Registrace | Hledat | FAQ | Seznam uživatelů | Uživatelské skupiny | Přihlášení

  Uživatel:    Heslo:       

  

Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 1
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: pá říjen 13, 2023 2:46 pm    Předmět: Streets of Moscow - (2009) Citovat

V roce 2009 vyšla ruská hra Streets of Moscow, kterou doboví recenzenti vůbec nepochopili. Nejde nijak o konkurenci k Need for Speed: Underground 2, to je třeba mít na paměti. Neboť celý koncept je zde diametrálně odlišný. Ano, na první pohled možná vzbuzuje tentýž styl, jen v horším provedení, než tomu bylo v roce 2004. Ale když to nebyli tehdy schopní déle hrát, přijít těm aspektům více na kloub, ani to jinak dopadnout nemohlo. Můj text tudíž popíše podstatu herních mechanik zevrubně tak, aby byla pravda o této záležitosti vylíčena těm, co by ji chtěli vědět, popř. si jen zmíněný kousek přáli zahrát. Graficky je cítit určitá detailnost vozového parku, stejně jako světa, kde lpí vše na dostatečných kvalitách. Podpořené fyzikálním enginem Ageia PhysX. Stébla rostoucí trávy, ne všude, ale znatelných a pěkných. Pobízejících mě k aktivitě.

Hráč se ocitá v ulicích Moskvy poté, co byla jeho postava kontaktována dívkou Gaika, pohybující se v komunitě ilegálních závodů, jíž se rozhodli nějací muži unést, zatímco na ni Max čekal v jejím bytě. A jelikož byl svědkem únosu, zůstalo mu s klíčky její auto, dává se do pátrání po tom, co to vlastně mělo vše znamenat, jakou roli tam Gaika má a tak. Jak postupuje hraním, jsou mu informace o ní postupně odhalovány. Důležité je, že ono vozidlo nesrší příliš velkým výkonem, byť se s ním závodit i jezdit dá. Má jen jeden typ náhonu kol, což způsobuje horší pocit ovladatelnosti i schopnost se ze startu rozjet. První kroky tudíž vedou do garáže, kde si lze všimnout možností upgradu, případně pořízení výkonnějších aut. K tomu jsou ale nutné zkušenostní body a dosažení dané úrovně, přímo závislé na výši těch bodů. Úroveň 1, 10, 20 a tak.

Samotné závody se dělí na několikero typů, z nichž asi nepřekvapí okruhy, sprint, checkopinty, dostihnutí, drag s ručním řazením. Krom toho je možné se zúčastnit i destruction derby, provádění driftů, předvádět své umění kaskadérských kousků. Nemluvě o tom, že ve volné jízdě se získávají ty zkušenostní body za mnoho činností, co lze při jízdě po ulicích zažít. Přesné řízení, smyk, náraz do policie. Aby bylo docíleno těchto poznatků o zákoutích zdejšího světa, musí mít herní alter ego dostatek odemčených funkcí v garáži. Závodní speciály nelze vylepšovat nijak markantně, maximálně kola, zrychlení, barva karosérie. Stěžejní roli hrají dovednosti propůjčující vozidlu speciální schopnost ničit, létat, v mžiku zrychlit. Pak je plnění jednotlivých soutěží radost sama o sobě. Vše pochopitelně úzce provázáno s tou úrovní, jíž hra vyžaduje k disponování tím oprávněním, tolik povznášející hratelnost do nepoznaných sfér. V pokročilejší fázi přijdou ke slovu i šampionáty, skládající se minimálně z trojice výzev, stojících na zisku bodů za každý odjetý úkol. Postačí první nebo druhé místo. Vítězí řidič s nejvyšším skóre.

Ve volné jízdě se jezdí ulicemi Moskvy, aktivuje pár ikonek, vstupuje do závodů a garáže, přičemž je úsek mapy jen poměrně malým výřezem, kde tak obléhají hranice neprodyšné bariéry. Ty ale částečně mizí v ostrých závodech, kde je správná trajektorie směru jízdy vyznačena bílou barvou na mini radaru. Tak se dá některými bariérami projet, to je právě ona kompenzace z Volné jízdy. Zřejmě to znamená, že při kláních je rozloha a lokalita mapy trošku odlišná, než je tomu v uzavřené Volné jízdě. Rovněž je k blbnutí řada pamětihodností, například na rušné ulici s nadzemními kolejemi pro vlak. Podél silnice je rozsáhlý koridor zeleně, stromy, tráva, bílý smrk, rovněž i koleje na zemi tam jsou. Něco na způsob relaxačního parku, jichž má hra přítomných víc. Dá se tu v klidu jezdit, aniž by hráče otravoval silniční provoz. Ten může sám usměrnit posuvníkem v nastavení, takže míra hustoty civilního provozu je pořešena výtečně. A nutno říct, že i znatelně. Samozřejmě, stále se zjevují protijedoucí káry v nejméně vhodnou dobu, když je řidič či závodník hodně rozjetý, či v zatáčkách, ale ta intenzita jejich výskytu rapidně ubyde.

