PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: po červenec 11, 2011 4:18 pm Předmět: Blood 1 v roce 2011 s tunou modů |
|
|
.
První díl krvavé FPS Blood z roku 1997 využívá Build enginu, a jako takový běží dnes např. pod DosBoxem. Jak to ale udělat, aby ve hře běžely bez problému i různé modifikace? Jednoduše, stačí mít verzi prodávanou na serveru gog.com a postupovat následovně, díky zahraničním moderům, co to mají na svědomí. Protože se opravdu jedná o skvělou věc.
1. Nainstalujte si GOG verzi hry (One Unit Whole Blood) a zazálohujte si do další složky její čistou instalaci.
2. Stáhněte si odsud komplet třiceti modů, (má 538MB) spolu s následnými patchy. Viz odkaz.
3. Proveďte instalaci One Unit Whole Mods Install 0.9.3.exe packu přímo do adresáře hry, v němž ji máte nainstalovánu.
4. Nyní do těchto devíti složek (BAITD2, Carnag, Friend, Legends, Lines, Pulp, RATMEP1, Sectwar, TWoAFa), jež se nachází v podsložce games, kterou jste si tam právě nainstalovali, zkopírujte celý obsah čisté instalace Bloodu, viz bod 1, a nic při kopírování nepřepisujte!!
5. Zkopírujte soubor game.gog do složky Games/CDMount a přepište souborem game.inst z hlavního adresáře ten, co se též nachází ve složce CDMount.
6. Vytvořte si zástupce na ploše pro tento exáč (One Unit Whole Blood.exe), jenž se vám nainstaloval souběžně s těmi mody a který jste si rovněž předtím už opatchovali.
7. Spusťte "Blood Mod Launcher", klikněte dole na View Mods, ze zobrazeného menu si vyberte libovolný mod a klasicky dvojklikem spusťte.
8. Bude-li vše správně, typicky naběhne DosBox menu, Loading apod. a vybraný mod normálně najede. Pozor jen na defaultní rozlišení, při nastavení original v souboru dosboxBlood.CONF (ve složce games s configy jednotlivých modů) se mody nahrají v nízkém rozlišení.
9. Proto doporučuji si v tomto konfiguračním souboru, ze složky games, trochu pohrát a změnit dle uvážení ty správné hodnoty. Návod např. zde. Já mám pro mody nastaveny tyto hodnoty: (fullscreen=true, fulldouble=false, fullresolution=1680x1050, windowresolution=original, output=ddraw) kdy mi jdou sice v rozlišení 1680x1050, ale s mírnými postranními pruhy, nicméně vcelku detailně. U Bloodu mám normálně original u obou položek, starajících se o rozlišení hry a rozlišení je taktéž 1680x1050, ale už bez pruhů. Zajímavé.
10. Poslední věc, přes ten launcher jdou spouštět jen ty různé mody. Jakékoli z tří komerčních přídavků mi přes to menu nešly. Jen klasicky z exáče na ploše jo.
Upozornění: Až dodatečně jsem zjistil i další nemilý a pro naprostou většinu uživatelů podstatný fakt. Totiž, že onen Launcher.exe soubor při spuštění využívá nějakého přehrávače, jenž k rozběhnutí potřebuje jednu dll knihovnu, která je podle všeho infikovaná nějakým virem. Při každém spuštění tohoto mod launcheru tak rezidentní šít antntiviru nahlásí přítomnost infikovaného souboru. Tudíž doporučuji si v nastavení antiviru (AVG Free 2011) zadat automatické odstranění infekce hned po jejím nalezení do virového trezoru, a to by mělo zabránit šíření viru a jeho další prozatímní činnosti v počítači. Koukal jsem na zde linkované fórum na Gogu, a též tento problém nemám jen já. Nicméně ve starší verzi antiviru, v době instalace hry, to žádnou podezřelou detekci nehlásilo. Tudíž buďte opatrní a mějte toto riziko na vědomí.
U mnoha modifikací jsou stejné save pozice, tzn že je můžete v Load game přepínat na ty k jinému modu, ty se vám normálně načtou s příslušnou pozicí, ale hra stále počítá s hraním původně spuštěné modifikace. Když tedy dokončíte mapu modu, na nějž jste v průběhu hraní zdánlivě přepli v Load menu, a načte se další, neodpovídá to, jelikož se načte další mapa původně spuštěného modu. Tudíž si na toto dávejte pozor, a chcete-li mezitím rozehrát další mod, vypněte ten stávající a v launcheru si vyberte jiný.
