HALF-LIFE: MMOD single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Legendární první díl Half-Life se po letech čekání dočkal vylepšení MModem po vzoru novějších dílů. Co všechno tento oblíbený mod přináší? Stručně uvedu, že změn v hratelnosti je přehršel, přestože není narušena celková atmosféra hry a změny jsou zde pouze k lepšímu. Ale pojďme je probrat postupně.
Ze Steamu volně stažitelná modifikace nabízí kompletní průchod Half-Lifem od jízdy podzemkou po závěrečné titulky (včetně hazard kurzu), jenom s notně vylepšenými audiovizuálními efekty, upravenými vlastnostmi zbraní i nepřátel, vícero protivníky v některých lokacích; přičemž struktura map zůstala (na rozdíl od konkurenčního projektu Enriched) nezměněna. Řada vlastností se dá upravit v nastavení, podobně jako u MModu pro hry na Source enginu - jen těch možností zde není tolik. Ale lze si navolit funkce obleku (hlášení, zobrazení HUDu), viditelné dolní končetiny, chování některých protivníků, nadstandardní možnosti arzenálu, aj. Nejvíce patrné jsou asi pokročilé grafické efekty (zvýrazněná světla, věrohodnější exploze, brutalita s ostatky těl, atd.), dále sympatické ozvučení zbraní i nepřátel. Grafickou stránku hry lze upravit i díky volitelným texturám - staromilci ocení ostré pixely bez filtru (jako u stříleček z poloviny devadesátek), ostatní spíše obvyklé „rozmazané“ zobrazení.
Struktura map zůstala nezměněna, pouze v některých kapitolách je vícero obsahu, než obvykle. Přidaný kanystr s energií, zásobník do kvéru nebo mrtvola v hazard-suitu patrně hráč neohromí, zato větší množství protivníků (navíc v nečekaných pozicích) dozajista přitvrdí muziku! Zvláště mapy po zpackaném experimentu jsou doslova prošpikovány spawnujícími se potvorami, totéž platí pro oblasti po Freemanově zajetí. Takže vcelku nezáživný level se zpracováním odpadu je notně vylepšen o fůru zombíků a jiné havěti, navíc je zde možno zachránit pár přátelských postav před krutým osudem. V úrovni testování cizích organismů kromě nebezpečného zaminování zažijete i situaci nazvanou kupř. Vortigauntova pomsta, u které jsem se musel ze srdce zasmát. A uvítání ve skladišti komplexu Lambda vám asi vyrazí dech! Zkrátka některé levely příjemně ožily, většina však zůstala bez podstatných změn, což se týká zejména Xenu.
Dalším velkým plusem je úprava nesených zbraní, které kromě věrohodnějšího vzhledu či zvuku doznaly též přidaných vlastností. Páčidlo umožňuje dokonce 3 typy úderů, přičemž ten obouruční odrovná zombíka na jednu ránu do kebule! Na glocka a MP-5 lze nasadit tlumič (tichý postup i super zvuk), colta lze osadit laserem s přiblížením (podobně jako v klasickém deathmatchi), kuše má věrnější zaměřovač (a šípy podléhají gravitaci), gluon-gun a hivehand další režim palby, atd. Každý kousek má novou animaci pro střelbu, přebíjení (prázdné zásobníky se odhazují) i běžné nesení (Gordon třeba brnká na tětivu kuše). Ve hře jsou navíc přítomny zásobníky s různou kapacitou (3 patrony do bročky, 4-pack s granáty do podvěsu, velká krabice s uranem pro energeťáky, apod.) Přidanou zbraní je teleportační puška z datadisku OpFor mající sice jen útočný režim střelby, zato velice efektní i efektivní.
Akční stránka je díky výše uvedeným prvkům sympaticky posílena a průchod notoricky známou hrou pak mnohem víc baví. Konečně si člověk užije přiměřeně přesný samopal, který nekropí vše okolo, jenom ne cíl na který se míří! Pomocnou ruku samozřejmě podají různě ustrojení a ozbrojení členové ochranky, kteří rázně vedou palbu na všemožné nepřátele, navíc reálně přebíjejí své zbraně (u coltu opravdu po 6ti ranách, u glocka po vystřílení zásobníku). Munice je všude fůra, až člověka napadá, že by ocenil spíše nějaký hardcore mod, kde by bylo nutné šetřit každý náboj do silnější zbraně, více se plížit, ale třeba se dočkáme někdy příště. Pověstnou třešničkou může být výtahová hudba v kancelářském křídle.
Šikovnou volbou je možnost spouštět jednotlivé kapitoly rovnou z úvodního menu hry, neboť jsou na obrazovce všechny vypsány. Kromě vylepšeného Half-Lifu je v současném MModu navíc zahrnut i samostatný level Uplink a též vynikající mod USS Darkstar. Další modifikace lze libovolně přidávat do příslušné podsložky v adresáři hry.
MMod je nepochybně oživením profláknuté hry, jenž známe doslova nazpaměť. Grafické efekty i úprava hratelnosti starému Half-Lifu jedině prospěly (podobně jako v případě Expanded Arzenalu), přičemž změny jsou poměrně citlivé a celkový feeling je takřka perfektní. Za mě nemá již příliš smysl hrát Half-Life v původní podobě…
|