PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: pá duben 14, 2017 9:07 pm Předmět: Návod: Turok 2: Seeds of Evil |
|
|
.
.......................................................................... - Turok 2: Seeds of Evil (1998) - ..........................................................................
Turok 2: Seeds of Evil má cca od roku 2008 návod ve slovenštině na serveru cheater.cz od autora Juraje Hájovského, ale jelikož mi jeho text v některých částech přišel poměrně strohý a nepřesný, řada věcí vyznívá při čtení jinak, než při hraní. Tak jsem se rozhodl přispět i svým vlastním textem, sloužícím jako doplněk původního slovenského návodu. V něm absolutně nesedí popis čtvrté a páté epizody, opomíjí mnoho důležitých věcí, nesprávně uvádí, co udělat. Je to zapříčiněno tím, že jde vlastně o průvodce hrou, tzn. obecný rady, nikoli polopatický postup. Ale komplikovanost hry posléze vede k tomu, že je výsledný návod v jistých odstavcích zcela nesprávný. Já to snad napravím, do té míry, abych vyplnil mezery, co tam ten Slovák má. S návody k počítačovým hrám mám mnohaleté zkušenosti, ale poslední publikován už v roce 2009, tudíž po osmi letech zase rozčeřuji stojaté vody tímto mým chabým pokusem o zpřehlednění situace okolo hry Turok 2: Seeds of Evil. Na upřesněnou dodám, že oba návody, můj i Juraje, byly psány výhradně na staré originální verzi hry z roku 1998, maximálně záplatované několika patchy. Troufám si tvrdit, že pouze tato verze nabídne poctivý gameplay, co tvůrci původně zamýšleli. Moderní remaster, krom technických a grafických věcí, může řadu věcí herního charakteru dost zjednodušovat a měnit. Hráno a psáno na obtížnosti Hard. Pařbě zdar!
Update dne 20. 11. 2018: Autor slovenského návodu doplnil dodatek ke svému textu. Stojím si ale za tím, že nemá svůj návod nijak konkretizován. Kupříkladu v Epizodě 5 je to znatelné nejvíce. Obrázky jsou zastaralé, vypadají úplně jinak, než lokace z mého hraní. Je to málo vidět. Ale důležitá je textová obratnost v navigaci s postupem dál. Autor píše o vodě, částí s vodou je ve zmíněné epizodě více, tudíž z jeho návodu nebylo patrné, co myslí za místo. Hlavní úkoly zmíněny sice má, ale hra obsahuje řadu vedlejších, notně poschovávaných s rozesetými předměty. To jsem v jeho návodu prostě nevyčetl. Nejde tedy rozhodně o to, že by se to ztratilo v překladu.
Nízká plynulost hry, sekání, problémy s editací
Hra je navržena pro nízkou snímkovou frekvenci v rozmezí 30 až 45 FPS. Pokud se použije widescreeen patch, editace FoV na 70 a zvýšení plynulosti, tak není kompatibilní jen ta zvýšená plynulost s parametrem -MaxFramerate 62. Ve hře se nesprávné chování, je-li ten parametr aktivní, projeví v epizodě 3 a 6. Jde v podstatě o různé vlastnosti, které máme i v reálu. Když je silnější proud vody a táhne vás dopředu, proti to jde jen obtížně, za použití 60 FPS zde ve hře vůbec. Případ zisku Primagen key z Ep 3. V poslední epizodě jde o průlez větracích šachet se zapnutými větráky. Dá se to celé s vyššími snímky zvládnout, ale proti směru vzduchu zkrátka ne. Shodou okolností je taková cesta nutná pro Ion Capacitor, bez kterého nepůjde splnit část úkolu. Řešením tedy je v inkriminovaných pasážích ten parametr vypnout a používat ho jen ve zbytku hry nebo tam, kde nebude vyžadován specifický postup.
_____________________________________________________________________________________________________
Hra obsahuje minimum akční vložky, tedy zabíjení nepřátel, mnohem více stráví hráč tím, že úrovně pouze prochází a plní, snaží se dodržovat úkony, ke kterým ho hra nutí. Což v podstatě připomíná něco na způsob výpravných adventur. Zvolená perspektiva pohledu, přes nějž hra ostatním zprostředkovává svůj zážitek, z této počítačové hry automaticky nedělá libovolnou střílečku, jichž najdeme k dispozici více než dost. Kdepak, Turok 2 je o něčem trošku jiném.
Každý ze šesti rozsáhlých světů je dosti komplexním celkem, tématicky ladicím v mnoha provázaných úrovních. Svět nazvu epizodou a úroveň levelem. Do obojího lze libovolně cestovat tam a zpět. Primagen klíče jsou nejnáročnějším úkolem ve hře, víceméně. Aby se dala pochopit celá komplikovanost zdejšího prostředí, potažmo herních mechanizmů, řeknu pár obecných konstatování.
Turok 2: Seeds of Evil podává každému zájemci svědectví, jak může vypadat hraní hry z prvního pohledu, když popustíte uzdu své fantazii a dovedete pravidla žánru do absurdna, tzn. spíše jej přetvoříte v žánr úplně jiný. Vyjde vám tak mismaš kočkopsa. Hra je tudíž určena trpělivým jedincům, nepostrádajícím schopnost dobré orientace v prostoru, kam jen oko dohlédne a mysl spočine. V této hře opravdu moc hranic linearity není.
Z toho důvodu se vyplatí pečlivě, ale opravdu fakt pečlivě, prohledávat veškerá zákoutí, jen tak si můžu být následně jist, že jsem vědomě něco nevynechal. A i když nemohu jít na dvě místa současně, později se tam můžu vrátit a napravit to. Nejhorší proto je, když nemám zdání, že jsem ještě někde nebyl, pak hledat, kde se takové místo nachází. To je o to těžší, v důsledku snadno zabloudím, skončím ve slepé uličce, jelikož už je většina mapy prohledána, ale nevím, kudy dále. Velké nároky, no.
