Proč na určitý čas byly vaše práce na plné verzi Padlého Města (dále jen PM) pozastaveny?
Práce byly zasteveny hodněkrát z technických potíží, či osobních důvodů, které bych tu nechtěl rozvádět.
Můžeš mi prozradit co vás přimělo ke změně domény PM a názvu vašeho týmu?
Změna domény? Chtělo to prostě dobře zapamatelnou a co možná nejjednodušší adresu.
Změna názvu? No, vlastně jsme jméno tak úplně nezměnili ;-). Jen jsme přidali do názvu "Games". No, takle - já se nechtěl zastavit jen u PM a chtěl jsem dělat i pro další hry - s Honzou a Martinem jsme se shodli na tom, že můžeme také dělat i něco jiného, tak jsme na chatě nějak diskutovali a dostali se k výběru jména a domény, pak se to nějak udělalo samo :-).
Jak moc bude plná verze PM odlišná od jeho demoverze?
Ve všem :-). Jen výzkumný ústav města Menthon zůstane, ale vnitřek je jiný. Demoverze vyšla jen jako test "nanečisto" mých designerských schopností, protože jsem na demoverzi ohledně level-designu pracoval sám. Posledních pár map jsem "odflákl", protože to už nemělo cenu dodělávat k dokonalosti.
Jaké jsi měl pocity když ti shořel HDD s mapamy do PM?
No, nejprve jsem si projel celý osobní slovník sprostých slov, jak českých, tak v cizích jazycích. Poté jsem jen zíral na ten HDD a vyndal ho z case. Překontroloval jsem kabely a našel problém, rozdvojka pro napájení HDD. Rada pro všechny: dávejte si pozor na to co kupujete kdekoliv, může to být poškozeno a zjistíte to až příliš pozdě.... >:o
A naopak, jak moc rád jsi byl, když jsi nalezl ty zálohy s opravenými mapamy do PM?
Asi tak, že jsme to oslavili, jen tak jsme se šli napít a začal jsem znovu dělat. 8-)
Bude li se v PM jezdit tramvají a metrem, tak by měli dané mapy být rozlehlé tak aby se naplno využil prvek těchto dopravních prostředků ve hře. Bude tomu tak?
K tramvaji. Angel City bude projektováno s tramvajovou tratí, na které budete muset vyřešit logickou hádanku, teoreticky by jste jako hráč měl začít ve vozovně. Pak by jste se měli dostat na určité místo ve hře. K metru. Budou jen 3, maximálně 4 stanice. Bohužel engine HL1 nás omezuje velikostí mapy a množstvím objektů, souprava metra M1, které se bude využívat se na plnou délku nevejde do mapy, proto je zkrácena na 3 vozy a bude se používat ke scriptovaným přechodům, případně otevřete dveře, vejdete, dveře se zavřou, souprava se rozjede, obraz ztmavne a přechod do další mapy.
Budou všechna nástupiště, tramvaje a metra v PM na 100% věrny skutečné realitě?
Nástupiště asi ano :-). Konkrétně máme pár textur, které budeme potřebovat, ale po Vánocích dostanu nový digitální fotoaparát a budou se fotit další textury. Stanice metra dělám podle reality, zatím ta stanice co mám ve "výstavbě" se podobá hodně stanici Flora na lince A. Tramvaj T6A5 je dělaná samozřejmě podle reality, stejně jako všechno, a pokouším se jí dostat co nejvíce k realitě, ale v možnostech enginu HL1. Metro M1 dělám pokud možno do reality také, ale čela předních vozů budu muset upravit tak aby nevypadala "blbě" a aby to fungovalo.
Kolik druhů nepřátel a charakterů obecně, v PM bude?
Obecně? Nevím jistě - 3 druhy ochranky, 2 druhy vojáků, 2 druhy vědců, několik druhů zombie, mrtvol a civilistů. Tohle jsou předpokládaná čísla, ale vše může být jinak, vše budu oznamovat na homepage.
Jseš spokojen s podobou demoverze PM? A co by jsi v ní, z dnešního pohledu, případně udělal jinak?
Nejsem :-). Předělal bych vše nebo spíše bych ji nezvěřejňoval, hehehe. Ehm, no, dobře asi jako každý autor demoverze by nikdy nebyl spokojen. Pokud chcete konkrétně, tak bych rozhodně nedělal tak zdlouhavé intro, které mimochodem je v originál HL1 taky strašně nudné. A konec dema bych taky předělal.
Co tě Davide přimělo zrušit evidenci dema PM na Internetu?
Demoverze vyšla jako beta-test, bohužel testeři ji nedostali včas, už nevím zda jsem měl ještě modem, myslím že ano, takže jsem to nahrál na ftp z předstihem, ale nikdo si ji nestáhl, takže na chyby jsem byl upozorněn až článkem na The Lambda.sk od alien_huntera. Takže jsem si říkal, že stihneme vydat plnou verzi včas (měli jsme nějaké dané datum), ale nevyšlo to. Stažení z free distribuce začalo před měsícem, kdy jsem hledal a našel demo ke stažení, tak jsem požádal o zrušení downloadu. Rozhodl jsem se tak, že už "brzo" vyjde plná verze, ale ta už nemá nic společného s demoverzí...
Vyjde plná verze Padlého města i v případě, že by někdo z vás neodmaturoval?
Určitě ano. Ikdyž já osobně asi ne v tak hojné míře...
Kdy konkrétně hodláte plnou verzi Padlého města vydat?
Po maturitě, takže květen - červen, maximálně červenec 2006, ale v červenci nás čekají music fesťáky, takže moc času nebude, máme v plánu Masters Of Rock 06 a podobné rock-metalové koncerty.
Plánujete poté i další projekty?
Určitě další projekty budou, měli jsme v rozjezdu přípravu na mapování do hry Battlefield či Battlefield: Vietnam. Zatím jsme jen zkoušeli mod tools pro BF:Vietnam. Já osobně mám rozpracovaný začátek kampaně pro hru Freespace 2 (kdo neví, je to letecký vesmírný simulátor a pokračování Conflict: Freespace (Descent Freespace). Uvidíme jak na tom po dokončení PM budeme.
Dík za zodpovězení otázek, a co vzkazuješ čtenářům?
Milí čtenáři, my pracujeme na epizodě, ale ne tak rychle jak bychom chtěli, bohužel tu jsou důležitější věci jako škola, ale snažíme se dodělat PM co nejlépe, takže se příští rok dočkáte... |