Registrace | Hledat | FAQ | Seznam uživatelů | Uživatelské skupiny | Přihlášení

  Uživatel:    Heslo:       

Jdi na stránku 1, 2, 3  Další  

Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 3
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 12:25 pm    Předmět: Záloha mých recenzí, převzato ze stránek Modifikace.cz Citovat

Máte možnost se dozvědět v jakém tempu a pořadí jsem ty recenze tehdy psal. Ne, vždy to bylo ku prospěchu věci. U některých recenzí je nízká kvalita znát, jelikož byly psány rychle za sebou a už mi pomalu docházeli nápady, čím každou z nich odlišit.

Ještě než se začtete do samotných recenzí, tak se ve strčnosti zmíním, kolik jich bylo a za jaké období. První recenzi kterou sem začal psát, byla ta na The Gate, ta pak zůstala rozepsaná. A první recenzí kterou mi Johny_BeOK tehdy zveřejnil, byl Riot In Progress. The Gate byla zveřejněna nakonec jako třetí. Když už bylo jisté že můžu tuto recenzi napsat místo jiného recenzenta, jenž ji měl tehdy zamluvenou. Celkově jsem tedy behěm 17 ti měsíců, od července 2005 do prosince 2006 napsal 34 recenzí, poslední byla koncem prosince 2006 Poke646 Vendetta (která jediná na stránkách chybí, a můžete si ji přečíst od června 2007, normálně zde ve fóru. Proto ji tu nebudu ani znovu uvádět. Oficiálně mám tedy na Modifikacích.cz recenzí 33.


Naposledy upravil PavelU dne po únor 23, 2009 4:40 pm, celkově upraveno 3 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 12:29 pm    Předmět: Recenze Riot In Progress Citovat

Původně zveřejněno 22.7. 2005

Recenze Riot In Progress 1.4

Design map: 75% Originalita: 90% Zábava: 70% Celkem78%

Tento mod je docela zvláštní a hodně ulítlý. Ve hře se objeví noví nepřátelé (medvědi, pankáči, srandovní roboti, pavouci a odolní supervojáci). Jinak zde ještě můžete potkat další nepřátele známé z jiných modů nebo původního Halfa, (neviditelné ženy,psy a jiné). Mod dále mění tyto věci: hud menu, grafiku, systém ukládání pozic, hudbu,zbraně a náplň hry samotné. Vše zde uvedené, proberu o něco níže v samostatných bodech.

Ocitnete se ve městě Portown a budete se muset dostat přes různé nástrahy a překážky i logické hádanky (jež jsou provedeny docela originálně a dokud na ně nepřijdete a nevyřešíte je tak ve hře dál nepostoupíte) až do zdárného konce hry, ale ten jen tak nehrozí. Úrovně jsou tu docela rozlehlé a budete jimi procházet tam a zpátky, jelikož mají mnoho různých cest a ty než projdete tak nějaký ten čas ve hře uplyne. Teď popíšu některé mé zážitky ze hraní konkrétních úrovní. Musíte přeskočit plot někde naleznout nůž a jím rozbít skleněné okno, kde už bez obtíží naleznete první pořádnou střelnou zbraň. Nebo se pokusit vysbírat různé bonusy rozházené všude po úrovni což jsou vlastně lékárničky, štíty a munice do zbraní, ale mnohdy si budete lámat hlavu jako já, jak se dostat k některému bonusu, jež je šikovně umístěn co nejvíc nahoře, kam se zatím rozhodně nedostanete. Nebo ve hře existuje nějaký postup jak zlepšit vlastnost skoku, jako to bylo v původním Half-Life, ale v tomto modu jsem na to zatím nepřišel.V jiném okamžiku ve hře budete mít za úkol najít ovládací kolo pro napouštění vody, aby jste se mohly dostat na žebřík k němuž za normálních okolností voda nesahá. Pak se ocitnete třeba v jedné garáži s automobilem a když budete mít štěstí, tak v ní objevíte vstup do tajné místnosti, kde si všimnete úplně nově provedeného teleportu. Ten má nyní podobu jakési modré ploché obrazovky, do níž vstoupíte a ocitnete se na nečekaném místě jakési novodobé pirátské lodi.

Dále musím upozornit že účel tohoto modu je vždy ten, že objevíte nějakou zamčenou lokaci nebo dveře a musíte následně po mravenčím hledání najít požadovaný klíč (a to nemusí každého bavit), jinak se mnohdy dál ve hře nedostanete. Já sám se přiznám že jsem tuto hru ještě úplně nedohrál, jsem asi zhruba v polovině.

Hud menu je provedeno neobvykle a vkusně. Bonusy mají podobu srdce, štítu a různých nábojů. Novou podobu mají i tyto zbraně: pistole, brokovnice, nůž, rotační kulomet, dále nová zbraň s pomalou kadencí nábojů a některé další, jež jsem ještě nesebral. Staré zůstaly výbušiny a raketomet.

Ukládání pozic je v tomto modu fakt originální. Budete-li si chtít hru uložit, musíte ve hře nejdřív naleznout takovou zelenou ikonu, jež má podobu jako srdce a pak to teprve klávesou F6 uložit. Ukládat to samozřejmě můžete i tehdy, nemáte-li zrovna žádnou zelenou ikonu (ta se vám zobrazuje v hudu), ale to vám vždy při jednom uložení sebere 20% zdraví a to se tedy moc nevyplatí.

Hudba je docela dobře říznutá stylu tohoto modu. Grafika docela ujde a design map rozhodně není špatný. Ve hře si můžete všimnout obrázků na stěnách, jež jsou poctou některým známým postavám, seriálům a legendárním počítačovým hrám (Mr Bean, Akta X, Sarah Michelle Gelar alias Buffy likvidátorka upírů, nebo agentka Cate Archer z legendární špionážní střílečky No One Lives Forever)

Celkově vzato se jedná o originální a průměrný mod, který nabízí logické hádanky, pěkné mapy, nové zbraně, atd. Ale pokulhává kvůli originálnímu ukládacímu systému a neustálému bloudění, kdy nevíte kudy kam. Ale chcete-li si ve hře všimnout již zmíněné Cate Archer, tak vám nic jiného, než si tento mod zahrát, nezbývá.


Naposledy upravil PavelU dne so září 22, 2007 1:53 pm, celkově upraveno 2 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 1:16 pm    Předmět: Recenze Hour-Glass Citovat

Zveřejněno 25. 7. 2005

Recenze Hour-Glass

Design map: 100% Originalita: 80% Zábava: 70% Celkem: 83%

Základní údaje o vaší postavě, identifikované jako Gordon Freeman, muž 30 let, povoláním tajný agent, plnicí mise pro organizaci ITR. Datum 1. 8 . 2000. Místo konání: Neznámé. Kdesi ve vesmírné stanici. Z ní jste o něco později po nezbytných úvodních úkonech teleportováni na naši domovskou planetu Zemi. Vaše putování začíná v blíže neurčeném městě. V něm si o chvíli později, po šarvátkách s prvními protivníky, můžete dokonce všimnout po vstupu do baru odhalených žen na stěnách. Jež jako by patřily do časopisu Playboy. Ve hře vás čeká několik logických úkolů. Ty jsou dobře promyšleny a mnohdy se při nich dobře pobavíte a zapotíte. Jmenuji některý z nich. Ocitnete se ve skladu. A když už nebudete vědět kudy kam, tak si všimnete jedoucí bedny na jeřábu. A o kousek dále šachty a rázem vám bude jasné, že se do ní musíte dostat. A na vás už je, jak si dokážete poradit, aby jste se do té šachty skutečně dostaly. Hra vám nabídne i pár srandovních situací, např. voják stojící na dvou výbušných bednách a následný výbuch je pěknou pastvou pro oči. Ve hře jste vždy po splnění úkolu na určitém místě, přeneseni zas někam jinam třeba na Mars. Tam máte za úkol najít aktivní reaktor a deaktivovat ho. Po splnění vás v animaci čeká nemilá návštěva a vy musíte rychle utéct. Z pár úkolů, jež musíte ve hře splnit, můžu popsat i tento: Musíte zabít jednoho vědce a získáte od něho kód ke dříve zavřeným dveřím, za nimiž v bedně seberete novou zbraň a tím je vaše konání splněno a ocitnete se zas někde úplně jinde.

Celé to připomíná mod Project Quantum Leap. Ale tady je vám vždy v některé úrovni odůvodněno, proč se na daném místě právě nacházíte a jsou vám vysvětleny i přibližné cíle té úrovně. Průběh hry vám ještě ukáže jak to vypadá na našem satelitu - Měsíci a dalším posledním světě ve hře. Hrou procházíte klasickým způsobem jako v té původní. Tedy hledáním přístupových karet, aktivací různých spínačů a zařízení. Prolézáním vodou, šachtami a lezením po žebřících, ježděním ve výtazích. Nechybí ani možnost projet se po kolejích. A abych na něco nezapomněl, tak musím zmínit ještě skákání. I toho si ve hře užijete, zvláště na konci, kdy stylově seskáčete dolů k výtahu.

Nepřáteli jsou od začátku až do konce hry, jen vojáci, s nimiž klasicky bojujete díky tomu, že je vidíte. O něco později to už ale budou pěkně tuhé souboje a to jen proto, že se tíž vojáci náhle stanou k vaší smůle, úplně neviditelní. Ale nemusíte věšet hlavu. Aby jste souboj s nimi měli jednodušší, tak si můžete na určených místech doplnit z neomezeného zdroje životů. Postupně budou přibývat, i další obludy známé z původní hry, ty ale budou jen v jednom-dvou levelech. Zbraně použijete tyto: pistol, brokovnici, samopal, sniperku, nůž, a nějaké ty speciální kousky. Chybět vám tentokrát bude staré dobré páčidlo. O granáty a miny se bát nemusíte ty se vám dostanou do rukou od začátku hraní. Nepočítám-li začátek tak se hra odehrává celkem ve třech světech rozdělených do o něco většího počtu levelů.

