Registrace | Hledat | FAQ | Seznam uživatelů | Uživatelské skupiny | Přihlášení

  Uživatel:    Heslo:       

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další  

Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 2 z 3
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 10:09 pm    Předmět: Recenze Black OPS 0.9 Citovat

Zveřejněno 26. 10. 2005

Recenze Black OPS 0.9

Design map: 80% Originalita: 60% Zábava: 80% Celkem: 73%

Pokud jste hráli modifikaci Black Death a Poke646, tak čtěte prosím dál, nebo? v této hře budete opět hrát za stejnou bojovou jednotku a jsou tu i podobné lokace. Na rozdíl od prvně zmíněného modu je v tomto o hodně propracovanější design, jenž vzhledem připomíná druhý zmíněný mod. A místo klasických animací v něm jsou obrázky ve stylu komiksu, s napsaným textem jako ve hře Max Payne. Tytéž obrázky vám vždy zobrazí akci již jste právě absolvovali, a dozvíte se z nich ještě podobu následného levelu. Max vám přijde na mysl i o něco později, kdy jím bude pár lokací inspirováno. Po nainstalování a spuštění modifikace vás přivítá stylové menu s příchutí krve a vy se tak můžete po zadání New Game a zvolení příslušné obtížnosti (ještě prozradím že já si vybral Dificult) naplno ponořit do hry.

Nejdříve vás dopodrobna seznámím s designem map. Ty jsou zde navrženy perfektně a mají působivé textury, jsou původní i tak ale vypadají pěkně. Co je ale nejdůležitější, podoba jednotlivých lokací připomíná hlavně na začátku mod Poke646 a to proto, že se ocitnete v prostředí ulic s typickými budovami s žebříky, lešením nebo polorozbořenými domy. Nebo provedení nástupiště v metru včetně větrací šachty na velmi shodně známém místě. Později už lokace nebudou tak povědomé, sem tam ještě budete vystaveni známým situacím, a poté přece jen k malé změně prostředí dojde. Teď pár poznámek: Většina stěn je ve hře posetá nápisy grafity, násilím se dostanete do Fast Foodu. Jednotlivé lokace jsou zde komplexně propracované do nejmenších detailů, kdy různě procházíte a prolézáte úrovní, abyste se poté ocitli znovu na známém místě. To už ale většinou máte za sebou použití nějakého předmětu nebo jeho nalezení, což je pro další postup nutné a vás to tak nutí docela často přemýšlet a ne jen pořád střílet.

Na začátku vašeho putování v Metro City je vám sděleno, že se jmenujete Declan Walker a jste devětadvacetiletý agent, jenž má eliminovat určitou hrozbu. Při vašem putování nočním městem likvidujete známé nepřátele a hledáte si cestu dál, ta vede třeba přes okna, žebříky, cizí byty, opuštěný bar nebo logické hádanky. Narazit můžete i na několik tajných skrýší, v nichž jsou životy a munice. Jedna z nich se dá naleznout tak, že rozstřelíte sud. Jste nuceni najít i pár kódů nebo použít různá zařízení. Při vašem putování si budete muset poradit i se smrticí výhní, nebo si otevřít nějak závoru ve skladišti, jež vám zatím brání pokračovat do tunelu. Ještě vám můžu prozradit, že i na vás ve hře dojde, a ocitnete se ve vězení z nějž pochopitelně lze utéct, jenže máte prázdné ruce… Ale nemusíte zoufat ještě vás čeká výlet do Black Mesy, tak vydržte.

HUD menu je v modifikaci taktéž v barvě krve a rozhodně vypadá lépe než jeho klasické provedení z HL1. To se týká i zbraní ty mají teď při jejich výběru červený obrys na černém pozadí, a i to vypadá o hodně originálněji než zobrazení původní. Ještě si lze všimnout při lezení pár větracími šachtami nově provedených větráků.

Zbraně jsou v modu tyto: místo páčidla nyní vlastníte kus dřeva se zatlučeným hřebíkem, jen tak mimochodem můžete si všimnout na zemi pohozeného páčidla z datadisku Opossing Force, ale nelze jej sebrat. Dále tu máme klasickou baterku, ta má nyní větší rozptyl světla než obvykle, a při jejím zapnutí se vám protivníci červeně zvýrazní, pistoli s tlumičem, brokovnici, granát, samopal, raketomet, revolver a kuš.

Jedná se o poměrně slušnou modifikaci v níž (pokud už máte něco odehráno) lze rozeznat inspiraci v již zmíněných modech a hře, jak jsem již uvedl. I to je tedy důvod si tento mod zahrát. Zanedbatelná přitom není ani jeho délka, ta vystačí na pár hodin, to vám zaručuji. A zároveň vám doporučuji se o tom ihned přesvědčit.


Naposledy upravil PavelU dne so září 22, 2007 10:41 pm, celkově upraveno 2 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 10:12 pm    Předmět: Recenze Wail of Death 2: The Hell Master Citovat

Zveřejněno 17. 11. 2005

Recenze Wail of Death 2: The Hell Master

Design map: 70% Originalita: 75% Zábava: 55% Celkem: 67%

Jste dostatečně hardcore? Na to abyste skousli náplň této hry? Pokud ne, tak nemáte šanci v ní přežít. Ocitám se kdesi, (Je vlastně jedno kde, protože u těchto her v pravém smyslu slova, vlastně nezáleží na tom, kde jste a proč, ale na tom popadnout první zbraň a odpravit s ní různé protivníky do věčných loviš?, a dávat pozor abyste tam místo nich neskončili vy, a právě v tom tkví originalita a hratelnost této hry.) popadnu první zbraň, je jí sekyra a za zvuků střelby odpravím první havě? co mám v cestě, a pokračuji dál vstříc dobrodružstvím ze staré školy, jestli mi rozumíte!

Protřelý znalostmi 3D akčních her ještě z doby kdy nebyl Internet dostupný tak jako dnes, sem byl k této hře doslova přikován a nemohl ji vypnout dokud nezazněl poslední výstřel ve finální úrovni. Zastřílel jsem si ze známých zbraní, zde převzatých z jiných modů a her. Pravda, úrovně byli většinou pusté a nikde ani živáčka, to samé se dá říct i o různých předmětech. Nalezl sem jen bednu s municí, výtahy, zbraně, nebo nějaké to tlačítko na otevření dveří. A když už protivníci byli na dohled mé hlavně, tak se zpravidla vyskytovali po hromadě, na jednom místě. Dále mě neminulo i pár logických hádanek. Přesto zdůrazňuji, že jde o doomovku jak dělanou a vždy po Loadingu do další úrovně se už nelze vrátit zpět. Z tohoto důvodu se vám snadno může stát že minete některou dobře schovanou zbraň a budete už v další lokaci a o onu zbraň tak přijdete. Pokud se nechcete s některými protivníky zdržovat, jednoduše jim lze utéct k vaší plné spokojenosti. Možná si říkáte, co je na této hře tak těžkého, v podstatě nic. Jen v pár případech to závisí na tom kolik máte munice a životů. Jestliže dostatek, tak je to v pohodě, ale v opačném případě lze zakysnout nebo zemřít. Tyto situace jsou ve hře zhruba tři. Při nejlepší mušce lze tuto hru dohrát za 60 minut na obtížnost medium.

Prostřílel jsem se na úplný konec, kde mě čekal extra tuhý závěrečný boss na nějž padla všechna má munice a to nebylo vůbec jisté jestli ho skolím. Ale ještě před tím než pro mě byla tato hra dohraná, mou pozornost upoutal její originální design. Na HL 1 modifikace neobvyklým a hlavně rozlehlým prostorem. Nevím nakolik jsou úrovně zkopírovány z jiných her či jestli byli poctivě vytvořeny jen pro tuto hru. Jedno se ale této hře upřít nedá a to opravdový smysl pro sci-fi jako takové. Budete svědky různých působivých chodeb, schodů, výtahů, arén, chrámů, dveří a smrticích pastí. Jestli že jste viděli alespoň jeden pořádný sci-fi film tak mi jistě dáte za pravdu. Takové úrovně jste ani snad ještě v modifikacích pro Halfa neviděli.

