NOVINKY   |   NÁVODY   |   ČLÁNKY   |   STEAM NEWS   |   STEAM STORE   |   KNIHA NÁVŠTĚV   |   REDAKCE   
SINGLEPLAYER MODY
A FRAYED STITCH IN TIME
ABERRATION
ABSENCE
AFTERMATH
ALTERED TRANSMISSION
AMALGAM
ANTI-CITIZEN - Chapter 1
ANTLION TROOPERS
APPELTAART MOD
ATTEMPT TO SURVIVE
AVENUE ODESSA
AWAKENING
BARYONIC PREDICAMENT
BLACK MESA: UPLINK
BLACK SNOW
CALL IN
CAMP TRIP
CAUSALITY EFFECT
CENTRALIA
CINEMATIC MOD
CITY 17 IS FAR AWAY
CITY 7: TORONTO CONFLICT
COLLAPSE
COMATOSE
COMBINE COMBAT
COMBINE COUNTRY
COMBINE DESTINY
COMBINE FORCE - CITADEL CITY 17
COMBINE INSURECTION
COMBINE SURVIVAL
COMPROMISED
COUNTDOWN
TO DESTRUCTION
CROSSBOW PLATFOMER
CRY SHIELD
CSS SCI FI 3: HARDWIRED
CYBERSCAPE
DANGEROUS WORLD
DANGEROUS WORLD 2 Demo
DARK EDGES: THE HOUSE
DARK INTERVENTION
DAS ROBOSS
DAY OF REDEMPTION
DAY 13
DAY 14
DAY 15
DAYHARD
DEAL WITH DESTINY
DEAR ESTHER
DEJA VUDU: EPISODE 1
DELIVERY
DEPOT
DESERT ISLAND
DESERTED COUNTDOWN
DINO D-DAY Episode 1
DISSOLUTION
DISTRESS SIGNAL
DRAINAGE
DROWNED WORLD
ECLIPSE
ENTHALPY 1
ENTHALPY 2
ENTROPY: ZERO
ENTROPY: ZERO - UPRISING (Episode 1)
ENTROPY: ZERO 2
ENTROPY: ZERO 2 - Lost Operation
EP1: THE SPRUCECAPE MAP PACK
ESCAPE
ESTRANGED
EVACUATION
EXTREME
EYE OF THE STORM - EPISODE 1
FALSE DESTINATION
FINAL PROJECT
FLESH
FOREST TRAIN
FORWARD MOTION
FROM COASTLINE TO ATMOSPHERE
G STRING
GARRISON SP MAP
GATEWAYS
GET A LIFE
GREY
GROUND COMPLEX
HALF-LIFE 2: AFTERMATH
HALF-LIFE 2: CALAMITY
HALF-LIFE 2: DAWN
HALF-LIFE 2: DAYLIGHT
HALF-LIFE 2: DEEP DOWN
HALF-LIFE 2: DEEPER DOWN
HALF-LIFE 2: DOWNFALL
HALF-LIFE 2: EPISODE 3 - The Closure
HALF-LIFE 2: EVOLUTION
HALF-LIFE 2: EXIT
HALF-LIFE 2: IRIS
HALF-LIFE 2: SEWERS
HALF-LIFE 2: SHORT STORIES - HUMAN ERROR Episode 1
HALF-LIFE 2: SUBSTANCE
HALF-LIFE 2: THIRD PARTY
HALF-LIFE 2: UNCERTAINTY PRINCIPLE
HAUNTED
HMS DEFIANCE
HUNTERVILLE
INFESTATION
INFILTRATION
INTRUSION
JOUTOMAA
KALLAIM
KORSAKOVIA
LAKE 17: INLAND BEACH
LAKESIDE VILLAGE
LAMBDA INCURSION
LAST ZOMBIE
LEFT 4 DEAD IN RAVENHOLM
LEONS SP MAP PACK
LIBERATION
LOGISTIQUE - Act 1
LOST IN THE SUBWAY
LOST UNDER THE SNOW
MESA-FALLBACK
MINERVA: METASTASIS
MISSING INFORMATION
MISSION IMPROPABLE
MISTAKE OF PYTHAGORAS
MR. DEATHWISH - PART ONE
MR. DEATHWISH - PART TWO
NIGHTMARE HOUSE
NIGHTMARE HOUSE 2
NO ESCAPE
NORTHERN PETROL STORAGE AREA
OFFSHORE
OLD SCHOOL
OPPOSING FORCE: RAVENHOLM I.
OPPOSING FORCE: RAVENHOLM II.
OUTPOST 16
OVERFLOW
OVERHEID Part 1
PENETRATION
PLUMBER'S REVENGE
POWERSTATION 17
PRECURSOR
PROJECT 25
PROVENANCE
PYRAMID
RANDOM QUEST
RANDOM 17
RAVENHOLM
RAVENHOLM: THE LOST CHAPTER
REBEL STORY - Episode 1
REBEL SURGE
REBELLION
REDOX
REDUX
REQUIEM OF SCIENCE
RESEARCH AND DEVELOPMENT
RESIDUAL ERROR: VOLUME 1
RETURN
RETURN OF THE RESISTANCE
RETURN TO XEN
RIOT ACT
ROCK 24
ROOFTOPVILLE
RUBICON MAP - CHAPTER 1
SEBASTIAN
SECTOR 9
SENTENCED TO DEATH
SHANTYTOWN
SILENT ESCAPE
SIREN
SLUMS
SLUMS 2
SLUMS 2 EXTENDED
SMOD: NAVIRUS ASSASSINS BRONZE
SMOD TACTICAL: PROJECT LIFE
SNIPERVILLE
SNOWDROP ESCAPE
SO MUCH FOR FREEMAN
SOCIALIST TENSION
SON OF ITHACA
SOUTHERNMOST COMBINE
SP MAP PACK - LEVEL DVD
SPHERICAL NIGHTMARES
STATION 51
STRIDER MOUNTAIN
SUPER ANTLION WORLD
SWELTER
THE CITIZEN
THE CITIZEN RETURNS
THE CITIZEN 2
THE COLOR OF DOOM
THE EVENT IN VILLAGE
THE GREAT FOREVER TOMORROW
THE HEIST
THE ISLAND
THE LITTLE STORY
THE LOST CITY
THE SEWER
THE STANLEY PARABLE
THUNDER'S LEAVES
TOXIC WASTE JUNKIES
TRIAGE
TROUBLES IN SILESIA COUNTRY
TR1P
UNDERHELL - Chapter 1
UNDERHELL - Prologue
UNEXPECTED CONCLUSION
UNION
UNSEELIE
WEEKDAY WARRIOR
WHAT REMAINS
WHOOPSERVATORY
WINTERIC TEXTURES
WIVENHOE: THE FALL OF RAVENHOLM
XEN FORCES: BREATH OF XEN
YEAR LONG ALARM
ZOMBIE ESCAPE
1187: EPISODE ONE
 