Design map a grafiky v této hře to je kapitola sama pro sebe. Ve hře neuvidíte jedinou fádní a nevýraznou chodbu či dveře jako v jiných průměrných modech. Naopak tu je k vidění celé spektrum originálně, nevšedně a vkusně vymyšlených dveří,chodeb a komplexů. A to není vše, ve hře dále budete svědky roztodivných a různých zařízení. Myslím především to co bylo k vidění na planetě Mars a později na Měsíci či v posledním světě.

Další z řady povedených modů přináší malé množství působivých levelů. A originálně a nezvykle navržené mapy jsou v něm na denním pořádku. Tento kousek se může rovnat i takovým počinům jako jsou Invasion a Poke 646 přestože vznikl už v roce 2001. A máte-li nainstalován patch na vysoké rozlišení textur pro původní hru a její mody, tím lepší pocit z tohoto kousku budete mít. Dále v něm nepřijdete o logické úkoly a další věci již zmíněné. Nějaké mínus tohoto modu? Dohrát se dá za jediný večer! To ale myslím tolik nevadí, jako nemožnost vidět ve hře neviditelné vojáky.


Naposledy upravil PavelU dne so září 22, 2007 1:53 pm, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 1:19 pm    Předmět: Recenze The Gate Citovat

Zveřejněno 25. 7. 2005

Recenze The Gate

Design map: 98% Originalita: 95% Zábava: 98% Celkem: 97%

Takto perfektní a propracovaný mod do Half-Life, jež by byl zároveň i totální konverzí, jsem ještě nehrál. Mod začíná stylově za druhé světové války v roce 1942 v Egyptě, kde nacisté objeví onu bránu. Inspirace autorů modu seriálem Stargate je jasná. Příběh pak pokračuje o 61 let později tedy v roce 2003, kdy jste povoláni, aby jste se dostavili na Coloradskou základnu. Po pohovoru s nadřízenými budete rovnou vrženi do neuvěřitelných dobrodružství, jež vám tento mod přinese. Vojáci vás při odchodu pozdraví a vy se vydáváte poněkud komicky s kalhoty, sakem a kravatou na sobě, nijak neozbrojeni do Egypta v průběhu druhé světové války. A tady začíná to pravé kouzlo hry, jež spočívá v různých logických hádankách, jež jsou skutečně originální a místy i docela obtížné. To platí i pro likvidaci nepřátel i na nejlehčí obtížnost.

Ocitli jste se kdesi uvnitř chrámu a vaším úkolem je, co nejdříve někde naleznout nůž, abyste mohli poté rozsekat dno v jedné bedně. Tudy pak spadnete do vody, ale bohužel zas nemáte svůj nůž takže znovu musíte přijít na to jak vyřešit další zákys, kdy vás při útěku zabije vždy jeden německý voják. Řešení je takové, že musíte pomocí otevíratelných dveří vojáka správně nalákat a poté mu sebrat zbraň. A dál už ani ň nebo? takhle je to v celé hře. Vždy zabít pár protivníků a poté logicky uvažovat. Jestliže ovládáte angličtinu, tak i to vám pomůže. Na začátku si ještě užijete jako třeba Indiana Jones, kdy se musíte vyhýbat různým pastím v podobě smrticích bodáků a dalších. V dalším levelu naopak nesmíte na sebe moc upozornit, jinak by byl spuštěn poplach. Tady zřejmě využijete svých zkušeností z nějaké stealth akce, kdy je třeba protivníka zlikvidovat jen nožem. Ve hře budete dále aktivovat různá zařízení, proplouvat vodou lézt šachtami, zkrátka jako v jiných modech či hrách. Ale jedinečnost tohoto modu spočívá v tom, že z něj dýchá neopakovatelná atmosféra prvního hraní, k čemuž přispívají i perfektně navržené mapy, které jako by vypadly z filmu Stargate, Indiana Jonese či hry Medal of Honnor. Ale zpět ke hraní poté co zprovozníte velký větrák, jímž se dostanete dále, vás děj zavede do pouště při západu slunce. A vaším jediným úkolem bude vyčistit všechny zákopy, bunkry a tanky od nepřátel, kteří vám tu dají pěkně zabrat. Poté se ocitnete v jeskyni, kde nasednete na vozík a pojedete po koleji. Jízda vůbec nemá chybu a vyrovná se jízdě na začátku původního Halfa, během jízdy navíc musíte střelit do dvou výhybek. Pak se ocitnete ve vodě, až vás nácci zpacifikují, a po krátké jízdě vlakem skončíte s holýma rukama ve vězení. Z nějž vás poté zavřou do místnosti, z níž musíte po přežití utéci a v malém skladu blízko naleznout zbraň. Dost zážitků ze hraní tohoto modu, prozradil bych vám toho příliš mnoho. A do konce hry si ještě užijete celou řadu originálních, nevšedních a logických situací které ve vás tento mod po dohrání zanechá a jen tak na ně nezapomenete.

Teď zhodnotím zvukovou kvalitu tohoto modu. Všechny hudební skladby obsaženy v tomto modu ve mně zanechali něco jedinečného, nepopsatelného, to si musíte v této hře prostě poslechnout. Aby jste si to vychutnali a pokud si v titulkách na začátku hry všimnete jména, dojde vám to vzápětí. Hudbu k tomuto modu nesložil nikdo jiný než světoznámý hudební skladatel převážně filmové hudby John Wiliams. Ale pozor, hudba tohoto skladatele byla do hry pouze převzata z jeho již hotové tvorby. Jméno tohoto velikána prostě hovoří za vše. A nelze jinak než smeknout i před autorem modu, že si dal takovou práci s hudbou od zmíněného skladatele a dal ji do této hry.

Podtrženo a sečteno. Tomuto projektu není co vytknout. Díky perfektně propracovaným mapám, jedinečné atmosféře, hudby od Johna Wilamse a dobovým zbraním se jistě jedná o jeden z nejlepších modů, jež kdy vyšly pro Half-Life. K tomu ještě připočtěte filmovou atmosféru, kdy si místy připadáte jako již zmíněný Indiana Jones a uspokojivou délku hry.


Naposledy upravil PavelU dne so září 22, 2007 1:54 pm, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 1:26 pm    Předmět: Recenze Black Death Citovat

Zveřejněno 31. 7. 2005

Recenze Black Death

Design map: 50% Originalita: 60% Zábava: 90% Celkem: 67%

Začneme pěkně od začátku. Předně musím říct, že jde o ruskou modifikaci, z čehož vyplívá jediné, nebudete jí možná vůbec rozumět. Bohužel nenabízí ani možnost volby alespoň anglického jazyka v nastavení, pouze pár textů v popiskách hlavního menu je v angličtině. Takže o příběhu vám toho mnoho nepovím, ale pokusím se nastínit alespoň úvod hry. Jinak hra samotná zas tak špatná není, nabízí par pozměněných věcí k lepšímu. Při loadingu neuvidíte klasický název, ale ve fialovém kolečku si všimnete toho známého H, jež je ikonou původního Half-Life. A jak už asi víte v překladu mod znamená ČERNÁ SMRT, tentýž název asi nese i jednotka bojovníků za níž budete hrát, ta už se vyskytla i v původní hře. A s ní budete bojovat proti známým vojákům. Ještě můžete zkusit jakýsi HAZARD COURSE, tam se toho ale moc nenaučíte. Stačí jen dojít do nákladního auta a máte to za sebou, nuda že ? Ale ne tak docela, později poznáte k čemu vám ten rádoby výcvik vlastně byl. Modifikace má po nainstalování celkovou velikost 154 MB, což snad značí dobrou a dlouhou zábavu s touto hrou, to vám objasním v mé recenzi na tento mod. Prosím čtěte dále, abyste se dozvěděli, zda si ji zahrát, nebo od ní dát radši ruce pryč. Nakonec ale stejně poznáte, že tohle není vůbec tak špatná modifikace a budete si ji chtít zahrát tak jako já. To vám přísahám!

