Registrace | Hledat | FAQ | Seznam uživatelů | Uživatelské skupiny | Přihlášení

  Uživatel:    Heslo:       

Jdi na stránku 1, 2  Další  

Přidat nové téma   Zaslat odpověď Strana 1 z 2
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Choosen




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 22



PříspěvekZaslal: po červen 11, 2007 9:05 am    Předmět: Old School FPS Citovat

Edit příspěvku, moderátor fóra PavelU, dne 6. 4. 2011 ve 2: 02 hod.

Co jsou to old school střílečky víme? Jsou to především hry, které vznikly v tomto období 1992 - 2001 a vyznačovaly se několika shodnými prvky. V překladu "Střílečky ze staré školy" Těmi prvky jsou:

1. Spletitý a komplexní level design rozsáhlých úrovní, ve kterých bloudíte a hledáte klíče, karty, páky a spínače, aby jste si zpřístupnili nějakou lokaci, jíž hra pokračuje dál.

2. Souboje s bossy na konci každé z úrovní či kapitol a finální extra tuhý boss na konci hry.

3. Přiměřená délka hry, za míň jak 15 hodin jste takové střílečky prostě nemohli dopařit. Kdežto dnes má řada vyhypovaných a nesmyslných FPS délku sotva pětihodinovou.

4. Tajná místa, tzn. secrety, (vždy v nich byla řada užitečných bonusů) které bylo poměrně obtížné najít a ten kdo je chtěl najít všechny, musel hru hrát buď hodněkrát nebo se dívat do návodu.

5. Po odehrání každé úrovně se většinou zobrazily statistiky , jak jste si vedli, kolik času vám to trvalo a podobně.

6. Velká obtížnost, tam, kde mají dnešní FPS hard obtížnost, byla tenkrát easy. Dnešní střílečky jsou tedy oproti těm old school o hodně lehčí.


Obecně lze za střílečku ze staré školy považovat tu, která splňuje alespoň tři z uvedených bodů. Jelikož ne všechny tyto staré střílečky, na než řada protřelých 20ti - 30ti letých pařmenů s nostalgií vzpomíná, splňují všechny uvedené body naráz.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Choosena příspěvek:
Paříte tudle skvělou hru ? Hráli jste doom3? A datadisk ? Jak se vám líbil ? A co ostatní díly ? Zkoušeli jste hrát dooma přez Doomsday Engine ?
_________________
motta :
"Acta non verba"
"Per aspera ad astra"
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: po červen 11, 2007 9:40 am    Předmět: Citovat

Z Dooma nemám prošlý ještě vůbec žádný díl. The Ultimate Doom se mi pokazil jak sem experimentoval s tím Doomsday enginem co byl v jiném packu a Doom 3 mám stále rozehraný.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
admin
Site Admin



 
Založen: 5.6.2007
Příspěvky: 131



PříspěvekZaslal: po červen 11, 2007 5:48 pm    Předmět: Citovat

hmm doomsday - radsi skus tohle http://grafzahl.drdteam.org/gzdoom/GZDoom-Bin-1-0-24.zip
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Pete66




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 241



PříspěvekZaslal: út červen 12, 2007 3:03 pm    Předmět: Citovat

Dooma 3 sem dojel tak 3x a datac 2x. Spis se mi libil D3. Jako byl sem s hrou naprosto spokojen, ten kdo nadava na tmu nebo malo inovativni pristup hru nepochopil. Pro me je to dustojne pokracovani stare legendy!
Jinak puvodniho Dooma sem kdysi hral jen chvili u bratranka, ale rad bych si ho nekdy projel celyho.

Jo sice to sem nepatri ale co se tyce dalsi legendy od ID Softu - Quake, tak tam mam splneny vsechny dily (teda krome pripadnych datadisku ke Q2)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
admin
Site Admin



 
Založen: 5.6.2007
Příspěvky: 131



PříspěvekZaslal: út červen 12, 2007 3:04 pm    Předmět: Citovat

procpak to sem nepatri? pro me doom serie je od ultimate doomu az po strife vse je to doom engine
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Pete66




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 241



PříspěvekZaslal: út červen 12, 2007 3:10 pm    Předmět: Citovat

aha, tak tim lip Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: út červen 12, 2007 5:31 pm    Předmět: Citovat