Hra umožňuje respawn nepřátel, ačkoli to ve skutečnosti není nijak problematické. Pouze tím docílili tvůrci solidní atmosféry napětí a strachu, navíc při co nejmenším počtu loadingů tam těch protivníků zase moc není. Jejich respawn dosahuje cca dvaceti až třiceti procent původního počtu. To je jedna věc, druhou je fakt, že se v Turokovi 2 obnovuje i zásoba životů a nábojů, má-li hráč zrovna něčeho nedostatek a potřebuje si to doplnit. Děje se tak jen na některých místech, ať už v secretech či volně dostupných lokalitách, ale v zásadě jdou tyto místa po celou dobu hry používat jako spolehlivé dobíječe. Respawn se děje pouze na několika místech, ale pozice jejich opětovného výskytu je vždy stejná. A třeba Level 1 v Ep6 respawn potvor nemá, co jsem postřehl z hraní.
V době svého vydání hra zřejmě neumožňovala obvyklé ukládání na několik volných slotů přes nabídku Save Game, neboť pochází z konzolí. Takže k tomuto účelu ve hře slouží/sloužily speciální dobíjecí terminály. Ve verzi hry 1.04, mimochodem, kdysi vložené na Level DVD 109 (Leden 2004), již preferovaný způsob uložení obsažený je. Na šestnácti volných pozicích můžete hru uložit a poté nahrát. Po zaplnění všech slotů je potřeba to stále promazávat. Vždy si ale nechejte alespoň dvě/tři staré pozice a uložte novou, ať neriskujete neúmyslné smazání čerstvé pozice. Hra sama totiž žádné uložení neprovádí. V případě game overu se naštěstí objevíte na startu daného kola. Save sloty vám zároveň říkají, v jaké fázi hry/epizody/levelu jste. Level 1 a název konkrétní epizody atd. To slouží pro orientaci v úrovních a návodu. S tím souvisí i respawn, ukládejte jen tam, kde před uložením pozice žádní protivníci nebyli. V opačném případě se snadno dostanete do situace, kdy načtete pozici a před vámi, za vámi, proti vám, bude útočící postava.
Turok 2: Seeds of Evil má implementován systém cheatů přímo ve své hlavní nabídce. Jak hraním postupujete dále, zpřístupňují se postupně i jednotlivé cheaty. Nejužitečnější jsou neomezená munice, všechny zbraně a předměty. K dispozicí až poté, co udoláte čtvrtého a posledního bosse hry. Nyní stačí z nejnovějšího průběhu hry jít do Nové hry, mít některé cheaty zapnuté a můžete takto hru hrát znovu, plnit úkoly, hledat klíče a klasicky jí postupovat dál. To můžete klidně až na úplný konec, načež na závěrečného bosse ty cheaty aplikujete a budete to nyní mít mnohem snazší. Při hraní s cheaty se samozřejmě stává hra mnohem akčnější a jednodušší, ale nový zážitek to poskytuje nepochybně. Vezme-li se v úvahu, že si tuto možnost musí hráč sám odehrát tak, jak mu hra zprvu předkládá. Ale stojí to za to. Pomocí cheatů lze i skákat do daných světů hry, nemusíte vůbec chodit do Hubu.
_____________________________________________________________________________________________________
Primagen Key - Episode 1
Primagen klíč v Epizodě 1 je k nalezení poměrně snadno, akorát jej nelze zprvu získat. Na to potřebujete schopnost velkého skoku/letu. Je to místo, kde jsou po střechách ty červené předměty a jednou z odboček se dostanete do šedivého koridoru, až ke schodům se znamením z jednoho talismanů. Na protější straně je onen první Primagen key. Nutnou vlastnost k jeho sebrání získáte až ve druhé epizodě, ale v ní vám zase bude chybět ponor do nebezpečných vod. Proto se po dokončení první epizody vyplatí jít do třetí, pak do druhé a úplně nakonec do první. Při sbírání těchto speciálních klíčů. Primagen Key v Ep 1 se nachází v levelu 5. Ve zmíněném levelu také můžete sestřelit všechny poletující ptáky, což vám hodí životy i zpřístupní cestu na střechu se žlutým mega healthem a červenými itemy.
Primagen Key - Episode 2
Ve druhé epizodě je vstup ke zmíněnému předmětu v levelu 8, jak se ze střechy seskočí na druhou stranu, kde jde rozstřelit dřevěný sud. Tato cesta vede k Primagen klíči z druhé epizody.
Primagen Key - Episode 3
Primagen Key z epizody 3 získá hráč tehdy, navštíví-li level 3 krátce po startu, kde stačí hupsnout do jedovaté vody. Proud vás dostane až na konec. Vylezte, sejměte nepřátele a po žebříku si dojděte pro Primagen key z třetí epizody hry. Cesta nazpátek je se standardní plynulostí hry možná, i když půjdete proti síle proudu. Při zapnutém parametru na plynulost se zpátky nedostanete, ale až do Ep6 není jinde se zvýšenou plynulostí žádný problém. Ověřeno.
Primagen Key - Episode 5
Na získání tohoto klíče musíte mít za sebou úspěšně celou šestici základních epizod, než vás hra pustí dál k finálnímu bossovi. Vstup se nachází v závěru Ep5, dostaňte se k portálu do levelu Hive Talisman. Po dříve neviditelné cestě směrujte až nahoru, kde si vezměte poslední Primagen Key. V pořadí sice pátý, ale vy už máte všechny. Teď upalujte do exitu Ep5 a v Hubu vložte šestý díl skládačky, která zpřístupňuje závěrečného a čtvrtého bosse hry. Bylo mi ctí, vás polovinou hry provázet.
Primagen Key - Episode 6
Jednotlivé aktivační páky červené barvy jsou v mém textu označené totožnou barvou. První páka je v levelu 2, když absolvujete dvojí cestu bílým vírem do chodeb a ocitnete se u tří ovládacích monitorů. Druhá páka je na začátku levelu 6, když přeskočíte delší propast s uplatněním talismanu. Třetí páka se nachází schována v levelu 10, poblíž čtvrtého generátoru. Musíte tam podplavat pod vodou. Čtvrtá páka je v úrovni 3, jak je ikona oka pro talisman skrytého vidění. To je pro Primagen Key v Ep6 vše. Klíč je od teď volně k sebrání na začátku Ep6. Označeno v té posloupnosti, v jaké mnou hráno a aktivováno.