Řečeno slovy zkušeného hráče 3D stříleček, chcete li se pořádně odreagovat tak se do toho pus?te v opačném případě přijdete pouze o onu Old School atmosféru této hry.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 10:47 pm    Předmět: Recenze Pimp My Car Citovat

Zveřejněno 5. 12. 2005

Recenze Pimp My Car

Design map: 85% Originalita: 85% Zábava: 55% Celkem: 75%

Tato modifikace je poměrně netradiční, a to hlavně hratelností, zábavou a délkou jež nabízí. Jste v ní nuceni neustále používat svou hlavu, na řešení zapeklitých hádanek, nic jiného zde ani nehledejte. Ty jsou svým zaměřením formou jednotlivých nápověd a číselných kódů, celkem jednoduché, tedy pokud budete mít trpělivost neustále prohledávat celé místnosti a používat vaše základní znalosti anglického jazyka. V opačném případě o této modifikaci radši ani neuvažujte, a jestli že nejste ani pravidelným návštěvníkem kinosálů či hrdým majitelem originálních filmových DVD, tak rovněž na tuto hru zapomeňte. Důvod je ten, že při jejím hraní lze naleznout jednu otázku, jež po hráči vyžaduje znalost jednoho hollywoodského herce, jeho jméno sice spatříte i bez toho, aby jste ho alespoň trochu znali, ale jednotlivá písmena budou v onom slově přeházená. Takže jen stěží dáte jeho jméno dohromady. Z výše popsaného tedy vyplývá jakého zaměření tato hra je. Ne vždy narazíte na takovéto hádanky, ale v celé hře to bude zhruba tak, jak sem již uvedl. Jedinou daní za tuto neobvyklou náplň je její malá zábava, jestliže ale naopak preferujete logické rébusy, tak je tato hra přímo pro vás.

Jste v pokoji, nutno říct docela pěkném, na stěně si všimnete pořádného fára. Na stole je váš počítač, dále do počtu předmětů v této místnosti patří skříň a dvě židle. Poprvé si logicky zauvažujete, až se vám podaří dostat otevřenými dveřmi ven, a pokud jimi rychle neprojdete tak si je budete muset zas logicky otevřít. Jste v chodbě v níž je tolik dveří, kolik máte na jedné ruce prstů + jeden. Všechny dveře jsou zatím zamčené. Je tedy na vás naleznout další postup, jež spočívá v aktivaci schovaného předmětu. Poté se otevřou dveře do obýváku. Zde je třeba opět provést několik úkonů, aby se mohli otevřít dříve zavřené dveře v chodbě, jež vás zavedou do kuchyně, v ní na vás čekají další nápovědy a číselné kódy či tlačítka. Jestliže zvládnete i tyto nástrahy, tak zvládnete i zbytek hry! Z kuchyně vás to zavede přímo na toaletu, v níž můžete pouze vykonat svoji potřebu, a to nepřeháním, sami ve hře uvidíte. Nechme humoru a pojďme opět hrát až budete mít svou hlavu náležitě zpocenou z toho, že v oné místnosti zdánlivě nelze nic provést. Tak vězte, že řešení na nějž také určitě přijdete, je natolik jednoduché, že si po jeho nalezení budete rvát vlasy, proč jste na to nepřišli dříve. Poté vás cesta zavede na čerstvý vzduch, kde je vaším úkolem si nějak otevřít vrata. Následně dorazíte do garáže s dílnou, v níž je pár automobilů. Dále jsou tu dvě tlačítka, ty vám k vyřešení postupu moc nepomohou. A posléze si všimnete mřížových dveří, jež si musíte, jak jinak než zadaným kódem otevřít. Musím se ale přiznat, že mě se správný kód asi po patnácti minutách zkoušení podařilo zadat a dveře se otevřeli. Při opakovaném pokusu si ověřit svou pamě?, se mi už bohužel ale nepovedlo stejný kód zadat znovu, a to proto že jsem ho zřejmě zapomněl. Nebo se kód dá pomocí jedné nápovědy zjistit, té jsem ale nerozuměl. A to je vše co vás v této modifikaci čeká a nemine.

Tato modifikace je tedy pro ty, co si chtějí osvěžit pamě? řešením hádanek a nevadí jim absence nepřátel a zbraní. Jednotlivé místnosti ve hře, jsou dobře provedeny. To ostatně zjistíte i z hodnocení designu map, takže více není třeba dodávat. Herní dobou lze tuto hru považovat za velmi krátkou, zabere vám maximálně tak třicet minut, než ji dokončíte, tedy za předpokladu že splňujete daná kritéria co sem uvedl na začátku recenze. Přeji dobrou a velmi neobvyklou zábavu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 10:59 pm    Předmět: Recenze Krypton Citovat

Zveřejněno 2. 1. 2006

Recenze Krypton

Design map: 75% Originalita: 85% Zábava: 70% Celkem: 77%

Znáte dnes již klasický film o Supermanovi? Jehož představitel, legendární Christopher Reve zemřel v roce 2004. Nebo nověji, americký rodinný sci-fi seriál Smallville? Jenž má už pět sezón. Kde hraje mladého Supermana výborný Tom Welling. Tak určitě víte jaká je to shoda s názvem této modifikace. A pokud ne, tak vám to vysvětlím. Název Krypton měla rodná planeta Supermana, z níž byl tento pozdější hrdina, poslán jako nemluvně, na planetu Zemi v kosmické lodi. Tím jakákoli podobnost mezi touto modifikací, filmem a seriálem končí.

Tento počin pochází od našich západních sousedů, tedy z Německa. K mé škodě byl celý v němčině, takže jsem mu vůbec nerozuměl. Ti co tedy tento jazyk ovládají, nebudou ochuzeni. Protože sem tam lze několik textů ve hře nalézt. Pouze hlavní menu před spuštěním hry je anglicky. Jediné co jsem z příběhu zjistil je jakýsi projekt Stargate - že by šlo o totéž jako ve stejnojmeném seriálu? Přiznám se, že tento mod mě mile překvapil, a to z důvodu své malé velikosti, po nainstalování 54 MB. Nebo? občas nabídne mistrně nadesignované levely. Dále nové textury, hudbu a modely zbraní. Nebo několik video sekvencí. Čímž chci říci, že tento kousek si vaši pozornost, stejně jako moji rozhodně zaslouží.

V úvodním intru, spatříte Gordona Freemana jak jde nočním městem k budově. Zde ho Barney uvítá a vy jste tak uvnitř, kde vám budou vysvětleny a ukázány cíle vaší mise. Po skončení promítání se máte dostat k přistavěnému vrtulníku, na střechu. Ještě než tak ale učiníte, tak vám doporučuji si přenastavit ovládání jednotlivých kláves. Nebo? by se vám při původním nastavení, tento mod špatně hrál a ovládal. Z vrtulníku posléze o něco později seskočíte padákem, a spatříte asi pohledem vašich očí, oběkt kam se máte infiltrovat. Zároveň oním pohledem postřehnete přítomnost nepřátelských sil a jejich těžké zbrojní výbavy. Taktéž se jedná i o pořádný začátek této modifikace, v níž jsou uvedeny i jména tvůrců. Celé to trvá asi dvě minuty.