Quake 2 má tři oficiální Mission Packy: The Reckoning, Ground Zero, Zaero a jeden neoficiální, Juggernaut. Quake 1 určitě také někdy projdu, zatím jsem hrál jen pár úrovní.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: čt listopad 22, 2007 3:18 pm    Předmět: Citovat

Mortyr 1 asi nedohraji regulérním způsobem. Zřejmě jsem něco udělal blbě, nebo došlo k nějaké chybě. A proto mi nešel v předposlední úrovni sebrat stříbrný klíč potřebný v úrovni poslední. Rovněž na závěrečném plácku chybí tři spider droidi. Nevím proč. Celou hru, hlavně úrovně v roce 1944, sem střílel poctivě bez cheatů káždého fašistu a v pohodě sbíral klíče ke dveřím. V budoucnosti roku 2093 už přituhlo. A tak sem postupoval hrou až na konec, způsobem kdy bylo podstatné mít vždy klíč do další úrovně, nebo dojít do místa dalšího loadingu. S tím že některým droidům jsem utekl. Cheaty sem vůbec nepoužíval. No, a v předposlední úrovni mi nešel sebrat stříbrný klíč. A to i když byli už všichni protivníci zneškodnění, tak fakt nevím. Asi se na hru vykašlu, stejně mě moc nebavila. Pouze ty úrovně v budoucnosti byly dobré.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pete66




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 241



PříspěvekZaslal: pá listopad 23, 2007 3:29 pm    Předmět: Citovat

Ja sem mel v Mortyrovi jiny problem.
V nektere urovni v budoucnosti sem pomoci ochraneho obleku (casove omezeneho) proplul zamorenym kanalem, kde jsem sebral nejaky predmet (zrejme klic, nevim) a pomoci dalsiho obleku ktery jsem tam nalezl jsem mel preplavat zpatky. Nanestesti jsem tento oblek mimodek zapnul a kdyz mi dosel (nevsiml jsem si toho) jsem hru ulozil, takze jsem se uz nemohl dostat zpatky. Nejhorsi na tom bylo ze to byl muj jedinej save a ja musel hrat hru od zacatku. To celkem nastve Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: pá listopad 23, 2007 3:44 pm    Předmět: Citovat

Já ten oblek, v zamořeném kanálu, vyčerpal hned jak sem ho zapnul, nebylo mi jasné čím se věci z inventáře opět vypínají. A při návratu zpět jsem naštěstí měl dostatek zdraví a vesty, takže sem stihl živý vyplavat. Hrát hru, jako ty, ze zmíněného místa znovu od začátku bych si netroufnul.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pete66




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 241



PříspěvekZaslal: so listopad 24, 2007 11:07 am    Předmět: Citovat

Ja to hral nekdy v roce 2002 jeste na starem kompu (Celeron 333MHz, 64MB RAM, 16MB karta), takze jsem takovou hru vzal za vdek Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
admin
Site Admin



 
Založen: 5.6.2007
Příspěvky: 131



PříspěvekZaslal: ne listopad 25, 2007 2:46 pm    Předmět: Citovat

mortyr byl vlastne jen produkt na skousku tenkrat se firmy rvaly o to kdo udela pokracovani wolfsteina 3d... btw ja to hral uz na k5 pr 166 a 128mb ram a ati rage pro 8mb .... Laughing
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: po prosinec 10, 2007 10:45 pm    Předmět: Citovat

Mod Belly of The Beast pro Quake II vypadá docela dobře. Určitě si ho co nejdříve zahraji. Co sem koukal na novinku ze 16. 7. 1999 - 21:00 hod http://www.modrak.cz/qcz/NEWS/oldnew34.htm a sem http://tenfourmaps.telefragged.com/php/review.php?gameid=q2&levid=belly tak to bude zřejmě něco extra. Přece jen co chválí/chválil Bludr je kvalitní dost. Mě zaujala už jen jeho zmíňka že je údajně BotB lepší jak oficiální Mission packy ke Q2.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: pá prosinec 14, 2007 8:00 pm    Předmět: Citovat

Belly of The Beast dohráno, opravdu promakaný mod. Hodně se mi líbila jízda tunelem, která jakoby svou atmosférou připomínala HL. Jednotlivé úrovně mají poměrně zdařilý design a propracovanost spolu s provázaností. Kdy je potřeba nejdříve něco provést, najít a pak se vrátit jinou cestou na místo kde už jste byli a pokračovat tak dál. Na konci byl docela tuhý boss. Na modifikaci od amatérského tvůrce jde o perfektní počin, který ale rozhodně nepřekonává komerční Mission Packy do Q2. Ty byly o hodně delší, propracovanější a obtížnější. Nelituji času u této modfikace stráveného. Věřím že nějaké stejně kvalitní mapy nebo mody do Quake 2 ještě někde najdu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: út únor 12, 2008 1:39 pm    Předmět: Citovat

