Co tě vedlo k tomu vytvořit mod The Gate?
Začal jsem s The Gate , protože asi před třemi lety jsem onemocněl a nemohl jsem vycházet ven z domu, tak jsem se přifařil k mému počítači a vnořil se do světa her :-). Na začátku jsem neměl ponětí jak se vše vyvine, a že vytvořím jeden z nejúspěšnějších modů, jaký kdy byl. Vskutku jsem nikdy neuvažoval nad tím, že bych The Gate někdy poskytl veřejnosti na internetu :-). Hlavní ideou bylo udělat hru, která by hráče vtáhla do děje tak, že by ani neuvažoval nad tím, že vlastně stále hraje hru, ale naopak, že se cítí jako by byl ve filmu. Proto jsem do modu dal tolik filmové hudby |(z vlastní zkušenosti říkám, že je to opravdu nádhera poslouchat skladby od Johna Williamse, které jsou v správný čas na správném místě. -pozn. red.)|
Jak si získal členy tvého týmu?
Můj tým měl asi 7 členů, ale ještě před nimi jsem měl programátora a chlápka, co dělal modely pro The Gate... Všichni moji spolupracovníci vlastně byli jenom dabéři! Včetně mé přítelkyně! Lol... Bylo opravdu těžké sehnat herce, kteří měli dostatečně dobrý hlas. Hodně lidem jsem tak musel říct „Promiň, ale nehodíš se...“, zkrátka jsem je musel poslat pryč. Zhruba po roce hledání, jsem dal dohromady skvělou skupinku lidí, kteří mohli nadabovat The Gate :-)
Kdo byl tvůj nejoblíbenější „kolega“?
To je těžká otázka. Nejspolehlivější byl asi můj programátor (coder). Všechno co jsem po něm chtěl, to udělal! Ale taky jsem měl oblíbeného chlápka, který měl přezdívku Migandi. Měl vskutku velké zkušenosti s tvorbou modů. Hodně se zasloužil na opravování různých bugů v modelech do The Gate, ale ještě v mnoha dalších věcech. Nemohu říci, že jsem měl někoho nejoblíbenějšího, každý se o něco zasloužil a kdyby někdo z nich nebyl, tak by projekt měl dost VELKÉ problémy.
Potkal si během projektu nějaké zajímavé lidi?
Ano. V průběhu tvorby The Gate jsem potkal mnoho zajímavých lidí :-). Skamarádil jsem se Nielem Mankem :-), chlápkem, který stvořil mod They Hunger. Niel mi také pomáhal, když jsme se dostali do problémů. Je normální u modu rozsahu The Gate, že jsou s projektem problémy a Niel byl vážně zajímavý člověk, s kterým se dá dobře popovídat. Taky jsem potkal spoustu lidí, kteří mi poradili s technickou stránkou The Gate. Chtěl jsem mít vše co nejreálnější, například zbraně. Tihle lidé mi pomohli vytvořit zbraně a tanky tak reálné, jak jen lze.
Měl jsi někdy pocit, že už nejsi schopný pokračovat na The Gate?
Lol, ano nesčetněkrát! Během mého pobytu v Německu, když jsem prováděl dokončovací práce na The Gate, se mi rozbil počítač a The Gate byl tu dobu jen na cédéčkách. Měl jsem štěstí, že jsem sehnal poměrně levnou P4. Jenže vzápětí se objevil další háček. Nový procesor byl samozřejmě mnohokrát rychlejší než ten starý, takže jsem ještě musel předělat staré mapy, abych je přizpůsobil rychlosti nového počítače. To byly těžké časy...
Popiš mi, jaká byla tvá práce na modu?
Všechny mapy jsem udělal já! - - - Většina ostatních týmů má skupinku pěti až šesti mapperů, ale ne The Gate, proto byla práce zabrala tolik času. Taky před tím než The Gate vyšel, byl v beta testování přibližně čtyři až pět měsíců! A ještě dva měsíce před vydáním jsem stále dokola procházel všechny mapy a odstraňoval všechny možné problémy, které se objevily, aby tam bylo samozřejmě co nejmíň bugů. Nebyla to ztráta času, protože od doby vydání bylo zjištěno jen pár bugů, to pro mě byly samozřejmě dobré zprávy...
Máš plány na nějaký další mod pro HL1?
Když to mám povědět přímo, tak NE. Half Life engin je dnes už zastaralý a vše co jsem si přál vytvořit, jsem vytvořil v The Gate. Potřeboval bych nový engine, abych udělal nový mod.
Chystáš nějaký „nehalflife1“ projekt?
Ano, momentálně plánuju mod nesoucí název The Devil Reef, který bude na bázi HL2 enginu. Nechci to moc rozkřikovat, ale myslím, že mám pár dobrých nápadů, které se ještě v počítačových hrách neobjevily a stejně jako The Gate to bude, jako byste byli ve filmu... Klasická hudba, filmové kamery a „masivní“ scénář. Mod bude mít hororový nádech a drsněji řečeno, hráči se strachy podělají :-). A s pokročilejší technologií HL2 enginu budu moci udělat perfektní mapy a efekty.
Chceš na závěr něco vzkázat našim čtenářům? :-)
Jasně! Buďte trpěliví a počkejte si na můj další mod! Jestli máte rádi strach a zbožňujete filmy (kdo ne, že? :-) ), budete můj příští projekt prostě milovat! Je to nádhera vidět český half life site! Myslím, že je skvělé, že i když nejste anglicky mluvící, jste přesto schopni mody tvořit a patřičně si je pak užívat! Super :-)
Bylo mi potěšením se zúčastnit tohoto rozhovoru :-)
CJ BEATTIE
THE GATE PROJECT DIRECTOR
Rozhovor s CJ Beattiem napsal a přeložil Maxim „Buddha.exe“ Kucer |