Poté jste už naplno, vrženy přímo do hry, a vaším prvním úkolem je, se poměrně netradičním způsobem nějak dostat dál. A opatřit si nějakou zbraň pro, pokud možno bezproblémovou, eliminaci vašich prvních protivníků. Protože v případě, že by jste vyvolali příliš mnoho hluku, by byl spuštěn poplach a vy by jste se tak dostali, do téměř neřešitelné situace a to tedy nesmíte dopustit. Ale není to myšleno příliš vážně. Po eliminaci všeho živého, si zpřístupníte dveře a jednu minutu budete čekat na jejich otevření. Projdete tak dál a ocitnete se přímo uvnitř nepřátelského komplexu, v němž vás čeká hodně práce a problémů. Podotýkám že zde, se zdržíte podstatnou dobu. A dokud nebudete mít vše hotové, tak vás tu čeká pobíhání na jednom a tom samém místě. Než se vám podaří, dostat se dál...

Logických hádanek je v této hře poměrně mnoho. Už na samém začátku, jsem byl postaven před několik úkolů např. naleznout číselný kód. Či naleznout přístupovou kartu, jež je dobře umístěna. A pro její získání je třeba použít další předměty. Později dojde i na kvádry jež je potřeba dostat na určené místo. Také vás čekají úkoly jež vyžadují něco naleznout a poté dát na určené místo, aby jste tak uvedli do chodu různá zařízení. Také vás čekají hopsací a skákací pasáže.

V tomto počinu budete i svědky originálních a neotřelých nápadů. Zmíním alespoň jeden. Výtahem sjedete dolů a najednou nemáte žádné zbraně. Tak co teď řeknete si, navíc po chvíli chůze v koridoru mostů a schodiš? na vás protivníci zahájí palbu. Tak vám nezbyde nic jiného než se dát na útěk a chopit se vysoko u stropu ovládacích střelných věží. A všechny v celém areálu postřílet. Tento okamžik se mi moc líbil. To samé se ale nedá říci o zbylé náplni hry a jejím provedení.

Teď něco, také k designu map. Jestliže tato modifikace začínala v potemněle osvětlené ulici, tak v jejím průběhu se ocitnete na mnoha nevšedních místech. Například v různých podzemních komplexech, pavoučích doupatech, bludištích a chodbách. Dále se ocitnete v prostředí typickém pro dimenzi Xen, nebo jiných venkovních lokacích Každá další úroveň má, dá se říct, jinou architekturu a díky tomu je většina úrovní propracovaných do nejmenších detailů. Hodně neobvykle působila i úroveň s pyramidami, kde vás čeká zneškodnění Nihilantha. Do některých úrovní se dostanete pomocí neobvykle provedeného teleportu. K němuž se lze vždy vrátit, a rovněž si lze vybrat jednu z planet, kam jste následně teleportováni. V těch vás vždy čeká eliminace tuhých potvor, buď klasickým nebo hodně originálním způsobem. Dále na každé planetě musíte najít a sebrat vzácný symbol, ve tvaru disku. Teleportační zařízení je v tomto modu mimořádně působivé a originální, že překonává dokonce i způsob teleportace z původního HL.

Ze zbraní máte v této hře, některé původní, raketomet, muškomet, páčidlo, a výbušiny. A další jsou už lehce poupravené. Např. pistole, samopal a brokovnice jsou nové. A vašimi protivníky, na nichž si můžete tyto zbraně vyzkoušet, jsou v této modifikaci všichni které už znáte z původní hry. Teď něco k hudbě ve hře. Párkrát uslyšíte rytmické melodie, jenž budou po dobu několika sekund dotvářet skvělou atmosféru, např. v místech kde na vás protivníci zaútočí nebo když se k nim přiblížíte. Životy si lze dobýt z původního automatu nebo z lékárniček, ty jsou ve hře k nalezení na pár místech. Jako třeba různé bedny a tak. K bednám mohu říci ještě to, že jsou v této modifikaci prakticky nerozbytné. Nebo? se mi nepodařilo žádnou rozmlátit páčidlem či rozstřílet jinými zbraněmi.

Ovšem ani tato modifikace není ušetřena různých bugů. Já jich tu naleznul mnoho, i když za normálních okolností se na ně nedá přijít. Ale mě se to podařilo, jsou to tyto: Teleportujicí se voják ze vzduchu, jenž seskočí na zem. Unikající kyselina z výtahu, i poté co jsem ji vypnul a výtah už sjel dolů. Jednou jsem přežil pád do hluboké jámy a nemohl se odsud dostat. Ale za běžných okolností tento pád přežít nelze, rozstříštíte se o kameny. Jízda výtahem, vždy při zastavení se nelze hnout z místa. Takže musíte nadskočit. Dá se seknout o různé předměty, např. když jste přímo u nějaké stěny nebo v jiném malém prostoru. Takže se tedy nelze většinou vůbec pohnout a jde to až po urputném zkoušení či nahrání pozice. Teď jeden ze závažných bugů, na něž narazíte celkem snadno. Nastartujete k odletu malé letadlo, s nímž se má odletět. Jenže to se vůbec nepodaří, protože start probíhá pouze dvacet vteřin a letadlo stejně ani nevzlétne. Nejspíše proto, že vám bude chybět palivo, na to aby jste mohli aktivovat tlačítko FUEL. To palivo se ale bohužel nikde ve hře nenacházelo. Či jsem ho přehlédl, to je ale nepravděpodobné, protože sem důkladně prošmejdil všechna možná zákoutí. A palivo nikde. Naštěstí se mi podařilo zmíněný problém vyřešit. A to vskutku nevídaným způsobem, na nějž asi jen tak, nikdo z vás nepřijde. To ale neznamená že jsem byl za takovéto vyřešení rád, právě naopak. Protože už tak bídnou zábavu tohoto modu, sráží zmíněný bug ještě níž. A to rozhodně není správné, bohužel!

Jedná se tedy o místy dobrou, nezáživnou, zabugovanou, originální a velmi zvláštní modifikaci. Která potěší pouze věrné pařany HL modifikací, ostatním nic důležitého v případě jejího ignorování neunikne. Tedy až na ten nejoriginálnější nápad, jímž je dle mého názoru, asi ta aréna co se vám zobrazuje v menu, před spuštěním hry. Takže vám doporučuji si o této modifikaci udělat svou představu, a to buď formou přečtením této recenze nebo jejím hraním.

Poznámka: Smallville má nyní už sedm sezón. A stále je to jeden z mých nejoblíbenejších seriálů. Krypton se jmenuje jedna z planet kterou ve hře navštívíte. Možná na Krypton napíši návod, ale netuším kdy.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 10:52 am    Předmět: Recenze Hard 2 Citovat

Zveřejněno 10. 1. 2006

Recenze Hard 2

Design map: 65% Originalita: 55% Zábava: 75% Celkem: 65%

První díl Hard byl trochu zklamání, protože (ačkoliv by se to mohlo dle názvu modu zdát) se nedočkáte vysoké obtížnosti, jenž by spočívala ve velkém počtu protivníků nebo náročných logických úkolech. Naštěstí druhý díl, Hard 2, naopak vyšší obtížnost nabízí, a to formou různých logických úkolů a hádanek. Tentokrát se tedy název modifikace, alespoň v něčem ztotožňuje s její náplní, a to je jen dobře. Dle autora W. Broischa jsou v ní tentokrát, už obsaženy nové textury, modely, zvuky a hudba. To ze začátku skoro vůbec nepostřehnete, ale ve druhé polovině hry se přeci jen přesvědčíte. Dále zde na vás čeká čtyřicet nových map, což je o něco větší počet, než jaký měl již zmíněný první díl této modifikace.