Jste někde v Black Mesa. Poté co vyjdete ze svého pokoje a dostanete se ven, si můžete zastřílet v tréninkové části. To vám ale nedoporučuji a sebranou zbraň a náboje si nechte na protivníky. Takže po nástupu do vrtulníku kamsi poletíte, ale let se bohužel nezdaří a vy budete sestřeleni a zřítíte se dolů. Vy sám naštěstí spadnete do vody, což je jediná omluva, že jste ten pád přežili. Protože hned vedle vody si všimnete napadr? zničeného vrtulníku. O chvíli později narazíte na první vojáky a zjistíte, že jejich likvidace je docela tuhá. Já hrál na obtížnost medium. A na jejich likvidaci se mi nejlépe osvědčila pistole s tlumičem, ano čtete dobře, s tlumičem. Jak procházíte úrovní tak si všimnete nepřátel schovaných nahoře ve skále, vyskáčete-li na bedny, tak naleznete náboje a další věci. Bedny můžete rozbíjet nožem a sbírat z nich co se dá, jelikož nemáte páčidlo. O chvíli později dojdete ke dřevěnému mostu přes vodu, a když spadnete dolů jako já, tak to lze po urputné snaze vylézt až nahoru a můžete pokračovat dál. Později dorazíte na plácek venku, kde na vás čeká asi 12 vojáků a 5 samostřílů, a to vás minimálně na 5 minut zdrží, než budete moci vstoupit do blízké budovy. Bohužel takhle je to s celou hrou, vždy vstoupíte do další části nebo místnosti a už po vás jde minimálně 5 nepřátel. Hra vám nabídne i jednu krátkou jízdu v autě z níž musíte likvidovat protivníky venku. Pak pro vás přiletí vrtulník a ocitnete se tam kde jste začínali a po návratu do vašeho pokoje následuje překvapení. O chvíli později už ale musíte zabít známé sekuri?áky. A po uvědomění si kde vlastně jste, a za kterou stranu bojujete, jste vrženy do dalších událostí kde už budou i všemožné obludy. Následně aktivujete tlačítko a skočíte do teleportu, a objevíte se na Xenu. Zas o něco později... jedete opět v náklaďáku a ocitnete se zhruba ve stejném prostředí jako na začátku. Z náklaďáku jste s par?ákem vysazeny, a poté co otevřete nedalekou bránu, tak váš spolubojovník nesmí zemřít, jinak hra neúspěšně končí. Přiznám se, že já si hru uložil, když už byl můj par?ák oslabený, a pak mi ho vždy hned po načtení pozice zabyli. Ale nakonec se mi to podařilo z toho okamžiku udělat, za což děkuji š?astné náhodě. Ale byl to nejtěžší okamžik ve hře. Po objevení se na místě, kde nepřátelé mají svou raketu, to se svou jednotkou vyčistíte, a dorazíte až do malé místnosti s bednami po nichž vlezete do dlouhé větrací šachty. A po aktivaci tlačítka v nově otevřené místnosti, projdete dříve zavřenými dveřmi dál, až se ocitnete znovu na místě, kde jste už byli. Tam jen aktivujete počítač nahoře a otevřou se vám dveře na známé místo. Zde na vás opět čeká překvapení. A teď jste zas beze zbraně, naleznete pouze nůž s jehož pomocí se dostanete až ven na povrch, tam si snad potřetí v této hře trochu logicky zapřemýšlíte. Načež se znovu chopíte zbraně a vesty, a opět vyrážíte do akce.

Ve hře dochází i k řadě naskriptovaným situacím.Třeba seberete raketomet a ocitnete se v ostré palbě a navíc musíte sestřelit vrtulník. Víc už vám toho ale neprozradím, protože tento mod má fakt zápletku jež vždy vyústí v nečekanou pointu. Což je jen dobře, při hraní tak nevíte co bude následovat a neustále jste překvapováni dalšími a dalšími originálními situacemi. A to jsem si na začátku hry rozhodně nemyslel, že se příběh takto vyvine. Škoda jen, že je to opět docela přímočará střílečka, kdy jdete pořád rovně za nosem. Občas sice aktivujete nějaký ten spínač nebo páku či budete hledat nově otevřené dveře. Ještě jedna věc – když vám nějaké dveře nepůjdou otevřít, tak k nim hoďte ruční granát a pak už otevřít půjdou. Ale myslím, že to pro vás nebude problém, jestliže již máte za sebou nějaké ty složitější mody. A zakysnout se v této modifikaci rozhodně nemůžete. Snad jedině tehdy pokud je to, pro vás první mod, jenž si chcete pro hru Half-Life zahrát. Ale to asi není že?

Nepřátelé mají nízkou kvalitu své inteligence, ta ale byla nahrazena jejich vysokým počtem. Po většinu hry po mě sice bezchybně stříleli, ale na některých místech jsem od nich stál asi dva metry a oni ke mně otočeny tváří, nebyli schopni na mě, bez toho abych si začal, zaútočit. Za to na tom plácku jsem jen malilinko vykouknul a už na mě z velké vzdálenosti útočili. Nebo jindy stojím úplně za zády protivníka a on nic, tak ho tedy normálně odprásknu jednou ranou z brokovnice do hlavy.

Design levelů v této hře také za moc nestojí, je odfláknutý ale koukat se na to dá. Až budete procházet mezi skálami, vybaví se vám zřejmě mody Wanted a komerční verze modu Gunman Chronicles, jimž se většina hry designem podobá. V pozdější části hry budou lokace podobné jako v původní hře. Narazit můžete ale i na místa, kde třeba polezete po laně, žebříku či vlezete do šachty nebo můžete v jedné velké bedně objevit schovaný samostříl, jenž čeká na to, aby po vás mohl začít střílet. Ale tohle vše asi není nijak originální že? Jenže více než nepředvídatelný a trochu originální příběh, od této modifikace chtít prostě nemůžete. O zbraních se nemá cenu ani zmiňovat, protože je už znáte z původní hry. Délka hry naopak není špatná, úrovní v ní je velké množství a to vám na několik hodin vystačí. Několikrát narazíte i na logické hádanky, ty jsou ale poměrně lehké.

Upřímně, nečekal jsem na začátku hry, že příběh bude mít takové grády. A že hra bude alespoň trochu zábavná. Ale ona byla skutečně zábavná. A jak! Takže jestli zkousnete nenápaditý design úrovní a slabou inteligenci nepřátel, a nechcete přijít o dobrou zápletku (ale pozor, žádné animace se nekonají) a dlouhou hrací dobu, tak si tuto modifikaci rozhodně zahrajte.


Naposledy upravil PavelU dne so září 22, 2007 1:55 pm, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 1:37 pm    Předmět: Recenze Tokami Island Citovat

Zveřejněno 2. 8. 2005

Recenze Tokami Island

Design map: 65% Originalita: 80% Zábava: 70% Celkem: 71%

Jde o docela dobře propracovanou a originální modifikaci, bohužel ale dost krátkou, pokud vezmu v úvahu pouze počet map. Hra samotná vám při hraní vystačí alespoň na 120 minut. A to z toho důvodu, že vám vždy nějaký čas trvá než přijdete na to, jak dál. Mod se odehrává na jednom ostrově. Tam bude vaší hlavní náplní řešení logických hádanek a sem tam i eliminace nepřátel.

Je noc a jste na pobřeží a vaším úkolem je, se nějak dostat dovnitř a naleznout nějaký předmět. A poté se dostat dále, ale to už vyžaduje vaše logické uvažování. Uvnitř si všimnete stroje jenž je v provozu, a u něj se nachází zatím nefunkční červené kolo. Nad kolem o hodně výše je v jiném úhlu výtah a vám asi dojde, že se tam dá snad nějak dostat. Ale to už je na vás, co uděláte nebo? vše čeho si tu jen můžete všimnout, tu plní nějaký účel. A není to tu jen pro kochání se vaším vytřeštěným očím, nad precizně odvedenou prací nějakého map designéra jenž tuto lokaci vytvořil. Další střípek ze hry: jste v malé místnosti se čtyřmi dveřmi jež vytváří iluzi bludiště. A vy si musíte vybrat kudy půjdete a v jakém pořadí. K tomu navíc jedny dveře vás dovedou ke tlačítku u nějž je poklop a musíte se rozhodnout! Jestli do něj vlezete nebo nikoli. Od začátku hry nejspíš budete cítit i absenci HUDu, ale nemusíte se bát, že by jste o něj přišli. Napřed ale budete muset naleznout váš známý oblek a pak teprve poznáte zda jste už utrpěli nějaké zranění či šrám. Ve hře si i často zaskáčete a to nahoru i dolu, záleží jen na vaší fantazii, nebo na tom co vás napadne. Ocitnete se na jakémsi sloupu který rotuje dokola a po něm se dá dostat dolů. Jenže aby to bylo složitější, tak ze zdola na vás střílí ze všech stran nepřátelé. Ve hře dojde i k pár naskriptovaným situacím. Dále je potřeba si dát pozor i na jednu věc, tou je otevírání dveří, zatímco v původní hře se vám vždy, dveře co šly otevřít, sami otevřely nebo jste použili vědce, tak tady je potřeba na některé dveře stisknout klávesu Použít. Jedna z dalších situací: v šesté úrovni naleznete ovládací místnost a aktivujete tlačítko, mezitím si ale všimnete přes sklo takového sloupu pod vodou a obludy. A na stěně je ještě nápis Bay což říká jediné. Tam kde jste mohli zahlédnout obludu se musíte dostat. Ale cesta to nebude jen tak. A až se vám to na konec podaří, tak na vás vybafnou alieni. A znovu budete nuceni použít mozek, nebo? budete v další úchvatně zpracované úrovni jež vám dá opět zabrat.

Zbraně použijete ty co už znáte, a většinu z nich páčidlo, pistoli, samopal, kuš a granát. Můžete dokonce sebrat dříve než naleznete svůj oblek.

Mapy jsou v této modifikaci dobře propracované a pěkně se na ně kouká, že vám bude jedno jestli jste už viděli někde lepší či ne. Úrovně samotné jsou dost velké, vysoké a široké v nichž se nachází různé stroje a ty vypadají dost neobvykle dobře a většina je uvedena v provozu. Hra barev je v této hře také pěkná, jediná mapa tu snad nevypadala barevně odpudivě jako v nějakém nepovedeném modu. Map je v celkovém počtu k dispozici 10. A jednotlivými mapami procházíte od začátku až do konce hry, tam a zpět, podle potřeby, kdy někde musíte teprve zpřístupnit nějaké místo, kam zatím nemůžete, a znovu se vrátit do už zpřístupněné lokace.