_____________________________________________________________________________________________________
Rady a tipy pro konkrétní epizody
Episode 2: Druhá epizoda je o něco náročnější, jak první. Je to pro zhruba stejný počet levelů, ale i proto, že je tu bezpočet dveří, bran, spínačů, neustále zpřístupňujících nové lokality. Prostředí v pozdějších úrovních hodně splývá, teleporty jsou zastrčené na nejtajnějších místech. Tady je pořádná koncentrace nutná, schopnost si zapamatovat různě větvené cesty, později se k nim vrátit. Rovněž dojde na využití talismanu z Ep3 a Ep2. Plnění úkolů představuje výzvu z toho důvodu, že ony tři sestry jsou každá jinde, tzn. dál od sebe, ale v podobně koncipovaných částech. A ty brány se nachází od poloviny ep2 a ke konci.
Epizoda 2, Level 8, jak se nachází ten menší most na pravé straně, vedoucí do horních chodeb, tak poblíž venku je teleport k artefaktu. Tuto lokaci si zapamatujte, když budete mít nedostatek nábojů do brokovnice a stav životů. Můžete si doplnit v levelu, kde je poslední ze sester, teleport je po cestě, když minete onen zmíněný most. Do této lokality se lze libovolně vracet, nacházíte-li se v Epizodě 2 nebo v Hubu hry.
Průchod druhou epizodou z Hubu, již po splnění úkolů, nečiní žádné potíže, protivníky můžete řezat ostřím velkých čepelí, které máte na ruce. Stěžejní je vědět, kde se dostanete do levelu 8, vstup je z té úrovně, kde vodou podplavete a skončíte u sloupu se čtyřmi spínači uprostřed. Nachází se zde žebřík a nad ním dřevěné mosty. Právě jimi se do osmičky dostanete.
_____________________________________________________________________________________________________
Episode 4: Pokud se rozhodnete čtvrtou epizodu plnit bez absolvování páté, nepodaří se vám to úplně na sto procent. Bude vám chybět schopnost pro získání Primagen Key. Je proto lepší ji vynechat a nejdříve odehrát tu pátou, která přeci jen je z akčního hlediska těžší. Aspoň budete mít čtvrtou epizodu kompletní napoprvé. Popíši v ní co a jak, hezky krok za krokem. Přesně v těch bodech, kde slovenský návod neříká vůbec nic o konkrétním postupu. Dále napíši i pozice talisman portálu a Nuke Weapon portálu. Měli byste ty části zbraně sbírat v každém světě. Jde sice o dosti náročnou kratochvíli s nepřáteli, ale nabízející další cenný předmět k dohrání hry.
Po získání čtvrtého Primagen key seskočte do velké díry v zemi. Od kostry dinosaura vede první tunel k zásobám a návratu zpět na širé nebe. Vy ale běžte podél vodopádů dozadu, druhý tunel se žlutými itemy na zemi nabízí dva směry. Ten rovně je průchozí, levý se průchozím stane až později. Jako orientační bod mějte ten modrý život, který tam tedy nechte být. Jedinou cestou propadněte úzkou dírou dolů, kde se situace v podstatě opakuje, jako v levelu 1. Toto je level 2. Žluté předměty ze stejného důvodu nechejte na místě a vstupte do teleportu. Po přiblížení se stěna před vámi otevře, kde jen to jste? Znovu nahoře u modrého života. Vraťte se ke žlutým předmětům, viz výše, stěna se opět odsune. Z průrvy ve skále spadněte do vody, zde se otočte a podívejte na zatlučené kolíky. Ty slouží jako žebřík, byly již na začátku epizody. Právě to je mnohdy klíčové k dalšímu postupu, abyste věděli o všech nástrahách a pomůckách prostředí kolem vás. Ve vodě se potopte, na pravé straně uvidíte žluté itemy a odbočku ke skrytému spínači k portálu. Pozor, stále pravá strana a obeplutí dokola. Je tam totiž ještě další průplav v zelené barvě. Ten je od cesty k talisman portálu. Nyní tam zatím nechoďte. Naopak aktivujte ten spínač pod vodou a vraťte se na pevnou zem, z části, kde vylézali malí pavouci. Běžte se podívat dozadu k vysokému skalnímu sloupu. Od něj opět vede místo dál. Z těchto popsaných pasáží a věcí si znovu vytvořte styčné body pro vaše nynější putování. Od uvedeného sloupu se vydejte oním místem dopředu. Spadnete do vody. Vylezte, u kolíků aktivujte napravo trošku nahoře umístěnou bílou páku. Ta otevírá nahoře v tunelu portál k cestě nazpátek, odkud jste sem spadli. Mimo portál je v tunelu zelená zatarasená stěna, přístupná bude později, dále můžete jít zbylým směrem. U té zelené stěny je na zemi pětice rostoucích hub. Houby rostou poblíž i u další úzké díry označené jedním žlutým předmětem. Touto dírou hra hráče přenese do spodnější části podzemních tunelů. Kráčejte před sebe rovně, zabočte doprava. Můžete postřehnout zpřístupnění portálu, ale vejděte ke špičákům, trčících ze země. Zde na vás zaútočí velký pavouk. Tunelem běžte do jeskyně, v níž se pořádně rozhlédněte. Najdete na zemi lebku s bílou pákou, po jejím aktivování se zpřístupní dvojice tunelů vedoucí na konec.
