Čtyři roky uplynuly od vydání první části projektu Dark Interval zpracovávajícím odlišnou verzi událostí Half-lifu 2 (podobně jako v konkurenčním Raising The Bar). Aktuální DI: Part 2 obsahuje vedle první části také pětici navazujících kapitol nabízejících pestrou směsici lokací, zbraní, postav a situací, jenž hráče zabaví na dalších 6-7 hodin.
Po nezdařeném teleportu v Kleinerově laboratoři tak Gordona čekají přestřelky v průmyslové čtvrti City 17, projížďka vodními kanály v obrněném vozidle korunovaná soubojem s útočným vrtulníkem, průchod stísněnými jeskyněmi obývanými nevyzpytatelnou Hydrou, putování rozlehlou pustinou zamořenou všelijakou havětí i silami Combine a konečně si užije trochu odpočinku i hrátek s fyzikou v doupěti kutila Eliho a jeho robotického ochránce Doga.
Nepřátel je řada typů včetně několika nových (sentryguny, snipeři, Hydra, mechanické poletuchy nebo hmyzí obrněnec), zbraně jsou vesměs klasické (vypíchnout mohu snad jen příruční miny a zejména ultimátní granátometnou karabinu OICW), prostředí je zamořeno faunou i flórou z Xenu (ne vždy nepřátelskou), taktéž narazíte na několikerá ležení rebelů, užijete spolupráci s Vortigaunty nebo B. Calhounem. Lokace jsou povětšinou rozlehlé a lze aplikovat různý postup, obchvaty nepřátelských pozic, apod. Čas od času je třeba poměřit síly se silnějším protivníkem (Cremator, obrněnec, vrtulník).
Rozhodně potěší dostatek novinek a drobností (upravené používání lékáren, zvýšená kapacita nesené munice, HEV oblek s přijímačem nepřátelské komunikace, doléčování pomocí rostlin z cizí dimenze, atp.) Audiovizuál je příjemný, leveldesign propracovaný, atmosféra typická pro sérii, dabing většinou srozumitelný a navíc lze nastavit různé aspekty upravující hratelnost (např. průhlednost nesených předmětů, zvýraznění zásob).
Po rozpačitě přijaté první části mohu s klidným svědomím konstatovat, že další vývoj tohoto projektu se rozhodně vyplatí sledovat, přičemž mu přikládám stejnou důležitost jako konkurenčnímu RTB. |