Registrace | Hledat | FAQ | Seznam uživatelů | Uživatelské skupiny | Přihlášení

  Uživatel:    Heslo:       

  

Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 1
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: ne červenec 14, 2019 1:08 pm    Předmět: Doom 3 - (2004) po 15ti letech Citovat

.
Už si nepamatuji, jak u mě hra v letech 2006/2007 vypadala, ale určitě ne blbě jako nyní. Tudíž jsem musel řešit, který mod si do ní dát, nebo jakým jiným způsobem docílit přijatelného vzhledu. Rozhodně tomu ale také nenapomáhal fakt, že Doom 3 v původní verzi, vydané u nás kdysi CD Projektem na třech CD, nepodporuje oficiální cestou, tzn. nastavením a vybráním v menu hry, širokoúhlá rozlišení. Tím pádem mi připadla starost navíc., naštěstí jsem ale vygooglil cenné rady na Steam fórech. V podstatě jde o to, Doom 3 - (2004), jinou verzi ne, hrát přes modernější source port dhewm3. Tento port, jehož vývoj započal roku 2018, podporuje některé starší modifikace ke hře, má zahrnutá dnešní širokoúhlá rozlišení i vysokou snímkovou frekvenci herních monitorů. Takže není problém si Doom 3 zahrát ve 2560x1440 na 144Hz monitoru. Mnou ověřeno.

Jak dnes hru instalovat. Do složky nakopírujte obsah dhewm3 portu, což slouží jako základ pro spuštění hry. Do podsložky base patří devět PK4 souborů, cca polovina je z patchované verze a zbytek ze základní plné verze hry přítomné na instalačním disku. Podrobnosti najdete na stránce dhewm3 source portu, kde je i výpis některých kompatibilních modifikací k němu.

Díky tomu nyní je kultovní střílečka se zastaralou grafikou již ve widescreen, jenže s nevýraznými barvami. Nebýt mého postupu, ani přes opatchování hry na verzi 1.3.1 bych z ní zkrátka dnes používaná rozlišení nedostal. dhewm3 také srovná poměr stran u Loading obrazovek, což umožní snáze číst doprovodný text, než se načte další úroveň. Výsledná barevná paleta laděná do vybledlé, až ničím nevýrazné černé barvy, včetně těch ostatních je pak příčinou zestárlé grafiky ze strany id Softu nebo tehdejších grafických karet.

Takže co teď, hrát nebo nehrát s nevyhovujícími barvami? Googlit nějaké grafické mody, které by vzhled zlepšily? Nůže povedlo se, i když nebylo rozhodně pravděpodobné, že bych tím svůj problém vyřešil. Nakonec to nebyl ani Maximum Graphic Mod a Perfected Doom 3. Naopak mým požadavkům dostál až tento NGT Mod. Z těch předešle zmíněných jsem zkoušel Maximum Graphic a Perfected Doom, ale v prvním případě docházelo k různým errorům při pokusu mod spustit, a ve druhém sice dle benchmark dema, nebo šlo jen o nějakou předefinovanou ukázku, nevím, mod šel, ale při puštění New Game hra vypadala, jak kdyby mi odešla grafika nebo neseděly ovládače či DirectX 9. Nevypadalo to rozhodně tak, jako v té benchmark ukázce.

Zatímco ta "utilitka" šla zcela jednoduše hned a měla i snadnou instalaci se spuštěním. Jejím specifikem je rozhodně přesvícení na úplný max., co to jen jde, takže je nutné při každém spuštění si jas zhruba o dvě hodnoty snížit. Vše ostatní už ale je Ok, černá je černá, svíticí světla září, jsou přítomny různé odrazy, textury se zdají být také detailnější. Celková atmosféra je jakoby dost "přepálená, ale zároveň s tímhle NGT Modem vypadá Doom 3 tak, jak jsem si představoval, že vypadat bude. Netuším, nakolik využívá tato aplikace mé momentální grafiky a do jaké míry z ní bude ždímat, přesto ale teploty, co jsem zatím postřehl, nešly víc než přes 60 stupňů, max 65. Uvidím z plynulejšího a delšího hraní. Každopádně frame je dostatečný a bezproblémovému zážitku z hraní pekelného Dooma 3 tak už nic nebrání. Snad jen čeština v. 1.1 (ta uprostřed) by mohla ještě přijít vhod. Funguje i na opatchované verzi hry 1.1 těmito patchy 1.3 a 1.3.1, a pochopitelně i ve mnou použitém NGT Modu. Jednoduše přesuňte soubor pakCestina.pk4 ze složky Doom 3\base do složky NGT Modu a při spuštění hry Doom 3 si v menu Mody přepněte na onen mod, dejte nahrát, našťolujte si jas o něco níže a rozehrajte hru. Bude česky přeložena většina textů v PDA, úkolech apod, stejně jako mnohé textury různých přístrojů ve hře.

