PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: út leden 01, 2008 9:40 pm Předmět: Paranoia - Druhá recenze |
|
|
Tři roky vyvíjená totální konverze pro Half-Life, Paranoia konečně vyšla je tak na čase ji zrecenzovat a zhodnotit. Hra nabízí zhruba desítku nových věrně zpracovaných zbraní. Mezi nimi nechybí obvyklé kousky, např. pistol, brokovnice, samopal, nůž, granáty, raketomet a další. Zbraněmi můžete i mířit (pravé tlačítko myši) což zpomalí váš pohyb. Při schytání některé z nepřátelských kulek počítejte s velkým úbytkem ukazatele života a vesty. Nebo? je Paranoia vytvořena s maximálním ohledem na realitu. Což má navodit i to že hrajete za člena protiteroristické jednotky, a v akci vám asistují i vaši kolegové. Jež se chovají celkem dobře, říkají vám co dělat, kudy jít, že byl eliminován nepřítel, vyčistí za vás oblast, necháte-li je a podobně. Tyto nové prvky jsou samozřejmě fajn, horší už je že ani takto pojatá hratelnost plně nenahrazuje zábavu jako takovou, kterou znáte z ostatních modifikací. Hra je sice excelentně graficky zvládnutá, že občas nebudete věřit že je na HL enginu. Jenže k čemu to je když se povětšinu hry pohybujete v poloprázdných lokacích! A když už na vás, teroristé, zombie, pomatenci, nebo různě zmutované obludy zaútočí, tak jich není mnoho (max. tři najednou) Hra se snaží navodit pocit stísněnosti a strachu. Jelikož se většinou odehrává v poměrně ponurých lokacích. Mezi nimiž jsou sklady, tunely, laboratoře, základna, nádraží, podzemní chodby, a venkovní prostranství. Je zde obsaženo i několik nových nápadů. Např. použití plynové masky a chránicí přilby, eliminace protivníků z okna domu, střelba pistolí jedním dobře mířeným výstřelem do protivníkovi hlavy i na obtížnost Hard. Chybí tu jakékoli logické hádanky. Dojde akorát na otevření nějakých těch dveří, konverzaci s pár NPC, použití výtahů, čtení si dokumentů a aktivaci tlačítek. Co je vaším cílem či co máte zrovna splnit, se vám zobrazuje v pěkně zobrazeném textu (klávesa Tab) Zkrátka nic co by jste neviděli jinde. Teď něco ke grafice, je perfektní díky novým texturám, modelům a solidnímu designu úrovní jak se na totální konverzi sluší. Před samotným hraním si můžete vybrat ze tří obtížností, Normal, Medium a Hard. Ve hře chybí klasický Hazard Course, jenž je nahrazen úvodními herními levely. Ve kterých se seznámíte s používáním několika zbraní a plynové masky. Hudba hraje v modifikaci celkem pěkná. Délkou se tato ruská hra řadí spíše k těm kratším, projít vám ji zabere něco kolem čtyř hodin. Což není moc s přihlédnutím k faktu že je Paranoia poměrně objemná 185 MB a po nainstalování zabírá na HDD ještě více, něco přes 500 MB. Jak se budete blížit závěru hry, nemine vás několik zajímavých zvratů, samozřejmostí jsou i nějaké ty video sekvence. Co se týče příběhu, jste elitní příslušník protiteroristické jednotky Specnaz, mající za úkol eliminovat veškerý nepřátelský odpor v jedné továrně. Shrnutí na závěr. Technicky a graficky hodně inovační hra, nabízející několik nových možností jež obohacují zábavu. Na druhou stranu hra která působí značně nedotaženě s nevyužitým potenciálem, v oblasti hratelnosti a zábavy. Kvůli tomu jsou mé pocity z ní značně rozporuplné. A celkově jsem tedy z této ruské modifikace hodně zklamaný.
Design map 100%
Originalita 70
Zábava 70%
Celkem 80%
Naposledy upravil PavelU dne út leden 01, 2008 10:10 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|