PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: st říjen 09, 2024 7:04 pm Předmět: RalliSport Challenge - (2002) - PC |
|
|
.
Hra používá DirectX 8, který spatřil světlo světa již v roce 2000. Přestože vydání DirectX 9 nastalo asi 1,5 měsíce po vydání RalliSport Challenge, znamená to tedy, že hra využívá ještě DirectX 8. Co se její grafické stránky týče, nemusí se za svůj háv nijak stydět. Lze pozorovat padající sníh, stopy od auta, kapky deště, vrhaný stín, sluneční paprsky. Měnící se denní dobu, šero, pod mrakem. Chybí vyloženě tratě za noční tmy, v nichž by auto svítilo na cesty či silnice před sebou. Zpracování vizuálního dojmu je zvládnuto dobře, úměrně době vydání. Navíc na tomto závodním počinu pracovali zkušení vývojáři, a to pod taktovkou vydavatele Mircrosoft. Prostředí jednotlivých soutěží a jízdních disciplín se liší, což umožňuje vidět poušť, zeleň, různé stupně vrhaného světla či stínů na trati, v níž se momentálně jezdí. A to je podtrženo možností vyššího rozlišení, pakliže ví hráč, jak toho dosáhnout.
Herně jde o zajímavou alternativu, k tehdy velkému přetlaku automobilových her. Kdy se každý pokoušel vytvořit nějakou hru s tématikou závodů, jíž by přišla s něčím inovativním. V RalliSport Challenge je to kombinace více závodních stylů, závody do vrchu, Rally, závody na sněhu či ledu, a Rallycross. Ty poslední dvě varianty stojí na soupeření s dalšími protivníky na zmíněné trati, kdežto první a druhá alternativa je o tom, zajet čas dané erzety tak, aby nepřesáhl čas, co má hra k dotyčným rychlostním zkouškám nadefinována pro umělou inteligenci. Jen tak se může hráč umístit na prvním, druhém či třetím místě. Za tato umístění dostává body, ty berou v potaz dobu absolvování konkrétního klání, výši poškození auta, dosažené umístění a podobně. A po splnění celé soutěže se ještě přičte speciální bonus, v součtu tvořící odměnu pro úspěšného řidiče, lačnícího po slávě.
Ta je nutná k odemčení režimu Kariéra, v té se jezdí šampionáty rozdělené do určených kategorií. Hra má dva stupně obtížnosti, kdy ten snazší lpí na pohodovém ježdění s minimem chyb v průběhu jízdy. U té těžší volby už nejde o nic snadného a je potřeba um závodníka, aby se mohl umístit a získat některou ze tří medailí. Za ty obdrží hráč již uvedené bonusové body, ale i nová vozidla. Auta jsou členěna ve čtyřech sekcích, postupně se odemykajících, jak postupuji hraním vpřed. Automobily čítají licencované závodní speciály, kdy se mohou pyšnit velkou mírou citlivosti řízení. Prostor vytyčeného úseku k absolvování závodu je adekvátní, čímž se snáze zvládají zatáčky i rovinky. Ale jelikož se objevují ukazatele šipek, jak trať vede, nečiní to takové potíže. Restart závodu v případě jeho špatného průběhu je možný. A to i po jeho dojetí, není-li docíleno správného umístění. A tím si příště dávat větší pozor na problematické části.
Každý šampionát se skládá ze tří, čtyř či více rychlostních zkoušek, v nichž se zdolává primárně off-road terén. Krom toho se styl jízdy měří několika odstupňovanými fázemi, nacházejících se podél tratí. Tak je možné mít přehled o dosaženém času i momentálním pořadí jezdců. To je samozřejmě vidět i na horním levém rohu obrazovky. Hra je již staršího data, i tak oplývá neoficiální podporou širokoúhlých rozlišení. K tomu je žádoucí mít upravený spouštěcí soubor hry, případně využít dostupných fixů. Já našel dva. Můj monitor má nativně 2560x1440, ale raději jsem uplatnil vyšší 3840x2160. A dále to ještě emuloval v DgVoodoo 2. A to primárně proto, abych docílil trošku tmavšího odstínu barev. RalliSport Challenge je má totiž moc světlé. Ale nesmí se to přehnat, pak by to mohlo být naopak moc ztmavené. I s ohledem na měnící se podmínky konání závodů. Výsledkem by poté měly být živější barvy, ty se dají v té emulaci upravit u tří parametrů.
Přítomných vozidel je celkem 29, kdy asi čtveřici jde vyhrát ze závodů. 1986 - Audi Sport Quattro S1, 1987 Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak, Citroën Xsara 4x4 T16, Citroën Xsara Kit Car, Ford Escort RS Cosworth, 2000 - Ford Focus WRC, 2000 - Ford Focus WRC, 1985 - Ford RS200, Lancia Delta, 1986 - Lancia Delta S4, 1986 - MG Metro 6R4, Mitsubishi Lancer Evolution VI Bílé, Mitsubishi Lancer Evolution VI Červené, 1998 - Nissan Micra Trophee Andros, 2002 - Nissan Skyline GT-R, Opel Astra, 1985 - Peugeot 205 Turbo 16, 2001 - Peugeot 206 WRC, 1998 - Peugeot 306 Maxi, Peugeot 405 Turbo 16 Pikes Peak, 1981 - Renault 5 Turbo, 2002 - SAAB 9-3, SAAB 9-3 Pikes Peak, 2001 - Subaru Impreza, 2000 - Subaru Impreza 22B-STi, Suzuki Grand Vitara Pikes Peak, 1999 - Toyota Corolla WRC, Toyota Tacoma Pikes Peak aVolkswagen New Beetle. Z herních režimů slouží k udržení pozornosti Instant Action, hodící zájemce na libovolnou trať, jíž může hned jet. Single Race je obsah z kariéry. V Time Attack se závodí na nejlepší čas ve vybrané trati a po jejím odjetí se dá uložit ghost car, který je následně k dispozici přes uloženou pozici v režimu Extras.
Pohledů kamer by mělo být implementovaných snad až osm. Vyšší rozlišení způsobují potíže na poli zobrazení perspektiv. Nezobrazuje se mi kulatý tachometr, v němž svítí jakési žluté čáry. I bez toho se stále jedná o precizní záležitost. Jde o koncept toho, jak Dice tu Kariéru nadefinoval. Je v ní sedmnáct šampionátů, v nichž je bílý proužek nahoře svázán s množstvím získaných bodů ze závodů. Vývojáři předpokládali, že je hráč získá primárně přes vyhrané medaile. Přičemž hranice k naplnění proužku je stanovena na 100 000 bodů. Stačí ale právě jen zmíněné množství těchto bodů, ať už jich dosáhnu jakkoliv. To je čistě na mně. Když se mi nedaří v červené sekci soutěží být první, mám napoprvé méně bodů, v součtu ten konec absolvován na čtvrté místo. A proužek tak je nekompletní. Za snahu zlepšit se ve starších závodech, ze začátku kariéry, je resetuji, body v nich obdržené z dřívějška se anulují. Jedu s lepšími vozy, dávám to i s restartem dané rychlostní zkoušky, dokud nejsem nyní všude první. A to mi zvýší enormně odměnu bodů. A tím překonávám tu vytyčenou hranici. To se přehraje gratulace o dohrání a zpřístupní pět modrých příležitostí k překonávání dovedností v soutěžním řízení. |
|