ABEYANCE single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Mod s názvem Abeyance představuje třetí (a zřejmě i závěrečnou) část projektu mappera Tobiase Fasta, ve kterém figuruje ženská hrdinka – příslušnice USMC Jane Doe. Nutno podotknout, že tento úsek je též nejkratší (herní dobou asi poloviční oproti předchozím), nicméně poněkud netradiční.
V předchozím autorově počinu Anatomy Lost jsme se s Jane rozloučili poté, co splnila úkol pro jistého muže s kufříkem. Nyní na tento závěr navazuje úvodní animace Abeyance, ale hned zkraje není příliš jasné, jak, kdy a proč se vlastně hlavní protagonistka ocitla na aktuálním místě. Nechci příliš odhalovat vlastní děj, ale oproti vcelku konvenčním předchozím dílům zde dochází k poněkud zvláštním okolnostem, ze kterých nejsem příliš moudrý…
Hratelnost modifikace je trošku odlišná, ale nejde zase o nic extra výjimečného. Stejně jako v minulosti musí Jane pomocí svých zbraní a důvtipu překonat zástupy rozličných nepřátel, kterých tentokrát není tolik, ani nepředstavují vážnější překážku v postupu. Netradičním přístupem je však skutečnost, kdy zde neprobíhá cesta z bodu A do bodu B, nýbrž jde o lokální konfrontace v uzavřených menších lokacích, mezi kterými se přechází pomocí teleportů. Akční složka se tak smrskává na situaci Jane s pistolí vs. vetřelci, Jane s nožem vs. nemrtví nebo Jane s kulometem vs. poletuchy. Takhle napsáno to vypadá vcelku primitivně, jenže mod nelze soudit jen podle úrovně soubojů.
Hlavní devizou Abeyance je především atmosféra a technické zpracování – detailní prostředí spolu se záhadným příběhem ženou hráče kupředu dokud neshlédne po cca půlhodince závěrečné titulky. Vizuál je velice slušný, scénář netradiční a zvuková stránka odpovídá předchozím dílům. Ty jsou po stránce hratelnosti jednoznačně lepší, ale ani závěrečná tečka za příběhem Jane Doeové není vyloženě zklamáním. Po dohrání se mi vybavily vzpomínky na filmy Davida Lynche, po jejichž shlédnutím též zůstává ve vzduchu viset řada otazníků!
|