Jedná se o perfektní akčně logickou modifikaci, jež nabízí trochu akce a o něco více logického uvažování, a pokud si chcete procvičit mozek a nevadí vám hrací doba, tak si ji vyzkoušejte a uvidíte sami.


Naposledy upravil PavelU dne so září 22, 2007 1:56 pm, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 1:51 pm    Předmět: Recenze Operation Black Thunder Citovat

Zveřejněno 9. 8. 2005

Recenze Operation Black Thunder

Design map: 80% Originalita: 100% Zábava: 90% Celkem: 90%

Tuto modifikaci jsem si vybral ke zrecenzování, proto že mě zaujala její velikost 59 MB, a ta je zárukou dlouhé hrací doby (čeká na vás 44. levelů) i celkové originality modifikace samotné. OPERACE ČERNÝ HROM nabízí nové textury, modely zbraní, zvuky a HUD menu včetně zobrazení úkolů jež v dané úrovni plníte. Do výbavy dostanete i noční vidění, což je skvělá vychytávka a ta se vám bude moc hodit. Čekají vás i logické hádanky, ty jsou dobře propracované. Ve hře hrajete za jednotku NASF – National Antiterrorist Strike Force. A později se stanete obětí sabotáže. Vaše původní poslání znělo, zlikvidovat teroristickou organizaci WOLF - Worldwide Organized Liberation Front. Dále je zde vyprávěn přes in-game sekvence obsáhlý příběh. Vy se jmenujete Roger McAllen a je vám 32 let, a píše se 19. červen 2031. A v úvodu jste se svou jednotkou vysazeny vrtulníkem na nepřátelském území. Hodně zdaru, a? je vaše mise úspěšná a a? nedopadnete jako já. Protože mě hra náhle v 15. levelu při loadingu spadla a už jsem nebyl schopen ji dohrát.

Poté co se trochu rozkoukáte a doběhnete k budově, se objeví nepřátelský vrtulník a vše postřílí, pouze vy přežijete. A jste tak odkázán jen sám na sebe a odhodlán za každou cenu úspěšně splnit misi. Po seskoku do vody ale bohužel ztratíte zbraně a nemáte nic. Takže si musíte něco nějak opatřit, aby jste se v případě ohrožení mohli bránit. To si takhle jdu, přes jeskyni, až dorazím k protiletecké obraně. A najednou jsem svědkem snad té nejlepší naskriptované animace, jež sem zatím v modech pro Halfa viděl. V animaci se mi ukázal náhled úrovně i toho co se dělo ve vzduchu, děj pak byl zakončen perfektním výbuchem. Tu animaci prostě musíte vidět. V jedné z dalších úrovní vás doveze na místo vojenský truck a poté co budete mít hotovo, a vrátíte se, spatříte jedoucí truck směrem do místa kde jsou miny, jimiž nešlo předtím projít. Ale protože auto na ty miny najelo, tak vybuchlo a vy se tak můžete dostat uvolněnou cestou dál. Tam si všimnete po vyhlazení nepřátel výbojů od elektrického proudu a vaším úkolem je buď někde elektrický proud vypnout, vyřadit, či se nějak jinak dostat na druhou stanu za elektriku do další úrovně. Ale lámat hlavu si s tím budete, než na to přijdete. Poté co seskočíte ze shora dolů, a jdete ke věži tak následuje další výbuch a pak se ocitnete v palbě. Na prostranství v jedné z úrovní na vás zaútočí tank s laserovou střelou a vy opět musíte zapřemýšlet, co se dá podniknout. Až nakonec jednomu nepříteli doslova rozmáčknete hlavu.

Ve hře je dále plno originálních nápadů a různých animací, jež určují váš postup hrou vpřed. Čekají vás i mise v noci v dalších pěkně zpracovaných komplexech. Ještě vás čekají jiné úkoly, při nichž budete aktivovat různá zařízení, či je vyřazovat z provozu. Tento mod nabízí rozmanité herní situace známé už z jiných modů, pouze ve trochu slabším provedení designu map, oproti jiným modům např. Invasion.

Zbraně jsou tu perfektně realistické, zastřílíte si z dvou druhů pistole, ze tří samopalů. Uchopíte i brokovnici, sniperku, a super kuš nebo použijete svůj nůž či granáty. A můžete dokonce naleznout i výbušinu C4 kterou několikrát použijete na splnění různých úkolů, a jež vypadá fakt dobře. Dokonce na ní vidíte i určený čas jež zbývá do exploze. Všechny zmíněné zbraně, zde vypadají úplně jinak než v původní hře a to je jen dobře. U sniperky je perfektně proveden zaměřovač, ten vám zobrazí vzdálenost i přesnost míření. U jednoho tipu samopalu si lze taktéž nasadit dle libosti tlumič pro tichou eliminaci nepřátel. A dobít si životy můžete i z nově provedeného automatu. Kuš ta má také perfektní zoom, jenž je možná ještě lepší než u sniperky.

Design map je v této hře nadmíru dobrý, ale ne výborný. Buď procházíte venkovními, rozlehlými prostorami, včetně zbořených budov, nebo se dostanete i do různých tunelů a spatříte skleněné střechy či postavené mosty. Dále se budete procházet ve vnitřních chodbách a komplexech různé podoby. Všimnete si i vody. Design map i s ohledem na nové textury, bohužel není ani trochu srovnatelný s modem Invasion. Oba mody se shodují pouze ve vlastnostech fyziky, ta je provedena perfektně, a pár logických hádankách a jinými situacemi ze hry. Až uvidíte padat dříve zavěšenou přepravní bednu dolů, přímo na hlavu protivníka, tak budete mít úsměv na tváři. Vaší pozornosti neujde ani jeden z mnoha dopravních prostředků, truck, tank, stíhačka a vrtulník s nimiž ale nemůžete jezdit ani létat. Nicméně není vyloučeno, že by jste si v této hře později v něčem nezajezdili.

Řekneme si to na rovinu. Co od této modifikace čekáte? Skvělý příběh? Dlouhou délku hry? Nápadité provedení a úkoly? Logické hádanky? Realistické zbraně? Perfektní animace? Zdatné protivníky? Perfektní design levelů? Takže jestli od této modifikace čekáte vše výše uvedené, nebo hledáte modifikaci, jež by to nabízela, tak pro vás není lepší volby než si ji skutečně zahrát a přesvědčit se, že vše zde uvedené, doopravdy nabízí.

Poznámka: V Únoru 2006 jsem modifikaci úspěšně celou dohrál.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 2:04 pm    Předmět: Recenze Unbreakable Citovat

Zveřejněno 18. 8 2005

Recenze Unbreakable

Design map: 75% Originalita: 80% Zábava: 45% Celkem: 67%

Toto je docela originální filmeček, ve kterém budete svědky celkem zajímavého příběhu Gordona Freemana, jenž navazuje na původní hru.

Není to klasická modifikace, i když párkrát se jakoby přímo ve hře ocitnete. Jenže jediné co zde musíte udělat, je že asi třikrát zadáte v konzole příkazový řádek jenž vám ukáže další animaci.

Právě zajímavé provedení animací a jejich obsah je to, co ve vás možná nějaký dojem zanechá. Ale ne na dlouho, jelikož lze tento počin zhlédnout - dohrát za maximálně 10 minut. A pokud máte vysokorychlostní připojení, tak vám stažení této modifikace zabere ještě kratší dobu než její dohrání.

Tento počin můžu tedy doporučit těm, co chtějí shlédnou opravdu atypickou modifikaci.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 2:08 pm    Předmět: Recenze Heart of Evil 1.02 Citovat

Zveřejněno 28. 8. 2005

Recenze Heart of Evil 1.02

Design map: 87% Originalita: 93% Zábava: 87% Celkem: 89%

Tato modifikace je další z řady totálních konverzí, nové textury a modely včetně nahrávací obrazovky, zbraní, a všeho možného jsou v ní úplně změněny. I Hazard Course je zcela jiný, až jej spustíte budete svědky té nejšílenější řezby jež si lze představit, ocitnete se uprostřed boje vojáků proti všemožným obludám a jiným kreaturám. Tím budete seznámeni s různými tipy nepřátel v této hře. Při loadingu vždy spatříte vojenskou helmu. Hra má atmosféru války ve Vietnamu známou z amerických filmů 80. let minulého století a je především inspirována filmem Apokalypsa. Vše je rozděleno do šesti kapitol A, B, C, D, E a F.

Právě je 21. prosince 1968 a nacházíte se v Saigonu ve Vietnamu. Poté co vstanete z postele se můžete jít do koupelny umýt, pak vaše kroky budou směrovat do vojenského automobilu a to vás odveze na místo splnění vaší mise. Po příletu vrtulníkem, je vaším úkolem vyřešit první logickou hádanku pro další posun ve hře. Vaším pomocníkem a par?ákem bude i zde starý známý Barney u nějž se vám vyplatí ho vodit sebou, tehdy kdy to hra nabízí. Budete tak mít jistotu, že vám nebude chybět na místě otevření nějakých dveří, jež by jste sami neotevřeli. Také vám pomůže i v přestřelkách. A několikrát vás odveze i autem nebo s ním poletíte letadlem. Akorát musíte dávat pozor, aby neutrpěl velké zranění. Pak by vám ho mohli zabít a to by nastal konec hry. Nepřátelé na vás ve hře číhají i v močálech a jsou docela tuzí, já hrál na obtížnost medium. Několikrát zde budete muset zneškodnit i vrtulník. Poté co se vám podaří nastartovat letadlo tak s vámi Barney jako pilot poletí a vy se pokocháte pohledem z okna, až spatříte, že vás sestřelili a vy tak nouzově přistanete v džungli. V jedné kapitole je dokonce bouřka a déš?, což působí věrohodně vzhledem k tomu že se právě nacházíte v džungli. Zpracováno je to výtečně.