Zde taste pistoli a zamiřte z dálky na bílou páku, přesný zásah odblokuje bariéru ve vodě s žebříkem. Pochopitelně u obou částí tunelu musíte tyto úkony splnit. Vraťte se k tomuto místu a vodou plavte na druhou stranu. Než tak učiníte, všimněte si menšího slotu na klíč, přes nějž si později otevřete masivní bránu dál. Po vylezení z vody vás jeden z dvou žebříků dostane na již napnutý most. Následujte kroky před vámi, cca uprostřed zneškodněte cosi neviditelného. Na konci seberte Cave Door Key a seskočte dolů ke slotu na tento sebraný klíč. Dřevěná masivní brána se otevře a vy budete moci vejít dál. Střelte do výbušného sudu, výbuch odpálí sloup, ten vytvoří most na druhou stranu k tunelu. Uhýbejte před padajícím kamením a nechejte se vést několika zatáčkami tunelem. Až se vám naskytne rozsáhlejší pohled na prostory před vámi. Přejděte podél skal a bortícího kamení, dostanete se k prvnímu Level Key 6 z Ep4. Po jeho uchopení se vám otevře průchozí most. Skrze něj se vydejte k již druhému sloupu se sudem. Opět jej odstřelte a přejděte do míst výskytu velkého pavouka. Nahoře je průchod dál. Za kamenem si můžete doplnit chybějící zásoby. Ocitnete se u dobíjecího portálu a dvou mostů. U dolního je mříže, když střelíte do pákového mechanizmu na stěně, otevře se. Cestou běžte nahoru na další most. Tam je napravo taktéž bílá páka, i nyní do ní střelte. Nechejte hru vést vás do několikeré spleti jeskyní ke žlutým předmětům na zemi. Nachází se tu jediná průchozí pravá odbočka, přes níž skočte níže. Dosáhli jste levelu 4, v němž je teleport a pravý směr k vodopádům. Když po plošinkách přeskáčete výše, do horní úrovně vody, dalším tunelem se dovtípíte tolik postrádaného pírka v Ep4. Již si tedy lze dojít pro talisman a získat tak další schopnost. Raději si pro něj zatím nechoďte, hupsněte do díry ve vodě. Přes několik vodopádů pokračujte, u posledního vodopádu si všimněte nalevo přítomné výbušniny. Tu potřebujete ke splnění zadaného úkolu. Plavte vodou dále, pod posledním vodopádem je ukryt pod vodou teleport. Jako styčný bod tu mějte sloup se zásobami z vody vyčnívající. Od sloupu plavte doprava za skálu, na konci je bílá páka, opět do ní střelte. Odblokujete pod ní ve vodě skrytý tunel. Plavte jím nahoru. Tunelem se dostanete k několika ochozům, vyšlapte si kroky až co nejvýše, najednou budete u pavučin a tří pavouků. Po jejich eliminaci se uvolní cesta dál.
Vejděte, opět směřujte dopředu. Před vámi se otevře zablokovaný most. V místě dvou směrů zvolte ten pravý pro získání klíče na podstavci nad vodou. Až budete klíč mít, vraťte se na most a rovně dozadu. Ocitnete se u dvou špičáků a bílého balvanu na zemi. Stále kráčejte vstříc objevování zdejších krás, až spatříte onu první výbušninu, kterou si tedy vezměte. Po jejím sebrání dávejte velký pozor. Přejděte dokola na další část mostu, ale jak vyjdete z obloukového průchodu, zastavte se hned na jeho konci. Buďte otočeni bokem nalevo, všimněte si kolíků na skále, skočte a vlezte do oněch komnat. Zůstaňte v těchto prostorách, nikam neskákejte, ani nepadejte, prozkoumejte pečlivě, co jde. Měli byste být v dalším tunelu, na jehož konci je úniková díra do levelu č. 9. V něm se nachází první Vent Chamber Location. Úzoučkou stoupající cestičkou docupitejte k masivu za zábradlím, přiložte k němu získanou bombu a utíkejte honem pryč. Výbuch odvede svou práci. Následně se vraťte do předešlého levelu, tam, kde bylo nutné přeskočit na kolíky na skále, tentokráte ale pokračujte mostem rovně. Docílíte spleti jeskyní s několika menšími pavouky a pavučinami v hnědé barvě. Jde o rozcestí dvou stran, levá je neprůchozí, vydejte se proto tou pravou. Propadněte dírou, vejděte do teleportu, stěna se otevře, opět díra. Nyní zabočte doleva, teleport slouží jen pro návrat zpět. Nacházíte se v levelu 5 Ep 4. Pozorně koukejte na horní směr, kde uvidíte u červených předmětů ve výšce druhou výbušninu. Skočte do vody a delším tunelem v hloubce proplavte k otáčející se plošince. Od ní přeskočte ke kolíkům a dostanete se tak k páce s motivem lebky. Ta otevírá spletitou sít tunelů pod vodou. Je docela problematické být teď konkrétnější, protože při nedostatku životů to tu dlouho nevydržíte. Ale přeci jenom, až dvě nebo tři oddechová místa na dostání se nad hladinu tu jsou. Musíte pak pod vodou sebrat další dva cave key (označené výskytem žlutých itemů u obou klíčů), někde nalézt novou zbraň Torpedo Launcher, objevit vstup pro druhou výbušninu (obrázek z pozice nahoře, kde se otočíte dozadu a pro tu bombu si dojděte). A hlavně se dostat k teleportu znázorněného na obrázku. Vede k bráně, kde obvyklým postupem klíč umístěte a projděte do zpřístupněných prostor.
Nacházíte se ve druhém Vent Chamber Location, měl by to být level 10. Úzkou cestičkou vyjděte nahoru. V mezeře u zábradlí se přibližte k objektu a umístěte nálož. Utečte dolů, dojde k výbuchu. Teď se musíte teleportem vrátit do předešlého levelu, znovu podplavat sítí složitých tunelů a pokusit se lokalizovat další teleport, též na fóru znázorněného na obrázku. Rozdíl mezi oběma místy menší je. Na obou jsou houby na skále i na zemi, ale na jednom je houba na zemi větší a na druhém menší. To tudíž považujte za klíčový detail k orientaci v této nejvíce nepřehledné pasáži hry. Jako druhé v pořadí tudíž najděte to místo s menšími houbami na zemi. Budete přeneseni do levelu č. 6, již poněkolikáté vložte získaný cave key, zatáhněte u lebky za páku a projděte do tunelu. Na jeho konci se objevíte u tří prosvítajících paprsků. Sejděte kousek níže, kde si v rohu lze doplnit červené náboje do brokovnice. Teď musíte seskočit dolů, jít podél žlutých itemů, v jedné skrýši je pavouk. Zatáhněte za páku a venku se nalevo odkryl vstup do tunelu. Ještě do něho přesto nevstupujte a jděte na konec k propasti, k velkým, rotujícím sloupům. Přes ně se dá dostat na horní část jeskyní, vedoucích do další úrovně, ale tentokráte si pouze zapamatujte výchozí bod k dobrodružnému výletu pro příště. Teprve teď si vychutnejte atmosféru onoho tunelu, na jehož konci si můžete doplnit pulzní pušku. Přeskákejte kolem ohně a cestou dále dopředu. Znovu přeskákejte. Stá spleť jeskyní a tunelů pokračuje horním směrem, až máte před sebou velkou pavučinu na skále a menší pavouky. Najděte tu výbušné sudy, do nichž střelte. Uvidíte aktivační spínač pro Nuke Weapon teleport. Vylezte po kolících výše, na konci jeskyně sejměte potvory, posbírejte vybavení, včetně další zbraně do vašeho vlastnictví, ale hlavně vstupte do teleportu. Dbejte na to, ať máte po šarvátkách s nepřáteli dostatek životů. Zdejší boje jsou totiž poměrně drsné. Používejte ty nejúčinnější zbraně. Zatočte asi třemi aktivními koly, následujte jedinou možnou cestou, až ke konci, kde si čtvrtou část Nuke Weapon seberte. Není vůbec potřeba se vracet zdlouhavou cestou, jíž jste šli nahoru. Stačí se u teleportu otočit za sebe, podívat se dolů a rovnou skočit. Nic se vám nestane. A teď jděte opět k těm rotujícím sloupům. Přeskákejte po nich do výšky a kráčejte přes most do tunelu, kde vás pravý směr dovede k díře, kterou skočte níže.