Hra ani pro tentokrát nemá obsažen žádný příběh, takže jste opět jen tak vrženi přímo do hry. Ocitnete se ve zříceném vrtulníku, v něm naleznete páčidlo a musíte se co nejdříve z něj dostat pryč než se jeho část zřítí dolů do propasti. To ale vůbec nebylo jednoduché, protože já se z vrtulníku dostal pryč a na správné místo až asi na dvacátý pokus. Poté mě cesta zavedla do místa s několika nádržemi a v jedné z nich byla ukrytá má první střelná zbraň i s náboji. O kousek dále mě čekali další nádrže, ty už ale byly o něco složitější a vedla přes ně cesta dál na horní plošinu. Kde na mě náhle zaútočili první protivníci. Později mě neminuly zážitky jako například přežití zničujícího výbuchu, jízda lanovkou, zneškodnění vrtulníku a další.

Oproti prvnímu dílu, má jeho pokračování i o něco lépe navržené úrovně. A místy se dá dokonce mluvit o perfektním zpracování, hlavně díky přítomnosti nových textur a modelů. Lepší je to i v tom, že je v modu několik naskriptovaných situací a úrovně jsou více propracované. Plus pár zajímavých momentů. Lze spatřit létající talíř, velký větrák jenž vás tentokrát nerozseká, laserové pastě. Nebo přiběhnete k provazovému mostu a ten se najednou rozpadne. K designu úrovní bych ještě řekl, že po celou dobu hraní se pohybujete buď ve venkovních nebo vnitřních lokacích. Ty zahrnují chodby, šatny, pokoje, tunely, jeskyně, šachty, výtahy, skladiště, schodiště, vodní stoky nebo přístav, či koridory skal a budov. Projdete se i po střechách.

Teď něco k tomu nejdůležitějšímu, co tuto modifikaci dělá tím čím je. A čím by nebyla, kdyby tento prvek ve hře chyběl. No přece logické hádanky! A ne ledajaké, právě ony dělají čest jménu této modifikace. Skoro v každé úrovni je třeba něco provést, přisunout, najít či umístit, nebo jen objevit cestu dál. Ještě zdůrazním, že je potřeba někoho najít, a to živého! Díky tomu ale poměrně často zakysnete a budete tak hledat řešení. Čekají vás dokonce momenty, ve kterých je od vás očekáváno, že umíte dobře skákat. Pamatujete si ještě jak se provádí dlouhý skok? A co k tomu potřebujete? Zmíním i jednu zajímavou situaci. Máte si zpřístupnit sejf, v němž se nachází důležitý předmět na zpřístupnění dveří. Zmíněnými dveřmi přitom není vůbec nutné procházet, protože do té místnosti kam by vás zavedly, se dá dostat i oknem. Jednoduše stačí rozbít sklo a jste tam. Na to jsem ale přišel až když už sem měl ty dveře otevřené.

Jde tedy o dobrou modifikaci, která hravě překonala první díl! A jestliže se vám moc předchozí díl nelíbil, tak dvojka vás potěší. Protože nabízí nadprůměrný počet map a provedení logických hádanek. Ty, jak už sem se zmínil, jsou po celou dobu hraní ve znamení originálního názvu tohoto modu, někdy méně a někdy více. A to je rozhodně správně. Konečně je tu mod jenž se, se špetkou nadsázky, hraje tak, jak se i jmenuje.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 10:57 am    Předmět: Recenze Afraid of Monsters Citovat

Zveřejněno 20. 1. 2006

Recenze Afraid of Monsters

Design map: 80% Originalita: 90% Zábava: 60% Celkem: 77%

Další totální konverze pro HL je tu. Jedná se docela propracovanou, ponurou a o to méně zábavnou survival horor modifikaci, v níž vás čeká procházení stylově navrženými lokacemi. V nichž jsou vaším cílem nová monstra nejrůznější podoby. Ale v zásadě jde o staré známé kreatury, zde pouze kompletně pozměněné do nové podoby. Například zombie jsou nyní o hodně rychlejší, a tím i nebezpečnější. Do vašich rukou tu dostanete i kompletně poupravené zbraně.

V průběhu vašeho putování, občas spatříte krvavé nápisy na stěnách, z nich se dá přečíst užitečný text jenž vám ulehčí postup dál. Začínáte v zaplivané nemocnici, z níž se po velkém utrpení dostanete do výtahové šachty. K vaší smůle se ale zrovna rozjede výtah, a jestliže neuhnete, tak vás rozporcuje na kousky. Nyní se nacházíte v podzemních garážích. Odtud vás cesta zavede do ulic města. Následně sestoupíte opět do podzemí, přesněji do odpadních kanálů, zde na vás čekají obludy! Zatopenou šachtou proplavete do nebezpečných vod, a vyřešíte jeden úkol jak vlézt do další tentokrát už bezpečné šachty. A zanedlouho se znovu ocitnete na čerstvém vzduchu. Také se ocitnete na samotě u lesa a nedaleko je hřbitov! Z něj se už v pohodě dostanete do onoho krásného oranžového paláce, jež lze spatřit na obrázku dole. A úplně na konci vás čeká klasická pointa, jež byla přítomna už v jiných temných modech. Ještě mohu prozradit, že se závěrem modifikace se shoduje i úvodní menu, které se k této modifikaci perfektně hodí.

K jednotlivým lokacím mohu říci že v rámci žánru, se jedná o prvotřídní design map. Který má většinou ponurou a depresivní atmosféru. Při hraní se tak mnohokrát leknete. Dále jsou všechny lokace různorodé, a propracované tak, že kolikrát je třeba vyřešit nějakou tu hádanku. Ale o nic těžkého nejde. Účelem této hry je, že vždy aktivujete hledané tlačítko, a poté pokračujete dál tím místem, kde se zpřístupnily nějaké dveře nebo brána. Mnohokrát se vám ukáže i daná lokace kam se máte vydat. To ale není zrovna lehké, jelikož se mi několikrát stalo že po aktivaci tlačítka byla naprostá tma, a ještě na mě zaútočili zombie. Jen s pomocí zapnuté baterky jsem se dostal pryč a zmíněným zombiím tak utekl. Nebo? boj s nimi neměl v naprosté tmě a s minimem světla žádný smysl. A později vás čeká i hledání klíčů k zamčeným dveřím. V průběhu vašeho putování několikrát zažijete i netradiční a originální okamžiky, například jste v chodbě a ta se zničehonic začne otáčet. Nebo polezete na žebříku jenž je ohnutý a vede až na strop. Některé situace obsažené v této modifikaci mají jistou podobnost s modifikací Half-Life: Quake Amen. Týká se hlavně červených světel, nebo různých prapodivných chodeb a v nich obsažené hopsací okamžiky.

Ze zbraní se vám dostanou do ruky dvě pistole, jedna brokovnice, samopal, granáty, nůž. Teď něco k protivníkům: HEADCRAB - má nyní na sobě jakési bodáky. ZOMBIE - U té jde o kompletně nový model, jež je zde zastoupena ve dvou variantách, normální a neviditelná, zde jsou i o hodně nebezpeční než jste byli zvyklí, nebo? se pohybují hrozně rychle. A když vás překvapí někde ve tmě tak vám ze zmíněného důvodu moc dobře nebude. HOUNDEYE - ten má zde tmavou červenou barvu, a vypadá podobně jako lidské oko. ALIEN SLAVE - je nyní o hodně silnější a má tmavě hnědou barvu. Na jeho likvidaci jsou potřeba alespoň dva výstřely z brokovnice nebo čtyři z pistole. BULL SQUID - tato obluda má nyní hnědě lesklou barvu. BARNACLE - tato potvora přisátá na stropě, vypadá úplně stejně jako vždy. Jednou si na ni budete muset dát pozor, až budete plavat zatopeným schodištěm. ICHTYOSAUR - tato potvora si spokojeně plave v kanálech, a čeká na vás. ALIEN GRUNT - ten tu je zpočátku neviditelný, a když na vás zaútočí, nyní šípy, tak se na místě kde se nachází objeví jakási bílá maska. A jejím směrem vy musíte útočit, stačí dva výstřely z brokovnice, a poté spatříte jak se Alien Grunt svalí na zem. ALIEN CONTROLLER - toto monstrum co se vznáší vysoko nad vámi, ve hře také je, bohužel se ale nedala rozeznat jeho podoba.