Pakliže by někdo přece jen šel dle dostupných instrukcí hrát, jako já, tak mu přeji dobrou a krvavou řežbu napříč sérií Blood a jejími nesčetnými add-ony, většinou jde o ty nejlepší, co k ní existují. Později doplním vlastní screenshoty ze všech z nich, včetně názvů a dalšího infa o nich.
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Jak vlastně vypadá onen launcher? To poznáte ze screenů zde.
Seznam většiny modifikací obsažených v mod packu a Launcheru, viz čtvrtý screenshot.
1. Alone in the Dark 2 (dohráno 18. 7. 2011) http://www.bloodgame.ru/deepcoldgrave/projects/project11-aitd2.php
Modifikace Alone in the Dark 2 jakoby odkazovala na stejnojmennou hru, také se tváří jako adventura a musí se v ní prozkoumat veškeré lokace, aby bylo možné ji úspěšně dohrát. K mému zklamání ale obsahuje poměrně dost aktivních míst, kde se píšou různé texty, mělo by jít něco udělat, zpřístupnit se, vložit, apod. Ve výsledku jde nakonec ale jen o prachobyčejné vyvraždění celé úrovně, nejdříve uvnitř velkého sídla, následně v labyrintu zahrady a v podzemních kobkách. V průběhu hraní to vypadá i na nutnost nalezení nějakého klíče, nicméně žádný se mi najít nepodařilo. No, štěstí, vůbec je, že nakonec nedalo dohrání takovou práci, ačkoli zákysy na několik desítek minut nebyly z mé strany výjimkou. Designem té jedné jediné mapy přesto vcelku dobře udělané, zejména ty interiéry sídla s mnoha místnostmi. Líbila se mi hlavně ta, na jednom ze screenshotů. Secrety též nápadité, zřejmě i díky nim mám tento mod už úspěšně za sebou. Jako vždy přešlé na třetí obtížnost, nepřátel tentokrát bylo přece jen poněkud více, především to přepadení v podzemí nemělo chybu. Co se týče rady, jak tento počin dohrát, tak je pro jeho dohrání potřeba najít boty na delší skok, s nimž už pak není problém kýženého místa, jenž je jinak normálně nedostupné, dosáhnout.
2. Bloodlines (nedohráno 22. 7. 2011) http://www.blood.freeminded.de/index.php?section=maps&id=186
Bloodlines se zpočátku jeví jako zajímavá poloviční konverze inspirovaná upírskými filmy, a jako taková obsahuje atmosféricky a skvěle navržené lokace, nepostrádající napětí, akci a logické hádanky. Alespoň ve své první epizodě, ta začíná v Sanatoriu, kde rozhodně nepanuje klid. Chovanci ústavu zmateně pobíhají, klíče čekají na své sebrání, dveře jsou pečlivě zamčené. Naštěstí nutí struktura této úrovně hráče do puntíku prozkoumat veškerá její zákoutí, a tak není problém si opatřit brokovnici a dostat se až do sklepeních prostor. V druhé úrovni následně putování pokračuje skrze kanály, katedrálu a střechy budov města. Aby o sobě dala vědět třetí lokace v opuštěných ulicích, s další várkou nezbytných úkonů, od nalezení klíčů, zničení zdí a správného spuštění všech skriptů, až po završení jízdou autem pryč do závěrečné páté mapy. Která bravurně využívá nově implementovanou grafickou stránku, doplněnou o působivý ráz zdejšího prostředí. Opět je hlavní podstatou najít klíče, doplnit si náboje do brokovnice, zúčastnit se přestřelek nebo pokusit své štěstí hledáním důmyslně schovaných tajných lokací s řadou užitečných věcí, než epizoda bude završena odplutím na člunu.
Ačkoli úvodní epizoda zaujme, zbylé dvě jsou na tom už hůře. Ve druhé nebylo kde nalézt dva klíče z celkových čtyř a třetí nezaujala svým začátkem tolik, jako předešlé dvě. Tudíž zůstal tento mod nedohrán. Vzhledem k tomu, že se ale jedná jen o jeho betaverzi, příliš to nevadí. Doporučuji tedy k zahrání jen první epizodu Reality Bites.