Nacházíte se v levelu 7. Teleportu si nevšímejte. Přes předměty na zemi přejděte několika zatáčkami tunelem níže, až vás to dovede k ohnivé lázni. Všimněte si červených itemů a střelte do bílé páky nad jezírkem. Libovolnou odbočkou docílíte červeného mega healthu k doplnění. Za ním směřujte své chodidla do níže položené oblasti, až se znovu ocitnete u ohnivého jezírka. Jediným směrem cupitejte do pasáže s několika špičáky a dvěma velkými pavouky. Po jejich eliminaci dojde ke zpřístupnění další části jeskyně, která opět srší žhavou lázní a několika průchozími skalními mosty. Jakmile budete tam, kde jsou dole tři plošinky se žlutým mega healthem, skočte si pro něj. Přes plošinky přeskákejte a vylezte po kolících ve skále. Následujte dopředu, u čtyř červených předmětů na zemi pokračujte směrem doprava, kde se stále snižuje míra úrovně hlubokého podzemí. Start Levelu 8 vás doprovodí ke čtyřem odporným flusačům, po jejichž likvidaci se uvolní průchod jeskyní. Po cestě výše, označené modrým životem, nechoďte. Ale je to na vás, neboť tato horní cesta po úzkém okraji vede k dobíjecímu portálu. Zde totiž už zase dochází náboje. Naopak, obejděte velký bílý balvan nalevo. Kousek popojděte ke kuši a níže, až stačí hupsnout úplně dolů. Tady v té lokaci musíte postupně najít poslední třetí výbušninu a předposlední Level Key 6 z Ep4. Oblast je poměrně rozsáhlá a komplexní, postupně si zabojujte a prohledejte, co můžete. Onen klíč střeží trojice velkých pavouků, je to v oblasti s mnoha propojenými mosty, dostatkem životů k doplnění. Jsou tam též šedivé krystaly, i dál. Jako orientace slušný styčný bod. Po zabití trojice pavouků běžte dopředu, kde už ukořistěte do svých rukou ten předposlední Level Key 6 z Ep4. Dojde k další potyčce, po níž si doplňte červený Full Health a kráčejte vytyčeným směrem. Na konci přeskočte trošku níže ke třetí výbušnině, v tom budete přepadeni houfem šmejdů. Pak upalujte tam, odkud přiběhli. V tunelu dorazíte k dalšímu pavoukovi střežícího exit do závěrečné Vent Chamber Location, nacházející se v levelu 11. Po dřevěné konstrukci vystoupejte výše, v obou směrech prohledejte jakési kopule s protivníky. Dosti nepěkně útočí a ubírají hodně životů. Ukrývá se na každé ze stran Cave Key, potřebujete poslední dva. Po zisku klíčů je vložte do slotu u brány, k níž se dostanete za onou dřevěnou konstrukcí. Brána se otevře a vy klasicky vystoupejte výše přiložit poslední bombu.
Vraťte se teleportem zpět, rázem jste před seskočením u místa s pozicí posledně sebrané bomby. I po této propojené spleti mostů se trošku vraťte, konkrétně na místo z obrázku. A vyzkoušejte několik směrů, dá se odtud v pohodě vrátit k tomu modrému životu dole. Pokud si toto styčné místo pamatujete, vydejte se tam. Poskytnu vám zbytek návodu od té horní cesty, přes níž se dostanete až do samotného exitu celé epizody 4. Jste tedy v místě s modrým healthem v pravém rohu. Pro lepší orientaci přikládám tento screenshot, nyní musíte dojít sem. K modrým životům ještě neskákejte a kráčejte nahoru k dobíjecímu portálu. Zatím jej nechejte být a po přiblížení se k mříži zabijte dva velké pavouky. Po jejich zneškodnění se přístup uvolní. Teď si jděte dobít výbavu a životy do portálu, ale hlavně přeskočte k těm modrým životům. Horní tunel vás dostane na rozcestí ke čtyřem žlutým předmětům, vydejte se odbočkou doleva, na jejímž konci se ukrývá Cave Door Key a několik modrých životů. Po sesbírání se vraťte a rovně za nosem, až spatříte v dáli rozbočený most do čtyř stran. Střeží jej zelení dinosauři. Po nezbytném násilí se vydejte tunelem s healthem, prostřednictvím nějž vás hra dovede do části s velkým pavoukem. Poblíž vložte do slotu úplně poslední sebraný Cave Key a brána se otevře. Za ní opět velký pavouk, pak ještě jeden, aby se konečně uvolnil cílový průchod do levelu 6. Jedinou cestou běžte dál, měli byste dojít k rotujícím plošinkám, kterých si šlo všimnout už dříve. Přes všechny čtyři přeskákejte do tunelu, dovtípíte se opět k velkému pavouku. Za nímž už je to jen krůček od samotného exitu epizody 4 a posledního Level Key 6 z téže epizody. Vstupte do fialového portálu, ochraňte totem, hra vás přenese k prvnímu bossovi. Souboj docela zajímavý, pokud máte zásobu životů, tak těch pár vzkříšení dáte snadno. Při tomto souboji nelze vůbec ukládat pozice. Pakliže vás bitva vyčerpá, na startu Ep5 si můžete naplno doplnit dle libosti. Z hubu se opět vraťte na strat Ep4, odsud se samozřejmě dá dostat i do Hubu, a běžte si vzít talisman. Vstup je ve druhém levelu pod vodou označený zelenou barvou. Poté zpátky na strat Ep4 a z Hubu do Ep6. Finálnímu zúčtování vstříc.