Hexen je jednou z nej stříleček co kdy vznikly. Když ji srovnám s těmi body co splňují mou definici FPS ze staré školy, tak jedině Hexen je jí nejblíže. Ač právě v něm nejsou klasické secrety, narozdíl od Heretica. Obě hry mají stejnou mapu (Tab) a v Hereticu se secret v daném levelu zobrazuje, v Hexenu ne. Po celou dobu je tam 0/0, ale i bez přítomnosti těchto skrytých míst, jich je i tak v Hexenu dostatek. A to formou skrytých stěn, výtahů a tajných chodeb. Mnoho těchto míst je nutné ve hře najít, další vedou jen k různým artefaktům. Které nejsou pro dohrání hry nijak důležité.

Obecně tato doomovka kraluje rozlehlými úrovněmi (včetně tajných), zbraněmi, soubojovým systémem, třemi postavami za něž lze dle libosti hrát, sbíráním artefaktů a jejich používáním. Dalším čím tato hra upoutá příznivce FPS je ponurá a středověká atmosféra jednotlivých prostředí. Na konec zmíním souboje s bossy a logické hádanky.

Hra má pět epizod čítajících zhruba 30 rozlehlých úrovní. Ty se odehrávají v Hradu a přilehlých osadách s dungeony, na nádvoří obklopeném dveřmi k sedmi portálům, v bažinách Darkmere, Heresiarchově velkém semináři nebo na hřibotově v Necropolis. Nejvíce propracovanými a náročnými epizodami, jsou Heresiarch's Seminary, Castle of Grief a Shadow Wood, ty mě zároveň bavily nejvíce.

V době vydání hry ještě nebylo tolik běžné ve střílečkách bojovat s hodně silnými bossy, jako později, v Hexen 2, Blood 2 nebo Quake II, proto jsou jednotliví bosáci relativně slabí. A vyřídit se dají za postavu bojovníka celkem v pohodě s použitím meče. Prostě to není nic oproti velkolepým a urkutným soubojům s hadími jezdci ze druhého Hexena. I tak ale byli jednotlivé souboje s bossy v Hexen jedničce výtaným zpestřením.

Řešení puzzlů je v Hexenu založeno na sbírání různých důležitých artefaktů (ozubené kolo, lebka, knihy, klenoty) jež je nutné vždy vložit na určené místo. Díky čemuž dojde v posunu ve hře a hráč tak může pokračovat dál, vyřešil-li zapeklité problémy. Dále se hádanky vztahují na různá tlačítka a přemýšlení nad tím co ten konkrétní spínač ve hře spouští, takže v tomto ohledu není hra nijak lehká. Poslední věcí jsou klíče nutné k odemčení různých dveří, mnohdy se dostanete ke dveřím a lámete si hlavu kde k nim najít klíč. Čímž vás tak hra nutí rešit další problém, nebo? řada klíčů je důmyslně schovaných a najít je, je mnohny o velkém úsilí nebo o náhodě. Z čehož tedy vyplívá že Hexen není vůbec obyčejnou FPS, jako jsou např různé hry z druhé světové. Snad jen v jediné záležitosti tato stará hra propadává, mizivá inteligence monster. Jenže komu to vadí? Klasika je klasika, a hraje se i 13 let po svém vydání. A? žije Hexen: Beyond Heretic a jeho následující pokračování.

Z dnešního pohledu naprosto stylový a dobový článek, popisující tuto legendární hru. Však je také už 11 let starý, věřím že se dožije 20 ti Smile http://www.modrak.cz/qcz/hall/HERHEX/Herhex.htm

Hexen: Beyond Heretic vyšel v roce 1995. Hexen: Deathkings of the Dark Citadel vyšel v roce 1996.
Hexen 2 vyšel v roce 1997. Hexen 2: Portal of Praevus vyšel v roce 1998.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Přidat nové téma   Zaslat odpověď Strana 1 z 2

Jdi na stránku 1, 2  Další  


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group  Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com  Style created by phpBBTema