Jde o lehce nadprůměrnou modifikaci která přináší nové textury, modely, zvuky, a hudbu. Taktéž musím zmínit perfektní design map v rámci žánru, hra není sice tolik zábavná, mě to ale vůbec nevadilo! Lokace se s temnými místy střídají s těmi kde je dobře vidět, dále si lze všimnout pár animací, nejlepší je asi ta úplně na začátku a konci hry. Ještě zmíním délku, ta je zhruba šest hodin. Tento mod tedy můžu doporučit těm co mají silné nervy, trpělivost a nebojí se.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:00 am    Předmět: Recenze The Lost Hell Citovat

Zveřejněno 15. 2. 2006

Recenze The Lost Hell

Design map: 70% Originalita: 75% Zábava: 80% Celkem: 75%

Ruská modifikace The Lost Hell, v češtině Ztracené peklo, od autora Revina Zakhara nabízí nové textury, modely, hudbu a efekty. Hra obsahuje 22 map.

Poté co se probojujete haldou zombií a vyřešíte několik logických problémů, tak se vrtulníkem přemístíte jinam. Tam s vámi promluví G-man, ve skladu zbraní se vyzbrojíte a nastoupíte do výtahu. Najednou se ale výtah trochu zatřese a propadne se dno. Vy tak budete mít co dělat, aby jste nespadli dolů. Následně jste postaveni před zajímavý úkol s čísly. Později se poměrně originálním způsobem dostanete přes sklady do tunelu a u náklaďáků si zastřílíte. Zanedlouho spatříte aktivovanou výbušinu, a po výbuchu vás cesta zavede do podzemních stok. Zde použijete páku a v tu chvíli jste najednou napadeni velkým množstvím zombií a headcrabů! Tentokrát vás čeká vyřešení dalších hádanek pod vodou, žebříkem vylezete nahoru. A nyní jste v katakombách, po schodech se dostanete ještě níž a zlikvidujete tuhého bosse. Po něm vyšplháte nahoru konečně už taky na čerstvý vzduch, a pustíte se do likvidace vojáků... Ze zajímavých okamžiků této modifikace mohu ještě uvést, že z vrtulníku budete střílet po vojácích a nepřátelském vrtulníku. A tady se vážně zapotíte. A ze zajímavých úkolů? Musíte v jedoucím vlaku deaktivovat včas bombu.

Ze zbraní máte na výběr většinu ze starých známých až na granát, ten je nový. A při jeho použití spatříte nově provedené efekty výbuchu. Z nepřátel mají nový vzhled Zombie, Headcrab, Alien Slave. Teď něco k designu map. Co jsem hrou procházel od začátku, tak se mi mapy moc nelíbili. To proto, že jsem se povětšinou nacházel v chodbách, kancelářích, skladech, šatnách, stokách a výtahových šachtách. Všechny zmíněné části měly sice nové textury, ale to bylo vše čím vynikaly. Povětšinou šlo o nijak nepropracované místnosti až na ten jeden sklad, ten byl proveden výborně. Ale skutečný obrat k lepšímu nastal až když jsem spatřil skály. Nyní vůbec nevypadaly jako ty klasické, ale měly nové detailnější a realističtější textury. A to mě mile překvapilo, nebo? takto provedené skály jsou na HL enginu k vidění jen málokdy.

Teď nevím jaký verdikt nad touto poměrně krátkou hrou vyřknout. Nebo? jsem silně ovlivněn závěrečnou animací která mě vážně dostala. A v první chvíli mě to tak srovnalo, že nebylo jisté jestli to co se v ní dalo spatřit, bylo správné nebo ne. V každém případě to ale byl perfektní závěr, a proto vám tuto hru musím doporučit si zahrát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:04 am    Předmět: Recenze The Unknown Menace Citovat

Zveřejněno 15. 2. 2006

Recenze The Unknown Menace

Design map: 80% Originalita: 70% Zábava: 70% Celkem: 73%

Opět vám přináším recenzi na totální konverzi Half-Lifu. V této modifikaci vás čeká patnáct nových map, nový příběh, trochu odlišný styl hraní. A celá řada nových modelů a textur. Změněn je i trénink, i když v něm se toho moc provádět nedá. Tento mod nabízí i o něco větší realističnost simulace boje. Vynechám tentokrát příběh, zmíním jen že musíte najít nový prototyp smrticí bomby a zabránit jejímu použití. Jinak by mohla vypuknout třetí světová válka. Zbytek si lze přečíst v Readme soboru. Dále vám vysvětlím styl hraní a účinek nových smrticích zbraní, jež se zde nacházejí.

Training je docela srandovní, kupříkladu přijdete do tělocvičny a můžete se sebranými granáty zkusit trefit do košů. Nebo si lze zaplavat v bazénu či prolézt potrubím, a poslední disciplínou je zde běh na zhruba 20 metrů s překážkami. Nic moc že? Alespoň že lze trénovat neomezeně.

Určitě někdy v minulosti neunikla vaší pozornosti nějaká stealth akce, například série her Thief. V ní jste se pomalu plížili za zády stráží, aby vás nebylo slyšet. Stejně tak je tomu i v této modifikaci. Také jdete pomalou chůzí aby vás protivníci neslyšeli. Samozřejmě že můžete jít i rychleji, to už vás ale většinou uslyší a začnou po vás střílet. Aby jste šli rychle tak je třeba při chůzi držet i klávesu Shift. Držíte-li jen jednu klávesu, tak jdete pomalu. Tento stealth postup má za následek to, že někteří nepřátelé jsou otočeni zády a lze se jim tak snadno vyhnout. Pochopitelně lze všechny postřílet Rambo stylem, pak na vás ale můžou zaútočit samostříly. Vždy je tedy dobré si promyslet jaký styl uplatníte, jestli tichý nebo hlučný. Tento postup platí hlavně ze začátku, nebo? později stačí střílet po všem co se hne.

Všechny zbraně, co budete mít možnost si v této hře vyzkoušet, jsou vymodelovány podle skutečně používaných zbraní a mají perfektně detailní a propracovaný design. Nůž, ten vlastníte od začátku, a jeho použití se hodí na přepadnutí protivníka jenž je k vám otočen zády. Pistol s tlumičem - FN Five – Seven, vaše vlastní pistol, máte ji od začátku hry. Pistol Glock 36, tuto zbraň naleznete krátce po úplném začátku. Samopal HK 636, jedna z nejspolehlivějších zbraní s automatickým zaměřovačem, a to i na tu největší vzdálenost, jsou li nepřátelé v dohledu. Brokovnice Frenchi SPAS 12, zbraň na blízko když chcete protivníka eliminovat jednou ranou. Sniperská puška Barrett 98 NG, IMI UZI Micro, tato zbraň tu je jen jako zpestření, jelikož nebylo vůbec potřeba ji použít. Útočná puška IMI Taver Commando, u této zbraně lze pravým tlačítkem myši zoomovat a zaměřit tak snadno cíl. Tento kousek z vaší výzbroje lze stejně jako sniperku, použít v závěrečném střetnutí hry. Kdy jste limitovaní i časem. A právě tehdy použijete jednu z těchto dvou zbraní a to na velkou vzdálenost. Ještě mezi vaše zbraně dále patří M81 Bazuka a granáty spolu s výbušnou C4 Plastic, tuto odpalovací zbraň budete nuceni ve hře použít pouze jednou.