_____________________________________________________________________________________________________
Episode 5: Episode 5: level 5, na konci této úrovně se dá poměrně dlouho dobíjet životy a náboje. Vždycky se sem lze ze šesté úrovně vracet, i když jste už téměř na jejím konci. Plazmová zbraň, režim rotační výboje, platí na veškerou zdejší havěť zmíněné epizody. Až epizodu prvně splníte a ocitnete se v Hubu, můžete do ní opět vstoupit. Na startu jsou k doplnění zbraně a životy, chybí-li vám něco. Pakliže vás souboj s druhým bossem vyčerpal, skvělá příležitost si doplnit. A poté se zase kvapem vrátit do Hubu.
Portál k získání talismanu v Epizodě 5
Nachází se v levelu 5. Jak se dostanete do místa, kde jsou čtyři možné cesty a můžete doplňovat zbraně a životy, tak pokračujte přes plošinku, co stojí. Objevíte se ve větší lokaci s fialovým panelem přístroje. Zabočte doleva a rozstřelte bariéru znázorněnou na třetím obrázku. Za ní nepřítele a dobíječ silového pole. Nyní se vraťte k plošince, jíž jste před chvílí vyjeli nahoru z ochozu nad propastí. Na tomto ochozu je u zeleného spínače již odblokovaná chodba k portálu pro získání talismanu za epizodu 5. Pokud již máte pírko, pro talisman si zajděte. Talisman portál ale bude otevřený až poté, co najdete ukrytý spínač. Nachází se někde poblíž, je schovaný za kopulemi, vejci. Na dotyčnou lokaci se dostanete obyčejným skokem přes jednu plošinku nad propastí.
V páté epizodě likvidujte modré panely obrazovek, splývají s okolními stěnami, ale ukrývají často zásoby, jednou jimi vede cesta na neminutelné místo, jehož vynechání by vás mrzelo. Jak se dostanete prvně k místu s vodou, klasicky modrá voda. Má odpovídající vizuální znázornění, tudíž si jí všimnete. Musíte, asi ve třetí pasáži s vodou a rozesetými plošinami v ní, dole pod hladinou podplavat do střeženého místa a zlikvidovat modře svítící elektrické napáječe, co jste viděli už dříve. Tady obecně všechno ničte. Jednou z vyjíždějících plošinek se vraťte nahoru a prohledejte dostupné vstupy do chodeb. Jsou tam minimálně dva, jeden vede k exitu do levelu 7, druhý vede skrze delší tunel na konec cesty, kde musíte seskočit dolů. Opět zneškodněte několik modrých elektrických napáječů. Tady na vás půjde vícero zelených monster. Zastřelte je.
V průběhu střelby se můžete doléčovat na modrých terminálech, po ukončení šarvátky pokračujte na opačnou stranu a seberte z dalšího modrého terminálu několik raket do naváděcího raketometu. Vraťte se přes jezdící plošinky k zaplaveným oblastem, kde dole jste před tím byli. Nyní jste pochopitelně nahoře, kde v jedné z chodeb pokračujte dále, jsou v ní k doplnění modré životy. A donedávna byla oblast nepřístupná přes bránicí silové pole. Toto je nynější cesta dále k příštímu vývoji epizody č. 5. Teď musíte najít poblíž Level Key 6, třetí a poslední v epizodě 5. Z tohoto místa je nedaleko exit do levelu 7 Ep 5. Od startu běžte dopředu, posbírejte, co najdete, likvidujte potvory. Tentokráte je důležité asi dvakrát vylézt na vyšší místo k bránám, přes další tunely vás směr zavede k exitu do levelu 10. Neměl by být příliš vzdálen. Než jej dosáhnete, musíte se nacházet na horním ochozu jednoho průhledného mostu.
Zleva, první obrázek představuje Poslední Level Key 6 - Ep 5, druhý cestu dál po sebrání již zmíněného klíče a třetí ukazuje, jak vypadá embryo.
Eliminace tří embryí v Epizodě 5
Jak zničit embrya, útočte granátometem, ale tak, že dochází k jakémusi bílému problesknutí, což je znamení, že postupujete dobře a objekt poškozujete. Embryo po asi čtyřech zásazích spadne na zem. Teď jej dodělejte plamenometem. Snažte se o zachování nějaké zásoby do uvedených zbraní, tímtéž způsobem půjdou zneškodnit i zbylá dvě embrya. Také můžete zkusit naváděný raketomet, ale ne vždy cíl zcela eliminuje.
V levelu 10 střeží kulatý tunel dva zelení zmetci. Vydejte se levým směrem, přejděte okolo několika kopulí, některé přelezte a přeskočte. Nakonec najdete vstup přes další vejce do kulaté oblasti s embryem. Ta jsou v epizodě dohromady tři, musíte je všechny zničit. Po jeho eliminování následujte dál. Vejděte do první odbočky z pozice, v níž se nacházíte. Posbírejte, co lze a vstupte za bránou na protější straně do úrovně 8. Seskočte níže a opodál zase vylezte nahoru. Před vámi je most znázorněný na obrázku pod tímto odstavcem. Levý směr vede ke druhému embryu, nacházejícím se v levelu 11. Také si delším skokem můžete jít pro zásoby a jednou cestou pro velký health. Zpět na mostě. Pravý směr je od chodby, vejděte do ní. Za dalšími dveřmi jsou troje, levé doplňují střelivo, pravé životy, prostřední jsou nepřístupné. Při jejich zkontrolování se objeví dva tuzí zelení, sejměte je. Prostřední se otevřou, za nimi se nachází dobíjecí a ukládací portál. To vás nemusí příliš zajímat. Vraťte se zpět na most a pokračujte do neprobádaných míst. Na konci mostu vejděte dál, ocitnete se u jedovaté vody. Tady vylezte po síti, přeskočte k ikoně skákajícího talismanu, uplatněte vaši schopnost dlouhého skoku. Cesta vás dovede k ultra healthu. Z výšky skočte do zakalené vody, podplavte tunelem do následující fáze. Tato oblast vede k úplnému konci epizody 5.
1. Obrázek mostu s křižovatkou, vede na konec epizody.
2. Obrázek s ikonou skákajícího talismanu z výšky. Pozice vyfocení obrázku, otočit se zády a jít. Směr do levelu s Master computer.