3. Bloody Pulp Fiction http://www.moddb.com/mods/bloody-pulp-fiction (dohrány pouze první dvě epizody, i díky nim mi Blood 1 přirostl k srdci)
Bloody Pulp Fiction je další z kvalitních modifikací ke hře Blood, která obsahuje tři epizody pojmenované Caleb's Road Trip, Road to Deadland a Welcome to Deadland. Jak je z jejich názvů patrné, pojednávají o Calebově cestě autem různými prostředími, následně přímo do Deadlandu, aby skončil v závěru ve výše zmíněné lokaci.
První epizoda si neustále udržuje svou dynamiku, skrze nápaditý a propracovaný level design, aby za pochodu střídala různé skripty logickými hádankami, častým hledáním klíčů a adekvátní řežbou s nepřáteli. Zatímco se odehrává první úroveň v zimních ulicích s padajícími sněžnými vločkami, kde dominují zejména exteriéry, pokračuje dění ve velkém obchodním středisku, z nějž hlavní hrdina zamíří autem do pouštního městečka za bílého dne, s řadou protivníků a úkolů. Než se bude moci vydat poměrně originálním způsobem do spleti podzemních jeskyní. Teprve po absolvování veškerých úkonů ho kroky zavedou zpět nahoru ven, a jeho cílem se stane rozsáhlá stodola. Osmá mapa překypuje ponurými nočními lesy uvnitř slizkých bažin, kde se v jejím závěru nachází i skrytý průchod do tajné úrovně. Ta navazuje na předešlou lokaci a stále si udržuje i totožnou atmosféru, tudíž by jste s jejím projitím neměli vůbec váhat. Devátá mise nepřekvapí a zavede hráče v kůži hlavního hrdiny na hřbitov a přilehlé prostory krematoria s podzemními kobkami. Tím ale výpis rozličných kulis stále nekončí, naopak zde hráči zakusí své pocity i z bloumání zchátralým Domem hrůzy nebo přilehlým zábavním parkem.
Naprostá většina zmíněných misí nepostrádá velkou rozlohu, protkanou komplexní strukturou jejich procházení a nepřeberným množstvím úkolů ke splnění. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že se mi tato konverze hrála hodně dobře, byl jsem ale samozřejmě nucen důkladně prošmejdit většinu zákoutí, objevit mnohé spínače, již jmenované klíče a několikrát dokonce sejmout i bosse. Odměnou mi byl vždy dosažený závěr každého levelu nebo epizody s typickými statistikami zabitých protivníků a objevených sekretů. Nejednalo se rozhodně o pár minutové hraní, ale naopak, o několikahodinové. Zákysy taktéž dávaly najevo svou převahu v pár okamžicích, nicméně nikdy mé kroky nesměrovaly do slepé uličky a leckdy šlo jen o mé přehlédnutí něčeho a podobně. Doporučuji při hraní být obezřetný, zodpovědně ukládat a používat občas i klávesu pro skrčení. Stručně řečeno, jsou mapy funkční po všech stránkách a užití cheatů tak není vůbec potřeba.
4. Bots
5. Carnage http://www.bloodgame.ru/forum/topic.php?forum=1&topic=64&start=1
6. Chronicles
7. Evergrowing Army of the UnDead (dohráno 16. 7. 2011)
Armáda nemrtvých je poměrně zdařilá modifikace, která obsahuje tři rozmanité mapy. V nichž převládá typická řežba desítek potvor. Nábojů je jako poskvrnu, secrety srší originalitou a level design jen utvrzuje ve své preciznosti. Při hraní jsem si uvědomil, jaké to bylo kosit protivníky v jedoucím vlaku sto let před druhým dílem. Bylo to super, nepostrádalo to atmosféru a šmrnc. Zkrátka Blood, ten je tím pověstný. Od házení dynamitů, používaní vidlice nebo už jen ten Calebův pohled do zrcadla v jednom z kupé. Vypadal úplně stejně, jako v nevábném jedenadvacátém století. Na tomhle modu též oceňuji rozumné využití lokací skrze hledání klíčů od přístupových dveří, smysluplně dávkovanou nutnost chození sem a tam a konečně zcela regulérní závěr. Jemuž předcházela eliminace desítek zombíků naráz, proto ten název. Pro úplnost se sluší zmínit ještě prostředí jednotlivých map, první začíná na důvěrně známém místě, a úplně stejně, druhá pokračuje železniční stanicí a v poslední třetí dojde na onen jedoucí vlak. Dohráno na obvyklou třetí obtížnost z pěti s tím, že toho ohnivého psa jsem nechal být a ducha v nákladních vagónech taktéž. Ve zkratce jde ale pouze o mírně pozměněnou trojici map z původní hry, jež jsem hrál ještě před rozehráním oficiální kampaně.
