PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: čt červenec 04, 2024 6:55 pm Předmět: Ford Street Racing - (2006) - PC |
|
|
.
Série závodních her se značkou vozů Ford vznikla v roce 1999 a dočkala se postupně pěti dílů. Tento je čtvrtý v pořadí. Stojí na ježdění v ulicích Los Angeles a okolí, různé pobřeží a kopce u silnic, vesnice. V hlavní nabídce je dost voleb herních režimů. Solo Racing, Team Racing, Quick Race. Podstatné je rozehrát Team Racing, který má ještě položku Challenges, jíž je nutné celou odemknout. Ve Výzvách se nachází třicet dva samostatných misí. V onom týmovém režimu jde o ježdění na nejvyšší součet bodů, hráč se musí umístit první, případně mu jeho kolegové dopomoci na lepší umístění. A to za obdržené body z předních pozicí, jichž v závodě dosáhli. Team Racing má tři odnože, Classic, Performance a High Performance, dále členěných na Novice, Expert a Masters. Vše zmíněné je sada dostupných závodů, jakmile je to na status Gold, je odměnou odemčení vozového parku, peníze, ony výzvy, ale i odkrytí podobných kategorií v Solo Racing. Ten obsahuje až šest typů soutěží, napěchovaných závodními příležitostmi.
Ford Street Racing na mě zprvu příliš sympaticky nepůsobil, jelikož měl nedostačující grafický háv, neuměl správně poměr stran, ačkoliv v tomto Ford Racing 2 a 3 neselhávají, a jeho tón barev, potažmo celý dojem z jeho vizuální prezentace nebyl nijak oslnivý. S aplikovaným widescreeen patchem, emulováním hry přes DgVoodoo 2, lepším nastavením barev ve hře, nakonfigurováním pro kompatibilitu s WinXP SP2, tím vším už ale byl zážitek z hraní někde úplně jinde. Byť přetrvávaly občas všelijaké grafické glitche, nepříliš výrazné, aby kazily jinak skvělý dojem z tratí a aut. Však rok vydání 2006 značí, že jde o éru před dnešními typy obrazových formátů, kdy celkově byly hry ještě úplně odlišně stavěné, co do podpory monitorů a jiných aspektů, jak hráči nabídnout adekvátní porci kvality. Proto je tak důležité si s jakoukoliv hrou dnes patřičně pohrát, aby vše bylo, jak opravdu má. ENB Series či Sweet FX jsem zde neuplatňoval. A aby mi nostalgie k sérii pomohla, nahozen i díl druhý.
Líbí se mi, že lze v sekci Profilu zobrazit statistiky dosažených pokroků ve hře. Odemčená auta, závody, režimy, posun v Team Racing. V Garáži je vidět výše disponovaných financí, ty získávám nejen za danou etapu, ale i za dokončený šampionát. A status Gold se v přehledu odnoží zobrazuje, je-li daný úsek kompletně dokončen. Výše výher je střídmá, je tudíž potřeba si na nové supersporty vydělat, až pak je koupit v obchodě. Team Racing umožňuje dvě až tři auta k jednomu týmu do jednoho konkrétního závodu. Sám hráč tak svůj tým musí vybavit vyhovujícími modely vozidel, aby měl jeho tým šanci na úspěch. Počet slotů v inventáři je maximálně osm, zhruba dvě až tři káry z Classic, Performance a High Performance. Rázem je kapacita garáže plná. U nejsilnější třídy vozů se vyplatí mít to nejrychlejší, co je dostupné, a ne, Ford GT to není. Je-li správně vybaven celý hráčův tým, je pravděpodobnost dobrých výsledků v závodních kláních poměrně vysoká. Ale odmakat si to musí hráč sám, pochopitelně.
Tratě se odehrávají v několika částech Los Angeles, Venice, v několika obměnách, projíždění ulic v industriálním duchu, tunely u pobřeží a tak. Obtížnost tratí je rozumně koncipována, byť srší zrádnými zatáčkami, a každé auto reaguje trošku jinak. Díky denní viditelnosti a absenci tmavých úseků, je přehled na dění v jízdě dostatečný. Nádech léta je z hry cítit, slunná atmosféra je podpořena výraznými barvami řízených aut, v základu hozených do červené. V Team Racing je možnost vzhledu s pruhy, v Solo Racing již bez nich, čímž mají vozy jednotnou barvu, ale těch vzorů barev je zoufale málo. Režim Challendges je náročný, má předem nadefinovaný typ auta, úkol jednotlivých závodů spočívá v nějaké konkrétní činnosti, např. dostihnout soupeře, vyhrát na body, předjet hodně aut a podobně. Jakmile je závod v Challenges splněn, objeví se u něj fajfka. Vývojáři dále do hry implementovali model poškození, trhači asfaltu mohou mít odřenou karosérii. Samozřejmě, i další části na šrot, řeší to oprava za mastný poplatek. Jak blíže konci je hráč v Týmovém závodě, má už dostatek financí na neustálé jejich střádání, někam ke stovkám tisíc a výše. |
|