Jaký má hra příběh se můžete občas dozvědět z pohozených papírů na stole. Při průchodu hrou budete svědky celé řady originálních a naskriptovaných situací. Design map je v modu perfektní. Procházet budete vesnicí, jeskyní, podél vodopádů (tam se projdete po provazovém mostu). Nebo komplexy velkých budov a zničených ulic. Dále již zmíněná džungle. Logické hádanky jsou ve hře obsaženy tyto: Seberete provaz jenž se dá někam přivázat, budete si muset nějakým způsobem zpřístupnit dveře k nimž nemáte klíč, nebo naopak naleznout barevné klíče k některým dveřím. Nebo budete koukat z jednoho okna, z nějž se musíte dostat do okna v protější budově. Naprostým vrcholem vašeho logického uvažování je kapitola C, kde je potřeba naleznout dva krystaly zelený a oranžový. Ty vám po vložení na určené místo zpřístupní hledaný klíč, jenž je od únikových dveří této kapitoly. Jenže cesta k oněm krystalům vede přes panel s dvaceti tlačítky, velké bludiště a zapnutý generátor. A to je další práce a útok na vaše mozkové závity. Já tuto kapitolu dokončil jen s pomocí návodu, stejně jako celou hru. Protože v další kapitole to bylo opět náročné, např. nalezněte potřebné díly pro automobil, aby jste jej mohly poté použít. Logické hádanky jsou v tomto modu o to těžší, že úrovněmi v dané kapitole, lze procházet v jakémkoli pořadí a pokud si navíc nevšimnete, nebo neuvědomíte, že někde, kde právě jste, vede i jiná cesta, tak budete bloudit a hledanou věc prostě nenajdete. Různé předměty se ale stejně, dříve nebo později, dají s přehledem najít a vy tak budete odměněni š?astným pocitem, že se vám to podařilo najít, nebo splnit. Ale daleko častěji vaše nálada při hraní hry a hledání určitých předmětů bude na hranici frustrace.

Zbraně jsou ve hře tyto: samopal, brokovnice, granátomet, kulomet, raketomet, pistole, výbušina a granát. Všechny střelné zbraně mají provedení na danou dobu, tedy 60. léta, a vypadají dobře. A můžete dokonce naleznout i motorovou pilu. Tu když zapnete, tak se spustí pěkně říznutá melodie, a vy můžete vyzkoušet její účinek. Ten je stylový. Zombíky rozřežete na kusy, ale při používání pily jste omezeni množstvím benzínu v ní, podobně jako u munice do zbraní. Benzín na její používání můžete naleznout v kanystrech někde po úrovni.

Souhrnem jde tedy o velice perfektní modifikaci se všemi známými atributy jako jsou design, originalita, nápaditost, logické hádanky, příběh, zábava, protivníci, zbraně a délka. A nuda v ní rozhodně nehrozí, ta je ale občas nahrazena velkou náročností, již zmíněných logických úkolů. Ty ale stejně nikoho neodradí tak, aby si tuto modifikaci alespoň nezkusil, nebo rovnou celou nezahrál.


Naposledy upravil PavelU dne so září 22, 2007 2:12 pm, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 2:12 pm    Předmět: Recenze Half-Life: Red Alert Citovat

Zveřejněno 30. 8. 2005

Recenze Half-Life: Red Alert

Design map: 100% Originalita: 75% Zábava: 70% Celkem: 82%

Vítám vás na klinice v Black Mese. Hned na to, jsem svědkem jak v pokoji poblikávají světla doprovázena silnými otřesy, až se konečně otevřou dveře. To už na mě ale ze všech stran útočí Headcrabi, takže musím někde naleznout páčidlo a pobít je.

Vzápětí jsem si uvědomil jednu věc, že jde o neuvěřitelně propracované demo na mod scéně, protože takto ostré a detailní textury a modely nemá kdejaký mod do HL1. Provedení textur a modelů v této modifikaci se může alespoň trochu rovnat enginu Source, na němž jede HL2. Modely různých předmětů vypadají také perfektně, že až spatříte bedny, tak vám bude líto je rozmlátit. V jedné z úrovní se ocitnete ve velkém skladu, jenž je proveden fakt výtečně a čeká vás tu alespoň deset protivníků. Později se dostanete i na čerstvý vzduch, kde na vás za stromy číhají snipeři, kteří jsou zatraceně přesní, a vy tak máte smůlu, jelikož ještě nemáte sniperku. Ale nemyslete si, i tento mod mě nakonec zklamal. Později se dozvíte proč.

Propracovanost prvních úrovní je ještě působivější i díky tomu, že zde skoro na každém kroku narazíte na různé logické hádanky, ty jsou ale lehké, i tak vám nějaký čas zaberou. Kupříkladu spatříte červené laserové paprsky přes něž to jde správně proběhnout, ale ne pokaždé se vám to povede. Nebo o něco dál jsou výboje elektrického proudu a na nás je přijít na to, co zde musíme provést, abychom se jim úspěšně vyhnuli. Ve hře dojde i k řadě naskriptovaným situacím, kdy výbuch rozmetá mrtvá těla vědců. Granáty jež budete mít ve vlastní výbavě, poté co je seberete, používejte ve hře výhradně na řešení logických hádanek, na protivníky nikoli. Pár granátů by vám pak mohlo chybět a vy by jste se ve hře zakysli.

Během hraní této modifikace vás asi kolikrát napadne, že vlastně v nijak originálním prostředí nejste, ale že jste znovu typicky v Black Mese. Ale jen díky tomu, že zde vůbec nejsou původní textury, tak tu vůbec neuvidíte jedinou fádní a nevýraznou nebo odfláknutou část jako v nějaké klasické HL1 modifikaci. Řeknu vám to i jinak, představte si jaké by to bylo, si znovu zahrát původního Halfa, ale v enginu Source, tedy ve stejné grafice jakou má HL2. Pak teprve pochopíte proč je tato demo modifikace tak perfektní, dokud nenarazíte na ten BUG. Navíc možnost si Half-Life 1 Source skutečně zahrát máte i vy. Stačí si jen koupit nebo objednat sběratelskou edici HL2, kde zmiňovanou reedici prvního dílu dostanete jako bonus zdarma.

Pár situací ze hry: Lezete větrací šachtou až na konci spadnete do místnosti naplněné jedovatou látkou. A víte jak se dostat dolů, abyste přežili? Dostanete se k zasypaným kolejím s vlakovými vagóny jimiž ale nelze pokračovat. Takže musíte najít jinou cestu. Ocitnete se v zatopené chodbě s placatou obludou. Jedete po kolejích a odstřelíte jednoho vojáka.

Zbraně máte ve hře ty z původní hry, plus většinu nových, či známých z jiných modů, pouze v trochu jiné podobě a potkáte tu i známé protivníky, včetně samostřílů.

Není ale všechno zlato co se třpytí, to poznáte někdy zhruba v 10. levelu, kdy dojde k závažnému BUGU. Po promluvení z vysílačky najednou nemůžete používat a ani měnit zbraně. Jednoduše po Loadingu jste dál a v chodbě jsou protivníci. Jenže vy je nemůžete ze zmíněného důvodu zabít. Pokud tedy berete na vědomí, že jde o pouhou demoverzi dá se to pochopit, než kdyby šlo o plnou verzi, v níž by tato chyba neobstála. Možná lze ten BUG odstranit patchem, ale to se mi ještě nepodařilo.

Do té doby dokud tedy nenarazíte na ten BUG se jedná o vynikající záležitost, ale pak už je to nehratelné, bohužel. Takže tedy nerad strhávám hodnocení dolů.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 2:16 pm    Předmět: Recenze Smart Decoy Citovat

Zveřejněno 3. 9. 2005

Recenze Smart Decoy

Design map: 80% Originalita: 70% Zábava: 75% Celkem: 75%

A máme tu další originální epizodu do Half-Life, ta nabízí zhruba 10 levelů ve velikosti 5 MB a odehrává se v prostředí podmořských doků a základen v Black Mese, kam jste se ještě nikdy nemohli dostat. Modifikace je z roku 2001. A to jen dobře, při jejím hraní a hodnocení sem tak byl nezaujatý k všemožným novodobým modům tipu Invasion a The Gate. Smart Decoy je v každém případě lepší než třeba datadisk Blue Shift. A já vám ho můžu jen doporučit, jde sice o moc krátký mod, ale špetku originality, hratelnosti a zábavy má víc než dost.

7. 15. hod - Oblast Hudson Canyon, Atlantický oceán, 68. metrů pod hladinou moře. Dvě ponorky budoucnosti, (jednu z nich pilotuje J. Freeman – hrdina této perfektní modifikace, a ve druhé jsou vědci) vplouvají do podvodního tunelu směrem do Atlantic Research Laboratory. O něco později Norfolk, Virginia, NAVY SEALS. Speciální komando po rozkazu Dr. Smithe vyplouvá v ponorce a pluje do Loading Bay. Nepřátelská ponorka je však k cíli blíž a první dvě ponorky se tak s třetí těsně minou a plují bez odhalení za sebou. 10. 15. hod. - Loading Bay, Hangar 16, speciální komando zaujme pozice pro eliminování všeho živého. 10. 30. hod. - Atlantic Research Laboratories, Hudson Canyon, 82. metrů pod hladinou. Zde parkuje ponorka s vědci, ti vystoupí, a jdou do výtahu, načež sem vnikne komando a všechny postřílí. Nyní se objevujete na scéně vy jako J. Freeman a ve skutečnosti se nacházíte v komplexu Black Mesa, kam jste se dostali pouze přes vodu a do jiné části. Tak to byl pro vysvětlení děj dlouhého a perfektního intra.

