1986 single Design map: 37% | Originalita: 37% | Zábava: 40% | Celkem: 38% | |
1986 - tento letopočet se stal názvem dnes recenzované sigleplayerové modifikace. Jak jsem si všiml, většina hráčů Half-Life modifikací je docela tímto projektem překvapena a snaží se o něm zjistit dostupné informace, jelikož mod s podobným názvem jsme tu ještě za těch několik let pilného vývoje modifikací neměli. Pojďme si tedy říci něco blíže k modifikace samotné.
Autor tohoto projektu, Brendon Chung, si na nás do svého počinu připravil zajímavý a celkem neotřelý příběh. Ve většině modifikací se příběh odehrává během několika dnů, týdnů, popřípadě měsíců. 1986 jde ale opačnou cestou, jelikož navštívíte několik různých roků - přesněji si vyzkoušíte herní atmosféru v Black Mese roku 1979 a 1986, jak již vyplívá z názvu. V těchto letech projdete celkem 7 map, které jsou celkem povedeně nadesignované. Cestou modifikací narazíte na pár logických problémů, jejichž vyřešení vás pustí zas o nějaký kousek blíže k úspěšnému závěru. Ten, ale přichází poměrně brzy, ale od 1,43 mb projektu nelze očekávat nic jiného, než rozlehlé prostředí a velký počet map, které by vám zajistili kvalitně strávený čas s modifikací. Ale nebojte se, docela dobrý požitek z hraní ve vás zanechá i tato modifikace i přesto, že se její velikost pohybuje u velmi nízkých hodnot. Ve hře na vás čekají leckdy překvapivě originální lokace (za všechny zmiňme např. s kulis sestavené filmové studio předvádějící Black Mesu), dramatické scény, či zábavně nascriptované rozhovory mezi různými osobami - ti se mezi sebou dráždí, hádají, apod.
Z hlediska nových prvků už většina z vás správně tuší, že díky malé velikosti na vás nečekají žádné nové textury, modely postav a zbraní, zvuky, hudba, ani nic podobného. Ve hře navíc z vaší strany nepadne jediný výstřel nebo jiné ublížení - vžíváte se spíše do role diváka.
Závěrečné hodnocení: Modifikace 1986 se většině po přečtení této recenze může jevit jako nepříliš povedený titul, který neobsahuje žádné nové prvky a tudíž bude většinu hráčů nudit. To ovšem není zas tak docela pravda - mod sice mezi své klady nezahrnuje nové vlastnosti, ale i přesto se ho vyplatí zahrát - ať už kvůli příběhu, originálním lokacím, které jsme zatím nikde jinde nemohli okusit, povedeným dialogům, nebo slušně nascriptovaným situacím.
|