Ahoj Kamile. Na začátek bych se tě zeptal na to, jaké máš zkušenosti s Half-Life.
Začínal jsem dělat mapy asi v 9 letech kdy jsem na CD s Halfem našel program Worldcraft a já myslel, že je to WarCraft :-). Začínal jsem se v tom hrabat až sem se tam něco naučil. Když sem dostal net, tak sem se toho naučil dost. Udělal sem 5 modů teď dělám šestý. Spoustu map apod. U Half-Life jsem strávil moc času a hrál jsem tuny modů jak single tam multi.
:-) A jak hodnotí tvé mody či mapy ostatní, jak hráči, tak například redaktoři?
Tak dám za příklad Red Mesa 2,5. Někomu se líbil její humor a dabing, někdo to odsuzoval za trapárnu. Level Desing byl dost chabý to musím říci i já. No většina lidí co můj mod hrála to brala jako zábavičku tak na 20 min. Teď jak dělám mod VLOKAM tak mám více zkušeností a už to nebude tolik lineární mod.
Tím chceš říct, že nabídneš hráči mnoho variant řešení, příběh, který se bude odvíjet podle toho, co hráč udělá?
No problém všech Red Mes bylo to, že jste šli pořád dopředu. Žádné vypínače, šachty, apod. Zde bude muset hráč přemýšlet kudy dál a pozorovat okolí jestli by se to nedalo vzít tudy nebo tudy. Příběh hráč nemůže ovlivnit.
Z toho vyplývá, že tvůj mod tedy bude v podstatě nabízet lepší level design a jinak, co se týče příběhu, bude stejný jako předchozí?
Ne, s Red Mesou to nebude mít nic společného. Budete členem tajné jednotky, která má osvobodit vědce Billa. Dostanete se do komplexu sekty Vlokam a musíte ho najít. Najdete ho mrtvého a zjistíte, že to byla past a musíte utéct. V modu bude plno nových textur a modelů. Chtěl jsem spolupracovat s Vlodkou, ale nezájem z jeho strany (skoro nic nedělal), mě dovedlo k tomu s ním nespolupracovat.
Chystáš do této nové modifikace zapojit něco nového?
No, chtěl jsem udělat kamery, které jste třeba viděli v sérii Resident Evil, ale jak jsem zjistil mnoho hráčům to nevyhovuje. Možná dám do modu trochu nové hudby jinak asi nic víc.
Když si zmínil tu hudbu, jakého žánru bude, apropo jakého žánru bude celý ten mod?
Hudbu asi si "vypůjčím" z nějakého modu a žánr bude akční.
Jak dlouho na tomto modu pracuješ a kolik toho máš hotového?
Pracuji si od 18.února 2004 a protože jsem měl jarní prázniny dělal jsem to celé dny. Makám na tom každý den a mám už 6 map a myslím že takových 40% mám za sebou.
Chystáš se dělat mody i do HL2?
Samozřejmě čekám jaké možnosti engine Source přinese. Teď nemůžu říkat co budu dělat v HL2, protože nevím co vše přinese a jak mě ovlivní.
Spolupracoval si i na jiných modech, které nebyly přímo z tvé ruky?
Ne. Na české mod sceně jsem se objevil teprve před rokem.
Jaké mody jsou tvé nejoblíbenější?
They Hunger 1,2,3, Poke 646, Gateway, Force of Evil a ten co připravuji :-).
:-) A co multiplayer?
Tak samozřejmě Counter-Strike, který hraji už od jeho 4. betaverze. Team Fortress taky není k zahození.
Chceš na závěr něco vzkázat čtenářům? :-)
Že ten novej mod co připravuju už nebude jako Red Mesa. Bude tam i dabing, ale už nebude tak úchylnej :-). Navštěvujte www.redmesa.wz.cz, kde se snažim o pravidelnou aktualizaci.
Ok :-). Děkuju za rozhovor, práci ZDAR! :-)
Čest Práci soudruhu! :-)
Ptal se: Buddha.exe
Odpovídal: Kamil Janda |