Registrace | Hledat | FAQ | Seznam uživatelů | Uživatelské skupiny | Přihlášení

  Uživatel:    Heslo:       

  

Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 1
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352



PříspěvekZaslal: út říjen 08, 2019 6:38 pm    Předmět: Hard Reset: Extended Edition - (2012) Citovat

K Hard Reset mám již komentář na DH, ale uvedu, jak se mi hraje poté, co jsem do hry aplikoval lepší ukládání pozic.

Level design je sice značně lineární, ale mnohé tajné lokace umožňují větší exploraci prostředí, nahoru, dolu, za stěnu a tak. K takovémuto průzkumu hráč potřebuje vlastní kontrolu nad postupem hrou dopředu. To znamená, že by se do toho neměly míchat souboje s nepřáteli. Ale jak to udělat, když překročení neviditelné bariéry spustí skript na další bojovou šarvátku, zatímco hráč před jejím začátkem někde vylezl či seskočil pro objevený secret? A z toho plynoucí zdržení od hlavní naplně hry, tedy střílení po nepřátelích? Nemluvě o tom, že jakákoli chyba při objevení secretu, získání nějakého bonusu v něm apod., může zapříčinit game over a nezdar hráče. Logicky. Kvůli systému záchytných bodů poměrně prekérní situace, z níž jde vybruslit jen libovolným ukládáním, jak chce hráč. Právě proto, aby se vyvaroval častého opakování těžších úseků, kterých je ve hře požehnaně. V základu tudíž stojí Hard Reset na automaticky ukládaných pozicích, neumožňujících pořádný průzkum a zábavu z toho plynoucí. Naštěstí si stačí aplikovat parametr v konzoli, co tu možnost kdykoli uložit a načíst přidá.

Funguje to asi i při některých soubojích, když hráč někde schovaný rychle uloží, ale ne vždy. Respektive dojde k prodlevě mezi stiskem klávesy a vykonáním patřičné akce ve hře. S Quick Save je hra mnohonásobně snazší, čímž odpadá frustrace. A lépe se lze soustředit na sbírání NANO měny, tu hráč potřebuje na upgrady zbraní, aby měl na veškeré boje adekvátní výbavu. Pečlivý průzkum a plnění úkolů tak zajišťují hlavní postavě nějaké možnosti, jak ve světě budoucnosti obstát. Co se pojetí obtížnosti týče, jde o frenetickou střílečku, v níž je první polovina hry výborně hratelná na stupeň Střední (tzn. 2 volba). To platí pro zkušené hráče FPS, budou-li vylepšovat své zbraně. Ale finální boss Mise 7 (původní konec hry Hard Reset) je už na střední docela oříšek i pro mě. Vždy si tak obtížnost snížím na nejnižší, což už jde vcelku zvládnout. I tak musí hráč spoléhat na automaticky uložený záchytný bod, ke kterému dojde záhy, až bude splněno to, co má. A celá mise č. 8 Drtič je dost náročná, že bych ji bez uvedeného parametru nebyl schopen absolutně dát. Na obtížnosti č. 2. A samozřejmě, za častého hledání secretů a oranžových beden s měnou NANO. V první misi přídavku Exile je též nutné využít prostředí ve prospěch samotného hráče, aby nepřátelští roboti poznali sílu zdejších drtičů. K popsaným úkonům herního rázu, z nichž těží zkušenosti dotyčného zkoušejícího, jednoznačně vyplývá, že k nim potřebujete pevnou půdu pod nohama. Tu dostanete pouze lepším systémem ukládání. Návrh konceptu průchodu úrovní se příliš realističnosti nedrží, zničený větrák a secret poblíž něj, to dokládají více než výmluvně. Přeskočit lze jen něco, ačkoli jinak je fyzika spíše pastvou pro oči, mapy jsou ohraničeny i vertikálně, nelze tak něco nadlézt. V jiných hrách by to šlo, ale vývojáři místa tohoto typu různě blokují.