Po sebrání zbraní a po aktivaci tlačítka se otevřou dveře a tady už jde do tuhého. Za chvíli budete ve druhém levelu, tam vás čeká první logická hádanka. Později budete v místě kde sestoupí po laně vojáci, zde si všimnete i tří různých cest ale přístupná je zatím jen jedna. Za chvíli ale budou přístupné už všechny. A vy se tak dostanete až do místa kde si musíte spustit most na druhou stranu. Jste v místnosti se sudem a jedovatou látkou a zapnutým větrákem, Poté co sestoupíte po točitých schodech a proplujete vodou, se žebříkem dostanete do šachty, z níž vylezete až v místě, kde zapnete elektrický proud, načež se seberete a vydáte se cestou zpět ke dříve zavřeným dveřím. Více vám toho ale už neprozradím, tento mod si musí každý projít, a posléze si o něm udělat představu sám.

Design map je v tomto modu perfektní, různé lokace jsou do detailu propracované a mají úžasnou atmosféru. Hned v prvním skladu je samostříl, a pokud aktivujete past, tak na vás vystřelí. Dále je tu plošina po níž lze jít a pod ní jsou dobře rozestavěné sudy a bedny. Kdy stačí pouze dobře hodit granát. Je tu tedy mnoho variant řešení a záleží jen na vás co uděláte. O chvíli později uvidíte pěkné skleněné dveře, jimi projdete a jste v další působivé lokaci s ponorkami. Ještě než projdete skleněnými dveřmi, můžete prohledat bedny okolo, a protivníci vás uvidí a uslyší a budou na vás útočit i když budou dveře zavřené. Fakt působivé. Ocitnete se i v pěkných tunelech, kde si za dveřmi v malé místnosti všimnete vody. A dostanete se i do perfektní chodby s trubkami, celé to působí dobře. V mapě Toxic Area se nachází nádrž s toxickou látkou ta je taktéž dobře provedena.

Logické hádanky jsou ve hře jednoduché, např. uveďte do provozu výtah a jím poté pokračujte. V některé z úrovní máte za úkol zapnout přívod elektrické energie, aby jste si po aktivaci tlačítka mohli zpřístupnit dveře dál. To ale znamená že budete muset jít, tam a zpět. V toxické sekci si musíte zpřístupnit nějak dveře k nimž se dostanete po horní plošině a zatím svítí červeně.

Chcete vidět ponorky budoucnosti? Znáte starý seriál Strážce moře? Nebo chcete jen jinou atmosféru než znáte z původní hry? Tak si zahrajte tento mod, pokud jste jej dosud nehráli.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 2:25 pm    Předmět: Recenze Cthulhu Citovat

Napsáno 6. 9. 2005

Recenze Cthulhu

Design map: 90% Originalita: 90% Zábava: 80% Celkem: 87%

Tato modifikace je další z řady totálních konverzí. A nabízí hororově ponurou a mysteriózně záhadnou atmosféru. Po úvodní animaci se ocitneme v Arkhamu ve Spojených státech Amerických v roce 1928 a před sebou budeme mít celou řadu knížek a vzkazů k přečtení, logických hádanek k vyřešení, animací ke zhlédnutí a likvidaci originálních protivníků ze střelných i řezných zbraní. Tento mod je ještě temnější než série Survive in Catacombs a They Hunger. To platí pro temnotu jako takovou, tedy neosvětlené chodby, pokoje, jeskyně a tunely nebo šachty a další lokace, v nichž se ve hře ocitneme. I pro perfektní mrazivou atmosféru. Ale i zde nás čeká párkrát denní světlo.

Jsme v potemnělé ulici v níž se nachází jedny dveře… Tady můžeme naleznout vzkaz, později spatříme další jízdu. Ale cesta dál je zatarasena, tak jdeme po svých. Spaříme velkou vilu, v ní se nachází námi tolik potřebné zbraně. Ale pozor, tady už nebudeme sami. Opět o něco později… Kráčíme noční ulicí, zde si všimneme bílého kouře. Teď už nevidíme skoro vůbec nic, světla poblikávají a Zombie jdou po nás! Až budeme mít pistoli, tak úplně dole se dveřmi a tunelem dostaneme přes velkou bránu, až do rituální místnosti. Ještě mezi tím, ale vyřešíme pár hádanek. Po delší době putování a řešení dalších hádanek, se nám podaří naleznout potřebný klíč od dvoukřídlých dřevěných dveří, za nimi jsme v další části… Na povrchu zjistíme, že jsme na dalším hřbitově, zde po chvíli vlezeme zas do podzemí. Po chvilce… Jestliže jsme už dříve vyskákali nahoru, tak nyní naopak seskáčeme dolů. V následné animaci uvidíme jak jednohlavý drak usmrtí vědce co sestoupil v kleci….

Tato hra pochopitelně obsahuje nové textury objektů a modely postav i zbraní. Design map je navržen tak, že se celá hra odehrává stylově v noci nebo v potemnělých pokojích, chodbách a tunelech či jeskyní, což ještě více přispívá k hororové atmosféře. Jednotlivé místnosti ve vile, jsou nápaditě provedeny a žádná místnost včetně sklepa a půdy nevypadá stejně. Různé pokoje a chodby jsou dostatečně osvětleny, zde se ještě bát nemusíme. Ale sklep a půda je zahalena do tmy a tady už je na místě, být v pozoru, nebo? si nemůžeme být ničím jistí. Sklad s bednami, katakomby a rakve jsou provedeny dobře, jeden nebožtík v rakvi přímo stojí. Rituální místnost a některé další části, nám připomenou planetu Xen. Ve hře se ocitneme i v těchto lokacích. V perfektně realistické, ohnivými loučemi, osvětlené dlouhé chodbě. Na hřbitově, v jeskyni s toxickou látkou, tudy projdeme po úzkém mostě a žebříku, podzemním bludišti chodeb, v něm si zpřístupníme most na druhou stranu, to ale není vůbec jednoduché, právě naopak. A ještě nám trochu času zabere, se k onomu mostu vůbec dostat. V místě kde spatříme draka, se nachází i vstupy do několika sekcí, v nichž na nás opět čeká řešení zapeklitých hádanek.

Další z lokací jež ve hře navštívíme: Přístav, kde je alespoň dočasně, dobře vidět, kostel, velké skladiště, mafiánská vila. Noční osvětlené ulice v různých místech, knihovna a Univerzita. Archeologické vykopávky kdesi v poušti. Perfektní podzemní chodby v egyptském stylu. Pár lokací, nepřátel a situací ze hry, už záměrně neprozradím.

Ve hře se nám vyplatí šetřit municí, hlavně na začátku. Později už budeme mít nábojů dostatek. Ze zbraní se mi nejlépe osvědčila dvouhlavňová brokovnice.

Úrovní v níž jsem spatřil archeologické vykopávky, jsem byl přímo unesen. Nebo? tu poprvé ve hře svítilo slunce. A první co mě napadlo při spatření tohoto prostředí bylo, že sestoupím do podzemí a zas budu ve tmě, likvidovat různou havě?. Zda tomu ale je skutečně tak, se teprve ukáže. Byl to jen můj první dojem v této části, co následovalo už popisovat ale nehodlám.

Pokud by nám logické hádanky nešli a nevěděli by jsme co a jak dál, nemusíme zoufat. Hra má přímo po nainstalování ve svém adresáři obsažen obsáhlý návod, v angličtině. Tam se můžeme kdykoli, během hraní podívat a zjistit co a jak.

Ve druhé polovině hry jsme venku a v animaci spatříme příjezd auta. Vylezeme a spustí se přestřelka. Uvnitř osvobodíme ředitele a po otevření sejfu, se nám dostane do ruky výbušina. Nyní jsme v jakési vesnici, a slyšíme zvuky. Ty signalizují, že jde do tuhého. Tady nás už nečeká žádné temno, naopak denní světlo tu bude od teď naším spojencem. Za chvíli nás bude pronásledovat jakýsi neviditelný pavouk, jenž rozmete vše živé. A my se před ním dáme na zběsilý úprk, to nám ale moc nepomůže. Až budeme v kurníku, v něm vyřešíme další hádanku, na zničení pavouka.

Našimi protivníky jsou v tomto modu zombie, podivní kněží, svlečení muži v masce, přísavka, čerti s křídly (ti vypadají jako Temní andělé), jednohlavý drak, pomalý zelený alien, headcrab, obrovitý alien, mafiáni, neviditelný pavouk (ten krávy ve statku přemění ve skákací obludy), vysoké obludy co chodí rukama, smrticí had.

Zbraně použijeme ve hře ty, co teď vyjmenuji: pistoli, jedno-palnou a dvou-palnou brokovnici, kulomet, nastavitelné výbušiny (do nichž se musí střelit), zápalnou petardu a láhev, nůž a páčidlo. Zbraně jsou zde, úplně jiné, než jsme zvyklí z většiny modů. Ne, nebojme se, to není naše kompletní výbava zbraní. Naleznout zde můžeme i tři kouzelné knihy, z níž jednou na protivníky lze útočit zelenými blesky, podobnými těm jimiž nám znepříjemňoval život v původní hře Alien Slave. Používání jedné knihy z dvou je pochopitelně omezeno stavem naší energie, ta se při jejím používání postupně snižuje. Sebrat můžeme i lahvičku s lektvarem na zviditelnění. Dále pak ještě zvláštní hůl.