RECENZE

OFFSHORE
single

Design map: 75%Originalita: 65%Zábava: 90%Celkem: 77%
 

Jedna z prvních konverzí pro Ep2. Snažila se zaujmout 29 úrovněmi v devíti rozsáhlých kapitolách. Odehrávajících se v interiérech a exteriérech. Aniž by si nějak lámala hlavu s vizuální stylizací a designem úrovní. Nejdříve jsem si proto myslel, že jde o zprasenou verzi Episode Two, i kvůli depresivnímu a ponurému vzezření. Neplatilo to ale doslova, jednak proto že z hlediska designu map šlo místy o poměrně propracovanou záležitost, a druhak v ní byl postup dál a hádanky ve vyvážené obtížnosti. Nuda tak rozhodně nenastala, tuhle přišly na řadu tuhé souboje ve skladištích, prostranstvích, přístavech, halách nebo chodbách. Spolu s přemýšlením, nad tím, kudy a jakým způsobem se dostat dál. V úrovních, které byly, oproti těm na začátku hry, někde úplně jinde, zejména v Chapter 4, Chapter 6 a Chapter 9.

Z exteriérů převažovaly přístavní, pobřežní, písčité nebo tovární a strojírenské oblasti. Právě na jedné z uvedených se odehrával působivý souboj, jenž jakoby z oka vypadl tomu závěrečnému z druhé epizody. Neprobíhal ale úplně stejně a hlavně byl lemovaný písečnými dunami. Nechybělo ani auto na přejíždění hunterů a vojáků. Zatímco v původní betaverzi, jenž se spouštěla přes konzoli, šlo libovolně používat quick save a load. Tak ve finální verzi, spustitelné obvyklým způsobem, byly autosave checkpointy. Se spoléháním na ně byla ale hra poměrně frustrující a těžká. Rychlé uložení s nahráváním doporučuji nastavit na klávesy F5 a F8.

Atmosféry a spádu bylo dosahováno střídáním prostředí, využíváním nápadů při řešení hádanek, poslechu rytmické hudby, souboji s několika silnějšími vznášedly, popřípadě sledováním Combine jednotek, jak čelí šarvátkám se zombiemi, antliony a královnou. V pokročilejších pasážích souboje a protivníci houstli, tudíž nebyl problém potkat třeba Stridery nebo Huntery a osvědčeným způsobem je sejmout. Za cenu nedostatku nábojů a pronásledovatelů z řad Combine za zády. Druhou stranou mince byly všudypřítomné bugy, které dokázaly hraní znechutit. Naštěstí byl jejich počet ve finální verzi zredukován na minimum a zážitek z hraní tak byl o dost lepší, než předtím.

