O projektu Raising The Bar: Redux jsem na stránkách psal před několika lety, od té doby došlo k velkému rozšíření co do herního obsahu i technického zpracování.
Na přelomu roku autoři přinesli masivní update nazvaný Division 2 obsahující 3 nové kapitoly, jenž navazují na předchozí události a nabízí další hodiny skvělé zábavy. Hráči tak nově provedou Freemana zamořenými kanály včetně jízdy zdařile vymodelovaným vznášedlem, navštíví vkusně ztvárněnou laboratoř Dr. Eliho Maxwella, vyzkouší krátkou spolupráci s nebojácnou Alyx Vance, přežijí nástrahy nebezpečného Ravenholmu a v závěru vyčistí za volantem netradičního vozidla důlní prostory od všeho infikovaného.
Rozšíření obsahuje řadu nových zbraní (např. kalašnikov nebo pistole na výbušné světlice) a nepřátel (superzombík, potvory z HL1), kterých jsme se v oficiální hře nedočkali. Prostředí je více ponuré, grafické efekty na patřičné výši, skriptové situace bezchybné a zvuková stránka adekvátní. Jistě potěší různé vtípky, easter eggy i skrytá místa. Celkový dojem z modu je naprosto profesionální, návyková hratelnost žene hráče kupředu a kvalitní dabing i úroveň detailů dodává na atmosféře. Oproti roky staré verzi došlo navíc k obrovskému posunu po vizuální stránce (nasvícení, částicové efekty, atd.)
Autorský tým ovšem neusíná na vavřínech a poodhalil veřejnosti své další plány. Pracuje se samozřejmě na následujících kapitolách z původního scénáře (s lokacemi jako Wasteland, Depot, Kraken Base nebo Citadela), jenž obsahují další typy protivníků, postav i vybavení. Podle zveřejněných konceptů se máme opravdu na co těšit!
RTB:R je dle mého názoru nejzajímavější z projektů zaměřujících se na ztvárnění příběhu druhého Half-Lifu podle alternativního scénáře, který přináší poněkud odlišný zážitek fanouškům daného univerza. Jistě by bylo příjemné, kdyby se podařilo zkompletovat tento počin k 20. výročí vydání Half-Lifu 2 na podzim příštího roku, ale takové přání se zdá být až příliš optimistické... |