Ke hře jsem našel Exploit mod, někdy taky nazýván jako jakýsi cheat do hry. Netuším, co přesně dělá, ale hra by s jeho hraním měla být jednodušší. Co mám vypozorované, je to, že s jeho použitím je Hard Reset Extended Edition nestabilní. Asi pětkrát může v první sedmičce misí nastat chyba, kdy se obraz sekne a je na místě hru vypnout shozením na lištu. Předejít se tomu dá tak, že buď vyjmete soubor z adresáře hry, čímž je to vyřešeno. Nebo také stačí s nepřáteli bojovat mimo lokaci, kde se problém vyskytoval. Popřípadě zkoušet daný úsek opakovaně, dokud se nedostanete dál. Musím ale upozornit, že Exploit Mod zabraňuje správnému fungování achievementů a dalších věcí ve hře, statistiky, trofeje, body za misi. Na to jsem ale nebral zřetel. Chtěl jsem hru mít nějak vylepšenou, modifikovanou a hrát si ji po svojem. Protože mě fakt nezajímá, jaké stupidity v ní od vývojářů, kteří nebyli schopní ji lépe vyladit a jít plně v intencích old school pravidel žánru, jsou již mnoho let přítomny. A snaha neustálého vylepšování a měnění jednou naprogramovaného a implementovaného, zase vedla ke vzniku další verze hry. Totiž Hard Reset Redux - vyvíjeného hlavně pro jiné platformy. Zdůvodňováno to bylo přidáním oficiálního systému Quicksave, přepracováním na lepší engine, zabudováním kontaktní zbraně na blízko. Případně dalšími věcmi. Určitě bych uvítal i podporu pro 144hz panely, starší EE dává asi jen něco kolem 100 FPS. Ale musí být vypnuta vertikální synchronizace.

K Hard Reset: Extended Edition - (2012) mám nainstalován i SweetFX, aby grafická stránka dobře ladila mému zraku. V nastavení hry se moc graficky nic ladit nedá. Na mém monitoru ty možnosti mám širší, to kvituji. Hra i dnes vypadá líbivě. Nyní popíši blíže systém vylepšování zbraní a jejich používání. Zbraně drží hráč v ruce jen dvě. Ale postupným vylepšováním si volí jejich specifické režimy střelby. Ty slouží jako ona konkrétní zbraň, takže nechybí puška, brokovnice, granátomet a raketomet. Pak jsou to kousky na bázi pulzující energie, mezi ty spadá Railgun, Kanon, Minomet, Plasma a Smartgun. Každé je přidán i sekundární režim střelby, ve dvou případech přiblížení zaměřovače. Všechny zbraně, režimy a tak, to musí hráč postupně zpřístupnit v Upgrade terminálu, k čemuž ale potřebuje NANO měnu. Tu nachází různě položenou v levelech. Jakmile je možnost něco upgradovat, zobrazí se dole na obrazovce text. Vylepšení se dějí pomalým tempem, ale rozsah hry dovoluje většinou zbraní disponovat na konci Levelu 7, takže v Exile už může mít hráč skoro vše na maximu. Zlepšit lze i vlastnosti jeho HUDu, štíty, zdraví, kapacitu munice, rychlost dobíjení. Nejúčinnější je základní puška a Railgun, obojí upgradované na max. Sporadicky prokáže skvělou službu i granátomet. Od Map 8 se hodí výborně také Minomet.



