Pete66
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 241
|
|
Zaslal: st srpen 27, 2008 2:33 pm Předmět: MadCrabs |
|
|
Šílení krabi, tak zní v překladu anglický název zajímavé modifikace MadCrabs. A aby to nebylo tak jednoduché, již podle menu poznáte, že autoři pocházejí z Francie. Po celou dobu hraní se vám bude zobrazovat francouzsky psaný text, který reaguje na vaše akce a upozorňuje na nové cíle mise. Ano, uhádli jste. Neumím francouzsky prakticky ani slovo a bez textu jsem se obešel. Ale pojďme už k vlastnímu hraní.
Nejprve bych chtěl upozornit na Hazard Course, který klidně vynechejte, protože nestojí za nic a s vlastním příběhem modu nemá nic společného. Každopádně, pokud jej zkusíte, nenechte se jím odradit od položky New Game.
Po spuštění nové hry začne hrát piano a zobrazí se animace, kde drobný vesmírný modul vlétává do útrob velkého korábu. Z textu se dozvídáte, že koráb se jmenuje „Nostromo“ a je řízen počítačem „Skynet“. No bůh nás ochraňuj! Jak zřejmě víte, oba názvy odkazují na kultovní filmové trháky z osmdesátých let a to konkrétně Vetřelec a Terminátor. A jelikož oba filmy (a jejich sequely) nebyly žádnou romantickou podívanou, ale drsné sci-fi thrillery, kde to s lidskou rasou dobře neskončilo, je vám jasné, že i v MadCrabs bude pěkně horko. Ale zpět k příběhu. Jste to vy, kdo přiletěl malým plavidlem a hned na vás čeká první úkol. Máte jít do řídícího centra Skynetu a poté k reaktoru lodi. Cestou potkáváte vojáky, kteří patrolují na chodbách a místnostech. K orientaci po palubě slouží plánek na zdi, který ukazuje, kde zrovna stojíte a názvy lokací (reaktor, můstek, muničák), lze ho tedy využít ke snadnějšímu postupu. Ale pokud jej nechcete používat proč ne, stejně jsou vždy odemčeny jen jedny dveře, tudíž nemůžete zabloudit. Ale pozor! K lodi se přiblížil neznámý modul a vy máte dohlédnout na jeho přesun na palubu Nostroma. Z vyvýšené pozorovatelny sledujete takřka filmovou skriptovou situaci, kdy je tento modul vtažen do nákladového prostoru za přítomnosti skupiny vojáků. Část vojáků jde zkontrolovat neznámý náklad, když se z ničeho nic začne ozývat střelba a známé vřeštění headcrabů. Poté se ona skupina vrací z modulu a zahajuje palbu na své kolegy, kteří čekali opodál. A vám je jasné, že část vojáků se infikovala a teď začne na lodi peklo. Co dál? Takovému nebezpečí nemůžete čelit holýma rukama, takže honem do zbrojnice a pak do akce!
Příběh je asi nejvýraznějším prvkem modu. Design map není špatný, ale přece jen jsem viděl v modech mnohem lépe zpracované interiéry vesmírných lodí (viz. Moonwalker nebo parádní USS Darkstar). Z nepřátel jsou zastoupeni pouze dva druhy a to vojáci (na začátku sice přátelští) a silní headcrabi. Tady neplatí, že headcraba zabijete na dvě rány pistolí, ani jeden šíp z kuše nestačí! Naopak je s nimi větší potíž než s vojáky a zvláš? ve skupinách jsou smrtelně nebezpeční. Na druhou stranu váš arzenál zvyšuje šance na přežití. Prakticky od začátku máte všechny v modu dostupné zbraně. I když bohužel chybí energetické zbraně (které by se do vesmírného příběhu hodily a boj s vetřelci usnadnili) a pak pár dalších kousků, přesto si nebudete moci stěžovat. Výbušnin je dostatek (včetně několika raket do bazooky) a zásobníky budete mít prakticky pořád plné. Na jednotlivé headcrabi nejvíce platí páčidlo, ale musíte si ho najít, není standardně k dispozici. Obtížnost hry je vyšší než obvykle a to nejen díky odolnějším headcrabům. Lékáren je poskrovnu, takže si zdraví dobře hlídejte a na baterie do obleku jsem nenarazil vůbec. Design map není nikterak zázračný, ale sem tam potěší drobnosti, jako několik herních časopisů poházených po celé lodi, lebka G. Freemana jako exponát nebo výše zmíněny plánek lodi.
Co dát do závěrečného hodnocení? MadCrabs je průměrný lineární mod, který na cca hodinu zabaví, ale kromě zajímavého příběhu ničím neoplývá. Jeho dohrání však rozhodně není ztrátou času.
Design map: 60%
Originalita: 75%
Zábava: 60%
Celkem: 65%
|
|