3. Obrázek z menší výšky, kde je vidět zakalená voda. Exit epizody, výbušnina na horní pozici a v bazénku exit do 12 levelu Ep5. Ve 12 levelu Ep5 se také nachází poslední třetí embryo.
4. Obrázek Master Computeru. Jakmile máte čtveřici bomb, přistupte ke čtyřem částem počítače a ke každé přiložte nálož. Zobrazí se na ní číslice 5. Poté utíkejte zpátky, dojde k výbuchu.
Tato trojice obrázků ukazuje, kudy vede cesta pro Primagen Key z epizody 5, ale k němu potřebujete talisman z Ep6. Pokud z horní strany mostu, kam vede onen podvodní tunel z obrázku, seskočíte dolů a půjdete dozadu, jste v samém závěru Ep5. Po splnění úkolů vstupte do portálu a rozdejte si to s druhým bossem.
_____________________________________________________________________________________________________
Episode 6: Modrý krystal Ion Capacitor disponuje u každého generátoru, kterých je celkově čtveřice, stejným množstvím slotů na jejich vložení, těch modrých krystalů. To tedy jednoduchou matematikou říká, že potřebujete hned šestnáct Ion Capacitor, aby vám stačily na každý ze čtyř generátorů, jejichž přenastavení hra vyžaduje. Budu pozici a způsob získání všech těchto maličkých a cenných předmětů v návodu uvádět, nebojte.
V poslední epizodě se budu soustředit na aktivaci červených pák, které v závěru umožní zpřístupnění Primagen Key na startu epizody. Tento klíč potřebujete pro vstup k finálnímu bossovi. Také uvedu přesnou pozici výskytu pírka a talisman portálu. A pochopitelně i Nuke Weapon portálu k závěrečné části této zbraně. Na kosmické lodi se postup popisuje poměrně špatně. Zapamatujte si otevírání nových oblastí červenými spínači. V levelu 2 se skrze zapnutý větrák dostaňte výše, všimněte si prvního modrého krystalu. Jedná se o Ion Capacitor na přenastavení generátoru. Ten krystal si vezměte, jde se k němu přes rotující vír větráku dostat. Druhý a třetí modrý krystal se nachází ve stejné úrovni. Jak půjdete po schůdcích k výtahu, nutné přeskočit, tak hned vedle výtahu a horní plošinky ty Ion Capacitor uvidíte. Dá se k nim přeskočit, pokud se dobře rozběhnete. Vyjeďte výtahem výše, červeným spínačem si uvolněte cestu dál. Měli byste dojít do pasáže s bílým vírem, jako to bylo u Primagen klíče v Ep4, tudy proto směřujte vstříc očekávání. Tady je zároveň i čtvrtý modrý krystal, a to dole u zapnutého laseru. Dále si lze v dobíjecím portálu vylepšit fazónu, ale já osobně neustále dobíjím na startu Ep6, když tu neprobíhá respawn potvor. Po aktivaci červeně označené páky vejděte do právě otevřených dveří a od zničené střílny zabočte směrem doleva. Znovu jste u schodů, laserů a ikony talismanu pod schody. Nechoďte nyní schody níže, zůstaňte na horní plošině, více na pravém okraji. A v dáli před sebou pozorujte protější stranu, v níž je dole vidět čtvrtá vedoucí chodba. Musíte do ní s umem správně seskočit. Dostanete se ke spínači a ke čtvrtému krystalu Ion Capacitor. Až jej seberete, prohledejte další směry téže chodby a kráčejte do doposud neprobádaných míst lodě. Levou odbočkou běžte k prvnímu generátoru, vložte do něj čtveřici krystalů a část hlavního úkolu máte hotovu. Nyní si zapněte další zelený teleport a vstupte.
Vydejte se rovně, schůdky a spínač ode dveří. Teleport vás znovu hodil do levelu 1, akorát z jiné strany. Prohledejte u Primagen klíče nové průchozí oblasti a najděte dosud neaktivovaný teleport. Po jeho zapnutí a vstupu budete přeneseni do levelu 3. Tady se přes bílý větrák přeneste do horní pozice, poblíž použijte tlačítko, plošinka přijede k vám, ale musíte rychle zase přes větrák nahoru. Plošinkou se dopravte na opačnou stranu ke spínači, po jeho zapnutí se otevřou dveře dole. Těmi projděte, následuje chodba se střílnou na stropě. Dalšími dveřmi za touto chodbu vás to dovede k dvěma dveřím, použijte ty levé. Jste u pátého modrého krystalu, pro nějž musíte opět využít víru ze zapnutých větráků. Samozřejmě zapněte spínačem odsouvající bariéru. Aby ale nebyla tato lokace tak snadná, ztěžují vám to přítomné lasery. Vezměte si ten Ion Capacitor a použijte i spínač u něj. Otevírá dveře poblíž tří monitorů. Vstupte do delší chodby s jednou zatáčkou, na jejímž konci je rozcestí. Levá strana je k zásobám, pravá k větrákům. Běžte k větrákům, posbírejte žluté itemy, sestupte úplně dolů a dostanete se k šestému Ion Capacitor. Sebrat jej jde, když se ve větrací šachtě hned na začátku otočíte a půjdete proti směru vzduchu. Dávejte jen pzor, ať nespadnete dolů. Proveďte seskok k ovládacímu panelu se třemi displeji, nalézající se níže pod vámi. Tam stiskněte tlačítko, výtahem vyjeďte výše, u dalšího spínače opět dejte Use a přeskočte do větracího systému s větráky. Vstup je na horním místě vaší momentální pozice. Systémem ventilačních šachet prolezte tak, abyste se vyhnuli slepým odbočkám a nerozmetal vás zapnutý větrák. Cesta vás dovede k hornímu panelu, kde se před chvílí zasunula horní plošina s novou zbraní. Tady použijte dva spínače, onu zbraň uchopte a následujte do chodby. Směr rovně je k exitu do dalšího levelu. Od startu kráčejte ke tlačítku, které zpřístupňuje dveře od výtahu, ale musíte být dostatečně rychlí. Nahoře se postupně dopátráte větší ovládací místnosti, v níž jsou sedmý a osmý modrý krystal. Spínač odemyká jedny z dveří, opět je třeba být rychlý a přeskočit do sousední místnosti. V té jsou tři spínače. Jak budete mít oba Ion Capacitory, pokračujte dopředu k teleportu do levelu 1. U žlutého full healthu stiskněte čudlík, seskočte níže a hned doleva do nově zpřístupněné chodby. V ní dosáhněte oblasti s trojicí odemčených dveří. Ty se zničehonic zavřou, začne na vás útočit střílna a spínačem je odblokujete. Tedy jen ty jediné do příštího levelu 5.