Délka této hry, to je něco. A to na poli modifikací do Half-Life, nebývá zrovna moc časté. Čeká nás něco přes 20 kapitol, rozdělených dále do menších levelů, a to při nejhladším procházení jednotlivých úrovní, bez jediného zákysu, dává slušnou zábavu, na několik hodin.

Překvapení na závěr. Skočíme do teleportu a objevíme se na stejném místě, nejspíš ale v dávné minulosti, jež vypadá pochopitelně úplně jinak. Ale to vůbec není špatné, právě naopak. Zde budeme svědky perfektně navržených lokací, které jakoby najednou byli z jiného modu, a místo temnoty je tu bezvadně vidět. Do našich rukou tu dostaneme i nové kdysi dávno používané zbraně. Spatříme i originální nepřátele včetně Dinosaura. Dále objevíme další hádanky a propletenec vedoucích chodeb. A úplně na konci je jedna originální pointa. Na konec to nejlepší, řekli si nejspíš autoři modu a podle toho to také vypadá.

Pokud Survive in Catacoms a They Hunger patří mezi vaše oblíbené modifikace, tak byste tento mod rozhodně neměli minout. Je v něm obsaženo vše co má správná modifikace mít. Perfektně ponurá atmosféra, náročné logické hádanky, nevšední protivníci, a tak dále. Můžu vám ho jen vřele doporučit. A pokud se chcete při hraní skutečně bát, tak děsivější mod než je tento, najdete jen stěží.

Poznámka: V červenci 2007 jsem začal na tento mod psát návod, buhužel jsem při druhém hraní nedokončil úplně poslední úroveň hry. A tudíž tak návod ještě nedopsal. Jednodušše si už vůbec nepamatuji jak v poslední části modu postupovat. Nepomohl mi ani EN Walkthrough. Přitom při prvním hraní modu, v roce 2005, jsem tu část zvládl bez problému, už si ji ale skoro nepamatuji.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 2:31 pm    Předmět: Recenze Underground Territory Citovat

Zveřejněno 9. 9. 2005

Recenze Underground Territory

Design map: 50% Originalita: 45% Zábava: 55% Celkem: 50%

Underground Territory je podprůměrná modifikace, kde je vaším úkolem, dostat se až k jednomu výtahu, jímž vyjedete nahoru, a budete tak mít rozporuplné pocity z této modifikace už za sebou.

Napřed ale musíte projít klasicky nadesignovanými úrovněmi, v nichž potkáte známé nepřátele. Ty se většinou odehrávají kdesi hluboko v podzemí v komplexu Black Mesa. Ocitnete se tedy v tunelech a důlních šachtách, a budete si muset poradit s docela obtížnými logickými hádankami, jenž vás na chvíli zdrží. A nebo znechutí, tak jako mě, že hru vypnete. Ty ale nejsou zas tak složité jako např. v The Gate. Jedna z mnoha: jste u zasypaného průchodu a všimnete si vedoucího kabelu na odpálení výbušiny jež by uvolnila cestu. Ale kabel je bohužel přetržen a vy tak musíte najít nepoškozený kus kabelu na jeho spravení. A k tomu ještě připočtěte hledání výbušiny, kterou máte umístit na onen zasypaný průchod, a pak to teprve po spojení kabelu odpálit. Nebo musíte někoho vždy dovést k nějakým dveřím, aby je vám mohl poté otevřít. Nehledě na to že se vám může seknout o stěnu nebo jiné předměty a vy to budete muset zkoušet tak dlouho až za vámi půjde. Nebo naopak najít ke dveřím přístupové karty. A pokud zrovna neřešíte tyto úkoly tak likvidujete minimum protivníků včetně alienů.

Od této modifikace toho mnoho nečekejte a ani nechtějte, navíc její velikost mluví za vše, pouhé 4 MB, což dává nějakých deset tuctových levelů při herní době cca 90. min, v případě že nikde nezakysnete. Ale s tím moc nepočítejte.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 5:29 pm    Předmět: Recenze The Conspiracy In Shadow 2 Citovat

Zveřejněno 3. 10. 2005

Recenze The Conspiracy In Shadow 2 v1.2

Design map: 100% Originalita: 80% Zábava: 70% Celkem: 83%

Po pár týdnech psaní této recenze vás vítám a přeji si, aby pro vás tento článek byl skvělým čtením ve vašich chvílích volna. Ještě než tato modifikace vyšla, jste si určitě jako já, o ní přečetli nějakou tu novinku. Z níž se dalo zjistit co je vlastně tato hra zač, a zda v době jejího vydání bude o co stát. To se vám nyní pokusím v době kdy už mod vyšel, podrobně popsat. Příběh této hry je tak geniálně vymyšlen že vás určitě už napadá, jak by to jednou mohlo vypadat v našem skutečném světě, té doby. Ostatně posuďte sami. O mnoho stovek let později, v roce 2349 už naše planeta vůbec není taková jaká byla kdysi, kdysi dávno v časech legendárního hrdiny Gordona Freemana... Země je zpustošena, a veškerý život na ní zmařen, s vyjma pár přeživších, nepřátelskou rasou alienů z dimenze XEN. Ti k nám byli vpuštěni onou nechvalně proslulou tragickou havárií v komplexu BLACK MESA... A nyní jsou natolik imunní vůči lidským zbraním, že setkání s nimi znamená jistou smrt. Ale těm, jimž se podařilo přežít, se v hlavě zrodil spásný plán, jak záhubu lidstva zvrátit, tak aby k žádné strašné události vůbec nikdy nemohlo dojít... To bylo tedy něco málo z příběhu, my se teď podíváme na jednotlivé aspekty hry.

HAZARD COURSE je v této modifikaci nahrazen položkou BOOT CAMP, a změna je patrná hned na první pohled. Tento tréningový kurz ale není původní, je kompletně přejat z datadisku OPPOSING FORCE. Čeká vás zcela změněný úvodní tutoriál, v němž se nacházíte v blíže nespecifikovaném výcvikovém táboře. Zde vás čekají úplně nové dovednosti např. šplhání, nebo použití technika na zaseknuté dveře a další množství úkonů ve zcela jiných reáliích než jste zvyklí. Atmosféra tohoto cvičení je natolik geniální a velkolepá že lepší trénink už asi nikdy v žádném modu pro Halfa neuvidíte, to platí i času, minimálně 15 minut, na onom cvičišti místo bojišti stráveném. O perfektně navržených lokacích jež jsou zde přítomny se snad ani nemusím zmiňovat, ty prostě musíte vidět. Vyzkoušet si tuto položku je prostě jedna radost.

Po úvodní animaci a krátkém úvodu, je vám vysvětleno kým jste a kde se nacházíte, včetně vašeho cíle mise. Posléze narazíte na první logické hádanky, až spatříte v animaci nepovedenou teleportaci, v níž ještě uvidíte stylové bouchání do okna jedním vědcem, pak už věci dostanou rychlý spád, a je jen na vás jak se ubráníte přesile alienů, jimiž jste obklíčeni že všech stran…

Také vás to čeká a nemine, žebříkem se dostanete do chodby v níž náhle praskne potrubí a plyn co uniká vás hned usmrtí, ale vězte že řešení je natolik jednoduché až vám to přijde komické. Tedy alespoň poté co nastalou situaci vyřešíte. Následně uplatníte vaše logické uvažování na jednu z mnoha situací, až vstoupíte do teleportu, po němž začnete znovu od píky… Zmíním ještě velkolepé finále, kde si užijete opravdu tuhé souboje s bossi.

Dále si užijete různých nově provedených dveří, ty jsou buď na obtisk ruky nebo přístupové karty a kódy. A mnohé lokace jsou odděleny silovým polem, to se ale krátce po deaktivování znovu zapne. Jdou i zhasínat světla v místnostech, rozbíjet některá skla, pomocí kamer na ovládacích panelech můžete ovládat různá zařízení např. automatické kulomety. Teď si řekněme podrobněji něco k prostředím ve hře, jste v chodbě, ta zdánlivě nikam nevede a v ní je rozbitá podlaha s toxickou látkou. Přes prosklené okno uvidíte napuštěnou nádrž, a přísavky na stropě a úplně za nimi je tlačítko… Takto promyšlených lokací je ve hře spousta, žádná ale nevypadá tak jako ta předešlá. Prostředí tu střídá prostředí, kdy na konci levelu otevřete dveře a jste v úplně jinak provedené lokaci. A nemohu nezmínit, třeba část v níž byli dobře nastražené pastě, a stačilo být jen trochu zaměřen nastraženými systémy, a už následovalo Mission Failed.

HUD menu je zobrazeno v podobě vašeho tlukoucího srdce a postavy, což znázorňuje váš život a odolnost štítů. Použijete-li klávesu R zobrazí se vám i radar na detekci protivníků, zbraně jsou v modu, ty z původní hry + některé nové, ty mají pěkný design, což lehce navozuje dojem že jste tyto zbraně ještě nikdy neviděli. Zbraně mají obsaženy i nové zvuky při střelbě. Hra má z části, nové textury objektů, modely vědců, sekuri?áků a nepřátel jsou staré, ale nějakých nových se také dočkáte. Životy si můžete doplnit injekcí nebo z automatů. Dále přibylo pár nových vlastností.

Asi počítáte s tím že v této hře nejsou různé nelogičnosti jež jsou postaveny na hlavu, a hra je jich tak ušetřena. V tom případě vás ale zklamu, když použijete nějakou tu zbraň, minimálně čtyři, tak u každé je při jejím držení vidět odlišná rukoje?. Nic zásadního to není, jen to působí malilinko nepatřičně.

