Registrace | Hledat | FAQ | Seznam uživatelů | Uživatelské skupiny | Přihlášení

  Uživatel:    Heslo:       

  

Přidat nové téma   Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so květen 17, 2008 9:24 pm    Předmět: Residual Point Citovat

..................................................................................................................................................
Poměrně originální, neotřelý, dlouhý a zábavný, Takový je Residual Point od korejských autorů. Ač se to nemusí na první pohled zdát, je tomu skutečně tak. Leccos napovídá už stylový začátek. Velikost hry je 97 MB, po nainstalování 215 MB. Před zadáním New game a zvolením obtížnosti, si můžete ještě v Training room (Steam HL1) vyzkoušet pár úrovní hry. Jedná se o jiný děj než ten co je v New Game. Nicméně musím říct že mě ani tolik nebavil, respektive vůbec. A proto jsem ho ani celý nehrál. V recenzi tedy popisuji jen tu kampaň co je v položce Nová hra.

Možnost zahrát si za biochemika a projít si tak v jeho kůži incident v Black Mesa, myslím ještě žádná modifikace do HL1 nenabídla. Nyní máte tu možnost, a věřte že je beze zbytku využitá. Jelikož si s touto postavou, Jackem Sohnem, projdete odpovídající lokace v nichž vaše zaměření využijete. To s sebou přináší řadu odlišností, např. bílý chemický HEV Suit, díky němuž je HUD v bílé barvě.

Jednotlivá prostředí jsou perfektně navržená, a? již jde o interiéry nebo exteriéry. A v důsledku toho není ve hře jediné slepé místo, kde by jste měli pocit že to nedává smysl. O tom vás budou přesvědčovat i občasné logické hádanky, které zde fungují podobně jako je tomu v ostatních modech. Nedá se tedy říci že by bylo možné nějak extra zakysnout. Jelikož se vždy nabízí celkem jednoduché a logické řešení. I když, pravda je, že kolikrát vám hra poskytne k vyřešení daného problému, poměrně nezvyklý postup jenž je závislý na tom zda si všimnete nebo nevšimnete konkrétního místa nebo dané věci. Naštěstí i v těchto případech Residual Point umožňuje zkusit či použít, zcela odlišný postup. Odvíjející se od toho kde se v té které úrovni zrovna nacházíte (krom úrovní kde je jen jedna lineární cesta dopředu)

Nápady na než tu narazíte se moc často nevidí. Například střílny, lze je využít k eliminaci všeho živého. Jednoduše otevřete vrata, za nimiž jsou Alien Slave, dáte se úprkem zpět ke spínači kterým střílny aktivujete. A pak už jen koukáte na nastalá jatka. Ochuzeni nebudete ani o možnost sejmout podobným způsobem vrtulník. Vůbec, většina šarvátek jež vás tu čeká, je řešena poměrně zábavným a hutným způsobem. Kdy jste vždy sami proti přesile vojáků, headrcrabů, (počkejte až jich uvidíte třeba deset najednou a budou vám docházet náboje, naštěstí páčidlo je vždy po ruce) zombíků a další havěti. Další věcí kterou jsem byl velmi potěšen, je jízda vlakem v průběhu hry, nečekejte jen kochání se za jízdy. Během ní se toho odehraje mnohem víc a o to překvapivěji to dopadne. Souboje sami o sobě jsou zábavné i proto že, zatímco na začátku máte nábojů nedostatek tak v pozdější fázi hry, už jich máte dostatek díky přítomnosti celé vaší zbrojní výbavy. A můžete si tak dovolit prakticky bez omezení používat granáty, kuši a výbušiny. Jež najdou uplatnění právě při střetnutí s mnohačetnou přesilou nepřátel, v průběhu celé hry a zvláště v závěru.

Teď něco k prostředí dimenze Xen, do níž se také podíváte. Líbily se mi modré uzdravovací komory, které se daly dobře využívat při nedostatku zdraví. Jste-li zrovna tam kde tato komora není, tak se stačí kousek vrátit na místo kde komora je. Lze jich využít hlavně po soubojích, kdy jste většinou oslabení a lékárnička nikde. Celkově je Xen v této hře proveden velmi neobvykle. To je patrné hlavně designem, rozlehostí a velkým množstvím jednotlivých úrovní. Díky čemuž už tak dlouhá modifikace, nabízí další várku neutuchající zábavy, což samozřejmě ocěňuji.

Oblíbeným a často používaným prvkem, ve většině dobrých modifikací, jsou vědci a strážníci na otevření různých dveří a vrat. Nechybí ani zde, naštěstí jsou v celé hře rovnoměrně rozmístěni. Nehrozí tedy jejich časté a nudné využití jako např. v modu HL: Visitors. Tady je potřeba nejdříve vědce nebo strážníka najít, chránit před útočníky, a dovést na určité místo, kde vám zpřístupní cestu dál. Místy jsou tyto pasáže sice trochu obtížné, ve výsledku ale přidávají na skvělé atmosféře hry.

Z nových věcí lze všimnout, krom obsaženého High Definition Packu, těchto: upravených vědců s modrou košilí nebo černými brýlemi. Dále několika druhů headcrabů, normálních, tužších a neviditelných. Těch tužších ve hře převažuje. V podstatě jsou o něco větší (jak velikostí tak množstvím) a na střední obtížnost je odkrouhnete, s co nejmenší ztrátou nábojů, jedině brokovnicí. Neviditelný vypadá stejně jako ten druhý druh, pouze je míň vidět. Neviditelné tu jsou i přísavky. Rovněž tu jsou pozměnění zombíci, jedná se jen o poupravené vojáky kteří na vás střílí. Nelze si ale po nich vzít náboje, což zamrzí. Pozadu nejsou ani nové textury, kterými jsou otexturovaná některá schodiště, ploty, střechy a podobně. Později tyto textury excelují hlavně v prostředí Xenu, které je poměrně komplexní.

Jedná se o perfektní rozšíření původní hry ve kterém si užijete řadu zábavných prvků, např. Xen, střílení ze střílen po vojácích, tanku a řadu dalších nevídaných detailů. Musím připomenout i jízdu vlakem v průběhu hry, jde o jeden z nejpůsobivějších okamžiků ! A proto by jste v žádném případě neměli tento mod propásnout.

Design map: 80% Originalita: 90% Zábava: 100% Celkem: 90% Poprvé publikováno 23. 10. 2007.








Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pete66




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 241



PříspěvekZaslal: ne květen 18, 2008 1:18 pm    Předmět: Citovat

Jeste si pamatuju na brutalni souboje s ohnilymi vojaky. To bylo maso! Delka modifikace je sice nadprumerna, ale zabava se obcas zmenila ve frustraci
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne květen 18, 2008 1:38 pm    Předmět: Citovat

Tahle modifikace je něco podobného jako Coastline to Atmosphere do HL2. Nebo? obě modifikace vynikají délkou, zpracováním a souboji. Právě souboje se mi na Residual Pointu líbily nejvíce. Frustraci jsem nepocitoval, snad jen v té části s vědci a při řešení jedné hádanky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pete66




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 241



PříspěvekZaslal: ne květen 18, 2008 3:00 pm    Předmět: Citovat

Mas pravdu. Prirovnani k LCTA sedi!
Take jsem mel na mysli predevsim eskortovani vedcu pres neustale utoky ze strany ohnilych vojaku a black opsu! To bylo na nervy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Přidat nové téma   Zaslat odpověď Strana 1 z 1

  


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group  Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com  Style created by phpBBTema