V sekci Autosalon čeká ke koupi rovných čtyřicet trhačů asfaltu, za adekvátní cenu vyváženou svým potenciálem na komunikacích moskevské metropole, což poskytuje dostatečnou variabilitu, jaký z nich si vybrat. Doporučuji se orientovat nejen dle cenovky, ale i na základě typu nápravy, kdy obě, na zadní a přední kola, hýří svou přesvědčivostí, jak zúročit tolik potřebnou stabilitu a rychlost. Jak dochází k odškrtávání diáře plného příležitostí k ježdění, mění se jeho nabídka stále novými příležitostmi, mnohdy se i opakuje, dokud není hotovo. Žádnou soutěž tu nelze zprvu klasicky opakovat, bezprostředně po nepodařeném střetnutí, to se mění možnosti výběru. V některých případech se platí zápisné, a poměrně mastné. Jindy je výše zápisného 20 000,- ale výhra 50 000,-. To dělá čistý zisk 30 000,-. Kupodivu jde o typ akce s demolováním soupeřova auta, jíž jde opakovat dle libosti, a tak si vydělat stovky tisíc. Jo, výhry nehýří závratnými sumami, alespoň na startu hry. Jak se ale Max vypracovává do vyšších pater ilegální městské komunity, fasuje už odpovídající finance.

Výše úrovně sahá až k hodnotě 99, to dává hráči patřičnou motivaci k dalšímu hraní. Ono to nicméně skáče relativně samo, stačí svědomitě hrát a bavit se. Dokonce tak, že jsou ve městě jakési obří stavby, na způsob monolitů a sloupů, po nichž auto umí vyjet. To přidá efekt na provádění stylových kaskadérských kousků, odměněných adekvátním počtem bodů. A to za to rozhodně stojí. Nevšiml jsem si žádných technických potíží, jež by titul sužovaly. Navíc jej tuzemští vydavatelé opatřili kdysi plnou lokalizací do češtiny, a to skrze podporu titulek s diakritikou. Tím odpadá jakákoliv snaha se této videohře pro osobní počítače vyhýbat. A korunováno je to bezproblémovým během na Windows 10, kde před spuštěním naběhne klasický launcher s mnoha grafickými volbami, dovolujících libovolné nastavení ke spokojenosti zájemce o hru. Příběhové sekvence vypadají originálně. Dá se nastavit rozlišení 2560x1440, netrpí tím obraz špatným poměrem stran. Naopak. Byť v roce 2009 widescreen teprve začínal. Hudební podkres předkládá nepřebernou zásobu pestrých skladeb, z nichž určitě některá upoutá svými tóny.

Uzavřený okruh, pražící slunce, po městských ulicích Moskvy ani památky, trať plná zrádných zatáček, ale i volného pole působnosti. Přednost mají jen ti, co se navzájem utkávají o slávu a prestiž v soutěži - dalece přesahující hranice jejich domova. Totiž, za zvuku řvoucích motorů a pedálů na maximum, bičováni noční bouřkou, tou oblastí zrovna se prohánějící a jim ztěžující život odhodlaných jezdců. V Dubaji, ve Spojených Arabských Emirátech, nejdříve v rámci kvalifikačního souboje. Aby si to rozdali ve strhujícím finále, neustále zvyšující dávku kol k zajetí. A neměl-li někdo, například já, v oblibě checkpoint mise, nemusí ho to trápit. Tento titul to vyřeší za něj, neutichající várkou obtížných a originálních eventů. Do popisované části kampaně lze dokráčet s vozem za 410 000,-. Zcela stačící těm od konkurenčních účastníků, líhnoucích se tu jako houby po dešti. A mermomocí se dožadující pozornosti zasíláním nových zpráv Maxovi. Dohraná je hra tehdy, co zůstane pouhá čtveřice závodů, kde jen jeden z nich je závodní okruh.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 1

  


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group  Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com  Style created by phpBBTema