Přesto se nemůžu ubránit pocitu že tato hra nabízí více negativ než pozitiv, to je dáno tím že jsem od tohoto modu čekal mnohem více. Ale nakonec se musím spokojit s pouze lehce nadprůměrným počinem, v němž kromě perfektního designu, na vás jinak čeká množství problémů k vyřešení, kdy mnohdy stačí jedna vaše chyba k tomu že budete muset opakovat danou lokaci, jelikož se to ne vždy v klíčových místech automaticky uloží, tehdy pokud to nemáte uložené přes menu. Mě se to při hraní jednou stalo, a do smíchu mi zrovna nebylo. A vás to může od hraní odradit úplně, pokud to nebudete chtít hrát znovu od začátku, či pokud nebudete mít uloženou pozici na vhodném místě z nějž se to dá ještě zachránit.

Jak jistě víte, nic na světě netrvá věčně, tedy ani hraní této poutavé modifikace či čehokoliv jiného. Další téma se tedy přímo nabízí, a je jím herní doba. Je třeba poznamenat že u této modifikace se vám rozhodně nemůže stát že by jste ji jen tak dohráli, a to proto že máte co do činění s neuvěřitelně propracovanou hrou jež nabízí sice málo levelů ale dosti rozlehlých, několikrát se i zakysnete. Dále pár úkolů pro vaše mozkové závity a řadu dalších činností které vás spolehlivě od přímého procházení hrou odpoutají. Z již uvedeného, tedy vyplívá zhruba osm hodin dlouhá herní doba.

Nyní se sluší vám prozradit, můj závěrečný verdikt nad touto promakanou hrou. Je třeba říci že tato modifikace obsahuje mnoho složek v nepříliš zábavné formě, to je ale určité plus, v případě že chcete pořádnou výzvu a nikoli jen přímočarou střílečku. Proto se jedná hlavně o záležitost pro Hardcore hráče. Jde tedy netradičně, o obtížnou modifikaci se skvělým příběhem a atmosférou. Pro někoho výzva nebo frustrace, u mě platí to první. A vy by jste ji i přesto, rozhodně neměli minout, nebo? by jste toho později určitě litovali.

Poznámka: Tento mod se mi nepodařilo celý dohrát. Určitě ho někdy zkusím znovu, byl skvělý ale také poměrně obtížný. Navíc jsem tenkrát přišel omylem o save, zaměnil jsem ho s jiným modem a smazal.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: so září 22, 2007 6:10 pm    Předmět: Čtyři recenze Citovat

Všechny čtyři rcenze byly zveřejněné ve stejný den 17. 10. 2005

Recenze Chickenmix

Design map: 50% Originalita: 30% Zábava: 35% Celkem: 38%

Tak se do toho dáme, co myslíte? Vezmeme si výstroj, vyřešíme menší hádanku, abychom mohli pokračovat. Posléze se teleportujeme, prolezeme dvěma šachtami. Zanedlouho jsme v místě s toxickou látkou kde nám dole, vpadnou do zad vojáci. Zbytek je už rutina.

Design map, je zde, takový nijaký, úrovně a místnosti jsou malé. Jednotlivé lokace nijak dobře nevypadají. To se ovšem netýká situací jimž tu budeme vystaveny. To jsem si musel dvakrát dát pozor na samostříly a jednou sem vyskákal po bednách a už to do mě pálily. Ale co, to nic, řeknete si, až seberete přístupovou kartu a propadnete se dolů. Po vyřešení zapeklité situace, vás čeká jen tato ubohá věta. To be continued...

Nejhorší mod co jsem zatím hrál, nebo? ho lze projít maximálně za 10 minut a nic pěkného v něm není, víc netřeba dodávat.

Poznámka: tento mod jsem tehdy dohrál v letních měsících, ale recenzi jsem Johnymu poslal až na podzim těhóž roku.

Recenze Chickenmix 2

Design map: 50% Originalita: 40% Zábava: 60% Celkem: 50%

Tak se do to ho opět dáme, ne? Když jsem letos v létě dohrál první díl CHICKENMIXU, bral jsem jako špatný vtip tu větu TO BE CONTINUED. Ale je vidět že to byl z mé strany omyl, myslet si že je tento mod dopředu odepsaný. Jelikož tu je slíbený druhý díl, my se konečně podíváme na to čím se snaží trochu zabavit.

Hra má oproti předešlému dílu, více rozlehlejší úrovně. Při hraní postupujete dál tak, že se vždy přenesete teleportem. Při vašem putování narazíte na dotěrný vrtulník a vodní obludu. Sem tam něco seberete a aktivujete. Tento díl má i delší hrací dobu, mě se ale nepodařil celý dohrát, ač jsem to hrál na nejlehčí obtížnost. Ve hře je i řada různých bugů, tak proto, například lze spatřit po vylezení na stěnu, jak je mapa ohraničena modrou barvou v prostoru. Nebo v jedné mapě byl neviditelný teleport a mě dalo práci se tak vůbec teleportovat dál. V opačném případě zakysnete.

Jde tedy stejně, jako v případě předešlého dílu, o podprůměrný mod jenž je jen o chlup lepší. Nabízí sice o něco delší herní dobu a více map. To je ale asi tak vše, jelikož je zde řada chyb. Takže je to na vás zda si ho zahrát či nikoli.

Recenze The Playtest

Design map: 70% Originalita: 35% Zábava: 40% Celkem: 48%

V této modifikaci je vaším úkolem jen to, aby jste se dostali trochu kaskadérským způsobem dovnitř, tam se vyzbrojili a poté se prostřílely až na konec. Jde o hrozně krátkou epizodu, což je patrné i z její velikosti. Ta ani za nic nepřesahuje délku klasického HAZARD COURSE. Jak je patrno z názvu, jde o pouhý herní test či test hry, kterým asi autor modu demonstruje použité textury. Ty jsou provedeny opravdu líbivě a neotřele dobře, že být tato hra normální plnohodnotný kousek, tak bych tomuto designu udělil nejvyšší hodnocení. Takto použitému designu dávám téměř nejvyšší hodnocení, a zbytek je pouhý podprůměr, to ale nic nemění na tom aby jste si tuto modifikaci jako já vyzkoušeli, alespoň uvidíte jedny z nemnoha kvalitních textur do modifikací Half-Life 1.

Recenze Half-Life: The Real

Design map: 75% Originalita: 70% Zábava: 85% Celkem: 77%

Nejdříve vás seznámím s trochu podivným příběhem. Nihilanthova smrt na nějaký čas zabránila dalšímu pronikání alienů na Zemi. Ale za nějaký čas se na Xenu zrodilo nové monstrum, které bylo nazváno Mother of Headcrabs. Toto jméno si získalo tak, že začalo formou nějaké mutace generovat zlepšené druhy Headcrabů (mozkokrabů), které byly vycvičeni pro opravdový boj. Mezitím začali lidé létat hromadně do vesmíru, začali ho poznávat a zapomněli na nebezpečí, které je může čekat na jejich druhé domácí planetě XEN. Tam si také vybudovali obrovskou vesmírnou stanici OXYGENIUM, kde zkoumali různé druhy alienů. Jejich nákladní loď se jmenovala ATHACANA. Avšak není to tak, jak si většina lidí myslela. Ti se totiž domnívali, že alieni zaútočili první. Opak je však pravdou. Z nějakých nevysvětlitelných důvodů se na Zemi ztratil jeden headcrab, který se tam vylíhl z vajíčka. Alieni se domnívali, že ho lidé vězní a tak zaútočili na OXYGENIUM a na ATHACANU. Avšak na stanici zbyla jedna osoba. Jennifer... Jedniný potomek Gordona Freemana... Jenže ona byla k boji přímo předurčena. Už od malička se zajímala o moderní zbraně a uměla s nimi výborně zacházet. V té době se stala nejlepším střelcem v celém poznaném vesmíru. Tento příběh provází řada záhad. Možná je to jen náhoda nebo osud, že na stanici byla právě ona, ale to nic nemění na tom co se dělo dál. Nyní už však nemohu prozradit více, jelikož nikdo neví, co poté následovalo. To můžeš zjistit jen ty...

Provedení jednotlivých částí rozhodně čiší nápaditostí, na začátku prolezeme několika šachtami až se ocitneme ve vodě a na několika žebřících. Z nepřátelských kreatur potkáme ty, z původní hry, to platí i o zbraních. HUD menu je podobný tomu z Azure Sheep či Blue Shift. Mod mi zas připoměl jednu starší modifikaci, totiž Project Quantum Leap a to z důvodu častých teleportů. Což za příliš š?stastné řešení nepovažuji, naštěstí to vyvažuje různorodost lokací v nichž se vždy po teleportaci ocitneme. Např. jeskyň, katakomby, vodní stoky, strojovna s generátorem, vesmírná stanice a další. Vícekrát v celé hře vyřešíme i za pomoci našeho mozku, složité situace bez jejichž vyřešení bychom se dál nedostali. Část hry se odehrává v naprosté tmě, v níž na vás kolikrát zaútočí Headcrabi, stejně jako v celé hře. Modifikace má nadprůměrnou délku. Tento mod vytvořil tuzemský levelmaker Michal Jirous, a je v něm znát určitý smysl pro originalitu, zábavu, design a hratelnost. A to se u české modifikace, cení a počítá.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 3

Jdi na stránku 1, 2, 3  Další  


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group  Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com  Style created by phpBBTema