Závěrem nějaké ty dokumentující screenshoty, jak ten Doom 3 momentálně vypadá, respektive měl by vypadat.



Jak se zbavit zdlouhavého načítání modů přes nabídku Mods a restart hry, do zástupce Doom 3.exe přidejte parametr +set fs_game NGTMod . Příklad DOOM3.exe" +set fs_game NGTMod . Složka s NGT Modem musí být bez mezery v názvu, viz zmíněný parametr. Totéž by mělo platit i u ostatních Doom 3 modů. Po kliknutí na exáč se poté dostanete přímo do hlavního menu konkrétní modifikace.

Nastavení parametru pro odemčení snímkové frekvence na vyšší.
Ve hře vyvolejte konzoli současným stiskem Shift a Esc, následně zadejte tento parametr com_fixedTic -1 a aktivujte ho stiskem klávesy Enter. Zadaná hodnota se uloží trvale i pro příští spuštění. Pokud máte nějaký herní monitor se 144 Hz a více, v závislosti na výkonu vašeho stroje vám hra nyní půjde plynuleji. I s NGT Modem mi šla stabilně minimálně 130 FPS, ale samozřejmě se občas dostala i na zmíněných 144 FPS. V dhewm3 portu funguje i stará čeština ke hře, co jsem si dal do NGT Modu.


Extreme Quality Mod
Na PCTuning fóru je uveden postup, jak jej rozjet pod Windows 7. Proto, pokud vás zmíněný mod zajímá, stačí postupovat dle instrukcí, nicméně nepodařilo se mi správně nebo kompletně nakopírovat tu složku Nvidia, kdoví, kam to přesně správně patří. Byť hra detailnější byla, viz přiložené screenshoty. Akorát ale klesl framerate, tudíž hra kolísala od 29 do 50 FPS, což není zrovna nejlepší. Navíc v Ultra kvalitě obrazu, AA16x a dalších zapnutých položek v menu. Teplota mé grafiky GTX560 přitom stoupla až na 60 stupňů, jen o pět více zhruba, než v NGT modu. I v něm tento extrémní mod šel, ale Doom 3 díky tomu byl poměrně nekonzistentní, grafika vzájemně neladila a vypadalo to hrozně. Samostatný NGT Mod je lepší. Extreme Quality Mod jsem tak zas smazal a hru nadále budu používat jako doposud. Tedy ve zmíněném NGT Modu, kde je framerate stabilní po celou dobu hraní a nároky na grafiku víceméně podobné. Testováno v rozlišení 1920x1080, které lze nastavit i přes parametry v konzoli, konkrétně těmito hodnotami r_customWidth 1920, r_customHeight 1080, r_mode -1 a vid_restart. Při každém parametru odkliknout Enter a pak se dané rozlišení načte, aby zůstalo již trvale aktivní. Tento mod nově netestován, ale určitě odpadá ta lapálie s nastavením rozlišení, viz výše. Odkazy na tuto modifikaci hledejte na PCTuning fóru v odkazovaném vlákně. Měly by být ještě funkční.


Redux Mod
Redux Mod je dalším, který běží v dhewm3 portu, proto jsem se na něj blíže podíval. Hru decentně vylepšuje detailnějšími texturami, ačkoli ne na všech místech, má pěkně udělané nasvícení. Nově vypadající hlavní nabídku, kde si lze něco nastavit. Veškeré texty ve hře, postavy a tak, to by mělo být též dobře zvládnuté. Pořídil jsem i obrázky, jak to vlastně vypadá. Byť mi více vyhovuje NGT Mod, v němž chci hru rozhodně znovu dohrát.

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 1

  


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group  Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com  Style created by phpBBTema