8. Eyes of The Blood
9. Gods http://www.blood.freeminded.de/index.php?section=maps&id=90
10. Hall of the Epiphany http://www.blood.freeminded.de/index.php?section=maps&id=253
11. Hostile Takeover (dohráno 15. 7. 2011) http://www.blood.freeminded.de/index.php?section=maps&id=69
Hostile Takeover nabízí čtyři mapy, přičemž každá z nich je prostředím diametrálně odlišná od té předešlé. Jedno ale mají společné, propracované logické hádanky a výborný design. Dojde na hledání klíčů, rozstřelování předmětů, střílení na motivy, unikání pastím apod. Atmosféra dává znát svou inspiraci v různých duchařinách, nejdříve jakoby jste byli v městečku mrtvých, pak opuštěných jeskyních nebo kdesi, kde padá sníh a je vám pořádná zima ze studené vody.
Výborně se to hraje, adventuření tu převládá, nicméně střílení nijak nezaostává a často máte co dělat, aby jste ty potvory odrovnali. Nábojů moc není, a když už, jsou slušně schovány, k dobru věci přispěje i woodoo panenka a nalezení pár secretů. Ostatně čtvrtá mapa je tajná, dostat se k ní není jen tak. Já měl při prvním hození do třetí mapy štěstí, že jsem plaval správným směrem a na jednom ledovci úplnou náhodou nalezl klíč, právě ode dveří na konci úrovně, jež střežily vchod do té čtvrté tajné.
Ještě než se ale do tajné úrovně dá jít, obsahuje ta předešlá i řadu zapeklitých míst, plných dost protivníků, nějakých těch silnějších zbraní a hodně zběsilé akce. Je jen na vás, zda se z této úrovně ve zdraví úspěšně dostanete do té poslední. V níž je cílem dojít do jakési svatyně a sejmout v ní bosse, po jehož likvidaci na místě menších schůdků po chvíli mod končí, následují statistiky a opět vás to hodí do předešlé mapy. Jinak ukončit do menu se hra dá tak, že jakmile sejmete bosse, budovu opatrně, opačným směrem, obejdete a pokusíte se sebrat woodoo panenku, když v tom vás to hodí na plochu. Zkrátka jakoby došlo k nějaké chybě, dá se to ale považovat za dohrání.
12. Inherit The Earth http://www.blood.freeminded.de/index.php?section=maps&id=68
13. Journey To Hell http://www.blood.freeminded.de/index.php?section=maps&id=214
14. Kill Bill (dohráno 14. 7. 2011) http://www.bloodgame.ru/deepcoldgrave/projects/project05-kill_bill.php
Tento mod je takovou blbinkou na pár minut. V podstatě máte tři mapy a musíte se jimi prostřílet až do té poslední. Nábojů a zbraní je relativně dost, to je ale i nepřátel, díky čemuž je umění Kill Bill dát celé bez sejvu. Osobně jsem to nezkoušel, krátkost a frenetičnost si o to ale přímo říkají. Můj vůbec prvně dohraný mod ke hře Blood, jednoduše jsem jej testoval, típal screeny a ejhle, najednou jsem měl dohráno! Byť po statistikách ze třetího levelu a klávese Enter mě hra spadla do menu. Až na odkaze u modu, jenž jsem si v prohlížeči přeložil, mi došlo, že víc map mod zkrátka nemá a regulérně jsem ho tedy dohrál. Jeho závěr je poměrně originální, prostě vlezete do skříně a hotovo Dohráno na třetí obtížnost z pěti. |
|