Ještě bych se měl zmínit o podobě map, rozhodně jsem očekával větší důraz na design a modely. I tak ale prostředí ve hře působila dobře, kolikrát mi ale přišlo že hře něco chybí a to hlavně atmosféra a spád. Jednotlivé mapy byly povětšinou tak rozlehlé že působily prázdným dojmem a nepřátel v nich kolikrát bylo hodně málo. Každá mapa alespoň měla vždy odlišné barevné zbarvení a to byl rozhodně plus, stejně jako nové textury a modely.

Závěrečný verdikt: Jako celek mě tato hra zklamala svojí krátkostí, relativně malou propracovaností, nízkou zábavou a počtem nepřátel. Jediné oživení vám tento mod dá pouze v případě že si chcete vyzkoušet nové zbraně. Nic víc nelze od této hry bohužel čekat a to je určitě škoda.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:06 am    Předmět: Recenze The Tower Citovat

Zveřejněno 28. 2. 2006

Recenze The Tower

Design map: 65% Originalita: 70% Zábava: 60% Celkem: 65%

Tato modifikace patří mezi ty míň obvyklé. Čekají vás v ní nové modely potvor, vojáků a zbraní. To ale neznamená, že vše zmíněné bude mít zcela novu podobu. Něco je převzato z jiných modifikací a ostatní z původní hry. Čím se tento mod liší od ostatních? Především náplní a podobou map. Hned na začátku nevíte kam dřív skočit, protože na vás zaútočí všechno možné. Naštěstí se zde povaluje dostatek munice a zbraní, nechybí ani životy. Ty budete doplňovat celkem často budou-li někde zrovna ve vaší blízkosti. Starosti vám přidělají i dotěrní vojáci na něž záhy narazíte na vysokém schodišti. Naopak ve druhém levelu nemáte žádné zbraně a nacházíte se kdesi mezi dvěma obrovskými stěnami. Poměrně brzo zjistíte, že zde je třeba použít logiku, jinak se dál nedostanete. Musím zmínit, že tato pasáž byla celkově originální, ale pro ty z vás, co nemáte příliš v oblibě logické hádanky, to může představovat velký problém. Mě se to naštěstí netýkalo. Přesto ani tento level není o souboje ochuzen, čekají na vás málo viditelné zombie. Po jejich vyhlazení vás teleport přenese dál.

Teď něco k designu map. Několik z nich se drží názvu této modifikace, to znamená že jde o různé vysoké lokace jež připomínají velkou věž, hra se odehrává v mrakodrapu. Zábava je v této hře menší a větší, podle toho kde se zrovna nacházíte. Čeká na vás místo, kde s vašimi pomocníky postřílíte kvantum dotěrných nepřátel. Souboje s protivníky jsou hodně dynamické a mají spád, několikrát spatříte i vrtulník. K designu ještě řeknu, že v této hře je zobrazen stylem, jenž postrádá místy jakoukoli logiku. Dá se tak nabýt dojmu, že je to mix všeho možného. To platí i pro postup dál v pár okamžicích, vždy někam spadnete nebo seskočíte a ani nebudete vědět, jak přesně to bylo vámi ovlivněno, že jste se na zmíněné místo dál dostali, zda to byla náhoda nebo cílený postup. V modu je dále přítomno noční vidění a ubohý training.
Jedná se tedy o modifikaci která nemusí sednout každému, je poměrně krátká. Snad jen souboje s větším počtem protivníků a různé výbuchy nebo kouř se dají považovat za pozitivum. Vše ostatní už je zde jen k tomu aby jste z této hry měli po dohrání rozpačitý pocit jako já.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:11 am    Předmět: Recenze Route City Citovat

Zveřejněno 6. 3. 2006

Recenze Route City

Design map: 55% Originalita: 70% Zábava: 70% Celkem: 65%

Zajímavá modifikace, která patří mezi ty propracovanější. Nedočkáte se v ní sice nových textur, modelů a perfektního designu, zato vás v ní čeká pár známých situací z původního HL či jeho modifikací. Na první pohled tato modifikace vůbec nevypadá na to, že by se v ní skrýval takový potenciál, ale nenechte se zmást její velikostí a tím, že jde o pouhou krátkou betu. Připravili by jste se totiž o docela dobrou hru. A tím myslím hlavně její hratelnost a zábavu. Obě tyto zmíněné vlastnosti spočívají v této hře v tom, že jste v ní nuceny řešit logické hádanky. Právě ony vám dají vzpomenout na původní hru a další mody. Hra se odehrává v ulicích a uvnitř pár budov, tunelů a skladiš?. Likvidace protivníků není nijak těžká, snad jen v jednom případě. V samém závěru se dala spatřit tato věta: To be Continued... Tak doufám že vám budu moci někdy příště vyprávět jaké je pokračování této hry.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:13 am    Předmět: Recenze Big Scientists Citovat

Zveřejněno 8. 3. 2006

Recenze Big Scientists

Design map: 60% Originalita: 85% Zábava: 80% Celkem: 75%

Jak už název této modifikace napovídá, budete zde potkávat velké vědce, a to doslova! Letím ve vrtulníku s vědci a let zatím probíhá klidně. O chvíli později už nikoli, ještě za letu spatřím velkého obrovitého vědce a následuje exploze. Pak krátce zahlédnu přes rozbitou zeď znovu velkého vědce a vojáky kteří po něm střílí. A ocitám se v místnosti, vydám se výtahem si vzít svůj HEV oblek. Uslyším výstřely, vrátím se zpět a probouranou cestou lezu nahoru ven. Zde spatřím vojáky jak zneškodnili zvětšeného vědce. A s údivem si uvědomuji že po mě v této hře asi nebudou vůbec střílet, ale to je vlastně dobře. Nyní jsem v garáži a jaké je mé překvapení, když spatřím naopak zmenšené vědce ve velikosti štěnice! Ty s potěšením sobě vlastním rozšlapávám jako drobky. A chechtám se na celé kolo, jak přede mnou zmateně utíkají, a abych je lépe viděl tak se skrčím. Stejně nemají šanci utéct. Zajímavé je, že a? jde o malé nebo velké vědce tak na mě osobně vůbec neútočí. Malinkaté vědce potkávám i v šachtě kterou se dostanu posléze až do dlouhé chodby. Dveřmi naproti se dostávám do prosklené místnosti a opět spatřím dalšího obrovitého vědce jak probourá stěnu a vojáci do něho střílí. Za chvíli jim pomůže i vrtulník. Tomu se podaří vědce nakonec zlikvidovat. Opodál si seberu zbraně a dalším výtahem se vydám do testovací místnosti, právě zde později spatřím jak se ti vědci vlastně zvětšují. Jdu po schodech dolů, až k drezíně. Tou se rozjíždím dál. Vystupuji a třetím výtahem se vydám nahoru na povrch. Tady mě čeká opět svědectví likvidace vědce. Nyní jsou v akci dokonce nasazeny vrtulníky dva, k tomu ještě tank, stíhačka a vojáci. Po chvíli urputného boje je vědec udolán a zpřístupní se mi cesta dál.