Počínaje úrovní Aréna nesmí hráč aktivovat quicksave funkci, neboť by mohlo dojít ke chybě, která znemožní postup dále. Od seskoku z kulatého ochozu se musí všichni zlikvidovat, dokud neprorazí další robot spadlé harampádí na zemi, čímž uvolní průchod dál, do druhé části zmíněné lokace. Až tam by už neměl být quicksave problém, nebo hra sama uplatní záchytný bod. Exile přídavek, v kombinaci všech vytuněných zbraní, možná Exploit Mod, nabírá dalším a dalším hraním neskutečné grády. Nepřátel je víc, jsou obtížnější. Jak se blíží konec hry, je to fakt perfektně vybalancováno. Opravdu zírám! Závěrečný boss se překvapivě hraje lépe, jak ten z mise 7, že jsem ani nemusel snižovat obtížnost na Easy. Quicksave mi u úplně posledního bosse nefungoval, takže hezky s checkpointy, několika fázemi boje, než bylo hotovo. Po dohrání si to můžou hráči ještě osladit, jestliže se rozhodnou dát třeba Ex Mod. Nová kampaň od startu hry, ale s výbavou z předešlého hraní. Ideálně na minimálně Vysokou obtížnost, v kombinaci s Qiucksave si myslím, že slušná výzva. Kousek jsem zkoušel, sranda začíná na tom parkovišti se zničenými auty. Aby byl hard znát, Hráč tolik nevydrží a rychleji mu ubývá stav na HUDu. Opakovaným hraním, zlepšováním upgradů, které hráč neodemkl dříve, používáním silnější výbavy od začátku hry.. Toto vše obohacuje zkušenost z hraní, jíž každý určitě ocení, alespoň mě takto hra dokázala oslovit rozhodně. Ve hře je přítomno dohromady 45 atributů, co upgradují či vylepšují určitou vlastnost zbraní a postavy hry. Například schopnost zvýšeného vnímání, kdy je hráč velmi oslaben a má poslední šanci vývoj zvrátit. Obraz se přepne do jinačí barvy, nepřátelé nereagují... Je to srovnatelné s klasickým zpomalení času. Tehdy je žádoucí si rychle doplnit zdraví nějakou lékárničkou a schovat se do bezpečí, z něhož zneškodnění zbylých nepřátel půjde snáze. Tento zlepšovák trvá pouze po několik vteřin. A je hodně nápomocný při hraní Ex Modu, s předešlou výbavou, na vyšší obtížnosti.

Přes Screenshot Captor lze modifikovanou grafiku SweetFx zachytit, přes Fraps nikoli. V momentě spuštění hry s tímto programem dojde k tomu, že se načte jen základní paleta barev hry. Pokud je ale zapnut na ploše jen Screenshot Captor, načež dá hráč PrintScreen, má šanci zaznamenat vzhled hry se SweetFx. Oba obrázky poté může porovnat a uvidět rozdíl. Je minimální, ale jde o jakési mlžné opary, nevýraznost prostředí, mdlé barvy. Toto SweetFx odstraňuje a hře dodává větší živost barev, ztmavuje a prohlubuje tóny barev, popř. odlesků. Hard Reset: Extended Edition tak doporučuji hrát jen se SweetFx a Screenshot Captor. Nalevo je varianta bez modifikovaného vzhledu, napravo ta modifikovaná. Nyní opět něco k herním aspektům, počínaje přídavkem Exile (Mise Drtič) se ve hře vyskytují různě poletující druhy robotů. Mají vzhled vrtulníků, hmyzu, aut a tak. S Railgun je hráč dá bez potíží. Na začátku Drtiče je těchto protivníků poměrně hodně, o to náročnější situace hráče čekají.

Další ukázka screenshotů z hraní, https://i.imgur.com/9MbmWNz.jpg - https://i.imgur.com/RTBFRDL.jpg ,, https://i.imgur.com/YzPJO0I.jpg - https://i.imgur.com/7qqoSZo.jpg

Hard Reset: Extended Edition SweetFx + config - Známá databáze SweetFx už nejede, anebo má jinou adresu. Ale Google zatím nic nenašel. Pár SweetFx mám, ale jen k málo hrám. Aby byl mod funkční, musíte mít ve Windows 10 soubor dxgi.dll pojmenován následovně, dxgi.dll.bak . Takto to je funkční i na nejnovější verzi Windows 10 - platné ke dni 10. 10. 2019.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 1

  


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group  Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com  Style created by phpBBTema