Na rozcestí zahněte doprava, u dvou dveří do těch dále od vás. Jste v sekci s devátým Ion Capacitorem, pro nějž si musíte znovu seskočit do větrací šachty. Je tam ovládací pult a plošinky. Přes ně pokračujte do protější strany a vedoucí chodby. V té aktivujte trojici tlačítek na tmavě modrých panelech, načež budete mít po své pravici otevřené dveře, do nich vstupte. Na pravé straně je další čudlík, po jehož stisknutí se otevřou dveře a zaútočí na vás robot. Vejděte do té uvolněné místnosti a vezměte si již 10 modrý krystal. Nyní kráčejte směrem do chodby se žlutými itemy na zemi. U ventilační šachty jsou dveře k dobíjecímu portálu, jinak směřujte onou šachtou. Ta má několik pater, různých směrů, orientujte se skrze předměty a střílny. Tak snadno poznáte, kde jste ještě nebyli, kudy lézt dopředu. Vylezete v chodbě, v níž je exit do šesté úrovně Ep6. V chodbě zatočte pravým směrem, podél žlutých předmětů na podlaze, dovede vás k ikoně dlouhého skoku a dveřím. Absolvujte delší průlet a použijte panel se třemi monitory. Vraťte se zpátky ke dveřím, vejděte. Uprostřed nahoře aktivujte spínač, v postranních dveřích se schůdky se uvolní průchod dál, vstupte. Jste u dvanáctého modrého krystalu, opět stiskněte tlačítko, tentokráte to samé proveďte se zbylými dveřmi se schůdky a vezměte si jedenáctý Ion Capacitor. Teď by vám měla chybět poslední čtveřice modrých krystalů. Projděte odblokovanými dvířky, pod ovládacím pultem, načež použijte další pult a vstupte do otevřených dveří. Dlouhou chodbou rovně ke druhému generátoru, který tedy přenastavte. Musíte přeskákat po vyjíždějících můstcích, posléze se vraťte k pultu zpět. Zbylý směr vás dostane zase do prvního levelu, v tom opět aktivujte spínač. Seskočte dolů, doplňte zásoby a najděte nově průchozí lokaci. Je v protějším rohu vaší strany, na níž jste od spínače seskočili. V šikmě koncipované chodbě projděte exitem do levelu 7. Libovolná strana vede ke třináctému modrému krystalu. Aktivujte oba čudlíky a prostředním směrem do levelu 8.
Tady se již nachází sekundární část úkolu. Jediný koridor vede do ovládací místnosti, v níž proveďte nezbytné úkony a přes další sít aktivátorů vás výtah vezme výše. Tam si vezměte čtrnáctý Ion Capacitor, všimněte si těch hybernovaných nepřátel. Když si zapnete most přes lasery, přejdete na protější stranu. Napravo rozstřelte kulatým a špičatým ostřím zapnuté zařízení, mající šedivou barvu. Nalevo u tohoto přístroje najdete mechanizmus k odemčení talisman portálu, samozřejmě jej použijte. Pak stiskněte spínač a dveřmi běžte k exitu. Samotný talisman portál je na konci levelu 8, ale pírko ještě nevlastníte. V úrovni 9 lokalizujte růžově svítící počítač, zničte jej, vezměte si patnáctý modrý krystal, obejděte tento počítač dozadu, najdete pírko. Nyní běžte do předešlého kola pro poslední talisman a vraťte se zase zpátky, cesta povede přes bránu s jakýmsi žlutým motivem. Dojdete schůdky níže, kde seberte dvě Blue Laser Cell. Nyní najděte další neaktivovaný teleport a vstupte. Level 10, napravo je zamčený Nuke Weapon Portal. Pokračujte dál, až dorazíte k poslednímu Ion Capacitoru, ale střeženým červenými lasery. Zde je vstup do levelu 7, stejně jako cesta k dalším dvěma modrým bateriím. Po sebrání modrých baterií se vraťte ke krystalu a z obou stran přenastavte červené lasery na modré. Laserovou ochranou nyní budete moci projít, abyste si vzali závěrečný Ion Capacitor. Nachází se tu i aktivátor pro Nuke Weapon Portal. Za modrými lasery, které jste přenastavili, je také třetí generátor k rekalibraci. U generátoru změňte dvoje červené lasery na modré, vložte krystaly, zkontrolujte kompletaci dosud splněných úkolů. A hlavně, a to především, vlezte do zakalené vody, podplavte a vylezte výše. U tří monitorů použijte červenou páku. Teď upalujte absolvovat tuhý souboj o Nuke Weapon, viz začátek levelu 10. Až budete tu zbraň mít, dostaňte se znovu do levelu 10 k modrým laserům, co jste mohli projít. Jedna z odboček vede k zapnutým pásům, už dříve jste tam byli. Tady vložte dvě červené baterie a zničíte tak třetí zařízení. Teď máte vedlejší úkol kompletně splněn, zbývá pouze jedna rekalibrace a červená páka k Primagen Key. Vraťte se do levelu 3, kde se prolézá větracími šachtami a vzali jste si tam na opačné straně ten kulatý ostrý kotouč. Na této straně jedny dveře vedou delší chodbou k ikoně oka, což je vaše nová schopnost skrytého vidění. Běžte vytyčenou trasou výše, ukrývá se tu poslední čtvrtá červená páka od Primagen Key. Aktivujte ji proto. Tentokráte se dejte zpátky do levelu 4, v němž se nacházel sedmý a osmý krystal, kde přenastavte čtvrtý generátor. Tím jsou veškeré úkoly v Ep6 kompletní. Level 4 pochopitelně lze hrát libovolně, ale já na ten generátor v něm zprvu zapomněl, objeven až dodatečně. V samém závěru si v levelu 1 vezměte Primagen Key a kráčejte schůdkami níže do chodby, ukrývající finální portál ke třetímu bossovi. |
|