink, jenž doporučuji absolvovat před samotnou hrou. Náročnost hry je o něco vyšší - jak je patrné již z volby obtížnosti (Normal / Hard / Very Hard). Doplňování zdraví je možné z ozdravných studánek, regenerační kóje, případně pohozených lékáren. Energie do obleku je vcelku vzácnou komoditou. Také je vhodné příliš neplýtvat střelivem, na závěr se vám bude těch pár ušetřených nábojů do revolveru zatraceně hodit!
Mod lze projít za necelou půlhodinku, když víte co a jak. Při prvním hraní to tak snadno nepůjde, přesto vás bude těšit každý další zdolaný milník, každý posun kupředu. Bez zapojení šedé kůry mozkové to samozřejmě možné nebude, ale tak už to u adventur bývá. Zkuste popřemýšlet a třeba si méně tradiční styl modifikace oblíbíte.
|