Prozradit dále mohu, že i vy sami se v této hře stanete velkými, a svět budete mít jako na dlani. Jako by jste se dívali na okolí z ptačí perspektivy. Dokonce se vám podaří i probourat střechu jedné budovy. Do rukou také dostanete jednu jedinou obrovitou zbraň, je jí klasické páčidlo. Ale protože je nyní zvětšené jako vy, tak vám vojáci museli tuto zbraň dopravit naloženou na malém – velkém kamiónu. Z něho si páčidlo seberete. Jak je vidět jde tedy o poměrně originální a šílený mod, v němž máte možnost být velkými a spatřit prostředí alespoň na chvíli z výšky, protože herní doba je jen něco kolem deseti minut. Dobře si to užijte.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:16 am    Předmět: Recenze Conundrum 1 Citovat

Zveřejněno 21. 3. 2006

Recenze Conundrum 1

Design map: 60% Originalita: 60% Zábava: 70% Celkem: 63%

Tato hodně stará modifikace, která vyšla přibližně v době vydání prvního datadisku pro HL, nabízí nadprůměrnou herní dobu, vysokou obtížnost, ta spočívá v řešení logických hádanek, a nový Hazard Course. V něm si v egyptsky navrženém prostředí vyzkoušíte postupně, skákání, lezení po žebříku, hledání správného teleportu, potápění, střílení z kuše, a poté se ocitnete úspěšně na konci tréninku. Celkově nemá tato modifikace obsaženy žádné nové textury a modely. To ale neznamená, že není dobře navržená a promyšlená, tedy alespoň v některých lokacích. Hra obsahuje pouze nový příběh, mapy a přístup pro řešení daných situací v ní obsažených, kdy kolikrát neuděláte bez návodu ani krok. To je způsobeno velkým množstvím již zmíněných logických hádanek, které navíc mnohdy vyžadují pro správný postup dál, předem nalinkované postupy řešení tak, jak si je sami autoři modu vymysleli. A pokud se vám na tyto postupy nepodaří přijít či je neprovedete, tak se vám může stát že se ocitnete ve slepé mapě, a určité dveře se vám prostě neotevřou. A nebo ano, ale než k nim v případě pomalejšího procházení dojdete, tak se stihnou zavřít. A vy tak pořád můžete být na mrtvém bodě. Naštěstí se mi přece jen podařilo částečně přijít na to jakým způsobem se řídit, aby jste měli jistotu že zakysnete co nejmíň. Je třeba sbírat různě pohozené náboje, zbraně a životy. A v bojích postupovat tak, aby jste si vždy mohli danou věc, kterou naleznete, doplnit a následně ji použít. To jsem vám pro pořádek uvedl některé zákonitosti postupu do dalších levelů v této hře.

Zatímco úvodní Hazard Course měl obstojný design, tak první úrovně ve hře až tak pěkné nejsou. Koho by ostatně pořád bavilo se pohybovat v typicky zelenošedých chodbách a laboratořích. Další úrovně už tyto barvy a místnosti budou mít jen minimálně. Ve hře se dále ocitnete lokacích: v jeskyni, mezi skálami, v různých chrámech, prostranstvích a pyramidách. Tyto lokace mají místy průměrný design s prázdnými stěnami, čtvercového a obdélníkového tvaru. A jindy jsou naopak propracovanější a už nepůsobí tak prázdně. A právě tato místa mají pro vás připraveny různé nástrahy, v podobě skrytých hádanek, sekretů, pastí a nepřátel. Tyto nástrahy, pastě a hádanky jsou pochopitelně tvořeny předměty fyzického charakteru. Např. kvádry, mříží, tlačítkem, zdí, vodou, pískem, diamantem, žebříkem a dalšími věcmi. Vyřešení postupu dál je závislé na vašich schopnostech logicky uvažovat a používat částečně vědomosti, jež jste získali absolvováním tréninku. K boji, zde si zabojujete, ale ne v takové míře jako v běžných modifikacích, pouze na konci trochu přituhne. Tady mají hlavní slovo logické hádanky. Občas když naleznete další zbraň, tak je obtížné ji sebrat tak, aby jste se rychle dostali do další úrovně.

Závěrem dodám, že v pár okamžicích se ve hře zraníte, a to z důvodu velkých výšek a skoků. Takže je dobré mít neustále pokud možno plné zdraví. Dále musím upozornit, že závěrečný souboj s bossem z původního HL, je asi tím nejlehčím okamžikem ve hře, všude okolo se nalézala munice do zbraní. Jenže aby jste se po jeho likvidaci dostali dál tak je potřeba ho zneškodnit určenými zbraněmi a ve správném pořadí. Takže je to rázem tvrdý oříšek! Tato modifikace tedy ze zmíněných důvodů není pro každého, platí i pro nízkou zábavu. Já sám v této hře oceňuji lehounce nadprůměrný design map v několika lokacích, dále hádanky na něž se mi podařilo několikrát přijít i bez návodu a dlouhou hrací dobu.

Poznámka: Zhruba měsíc po zrecenzování jsem se rozhodl napsat i návod. Což znamenalo mod projet znovu. A podařilo se, návod je k dispozici od dubna 2006 na stránkách. A od Léta 2007 jej naleznete i na Abecedě her.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:29 am    Předmět: Recenze Cleaner's Adventures Citovat

Zveřejněno 8. 5. 2006

Recenze Cleaner's Adventures

Design map: 70% Originalita: 70% Zábava: 80% Celkem: 73%

Nejdříve něco k Hazard Coursu, ten je zcela nový a vy si v něm vyzkoušíte jízdu drezínou a výtahem. Dále zapnutí elektrického proudu a pak už vás čeká jen cesta ven.

Tento ruský singleplayer mod vám nabídne kvalitní a uspokojivou zábavu. Po stylovém začátku, který vám dá vzpomenout i na původní hru, a k tomu je ještě mírně vylepšen, se ocitáte v tváří v tvář prvním protivníkům. A setkání s nimi je to docela příjemné, nebo? se jedná po dlouhé době o modifikaci z východu, která je navíc trochu věrná původní hře. Prostě Half-Life stokrát jinak, jednou dokonce potkáte jednu postavu, že by Freemana? Vy hrajete za postavu uklízeče Bryana Andersona, to je dvaatřicetiletý chlapík. Tentokrát necháte kbelík se smetákem být a budete mít na starosti mnohem zábavnější práci (mimochodem úvodní menu s tímto motivem je perfektní). Ocitáte se klasicky v Black Mese těsně po oné havárii a vše je při starém, likvidujete známé obludy a vojáky, nalézáte zbraně převzaté z různých modů a her. Teď něco k ději, hrou procházíte slušně navrženými úrovněmi v nichž nuda nehrozí. Vždy máte pocit, že se něco děje, povětšinou je slyšet dunění a otřesy. Nebo sem tam vidíte jak vědec oživuje svého kolegu či naopak spatříte jejich skon. S Bryanem prolézáte šachtami, skáčete přes potrubí. Nebo si razíte cestu přes strop do místnosti s vědci, ti vám samozřejmě sem tam i se strážníkem otevřou jako vždy nějaké ty dveře. Dojde také na vypnutí elektrického proudu a následnou tmu. Samozřejmostí jsou i některá zákysová místa spolu s pár logickými hádankami.

Protože nehrajete za G.Freemana, tak si ani pochopitelně nemůžete doplnit energii, jelikož nemáte HEV oblek, namísto toho si několikrát vezmete vestu, tedy pokud ji naleznete. Z klasických automatů si můžete doplnit pouze zdraví, ten druhý na energii tentokrát pouze minete.

Od začátku hry si musíte vystačit pouze s pistolí, páčidlem a brokovnicí. Po čase se vám dostanou do ruky granáty. A až o hodně později i samopal, raketomet a teleportační puška, ta z datadisku Opposing Force. Také postřehnete několikrát nedostatek munice. Proto je užitečné prohledávat veškeré místnosti a bedny zda v nich náhodou něco není. K jednotlivým úrovním, povětšinou se pohybujete v chodbách, nejvíce času vám zabere prolézání již zmíněných šachet. Proderete se i kanály či skladišti. A párkrát se ve hře ocitnete v poškozených tunelech, kudy za normálních okolností vedla cesta vláčkem do Black Mesy. Zmínil-li sem provázanost s původní hrou, tak určitě víte že změna prostředí vždy přijde vhod. Ano, i zde se ocitnete v dimenzi Xen a venkovních prostředích. K dimenzi Xen ještě doplním že sem ji poctivě přešel celou a s chutí, včetně malých ostrůvků a skákání.