Stěžejní vlastností, která hráči dávala dost svobody, se ukázala být velká nelinearita některých map. V kombinaci s typickou zdejší fyzikou tak šlo řadu míst překonat, projít, navštívit celou řadou rozličných způsobů provedení. Při seskočení ze střechy na obrubník na zdi, z něj vlézt do okna, kam by jinak vedla cesta jen ze střechy či ze zatarasených dveří dole. Nebo pasáž s vrtulníkem na mostě, u jiného hraní zrovna nebyl dostatek raket, furt na mě dorážel, schovával jsem se za zničená auta, bránil vojákům v průchodu, proběhl to až na konec, kde klasicky pokračoval. Nemluvě o tom, že si šlo libovolně přistavit různé harampádí a všelijak to někde vyskákat, přeskákat. Zkrátka fůra variant. I to dělalo z téhle modifikace zajímavej klenot.

Postupem doby procházely HL2 hry od Valve různými změnami, zapříčiněnými updatováním enginu, souborové struktury, Steamu obecně, což mělo za následek znefunkčnění letitých počinů od komunity, ale ta nezahálela a jak plynul čas, vždy stačilo uplatnit nějaký neoficiální fígl, jak s pomocí nabídnuté záplaty tyto kousky rozjet. Neboť disponovaly jistou kvalitou, vyšly už strašně dávno, tím pádem jen velmi neradi by se jich lidi vzdávali, holt také nostalgie. K Offshore vyšla ona oprava v dubnu 2016, proto bez otálení mnou vyzkoušeno.

Dalo by se tedy říci, že v Offshore šlo jen o střílení, popř. házení předmětů s gravity gun a nic víc. Nebyly v něm žádné filmečky nebo NPC, až na výjimku v závěru. V této souvislosti je třeba dodat, že konec hry nedělalo problémy zvorat. Jakmile se hráč vracel na světelný most, vyplatilo se mít pro jistotu i záložní save z menu. Působivé i po letech, na novějším monitoru, s lepším nastavením barev, aktuálními ovládači, navíc s notně updatovanou grafikou, skrze Source SDK Base 2013. V přiloženém dokumentu u Offshore Fix je postup instalace popsán. Poměrně komplikovaně, ale jen zdánlivě. Já aplikoval metodu první, oficiálně doporučovanou jako správnou. Vše funguje, mod je takto plně hratelný, až do konečné fáze hry. Dle měření herní doby na Steamu, mi mod v roce 2016 zabral dvaadvacet hodin čistého času. To znamená cca jeden týden poctivý pařby, když denně hraní obětujete alespoň tři hodky.

Většina vymožeností z druhého přídavku pro HL2 byla v tomto modu využita, ač to zpočátku nebylo vůbec patrné. A jak už to u podobných kousků bývá, level design mají prakticky mizerný, za to herní dobu nevídanou. Špičková kvalita byla tedy v tomto případě nahrazena spíše kvantitou, enormní délkou a slušně odsýpající zábavou. Pro ty nejzarytější hráče a příznivce FPS, do nichž se řadím, ale přichystal tvůrce opravdu promakanou řežbu! Nic víc než bohapustá střílečka, která se dobře hrála, ale ne každému svým vzhledem sedla.


- Pavel

 




DOWNLOAD MODIFIKACE
Stáhni na disk http://www.moddb.com/mods/offshore
 
ODKAZY

NOVINKY NA STRÁNKÁCH
ENTROPY: ZERO 2 - Lost Operation
SWELTER
SNOWDROP ESCAPE
AMALGAM
ENTROPY: ZERO - UPRISING (Episode 1)
THE LITTLE STORY
CITY 17 IS FAR AWAY
ENTROPY: ZERO 2
ENTROPY: ZERO
EVACUATION

HLEDÁNÍ V NOVINKÁCH

NEJČTENĚJŠÍ RECENZE
AFTERMATH
THE SEWER
PRECURSOR
MISSING INFORMATION
LEFT 4 DEAD IN RAVENHOLM
MESA-FALLBACK
ROOFTOPVILLE
HMS DEFIANCE
SNIPERVILLE
RANDOM 17

NEJLEPŠÍ SINGLEPLAYER
ENTROPY: ZERO 2
RESEARCH AND DEVELOPMENT
SNOWDROP ESCAPE
UNDERHELL - Chapter 1
UNDERHELL - Prologue
ROCK 24
DANGEROUS WORLD
FLESH
HALF-LIFE 2: EPISODE 3 - The Closure
NIGHTMARE HOUSE 2

NEJLEPŠÍ MULTIPLAYER
TEAM FORTRESS 2
HALF-LIFE 2: DEATHMATCH

MULTIPLAYER MODY
FORTRESS FOREVER
HALF-LIFE 2: DEATHMATCH
INSURGENCY:MODERN INFANTRY COMBAT
TEAM FORTRESS 2
ZOMBIE PANIC:SOURCE

ODKAZY
Mod DB - Change the Game
Abandoned Workshops[EN]
HL2 Mods Review[PL]
Modmatic[EN]
PlanetPhillip [EN]
CITY17[RU]
Ten Four - Half Life [EN]
Source Dimensions [EN]
Singleplayer mapy[EN]

POČET PŘÍSTUPŮ


Copyright (c) 2010 Pavel Ullrich & Team, VŠETKY PRÁVA VYHRADENÉ, WebDesign by MrCr@ck
Stránka bola načítaná za 0.430 sekúnd.
?>