Jedná se tedy o celkem povedenou modifikaci a pokud vám nevadí, že se odehrává v Black Mese, tak je pro vás dobrou volbou. Její dohrání vám zabere přibližně čtyři hodiny času. A na jejím konci spatříte překvapivou animaci, její děj vám radši ani nebudu prozrazovat.

Poznámka: Modifikace vyšla 3. 5. 2006, recenzi jsem tedy měl zveřejněnu jen o pět dní později.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:37 am    Předmět: Recenze Danger Citovat

Zveřejněno 24. 6. 2006

Recenze Danger

Design map: 40% Originalita: 10% Zábava: 30% Celkem: 27%

Tato recenze na další z objemných singleplayer modů, má 163 MB, nesoucí jméno Danger bude místy v nelichotivém duchu. Nebo? po dohrání této modifikace nemůžu konstatovat nic jiného, než to že se mod moc nepovedl. A proč tomu tak je, si můžete přečíst dále.

Mizerný design, zábavu a skladbu map v této modifikaci trochu napravuje přítomnost nových textur, modelů, hudby a barev. To postřehnete hlavně z pár nových zbraní a nábojů. Všechna vaše palebná síla má i nový zaměřovač, přes který budete na protivníky mířit. Dále si lze všimnout nového HUDu a vaší rukojeti v níž máte svoji zbraň. Nové jsou i modely některých nepřátel. Jenže ti jsou v modu rozmístěny hodně nevyváženě, např. v první úrovni z celkových dvaceti čtyř úrovní bylo šest oblud, ani je nebylo třeba likvidovat, a i tak sem si sebral pár nábojů z beden. A obludy sem v pohodě obešel. V druhé úrovni se dal nalézt pouze nůž. Třetí úroveň nenabídla nic a čtvrtá pouze dvě zombie. V páté úrovni byly docela dobře provedené chodby na samém začátku a také tunel s kyselinou. Tato úroveň nabídla něco kolem deseti oblud, těm se lze opět vyhnout. Jak sem postupoval ve hře dál a dál, tak boje s protivníky, byli tužší a tužší. Například vrtulník, nebo deset vojáků na jediném místě. Ale i tato situace krom vrtulníku, se dala vyřešit lehce. Stačilo jít podél kopců a nepřátelům se bez jediného výstřelu vyhnout. Záleží jen na vás co uplatníte. V samém závěru mě čekal asi netužší souboj ve hře, s bossem. Kterého se mi nepodařilo zničit, buď z nedostatku zbraní, špatné taktiky či bugu. Takže se nabízí jen použití cheatu.

Jednotlivé úrovně alespoň mají celkem rozmanité prostředí, do nichž vás hra zavede. Jednou jste v chodbách, venku na mostě, kdesi v jeskyni či tunelech, kanalizaci nebo velkém hangáru. Zároveň jsou některé úrovně v noci a další naopak ve dne. Hra není naopak moc dobře pospojovaná v rámci loadingu, většinou skočíte do teleportu, několikrát i ze stejného místa aby jste vždy byli v další mapě, nebo se teleportujete z ničeho nic, a to poté co vyřešíte např. jednu hádanku. Jenže mapy na sebe vůbec nijak nenavazují, podobně jako v modu Project Quantum Leap, ten je ale o hodně propracovanější než tento recenzovaný mod.

Ve hře je také několik bugů, ty jsou spíše úsměvné ale i tak nelogické. Kupříkladu hned na začátku, vědec jenž stojí na křesle, to by ještě tolik nevadilo, kdyby ovšem to křeslo nebylo na stole. Přičemž stůl je u větrací šachty a vědec kráčí tím směrem. Přikláním se k tomu že nejspíše autor modu, umístil omylem tyto dva objekty do mapy na špatné místo (stůl) než měly být (podlaha).

Divím se že tento mod nesoucí v překladu jméno Nebezpečí má 163 MB. Zároveň je to vůbec poprvé co má nějaká modifikace do Half-Life takový objem své velikosti, aniž by to na ní bylo nějak výrazně a kladně poznat z hlediska jejího designu map, kvality, zábavy a délky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne září 23, 2007 11:40 am    Předmět: Recenze The Borked Hazard Mod Citovat

Zveřejněno 24. 6. 2006

Recenze The Borked Hazard Mod 1.1

Design map: 70% Originalita: 70% Zábava: 60% Celkem: 67%

The Borked Hazard Mod je název nyní recenzované modifikace, která nabízí standardně nové textury a modely. Tato hra vám nedá skoro vůbec vydechnout, nebo? proti vám je v boji vždy několik teroristů najednou. A několikrát sem byl nucen použít i cheat, nebo? sem celou hru odehrál na obtížnost Dificult. A většinu hry sem měl jen něco kolem 20 životů. Použití cheatu bylo ale v místě kdy mě nebylo jasné jak se dostat např. do horního okna. A později, když mě vždy se 20 životy zabili poté co sem se objevil na začátku jedné úrovně. Ve hře budete mít alespoň jednou možnost, zlikvidovat nepřátele pohodlně z kopce, aniž by vám mohli ublížit, protože vy budete schovaní v bunkru. Jejich eliminace je tedy už pak hračka, máte-li dostatek nábojů a zbraní.

Na začátku si v rámci kampaně vyzkoušíte lehký trénink. Poté vás hra zavede na prostranství, z něj se dostanete do skladu. Následně do kanálů, v nich si všimnete nepřátel ve vodě, ty zde jen stojí s kladívkem v ruce. A podobně jako zombie na vás útočí, tedy pokud si nedáte pozor. Z podzemí se proderete do ulice města. Později dorazíte k policejní stanici a v obchodě se zbraněmi si vezmete další výzbroj. Později vás hra zavede přes travnatou pláň s mostem až na teroristickou základnu, kde to budou fakt tuhé přestřelky s velkým počtem protivníků. A úplně na konci vás čeká zdánlivě téměř neudolatelný boss, jeho likvidace ale nebyla zrovna nejtěžší.

Z nových modelů stojí hlavně za zmínku nové uniformy nepřátel, ti mají nyní i přilbu nebo kuklu na hlavě. Dále pak např. lékárničky, nyní spíše jakési obvazy, těch ale ve hře moc není, tedy alespoň na mnou zmíněné obtížnosti hry. Na spojenecké základně si lze ve hře všimnout i nově provedeného vrtulníku, ten díky tomu nyní vypadá mnohem realističtěji. To samé se už ale nedá říci o opodál zaparkovaném tanku.

Úpravám se v této hře nevyhnuly ani zbraně, ty jsou zde vymodelovány pěkně a mají moderní design. Mezi tyto zbraně jež se vám dostanou do rukou patří například, pistole Desert Eagle, samopal MP5 i se zoomovacím zaměřovačem, samopal UZI a sniperka Dragunov SVD. Celkově se vám dostane ve hře do ruky něco kolem deseti zbraní, mezi nimi nechybí ani kulomet a brokovnice.

Od začátku hry kdy máte ve výbavě i kladívko, to nahradilo původní páčidlo, je to ještě v pohodě. Horší to bude až budete v průběhu hry bez kladívka, protože budete nyní muset několik šachet, beden nebo skleněných oken (přes uvedené předměty vede několikrát cesta dál) rozstřelit nějakou zbraní. Což je o to horší že do ní můžete mít i málo nábojů.

Jde tedy o modifikaci v níž si pořádně zastřílíte, a díky několika těžkým úsekům, ji bez chatů snad ani není možné celou dohrát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 2 z 3

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další  


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group  Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com  Style created by phpBBTema